Sæsonforventninger

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Sæsonforventninger

Indlæg af Kent »

4 runder inde i 2010/11-sæsonen er det måske på tide, at se lidt på forventningerne til sæsonen. Det er naturligvis svært at være helt præcis, da trupper mv ikke er på plads endnu, men jeg synes allerede at der er nogle tendenser, som er værd at kigge på.

For vores eget vedkommende, så har vi nok tingene forholdsvis på plads, selvom der stadig kan ligge et profilsalg og lure - fx af Thyge, der stadig er i en forlæng-eller-sælg situation. Heldigvis er vi ikke de eneste, der er påvirket af finanskrisen, og med Reid-salget (hvor jeg altså ikke helt kan få armene ned, over den genialitet der ligger i at få KBN tilbage - hvor ofte tjener man 30 mio samtidig med, at man forstærker sig?) kan det tænkes, at vi fik det ene øje, der kan gøre os til konge i de blindes land ;-) Starten på sæsonen har fortsat takterne fra forrige, hvilket er fint - dog synes jeg at man kan se en tydelig - og ikke overraskende - svækkelse på backpositionerne. Priske har ikke overbevist mig om, at han er andet end en kortsigtet lappeløsning endnu, og Julle har rigtig meget at lære, før han er i nærheden af Leon. Udover at få backsene til af fungere bedre, synes jeg vores store udfordring bliver at finde et alternativ til Frank - eller en alternativ måde at spille på, når Frank ikke er med. Nothing new there - det har været en problemstilling i 5 år.....

Når jeg ser rundt i ligaen, så ser jeg et suverænt FCK-hold, som jeg (som altid) er sikker på bliver mestre igen-igen. Men derfra synes jeg egentlig at 2-6 pladsen er meget åben og mange hold kan tage de sekundære placeringer. Med en ekstra Chl-plads at spille om, og i alt 4 europæiske pladser (endda 5 hvis pokalen ryger til top-4 hold), så er der utrolig meget at spille om i den øverste halvdel af ligaen.

OB har jeg på fornemmelsen, der går lidt metaltræthed i - den mentale nedtur over at smide guldet i foråret kan sagtens forplante sig til denne sæson, hvor fx nederlaget mod FCK i dag, kan være med til at forstærke den negative spiral, og tanken om at "vi er ikke gode nok - vi bliver aldrig mestre". Jeg synes egentlig deres situation minder meget om vores egen efter de 2 sølvsæsoner, hvor vi stod med en for stor og dyr trup, hvor der var brug for udskiftning. Bud på slutplacering: 2-5

Brøndby ser ud til at ride på en god bølge, men deres mangel på angribere, bør give dem problemer på et tidspunkt, men ellers ser de stærkere ud end de sidste 4 år. Bud på slutplacering: 2-3

AaB synes jeg står med det ringeste hold i mange år, samtidig med at de er tæt på en konkurs. De har heller ingen angribere og har mistet deres 2 største profiler fra sidste sæson, hvor de heller ikke var skræmmende. Deres trup er meget smal, og de skal ikke have mange skader, før bænken består af uprøvede ynglingespillere. Hvis de rammer en dårlig stime, kan det sagtens blive et rigtig skidt år for AaB - med lidt held, kan de ende helt nede i danmarksserien ;-)Bud på slutplacering: 4-8

Randers synes jeg gør det godt, og rent offensivt har de et meget interessant hold, og med Ove C som træner, så ved man at de står godt defensivt. De kan sagtens få en sæson, hvor de blander sig i subtoppen.Bud på slutplacering: 3-6

Og buddet på slutplacering til os selv? hmmmm...... 3-5 Jeg vil faktisk blive lidt skuffet, hvis vi ikke ender med europæisk næste sæson. Ikke så meget fordi vi har en fantastisk trup, men fordi mange af de andre hold er lige så hårdt ramt som os, og dermed heller ikke ser stærke ud.

Resten af ligaen er jeg pt lidt ligeglad med - FCN er for ustabile og EfB, Horsens, SE, Lyngby og Silkeborg må kæmpe en hård kamp i bunden om at undgå nedrykning - jeg tror der ligesom sidste år, skal mange point til at redde sig. Personligt tror jeg Lyngby og Silkeborg trækker det korteste strå.

FCMReal

Re: Sæsonforventninger

Indlæg af FCMReal »

Godt indlæg Kent

Vedr. FCM lad os vente og se efter 11 kampe, har FCM 22 point eller mere, så er FCM tilbage ved det gamle. Synes FCM har mangler i det styrende spil og ja der mangler noget alternativt til Frank, en sylvester kan være manden, han har speed i forhold til Frank og han er også kompetent i hovedspillet siges det.

