FCM-OB - Pokal

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: FCM-OB - Pokal

Indlæg af Kent »

Dagens kampe bragte lidt interessante ting ift pokalkampen:
- Den positive side af Babas udvisning er, at han får en pause på onsdag, så han er friskere til pokalkampen, end han ellers vil være
- OB er mentalt nede i øjeblikket, og virker ikke til at være i stand til at slå til, når de får muligheden. Dette var 4. gang i år, de missede en sådan chance (sidste kamp i efteråret mod FCK, kampen mod os i Odense, kampen mod FCK i Parken, dagens kamp)
- Demba Nyren får sandsynligvis 2 dages karantæne, når disciplinærudvalget tager skalle-sagen op. Det betyder self at han er frisk mod os, men til gengæld betyder det også, at OB ikke kan hvile andre angribere før kampen mod os. Og Nyren har ikke ligefrem imponeret.
- Carrol blev skadet i dagens kamp, efter sigende ribbene. Spørgsmålet er, om han når at blive klar til kampen mod os.

Så lidt positive ting var der da i dag ;-)

- Er der forresten nogen, der kender status på MA?

Noe

Indlæg af Noe »

Omvendt ville en OB-sejr have bragt dem tilbage i titelkampen, og dermed måske have flyttet fokus lidt i hovederne på dem.
Så lidt positive ting var der da i dag ;-)
Helt enig. OB's præstationer er ved at udmønte sig i noget af en krise. Lad os bare krydse fingre for at de ikke får en succesoplevelse inden vi møder dem. Desværre møder de HB Køge søndag.

Og så mener jeg i øvrigt ikke at man skal undervurdere vores eget hold. Nok ramlede vi ind i (det sædvanlige) uheld i Esbjerg, men det mentale er på plads. Vi er langt foran OB på det område, pt.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Er der nogen der ved om karentæner også gælder med i pokalturneringen?
Jeg tænker selvf. på abselonsens hjernedøde røde kort i det 95min. mod AAB..
Er det 1 eller 2 dage karentæne man får for et alm. rød kort? (kan virkelig ikke huske det)

Ja det er supersurt at det ligepræcis er Køge, som OB møder inden vores kamp :-(

Den samme kamp endte jo 3-1 til OB i pokalen forleden ;-(

Det bliver SUPER SPÆNDENDE på onsdag! :P
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jeg kan ikke finde frem til kamptidspunktet nogen steder. Er der nogen der ved det??

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Den første spilles onsdag kl 18.00.. Nr 2 kamp, Torsdag kl 18.00

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Ragz skrev:Den første spilles onsdag kl 18.00.. Nr 2 kamp, Torsdag kl 18.00
Er du helt sikker på at kamp nummer 2 spilles torsdag klokken 18? Har nemlig hørt det er onsdag..
!

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

pedersen7500 skrev:
Ragz skrev:Den første spilles onsdag kl 18.00.. Nr 2 kamp, Torsdag kl 18.00
Er du helt sikker på at kamp nummer 2 spilles torsdag klokken 18? Har nemlig hørt det er onsdag..
Og efter en mindre eftersøgning fandt jeg frem til det:

Kamp nummer 2 spilles klokken 18 d. 29. april, hvilket gør det noget nemmere for mig;)

Kilde: ob.dk og fcm.dk
!

frederikfcm

Indlæg af frederikfcm »

pokalkampene mellem fcm og ob spilles således

•FCM - OB, MCH Arena, onsdag d. 21. april kl. 18.00

•OB - FCM, Fionia Park, torsdag d. 29. april kl. 18.00

håber vi for en masse opbacking til de kampe i pokal

Claus J

Indlæg af Claus J »

Ved godt det ikke er pænt at glæde sig over andres uheld, men det ser ud til iflg. Sporten.dk at Roy Carrol er ude i pokalen:

Fra Sporten.dk:

Det blev dog en OB-sejr med omkostninger. Fem minutter før tid pådrog Roy Carroll sig en skade i lysken ved et udspark og måtte erstattes af reserven Alexander Lund Hansen. Og at dømme ud fra lægestabens hurtige tegn til udskiftning, venter der næppe ret meget mere fodbold til Carroll i foråret.

