-Men vi skal nok slå dem
FCM-OB - Pokal
FCM-OB - Pokal
Så trak vi OB, og starter med hjemmekamp! 
-Men vi skal nok slå dem
-Men vi skal nok slå dem
Høvdingen af Herning
-
Gæst
Re: FCM-OB - Pokal
Kan det være en fordel at vi trækker OB? Jeg tænker på om de har alle tanker på og vinde mesterskabet og dermed sparer spillerne til ligaen. Eller har de mistet troen på at vinde mesterskabet?
Jeg har personligt intet imod at vi skal møde OB. Tvætimod. Velje og FCN har kun Pokalfinalen at spille for i modsætning til OB.
Og nu har vi jo vist, at vi sagtens kan slå OB på udebane og trække en uafgjort på hjemmebane.
Så OB. Bring it on! ;D
Jeg har personligt intet imod at vi skal møde OB. Tvætimod. Velje og FCN har kun Pokalfinalen at spille for i modsætning til OB.
Og nu har vi jo vist, at vi sagtens kan slå OB på udebane og trække en uafgjort på hjemmebane.
Så OB. Bring it on! ;D
-
Gæst
Fatter du ikke, at hvis vi først mødte OB finalen var det lige med Erupa bold.
Fatter du ikke, at så skal OB være mester, og der ser skidt ud, pt..Gæst skrev:Fatter du ikke, at hvis vi først mødte OB finalen var det lige med Erupa bold.
- Colt Sivas
Tjo, men en finale mellem OB-FCM ville i tilfælde af OB sejr betyde at 4 pladsen også gav europæisk. Går ud fra at FCK bliver mester.Noe skrev:Fatter du ikke, at så skal OB være mester, og der ser skidt ud, pt..Gæst skrev:Fatter du ikke, at hvis vi først mødte OB finalen var det lige med Erupa bold.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.
Ja, og det gælder også selv om OB slår FCN eller vejle i poklafinalen.
Så FCM har chancen for at spiller Euro Liga hvis de 1) vinder pokalen eller 2) får en 3 plads i ligaen (mener ikke at 4 plads giver noget endnu, men kan ta' fejl) Som regler er nu så if. DBU så hvis OB vinder pokal og får 2 pladsen, så er der euro plads til nr 3.
med andre ord enten ordner vi OB og afgør det selv eller også må vi håbe på OB og gå efter en 3 plads. Ingen af delene er usandsynlige.
- og så husk at formål er at spille en ny trup sammen, så alt det andet et pynt på kagen
Så FCM har chancen for at spiller Euro Liga hvis de 1) vinder pokalen eller 2) får en 3 plads i ligaen (mener ikke at 4 plads giver noget endnu, men kan ta' fejl) Som regler er nu så if. DBU så hvis OB vinder pokal og får 2 pladsen, så er der euro plads til nr 3.
med andre ord enten ordner vi OB og afgør det selv eller også må vi håbe på OB og gå efter en 3 plads. Ingen af delene er usandsynlige.
- og så husk at formål er at spille en ny trup sammen, så alt det andet et pynt på kagen
-
Bhomaszz/bavnsgaard
- Geografisk sted: Mors
Tja, det er selvfølgelig ikke en optimal lodtrækning, men alligevel er jeg nu udmærket tilfreds. Jeg mener vi normalt har udmærket styr på OB, og især over to kampe, og derfor har gode kort på hånden. Jeg så i det hele taget os som favorit af alle 4 hold inden lodtrækningen. Desuden har vi, hvis det skulle gå galt, stadig gode chancer for Europa League gennem ligaen.
På et punkt er jeg dog svært godt tilfreds med udviklingen. Det giver os nemlig, selvfølgelig med en semifinalesejr først, rigtigt gode muligheder i finalen, for at sikre klubben sin første titel. Det kunne næsten ikke være bedre med FCN og vejle. Første titel er på vej til heden!
På et punkt er jeg dog svært godt tilfreds med udviklingen. Det giver os nemlig, selvfølgelig med en semifinalesejr først, rigtigt gode muligheder i finalen, for at sikre klubben sin første titel. Det kunne næsten ikke være bedre med FCN og vejle. Første titel er på vej til heden!
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi
Mahatma K. Gandhi
Hvis i holder jer i top 4Colt Sivas skrev:
Tjo, men en finale mellem OB-FCM ville i tilfælde af OB sejr betyde at 4 pladsen også gav europæisk. Går ud fra at FCK bliver mester.
Enig, men det var jo ikke det, klovnen skrev. Det er en udbredt misforståelse, at hvis vinderen af pokalfinalen allerede er kvalificeret via ligaen, så får taberen automatisk plads i EL. Det skar kun hvis pokalvinderen også er mester.
OB står rigtig godt til vores måde at spille fodbold på. Så lodtrækningen er såmænd fin ud.
Det er såmænd også bedre at møde OB i semifinalen, end i finalen. Der ville sandsyneligvis komme flere OB fans, end FCM fans, til en pokalfinale. Mens mod FCN eller Vejle bliver det mere jævnbyrdigt.
Tror ikke OB lader sig påvirke af stillingen i ligaen, en pokalfinale er altid attraktiv, så de vil nok ikke spare nogen.
Det er såmænd også bedre at møde OB i semifinalen, end i finalen. Der ville sandsyneligvis komme flere OB fans, end FCM fans, til en pokalfinale. Mens mod FCN eller Vejle bliver det mere jævnbyrdigt.
Tror ikke OB lader sig påvirke af stillingen i ligaen, en pokalfinale er altid attraktiv, så de vil nok ikke spare nogen.
Naturligvis er dette da den værst tænkelige lodtrækning. Det sværeste hold og slutte på udebane. Det kunne ikke være ringere. Samtidig er OB ved at være godt sat i guldkapløbet, og kan derfor tillade sig at satse på pokalen.
Eneste fordel jeg ser er, at OBs trup er ved at være slidt. Jeg nævnte før sidste OB-kamp at jeg så det som en stor risiko fra OBs side, at Lars Olsen er meget konservativ i sit hold-valg, hvor der meget sjældent sker nogen form for rotation, medmindre det skyldes skader og karantæner. I et så kompakt forår som det vi er i gang med, med kampe hver 3. dag, giver det med stor sandsynlighed restitutions- og skadesproblemer, hvilket vi også har set hos OB. Lars Olsens konservatisme betyder også, at spillerne der er nr. 15-20 i truppen stort set ingen spilletid får, og dermed ikke er oppe i gear, når der er brug for dem (som der er nu).
I modsætning til det, har Kuhns rotationsprincip betydet, at spiller nr. 15-20 i vores trup er rimelig integreret på holdet, og kan træde ind uden det store præstationstab. Fx har vi 4 spillere på den centrale midtbane (Izunna, Albæk, Thyge, Salami), der kan kombineres stort set vilkårligt uden problemer. OB derimod måtte bruge Anders Møller Christensen på midten mod HBK, fordi både Djemba-Djemba og Esben Hansen var ude.
Jeg håber at Lars Olsen fortsætter med at skamride de samme spillere i start-11, for så kan der sagtens komme et par skader til vigtige spillere inden vi skal møde dem, samtidig med, at deres fysiske formåen er nedsat. Sidst så vi fx hvordan de ikke var i stand til at sætte tempoet op og presse os, efter vi var kommet foran 2-1.
Men jeg havde godt nok foretrukket Vejle eller FCN......
Eneste fordel jeg ser er, at OBs trup er ved at være slidt. Jeg nævnte før sidste OB-kamp at jeg så det som en stor risiko fra OBs side, at Lars Olsen er meget konservativ i sit hold-valg, hvor der meget sjældent sker nogen form for rotation, medmindre det skyldes skader og karantæner. I et så kompakt forår som det vi er i gang med, med kampe hver 3. dag, giver det med stor sandsynlighed restitutions- og skadesproblemer, hvilket vi også har set hos OB. Lars Olsens konservatisme betyder også, at spillerne der er nr. 15-20 i truppen stort set ingen spilletid får, og dermed ikke er oppe i gear, når der er brug for dem (som der er nu).
I modsætning til det, har Kuhns rotationsprincip betydet, at spiller nr. 15-20 i vores trup er rimelig integreret på holdet, og kan træde ind uden det store præstationstab. Fx har vi 4 spillere på den centrale midtbane (Izunna, Albæk, Thyge, Salami), der kan kombineres stort set vilkårligt uden problemer. OB derimod måtte bruge Anders Møller Christensen på midten mod HBK, fordi både Djemba-Djemba og Esben Hansen var ude.
Jeg håber at Lars Olsen fortsætter med at skamride de samme spillere i start-11, for så kan der sagtens komme et par skader til vigtige spillere inden vi skal møde dem, samtidig med, at deres fysiske formåen er nedsat. Sidst så vi fx hvordan de ikke var i stand til at sætte tempoet op og presse os, efter vi var kommet foran 2-1.
Kent skrev:Naturligvis er dette da den værst tænkelige lodtrækning. Det sværeste hold og slutte på udebane. Det kunne ikke være ringere. Samtidig er OB ved at være godt sat i guldkapløbet, og kan derfor tillade sig at satse på pokalen.
Ja du har et point der med OB og restitution, du glemmer her at OBs gennemsnitsalder er rimelig høj, hvilket kun gør det værre, da ældre spillere kræver længere pauser. Jeg tror virkelig, at vi vil se det her i weekend hvor OB møder Brondby, der har haft en hel uges pause.
- Colt Sivas
Alder er ikke ensbetydende med dårlig fysisk formåden. Det er ved at være nogle sæsoner siden OB havde et gammelt hold. Start 11 ligger vel omkring 28 år. Nej du. Grundformen er nok vigtigere end alder i denne sammenhæng.FCM7000 skrev:Ja du har et point der med OB og restitution, du glemmer her at OBs gennemsnitsalder er rimelig høj, hvilket kun gør det værre, da ældre spillere kræver længere pauser. Jeg tror virkelig, at vi vil se det her i weekend hvor OB møder Brondby, der har haft en hel uges pause.
- Colt Sivas
Mener ikke at skadesproblemerne skyldes "overbelastning". Det er vel egentlig kun Gislason(og måske Esben) vi kan skrive på den konto. DjembaX2 gled og beskadigede sit knæ. Håland brækkede næsen. HHA landede forkert på sin skulder.Kent skrev:Eneste fordel jeg ser er, at OBs trup er ved at være slidt. Jeg nævnte før sidste OB-kamp at jeg så det som en stor risiko fra OBs side, at Lars Olsen er meget konservativ i sit hold-valg, hvor der meget sjældent sker nogen form for rotation, medmindre det skyldes skader og karantæner. I et så kompakt forår som det vi er i gang med, med kampe hver 3. dag, giver det med stor sandsynlighed restitutions- og skadesproblemer, hvilket vi også har set hos OB. Lars Olsens konservatisme betyder også, at spillerne der er nr. 15-20 i truppen stort set ingen spilletid får, og dermed ikke er oppe i gear, når der er brug for dem (som der er nu).
Om det er fordi spillerne er slidte, som er skyld i vores dårlige form kan ikke helt afvises. Tror dog mere på at det er mentalt den halter.
Med DjembaX2, Esben og HHA ude - HH fortrukket på den offensive bliver mulighederne mindre. Det ville vel også gælde for jer hvis i måtte undvære 3 af Izunna, Albæk, Thyge, Salami?Kent skrev:I modsætning til det, har Kuhns rotationsprincip betydet, at spiller nr. 15-20 i vores trup er rimelig integreret på holdet, og kan træde ind uden det store præstationstab. Fx har vi 4 spillere på den centrale midtbane (Izunna, Albæk, Thyge, Salami), der kan kombineres stort set vilkårligt uden problemer. OB derimod måtte bruge Anders Møller Christensen på midten mod HBK, fordi både Djemba-Djemba og Esben Hansen var ude.
Vi har ikke rigtigt været i stand til at presse nogen i dette forårKent skrev:Jeg håber at Lars Olsen fortsætter med at skamride de samme spillere i start-11, for så kan der sagtens komme et par skader til vigtige spillere inden vi skal møde dem, samtidig med, at deres fysiske formåen er nedsat. Sidst så vi fx hvordan de ikke var i stand til at sætte tempoet op og presse os, efter vi var kommet foran 2-1.
Savner også lidt at LO satser hele butikken i stedet for den kontrollerede offensiv. Ofte tager han Caca ud, som har været vores bedste mand hele foråret, for Nyrén. Kunne godt satse med at pille enten HHA/HH ud på den offensive midtbane. Rykke Caca derned og ind med Nyrén.
Tjo det kunne man godt argumentere for. Men jeg vil helst foretrække chancen for at afgøre det over to kampe mod jer. Jeres(og Esbjerg) spillestil passer slet ikke til os. Den af os der går videre til finalen vil nok få "hjemmebane" opbakning i Parken.Kent skrev:Men jeg havde godt nok foretrukket Vejle eller FCN......
Jeg ser det faktisk som en ganske god lodtrækning
Vi har 2 kampe mod OB, hvor vi naturligvis skal slå til på den sædvanlige gode måde, som vi tackler OB på efterhånden
Jeg mener godt at resultaterne fra de to forårskampe kan gentages evt bare med omvendte resultater (sejr hjemme - uafgjort ude)
Jeg synes at vi har bevist, at vi kan forstå at matche OB på deres bane, og derfor er jeg ikke så utryg ved udekampen
Jeg tror at OB i en finale ville være mere og bedre taktisk indstillet til den "ene" kamp, som en finale ville være
Vi har 2 kampe mod OB, hvor vi naturligvis skal slå til på den sædvanlige gode måde, som vi tackler OB på efterhånden
Jeg mener godt at resultaterne fra de to forårskampe kan gentages evt bare med omvendte resultater (sejr hjemme - uafgjort ude)
Jeg synes at vi har bevist, at vi kan forstå at matche OB på deres bane, og derfor er jeg ikke så utryg ved udekampen
Jeg tror at OB i en finale ville være mere og bedre taktisk indstillet til den "ene" kamp, som en finale ville være