Jeg er død træt af den omtalte Guldkamp (FCK og OB), tror journalisterne tager fejl for den her sæson, jeg tror Brøndby er tilbage og at aldrende OB har toppet og er på vej ned, OB er nød til at sælge spillere ellers holder deres økonomi ikke.

FCN ser også spændende ud, men her har jeg set diverse medier skrive at man er nød til at sælge Nicki Bille for at redde FCNs økonomi.

ESBjerg ligner en nedrykker som Randers i sidste sæson.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Generelt meget enig i overstående.

Sidtse sæson, var en lidt rodet sæson efter min mening, mere eller mindre alle hold havde større eller mindre kriser, ink. os selv og jeg tror vil vil se nogle af dem i denne sæson også, men jeg tror færre hold i krise og kriserne vil være mindre.

Salget af Reid, Leon, Kolja, florescu (penge for Kjær) mf. har selvfølgeligt hjulpet gevaldigt på vores negative økonomi og med et Akademi i super fremmarch med flere kommende talenter, åbner virkeligt for en fornuftig fremtid for FCM Og som også nævnt overover er salget af Reid for det store beløb 30+ uanset om det er 30,35 el. 40 millioner utroligt flot og speciel i disse tider hvor krisen stadigt raserer lidt rundt omkring. Samtidigt med at vi får (vil ikke kalde det en forstærkning endnu), men en rigtigt fin gardering i KBN, som kan gå hen og blive en forstærkning, generelt af holdet.

Som Kent også er inde på bliver vores største udfordring spillet og at forbedre os. Specielt offensivt, hvor der skal findes en alternativ til Frank eller måde at spille på. Kunne være fedt hvis Frank kunne fortsætte takterne til han blive 100 år, men sådan er hverken Frank eller verdenen skruet sammen, så personligt syntes jeg at vi skal kigge lidt fremad og forbedre måden at spille på med varierende taktikker, selvfølgeligt ud fra hvad spillere vi har til rådighed skader osv. Frank er Frank en ener og hans helt egen stil, tror ikke vi finder en der ligner ham så meget at han bare kan gå ind og fortsætte, så vi har andre muligheder. Vi har bla. nogle helt andre typer offentsive spillere, der lurer i kulissen, unge talenter, der skal spilles anderledes og det kunne FCM godt bruge at lære, så vi ikke er så afhængige af Frank, for at have en fornuftig offensiv.

Vores defensiv er der ved at være godt styr på, og vi er super til omstillingsspil og spil til eks. Frank. Men med den talent masse vi har og spiller trup, burde vi også at kunne lære at spille til andre offensive midler og stadigt være truende/farlige offensivt også.

Ligaen:

Flere hold er svære at bedømme, og mange hold ligger meget tætte styrke messigt, hvor skader, småkriser, stolpe ind/ud osv kan gøre de stor forskelle.

FCK: vel ikke så meget at sige. De er vel de største favoritter til guldet igen, som kent også er inde på, de har en trup, bredde og trods skrantende økonomi, trods alt stadigt økonomi og indskud til spiller fornyelser.

OB: Mange mener at det afgøres mellem FCK og OB, kan også være muligt, da OB også har en stærk trup, dog med flere svage led end FCK og med chancen for småkriser og gummiben, kan de meget vel ende med at fokusere på andre end FCK omkring toppen af ligaen. Bud på slutplacering: 2-5

brøndby: Ja ridder på en bølje og begynder at ligne et hold igen. Men har svært ved at se hvor længe de kan leve på den bølje, for størstedelen af holdet er stadigt holdet der spillede dem i den største krise og formåede at vise et uealistisk lavt bundniveau. De har fået gang i nogle rightige fightere, nogle der løfter holdet, men hvad sker der his de får lidt modgang igen? og jeg mener stadigt at Brøndby trods deres bølje er til at tale med og langt fra så frygtindgydende som de har været. Bud på slutplacering: 2-5

AaB: Syntes jeg godt nok er en underlig størresle for tiden. Det ringeste hold jeg kan mindes AaB har haft og alligevel får de fedtet sig point hjem. Jeg tror dog med presset på klubben, specielt omkring det økonomiske, og en meget tynd trup, kan og vil give dem store problemer i denne sæson. Som nævnt kan det blive et rigtigt skidt år for AaB og de kan ende i krise og modgang de kan få det svært med at komme ud af. men omvendt kan Aab også stille og roligt fedte point hjem i ny og næ til en, ikke god sæson, men en okay sæson. Bud på slutplacering: 4-8

Randers: Er også inde i en god stime og med et fornuftigt mandskab med masser af vilje, en taktisk defensiv, i form af Ove´s indflydelse og nogle fornuftige kræfter på midten og offensivt, kan de gøre det godt, men også falde igennem. Sidste sæsons, super comeback, kom også ved hjælp af flere hold i mindre kriser, så de fik nemme point i kampe de måske ikke ville have fået uden en så svingende indsats som mange hold lavede sidste sæson. Jeg tror ikke deres bølge/gode stime holder ved og de vil møde modgang og spørgsmålet er så om de kan fighte sig igennem det endnu engang eller om det vil ramme dem hårdere anden gang. Bud på slutplacering: 4-7

FCN: jeg tager så lige FCN med. FCN når de vil og kan, spiller noget af ligaens bedste og flotteste fodbold, desværre er de alt for svingende. kan de finde en gylden mellemvej, kan de godt blande sig lidt i toppen og måske ende højt, men lykkedes det ikke for dem at finde en gylden mellemvej, lander de et sted i midten af ligaen, på grund af svingende præstationer. Bud på slutplacering: 3-7

FCM: Vi er ved at få mere bredde på vores trup og nogle fornuftige indskiftere. Flere unge talenter bliver kørt i stilling til fremtiden og er begyndt at gøre en rigtig fornuftig indsats. Men vi har tydelige problemer i offensiven, hvor det til tider ser ud til vi kun har en måde at spille på, Vi har simpelthen brug for at forbedre os her og i opspillet. lykkedes det kan vi få en super sæson og måske med lidt held blande og lidt i topstriden. Lykkedes det ikke, er vi alt for afhængige af at undgå skader til enkelte personer og at hele holdet fighter hele sæsonen alle kampe og at de etablerede/erfarende spillere, går forrest og viser gejsten og viljen, så vore unge talenter følger (og der har vi desværre enkelte af de garvede der ikke helt følger resten af holdets fight). For trods vores super omstillingspil, er vi for nemme at læse hvis vi ikke har andet at byde ind med. Bud på slutplacering: 2-5

Også her vil jeg blive skuffet hvis vi ikke ender med europæisk næste sæson.

Imellem resten af holdende kan alt ske , men kampen om nedrykning findes her og hvis ikke Silkeborg kommer lidt i gang, vil de ende som det ene og Lyngby/Horsens vil have en tæt kamp om den anden plads.

jakobV

Indlæg af jakobV »

FC København: Bliver mestre igen, der er simpelthen ingen hold der kan følge med danmarks suverænt stærkeste mandskab. Mestre

Brøndby: Kommer til at kæmpe om andenpladsen med OB. Det ser ud til at Henrik Jensen er godt på vej til at få styr på Brøndby holdet, og med en Jens stryger Larsen som har fået skudt noget vildskab ind i resten af truppen ser det godt ud for Brøndby - dog bliver det afgørende om de får gang i det forreste gelled. 2-3 plads

OB: Ligesom Kent siger, synes jeg det ser ud til at OB har toppet med deres nuværende hold. Dog er der stadig masser af kvalitet i truppen og de skal nok få deres point trods den svage start. 2-3 plads

FC Midtjylland Vi har i Lössl, Albrechtsen og Bak en trio som jeg tror vil blive lyspunktet for os i denne sæson, et lyspunkt som vil redde os mange point - det sammenholdt med en Frank Kristensen som forhåbentlig kan spille en 70-75% af vores kampe gør at vi får en god sæson. Jeg tror på en placering fra nummer 4-7

Randers FC Randers har en meget homogen trup, og kan de holde på Yura og undgå en langtidsskade til Mikkel Beckmann nu her, så synes jeg det ser meget lovende ud! De har fået styr på defensiven som var skyld i det katastrofale efterår. Jeg ser dem kæmpe om en placering fra nummer 4-7

FC Nordsjælland De har en sprudlende offensiv, som når den fungerer kan score mange mål mod alle hold i superligaen. Derudover er jeg helt vild med deres nye mand Adu, som jeg tror kan give holdet en god balance. Der går heller ikke længe inden Patrice Bernier er klar til en hel kamp igen og defensiven ser også nognelunde ud med Parkhurst, Bjelland og Daniel Jensen. De kommer til at kæmpe om 4-7 pladsen

Aab: De har det ringest spillende og dårligst besatte hold i lang tid. Man har solgt vigtige spillere, uden at hente erstatninger. Det har medført at man i Aalborg har en usædvanlig smal trup og en MEGET urutineret bænk. Det som i mine øjne kan redde Aab en respektabel placering er et måske forestående salg af Chanko - som eftersigende skulle skabe en mulighed for at hente Thomas Augustinusen og Kasper Risgård hjem. Aab går en sæson i midterfeltet i møde! 4-7

De sidste hold kommer til at spille om nedrykning. Det bliver spændende at se hvordan Esbjerg kommer sig oven på en mildest talt elendig sæsonstart og om Lyngby kan holde fødderne på jorden efter en fremragende sæsonstart.

Jeg tror dog Esbjerg kæmper sig tilbage.
Sønderjyske får de point de skal have for at redde sig.

Det bliver meget lige imellem Silkeborg, Lyngby og AC Horsens!

Bud på en slutstilling:

1. FC København
2. Brøndby IF
3. Odense BK
4. FC Midtjylland
5. Randers FC
6. FC Nordsjælland
7. Aab
8. Esbjerg
9. Sønderjyske
10. Silkeborg
11. Lyngby
12. AC Horsens

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Synes måske det er lidt overvuderet det med vi intet kan uden Frank? Sidste gang spilte vi 8 kampe uden ham

FC Midtjylland 0-0 SønderjyskE
OB - FCM 1-2
FC Midtjylland - FC Nordsjælland 1-0
SønderjyskE - FC Midtjylland 0-2
Esbjerg fB - FC Midtjylland 2-1
FC Midtjylland - AGF 1-0
FC Midtjylland - FC København 3-2
Randers FC - FC Midtjylland 2-0

2 nederlag ud af 8 kampe uden Frank.. Og de 2 nederlag havede vidst ikke det store at gøre med Frank ikke var med..

Og mon ikke Bak kan blive løsningen på det opbygende spil problem vi har?

Desuden spilte vi da en af de bedste kampe længe mod FCK uden Frank?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det plejer at gå på rundtur hvem der skal følge med FCK i toppen. Senest var det OB, før det var det os, og Aab har også været med. Jeg regner med at det skifter denne sæson.

Brøndby tror jeg ikke på. Henrik Jensen er ikke en god træner, og de har mangler i angrebet. De virker som et humørhold, som kan vinde de svære kampe og tabe de lette, eller omvendt :)

FC Nordsjælland kunne være en dark horse i år. De skal være mere stabile, men de har et fint hold, og pokaltitlen kan have givet dem et moralsk rygstød.

OB har stadig et godt hold, men som da vi havde vundet to sølvmedaljer i træk, så kommer der en "metal træthed" :D
De skal nok hænge på top 4

FCK. Der er mange muligheder. Det bliver spændende at se hvordan de klarer den økonomisk. Ligeledes bliver det interessant at se hvor meget tabet af Flemming Østergaard får betydning, om de nye ledelse kan holde FCK ligeså skarp.
Slår de Rosenborg og kommer i CL, så kan det koste i den hjemlige liga.

Randers FC. Spændende om de kan forsætte det gode spil, de kan godt blive udfordrer til top 4.

Aab. Jeg kan slet ikke se dem som et top 4 hold. De virker svækkede, og som altid mister de deres profiler til konkurrerende klubber. Magnus Pehrson virker ikke som en god træner. Mon ikke de ærgrer sig over at de ansatte Allan Kuhn?

FCM tror jeg kan nå langt i denne sæson. Allan Kuhn har stabiliseret holdet, vi har ikke de store udsving som før. Vi er blevet markant bedre på udebane, hvilket altid har været vores største svaghed. Kristian Bak Nielsen kan blive nøglepersonen, vi har manglet en der vil kommandere højlydt og kræve noget af medspillerne, og Bak kan blive guld værd. Desværre er vi meget afhængige af Frank Kristensen, det er en stor svaghed lige nu og her, forhåbentlig finder Allan Kuhn en løsning på det problem.
Vores allerstørste force, er en stor bredde af virkelig gode unge spillere, ingen anden klub kan matche det.
Vi bør slutte i Top 4.

En spændende sæson. Nedrykkere tror jeg bliver Silkeborg og Lyngby (selvom Lyngby er kommet godt i gang, så tror jeg ikke det holder)

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

IMO er det meget tidligt og skulle give et bud på sæsonens forventninger i forhold til vores eget hold, da jeg ikke er sikker på om truppen er som den er nu når transfervinduet er slut..
Der er flere scenarier som kan gøre forventninger bliver vendt op og ned, flere spørgsmål skal besvares inden man kan sætte forventningerne op:
Har vi Thyge når vinduet er slut?
Henter vi en back-up spiller som kan træde til når Frank er skadet?
- Det må være de to største spørgsmål som skal være besvaret før forventningerne kan ligges fast..
Ingen tvivl om vi vil være svækket uden Thyge, hans rolle på og udenfor banen er enorm og jeg tror bestemt ikke den kan overvurderes. Som jeg ser det skal der forlænges eller sælges - forlængelsen er tvivlsom, men måske man kan forelægge samme plan som har fået Kristan Bak hjem for Thyge og på samme måde bejle til hans "midtjyske" hjerte som rollemodel fremover, hvis han ikke ønsker forlængelse skal vi have ham skippet af nu for at få en fornuftig pose penge for ham..
Jeg tror vi henter Morten Nielsen på den frie transfer, hans størrelse taget i betragtning bør han kunne fylde godt i landskabet som Frank, men om hans spillestil minder om Franks eller ej tør jeg ikke gætte på, da jeg ikke har set ham spille.
Jeg havde håbet vi havde hentet Djiby Fall for de 12-14 mio. som Lokomotiv angiveligt forlanger for ham, så havde vi haft en fremragende angriber som virkelig kunne presse Frank med det samme og samtidig have mange gode år foran sig..

Jeg tør ikke stille nogen forventninger op til sæsonen endnu, før disse spørgsmål er afklaret, men en ting er sikkert - vi skal blive ved med at holde benene på jorden og beholde "træerne vokser ikke ind i himlen" mentaliteten i forhold til hvad vi før har gjort, jeg tror på Kuhn og Glen kan formå det, og samtidig få de unge til at præstere på et virkelig højt niveau og så kan vi nå langt, jeg synes vi ser bedre og bedre ud efter de har fået sat deres aftryk på truppen..

Noe

Indlæg af Noe »

Meyhoff skrev: Har vi Thyge når vinduet er slut?
Umiddelbart gav købet af Bak både svar og nye spørgsmål: Dels ønsker man ikke at satse hele butikken på Erik endnu, dels understøtter det Kuhns grundlægende filosofi om at det hele starter i en solidt forsvar. Spørgsmålet er selvfølgelig, hvor det stiller Thyge? Han er sikker mand på holdkortet, men når man skal sætte sig massivt på midten (som mod BIF), ryger han ud på fløjen. Med Bak har FCM (umiddelbart) fået en mere naturlig anfører, så på det område er vi ikke så svage, som vi tidligere har været (Frank som anfører :shock: ). Jeg tror Thyge kan være på vej væk igen, og er han det, så kan jeg sagtens unde ham en bedre tur til udlandet end sidst.

Omkring sæsonforventningerne er jeg lidt på bar bund: Det kan blive medaljer, og det kan blive 6-7 stykker, hvis det hele ramler igen. Kents billede er ret godt; der er en position ledig som konge i de blindes land. Til gengæld er der flere enøjede om buddet, primært OB og Brøndby.

Mine primære forventninger går dog på spillet. Glen har været ude at sige (kan ikke lige finde det), at man arbejder på at få offensiven bedre med, men at det tager tid. Jeg er villig til at være tålmodig, og giver det gerne denne sæson. Der er for mig dog ingen tvivl om, at offensiven skal blive bedre generelt. Flere har peget på svagheden omkring vores afhængighed af FF, men jeg mener at FCM skal kunne en del mere end dødbolde og omstillingsspil. Mine sæsonforventninger går derfor på klare forbedringer i retning af et langt mere varieret og boldbesiddende angrebsspil. Det synes jeg at både vores historik og trup berettiger til.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Absolut en interessant sæson vi går ind til. Samtlige klubber er økonomisk pressede; nogle mere end andre. Rent spillemæssigt giver det plads til en del unge talenter hos mange klubber, og netop her er vi jo fremragende stillet pga. vores akademi. Der er ingen tvivl om at det er guld værd at have en fremragende ungdomsafdeling man kvit og frit kan hente kvalificerede spillere fra, når der er økonomisk krise. Og når man så samtidig begynder at sælge dem som er færdigudviklede for enorme summer, ser det lige pludselig endnu bedre ud ;) .
Hvis vi tager et kig på holdene ser jeg det således:

FCK: DK's bedste hold. Der er ingen på niveau med dem, og jeg er sikker på de tager endnu et mesterskab. Placering: Nummer 1

OB: Jeg vil stadig mene de har kvaliteten i truppen til at slutte i medaljerne. Dog kan de sidste par års sølvmedaljer, samt FCK's øjeblikkelige overlegenhed fører til en form for afmagt over at være ret langt fra det mesterskab man så brændende ønsker sig, hvilket kan smitte af på resultaterne. Placering: 2-4