Det gør dem ikke stærkere til kampen mod os.

Selvom vi sikkert også har Reid ude, mener jeg helt klart vi har bedre erstatninger for ham, end OB har for Carrol.
Claus J

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Claus J skrev:Fem minutter før tid pådrog Roy Carroll sig en skade i lysken ved et udspark og måtte erstattes af reserven Alexander Lund Hansen. Og at dømme ud fra lægestabens hurtige tegn til udskiftning, venter der næppe ret meget mere fodbold til Carroll i foråret.
Ja nu må vi se, om han bliver klar alligevel - mon ikke der kommer nogen meldinger i morgen.

Det var dog desuden værd at bemærke, at OB (igen) ikke spillede særlig godt, og virkede til at ryste i deres bagerste rækker. Esben Hansen og Rurik blev så vidt jeg kunne se sparet, mens resten af deres normale start-11 (minus Absalonsen) var i aktion.

Eftersom vi har 4 dages pause før kampen, vil jeg tro at vi starter i næsten samme opstilling som mod FCK. Udskiftningerne bliver Reid og Albæk, der erstattes af Erik/Ipsa og Baba. Izunna og Salami har så godt fat i den centrale, at det vil være synd at ændre, selvom det var muligt at give en af dem en pause og så bruge Thyge centralt og Siv på kanten. Eftersom Thyge vel har karantæne mod Randers (vist ligesom Ilsø), så skal han i hvert fald bruges mod OB, samtidig med at det vil være fint at have en frisk midtbanekonstellation til den Randers-kampen. Jeg tror vi har gode chancer for at sætte os på den centrale midt mod OB, hvor jeg ikke synes de har været skarpe.

Et godt resultat for os vil være 1 eller 2-0. Ligeledes kan en 0-0 faktisk også bruges, hvis den stilling holder til sent i kampen - så skal vi i hvert fald ikke jage en scoring, med risiko for at indkassere et udebanemål.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Ja nu må vi se, om han bliver klar alligevel - mon ikke der kommer nogen meldinger i morgen.
Han bliver tilsyneladende ikke klar: http://www.fyens.dk/article/1581856:Spo ... r-til-kamp

Kender ikke nordmanden, men ifølge wikipedia har han kun spillet 25 kampe i hele sin karriere. Han skal testes!

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

OB's reservekeeper skal godt nok i form til på onsdag. Deres korthus er væltet til jorden og de har kun bygget en meget lille del af den op igen, mod køge. Vi har kæmpe momentum, plus Ipsa, Sviatchenko i baghånden. Er overbevist om at det nok skal kunne lade sig gøre. Skal heller gøre OB størrer når de ikke er det. Vi har heller ikke tabt til dem foråret.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Så er trupperne udtaget:
http://www.ob.dk/default.asp?NewsID=18375
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Jeg var til dagens træning, men der var ikke det store at berette. BS Christiansen var et smut forbi, det var vist det mest interessante. Derudover kom Frank ud og trænede for sig selv i ca. 30 minutter, hvor han fik sendt nogle bolde afsted mod mål, så det går rette vej.

Det er en trup fuld af optimisme og overskud, der ikke tænker på andet end sejr. Det var en tilfreds (Karl)Kuhn, der rundede træningen af med et par bevingede ord til drengene, inden de blev sendt ind i varmen igen.

Opstillingen må folk vente med at se til i morgen. Men det bliver helt sikkert et hold, der kan rundbarbere OB, hvis drengene rammer dagen!

Since 1887

Indlæg af Since 1887 »

Det er vel kun et spørgsmål om hvor stor sejren bliver! Fcm er jo forårets bedste hold, og OB er helt til rotterne! Jeg tror det hele bliver afgjort imorgen, og vil ikke blive forbavset, hvis kampen ender 4-0 til Fcm ;)
Lars Olsen har også allerede sagt, at det kan være ok at tabe knebent onsdag! Sikke en vinderatityde manden dog har.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar