Sæsonforventninger

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Sæsonforventninger

Indlæg af pr0j3ct »

De kommende kampe ser ikke lovende ud må jeg indrømme, men skulle vi ende med 0 point efter de næste 2 kampe er en top 3 da stadigt meget muligt (ikke at jeg siger vi ender i top 3). Vi er trods alt lige startet på sæsonen og der er rigtigt mange point at spille om endnu så alt kan ske.

Vi har en trup der sagtens kan spille med om top 3, nok ikke 1 pladsen, men måske en 2. eller 3. plads, men som sagt sæsonen er lige startet og meget kan ske. Det er ikke kun holdenens styrke forhold der afgøre det, men så mange mange ting spiller ind. Skader, modstanderes medgang/modgang og om vi kan forbedre os på de ting som vi er knapt så gode til endnu osv. Top 3 så absolut muligt, men om vi ender der når sæsonen er ovre, er der alt for mange ubekendte som er med til at afgøre.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så er det heller ikke værre. Vi skal da kunne slå FCN på hjemmebane (ja også på udebane..), og vi har da før fået gode resultater med hjem fra Odense.

Jeg synes det som giver mig forventninger, er at vi er blevet MEGET bedre på udebane, det har alle tider været vores achilleshæl. Det er på udebanen mesterskabet ligger venter på os, for hjemme skal vi nok skrabe de point sammen som vi plejer.
Vi er langt mere kompakte og bedre organiserede end nogensinde. Eneste alvorlige minus er at vi er ekstremt afhængige af at Frank er klar.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Med sæsonen 2010/11 overstået, må det være tid til at evaluere lidt.

Overordnet synes jeg sæsonen er godkendt, hvis man ser på forudsætningerne før sæsonen. En 4. plads, pokalfinale og europæisk næste sæson er fremgang ift de to sidste sæsoner, på trods af utallige nedskæringer i spillertruppen, der nu er superligaens yngste. Jeg sagde i starten af sæsonen (jvf første indlæg i denne tråd), at jeg ville være skuffet hvis vi ikke endte med europæisk - og det blev indfriet.

Men hvis man i stedet kigger på hvordan sæsonen udviklede sig, med meget ustabile tophold og masser af missede chancer for point, placeringer, medaljer og en enkelt titel, så kan man alligevel ikke lade være med at være skuffet. Vi skulle ikke have været ret meget skarpere for at have stået med en 2. plads, en pokaltitel og Chl-kval til efteråret.

Vi har været alt for svingende, og her i foråret har skaderne i forsvaret gjort sit til, at vi ikke har fundet en ordentlig rytme. Generelt har støttespillerne Martin Albrechtsen, Kristian Bak og Jakob Poulsen ikke indfriet forventningerne i denne sæsen. De to førstnævnte mest pga skader - sidstnævnte forhåbentlig fordi han ikke er spillet ordentlig ind endnu.

Jeg synes dog at vi til tider har set et stort potentiale i truppen, og hvis vi kan holde os rimelig fri for skader, og få hentet de nødvendige forstærkninger ind (højre back + en target-angriber) samt trimme det sidste fedt af truppen (Borring, Fagerberg, Sivebæk), så står vi rimelig rustet til næste sæson. Dog kan vi nok ikke forvente, at sub-toppen er så ringe som i år, så det kræver også forbedringer fra vores side.

Forhåbentlig var denne sæson et skridt i den rigtige retning - selvom man lige nu sidder med en følelse af, at det var en ret ligegyldig sæson, med flere missede muligheder.

Nogle vilkårlige kåringer:
Årets spiller: Izunna. Synes han bliver bedre og bedre. Hvis han lærer at score mål og kan fremvise en mere robust fysisk end Salami- og Baba, så bliver han store penge værd.
Årets comeback: Julle. Jeg havde afskrevet ham fuldstændigt i efteråret, hvor han kostede igen og igen. Men i foråret har han bevist at han har kvaliteten.
Årets gennembrud: Uafgjort mellem Sylvester og Rilwan. Ingen kendte dem før sæsonen, nu kender alle dem.
Årets højdepunkt:2-1 sejren over AaB med en mand i undertal
Årets skuffelse: Pokalfinalen.
Årets fejl: At man ikke forlængede med Priske i vinters. Så er jeg sikker på, at vi havde stået med medaljer og måske en pokaltitel.
Årets overraskelse: Salget af Frank
Årets kujon:Allan Kuhn.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hekler skrev:FCM kommer ikke i top 3
I de næste to mandagskampe kan vi meget let risikerer ikke at få point.
Lige nu har jubeloptimisterne frit spil, men intet har ændret sig, andet end vi ser hvor nemt man kan komme til at undvære de 3 første valg i midterforsvaret.
Jeg er ked af at skulle citerer mig selv...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