BIF: Der er ingen tvivl om at Henrik Jensen har fået styr på truppen i BIF, og de spiller også bedre end længe set. Jeg er dog ikke overbevist om at de er klar til at blande sig i mesterskabskampen endnu, da jeg simpelthen ikke mener deres trup er så god som de selv mener den er. Det bliver spændende at se hvordan kometer som Mike Jensen og Jens Stryger tackler den modgang som utvivlsomt vil komme på et tidspunkt. De vil dog være i stand til at hive en del point til sig i løbet af sæsonen, og hvis OB ikke formår at hive sig selv op på et højere niveau end vi har set her i starten, kan BIF godt rende med en "billig" 2.plads. Men mesterskabet kommer de ikke i nærheden af. Placering: 2-4

FCM: Det er altid svært at være objektiv når man skal bedømme sit absolutte favorithold. Men jeg vil nu gøre et forsøg alligevel. Kuhn har formået at skabe en solid defensiv som er bygget op omkring en stærk keeper og et stærkt midterforsvar (formoder KBN kan tage over for Winston), hvilket har ført til 3 clean sheets ud af 4 mulige. Dog har vi åbenlyse problemer i vores offensive og opbyggende spil, men sålænge det defensive er på plads kan resten bygges på. Hvis man formår at holde nullet, hvilket vi efterhånden er blevet gode til, er man jo sikker på det ene point: :)
Jeg er sikker på vi går en spændende sæson i møde, hvor vi dog er meget afhængig af at etablerede kræfter som Farlige, Hulken, KBN og Thyge går ind og tager ansvar så de unge gutter føler sig trygge. Det tror jeg dog også kan lade sig gøre, og hvis Frank holder sig nogenlunde skadesfri skal vi også nok score vores mål. Men en skade til Frank kan blive fatal, hvis ikke Kuhn får lært drengene at spille et koncept, hvor Frank ikke er det offensive omdrejningspunkt. Men jeg tror Kuhn har evnerne til, i det lange løb, at få det på plads også. Placering: 3-5

Randers FC: Deres succesbølge fra foråret er stoppet og de er rendt ind i et resultatmæssigt dødvande. Dog synes jeg deres trup er ganske fornuftig, og i Ove C har de en snu og dygtig træner. Kombinationen af dette skal nok sikre dem en del point og jeg tror på en plads i subtoppen eller i midten af rækken. Placering: 4-7

AaB: Den kære Lynge har langt fra nemme arbejdsforhold i det nordjyske. Økonomien er helt ad helvedes til, og det er vel i bund og grund den klub der er hårdest ramt af finanskrisen. De har ikke råd til hente forstærkninger, men har derimod været nødsaget til at sælge Michael Jakobsen samt lade Andreas Johanssons kontrakt løbe ud. Det betyder at AaB står med en trup der på papiret er den dårligste i mands minde. Der mangler i den grad bredde i truppen, og hvis de bliver ramt af skader kan det komme til at se ret sort ud for dem. Dog kan det også være de rykker sammen i bussen i nordjyske og præsterer over deres evne, hvilket er set tidligere, f.eks. da de blev danske mestre. Det kan blive både en dreng og en pige. Placering: 5-9

FCN: Det mest uforudsigelige hold i den danske liga. Den ene uge spilles der champagnebold og den næste uge er det middelmådig 1.divisionsbold der bliver leveret. Den åbenlyse mangel på stabilitet forhindrer dem i at blande sig i toppen, men samtidig skal de nok skaffe sig point nok til at holde sig fra bunden. Med andre ord får de en plads i det bløde midterfelt. Placering: 5-8

SønderjyskE: De er vel i bund og grund dansk fodbolds svar på en tumling. Uanset hvor mange gange du vælter dem rejser de sig altid op. De sidste 2 år har de været blandt favoritterne til at rykke ned, men har klaret den begge gange. Også i år har de, efter salget af Sølvi Ottesen, været dømt som en mulig nedrykker, men er startet sæsonen ganske fornuftigt. Jeg tror ikke SønderjyskE rykker ned, selvom de utvivlsomt kommer til at ligge i den tunge ende af tabellen. Placering: 7-10

Esbjerg: Det kan vise sig at blive denne sæsons "Randers FC". De er startet forfærdeligt med 4 nederlag ud af 4 mulige. Og selvom jeg mener deres trup er langt bedre end til at kæmpe med om nedrykningen, så ses det ofte at en dårlig start kan være svær at rejse sig fra. Jeg tror dog ikke på de rykker ned, men det er ikke et usandsynligt scenarie hvis krisen fortsætter: Placering: 8-12

Silkeborg: Højt at flyve, dybt at falde. Jeg ville lyve hvis jeg sagde det ikke frydede mig lidt at Silkeborg er rendt ind i en krise. Efter sidste sæsons superstart var SIF-fansene ikke sene til at melde ud, at nu var FCM overhalet og SIF ville være det førende hold i det midtjyske i årene frem. Nu er oprykkergejsten forsvundet og det blevet virkelighed for SIF, der er placeret i den nedre halvdel som spillermaterialet berettiger til. Den berømte og farlige 2.sæson efter oprykningen kan blive enddog meget svær for Silkeborg. De kommer til at kæmpe i bunden af ligaen. Placering: 9-12

AC Horsens: Har fået en acceptabel start på sæsonen. Efter nederlag i de 2 første runder, er de kommet op i gear og fået 4 point i de seneste 2 kampe mod ikke uefne hold som Randers FC og OB. Der er ingen tvivl om at Horsens kommer til at kæmpe i bunden for ikke at rykke ned. Jeg synes dog de står med en ganske fin mulighed for at redde sig, da de har en fornuftig trup med spillere som Augustsson, Spelmann, Retov og Macena. Placering: 9-12

Lyngby: Det er svært ikke at holde af Lyngby. De er en solstrålehistorie om et ungt hold der spiller positivt angrebsfodbold og som, noget uventet, rykker op i Superligaen. Og så starter de tilmed ud med at redde sig 7 point i de første 4 kampe og ligger placeret på en overraskende 4.plads. Jeg er dog bange for at det positive, og i Superligaen lettere naive, angrebsfodbold vil blive straffet i det lange løb. Og uanset hvor meget jeg inderst inde håber de klarer frisag, så tror jeg i bund og grund ikke på det, selvom de selvfølgelig har en chance: Placering: 10-12

Bud på slutstilling:
1. FCK
2. OB
3. BIF
4. FCM
5. Randers FC
6. FCN
7. AaB
8. SønderjyskE
9. EFB
10. AC Horsens
11. SIF
12. Lyngby

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Tror sæsonen kan blive meget lige igen i år og meget ufoudsigelig. Der er mange spørgsmålstegn. Fck bliver formentlig mestre igen, men hvad hvis de komemr i chl. Er Brøndby tilbage ved fordums styrke, eller er det bare fordi de har selvtillid pt? Er Ob ved at blive for gamle? kan Ove C og Randers fortsætte takterne fra foråret? og hvor står vi i det hele? der er efterhånden flere spørgsmål end i hele the julekalender.
Lad os se på det:

FCK: De går ind til hver sæson som favoritter og det er ikke ændret i år, hvor jeg ser dem som storfavoritter. Men det der kan vælte dem af tronen er hvilket europæisk eventyr de skal på? De møder Rosenborg, som har Erik Hamren på posten, og blandt andet Prica (tidl. AaB) og steffen Iversen (tidl. tottenham) i angrebet. Hvis nu de kommer i gruppespillet i chl tror jeg de vil satse mere på det i år end sidst da de nu har prøvet det før. Derfor kan det smitte af på deres ageren i ligaen, samtidig med at de kan kvalificere sig via 2 plads næste år. derfor vil jeg være optimistisk og sige 1-3

Ob: er efterhånden ved at skulle melde sig over i oldboys ligaen. Deres alder kan komme til at koste, tror jeg. Det er sidste chance, tror jeg, med deres spillere hvis de skal vinde ligaen. Ellers indhenter alderen dem. Tror dog også at det kan gå helt galt i år. Det er før set hvad en dårlig sæsonstart kan gøre ved et hold. 1-5

Brøndby: Henning jensen har, lige meget hans tidligere resultater, banket noget selvtillid ind i vestegnens drenge. Men det er en ting. Kan han holde det kørende? Jeg tror ikke brøndby har ændret sig meget siden krisen. Hvis de taber to kampe falder de måske helt igennem igen, og så kan vi være tilbage ved udebanekomplekser igen.
3-6

FCN: Spiller fantastisk bold til tider. Men mangler en der bomber. Er det Bille? det skal han bevise i den her sæson. Tror på han kan komme på landsholdet med sine evner. Han er unik og kan virkelig blive en ener i ligaen, men hvis han ikke scorer i et par kampe falder han igennem. meget afhænger af ham, men endnu mere afhænger af kaptajn Stockholm. Han skal virkelig binde holdet sammen i modgang og mod bedre modstandere. Ligeså gode de kan være offensive, ligeså meget kan defensiven falde igennem og være sårbare overfor kontraere. 3-7