JensMikkelsen

Indlæg af JensMikkelsen »

Hekler skrev:
Lige nu har jubeloptimisterne frit spil, men intet har ændret sig, andet end vi ser hvor nemt man kan komme til at undvære de 3 første valg i midterforsvaret.
Nej du er ej!!!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

JensMikkelsen skrev:
Hekler skrev:
Nej du er ej!!!
Du har ret jeg er selvfølgelig glad for at kunne klappe mig selv på skulderren og sige "se hvor klog jeg er og i er allesammen dumme som vådt pap"

Nu mente jeg mere set i lyset af hvor lidt ekstra der skulle have været gået vores vej for at have fået medaljer.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent.. Er ret enig i din evaluering.

Og du har ret, da målet med europæisk kvalifikation er nået, er sæsonen i bund og grund godkendt. Men samtidig kan tillade sig at være utroligt skuffet, da vi i en sæson, med så svingende præstationer fra alle hold på nær FCK, samt så mange muligheder vi har misset, for at gøre sæsonen endnu bedre, med pokal, medaljer og ikke mindst Chl-kval kan vi et eller andet sted, også godt kalde sæsonen dumpet, samtidigt med at sæsonen overordnet er godkendt.

Vi har haft alle muligheder, men forspildt samtlige, på nær at kvalificere os til europæisk og derved er sæsonen samlet set godkendt.

974

Indlæg af 974 »

Jeg forstår simpelthen ikke at folk kan blive ved med at snakke om forspildte muligheder specielt i forhold til OB og Brøndby..

Hvad er det der gør, at vi skulle være bedre og mere stabil end dem?

I mine øjne INTET!

Derfor har vi nået det vi maksimalt kunne

Resten er marginaler, og det går til flere forskellige sider

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

974 skrev:Jeg forstår simpelthen ikke at folk kan blive ved med at snakke om forspildte muligheder specielt i forhold til OB og Brøndby..

Hvad er det der gør, at vi skulle være bedre og mere stabil end dem?

I mine øjne INTET!

Derfor har vi nået det vi maksimalt kunne

Resten er marginaler, og det går til flere forskellige sider
De er forspildte i den forstand, at vores direkte konkurrenter har smidt langt flere point end ellers og en sølvmedalje (og C.L-kval) og bronze næppe bliver vundet med så få point igen :( Ligeledes kan man heller ikke regne med spille pokalfinale hvert år og der findes langt sværere modstandere der end FCN. BIF eller FCK vil have kæmpefordel af hjemmebane i pokalen og løber man ind i dem derovre, bliver det endnu sværere.

Syntes i øvrigt du skal tjekke Brøndbys hold ud, for det er bestemt ikke noget skræmmende hold og har ikke været det længe. N. Agger, Gehrt, Frederiksen, Randrup, Nilsson, Stenderup, J. Kristiansen, for blot at se på spillere omkring start-11, er altså ganske ordinære spillere som imo holder niveau til toppen af superligaen og syntes vores mandskab er mindst lige så godt som deres. Havde vi blot beholdt Priske, er jeg også helt sikker på vi havde distanceret dem i tabellen.

OBs aldrende mandskab har været ukarakteristisk ustabile igennem det meste af sæsonen og mange af deres ændre herrer, er faldet markant i niveau. Ligeledes har der hersket intern uro i det fynske og det har virket til at flere af spillerne for længst er stemplet ud og har ønsket sig væk. De har bestemt ikke været skræmmende i år og derfor er det også skuffende vi ikke har kunnet udfordre dem her til sidst i kampen om sølv.

Besvar