FCM: ser os selv som et af de mest spændene hold i ligaen grundet vores talenter. Jeg har svært ved at være kritisk men prøver alligevel. Allan kuhn er en af de absolut bedste trænere i ligaen! det viser hans resultater vel. Det bliver spændene at se hvad han vil gøre når frank er skadet. så godt at vi kun tabte to af de 8 kampe vi manglede ham sidste sæson, men når han ikke er med mangler vi en spilstation at skyde en bold op på. Tag nu kampen i Brøndby. Vi spiller egentlig en god kamp og kunne med held sagtens have vundet, ligeså vel som de. Men chancer i det opbyggende spil kom vi ikke frem til. Ilsø og Borring duer bare ikke til at være spilstationer, specielt ikke når Borring ligner en der ikke kan løbe mens han skal have bolden med(nej jeg kan ikke lide ham). Havde vi haft frank tror jeg ærlig talt vi kunne have spillet os igennem. Vores bredde kommer også til at blive en vigtig faktor. kan rilwan og igboun spille fra start og kan de afgøre kampe vi ikke allerede fører 1-0? jeg tror vi ender mellem 3-6

2294

Indlæg af 2294 »

Young Wolf skrev: Det bliver spændene at se hvad han vil gøre når frank er skadet. så godt at vi kun tabte to af de 8 kampe vi manglede ham sidste sæson.
Nu er statistik jo en fantastisk ting, der kan bruges til meget.

Vi tabte kun 2 af 8 kampe sidste sæson, hvor Frank var skadet, hvilket jo betyder at vi fik point i 75% af de kampe han ikke var med.

Ud af de sidste 25 kampe tabte vi de 12, hvilket så giver et pointudbytte i 52% af de kampe hvor han var med...

Godt det er bedre i år - så håber vi bare han er med i resten af kampene, og at statistikken holder: 100% af kampene hvor Frank har været med, har vi har fået 3 point
Her skulle der stå noget klogt...

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

2294 skrev:
Young Wolf skrev: Det bliver spændene at se hvad han vil gøre når frank er skadet. så godt at vi kun tabte to af de 8 kampe vi manglede ham sidste sæson.
Nu er statistik jo en fantastisk ting, der kan bruges til meget.

Vi tabte kun 2 af 8 kampe sidste sæson, hvor Frank var skadet, hvilket jo betyder at vi fik point i 75% af de kampe han ikke var med.

Ud af de sidste 25 kampe tabte vi de 12, hvilket så giver et pointudbytte i 52% af de kampe hvor han var med...

Godt det er bedre i år - så håber vi bare han er med i resten af kampene, og at statistikken holder: 100% af kampene hvor Frank har været med, har vi har fået 3 point
Tror såmænd du har ret i at statistik kan bruges til mange ting. Vil heller ikke hængne mig for meget i statistikker, men de klare fakta som er hvor mange point der er på kontoen når sæsonen slutter

lassenybo

Indlæg af lassenybo »

Jeg har KIGGET dybt i krystalkuglen og mærket efter i maven:)

1. FCK bliver mestre!
---------------------------------------
2. FCM bliver nummer 2 Alene pga. sulten hos de unge og stabiliteten hos de gamle:)
3 OB har truppen, men bliver ramt af skader!
4 BIF dominere hjemme, men taber ude!
5 Randers har virkelig noget, men løber tør for energi efter det vildeste år2010.
6. Aab for fedtet sig til en del point, men angrebet er for tyndt(en dårlig udg. af FCM)
7. FCN fejende flot angrebspil er fedt( især hvis man skal sælge spillere eller er Barca)
8. Sønderjydske
9. Esbjerg
10. horsens

11. Silkeborg
12. Lyngby

Ærgeligt at FCK har hævet niveauet her i efteråret og kører den hjem i foråret
Godt at vi skal spille champions League kval.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

FCM kommer ikke i top 3
I de næste to mandagskampe kan vi meget let risikerer ikke at få point.
Lige nu har jubeloptimisterne frit spil, men intet har ændret sig, andet end vi ser hvor nemt man kan komme til at undvære de 3 første valg i midterforsvaret.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Hekler skrev:FCM kommer ikke i top 3
I de næste to mandagskampe kan vi meget let risikerer ikke at få point.
Lige nu har jubeloptimisterne frit spil, men intet har ændret sig, andet end vi ser hvor nemt man kan komme til at undvære de 3 første valg i midterforsvaret.
Arh klap nu lige hesten

Vi kan stadig stille med
Julle
Ipsa
Briske
Og måske sivebæk og en defensiv midt til at bakke op her?
Og bliver Erik klar igen er han i midten og Briske på backen. Tror nu nok vi skal finde nøglen til at slå FCN denne gang.. Og lad os så krydse fingre på at Bak er tilbage mod OB

Besvar