BW Tifo på standby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Re: BW Tifo på standby

Indlæg af Thomas Lund »

Meyhoff skrev:
Hekler skrev:
Hekler skrev:Igen igen så kan du jo spørge dig selv, og du seriøst vil have folk skal tage dig alvorligt, når det der afholder dig fra at gøre noget er at du vil bruge romerlys???

Så længe dine prioriteter er sådan, kan du vel ikke klandre folk for at prioritere alt andet du siger fra???
Jeg siger ikke du vil bruge romerlys, jeg siger at du selv skriver det er grunden til at det ikke kan lade sig gøre at lave noget i BW regi, og det er det jeg finder usædvanligt prioriteret.
Du hentyder meget kraftigt til det..

Jeg spørger om det er sådan, jeg sagde ikke det var grunden..

Men nok om det, det er vel ikke det det handler om, men det handler om at få tifo op at stå igen.. Hvilket i (Hekler og Lund) ikke virker ret interesseret i, medmindre der kan sættes BW på det hele så man i den officielle fanklub kan tage æren for disse.. Jeg synes det er ærgerligt i ikke er mere åbne overfor hvordan man kunne få den visuelle opbakning på stadion forbedret igen, men det er tydeligvis ikke så højt prioriteret..
Hvad er det lige der er så svært at forstå ved, at BWs bestyrelse ikke bare deler 20.000 kr. af medlemmernes kontingentpenge ud til en gruppe, der selv vil bestemme hvad de skal bruges til?

Kom med nogle argumenter for, hvorfor dit forslag er godt i stedet for at pege fingre.

Lund

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Mini Bager skrev:Den gamle TIFO gruppe, som Michael, Sild, Bager og undertegnede overtog fra, lavede nogle rigtig flotte bannere, men de blev behandlet utroligt ringe. Efter de havde været i brug, blev de smidt på grusset nede ved banen eller på tribunen. Og det bliver de bare ikke kønnere af. Derefter (har jeg et indtryk af) blev de smidt på gulvet i en stor bunke i vores rum under Nordea, hvorefter de selvfølgelig modtog en masse fugt, hvilket der heller ikke gør dem pænere. Nøjagtig det samme gør sig gældene for næsten samtlige flag der har været produceret. Jeg tror vi gemte et enkelt banner eller to.
Først: tak for rosen ;)
At bannerne blev behandlet ringe, er jeg ikke enig i. Jeg ved, der er blevet bygget 2 eller 3 kasser på hjul til opbevaring, samt en reol-lignende ting på hjul til flag/bannere, netop for det ikke skulle ligge på jorden og få fugt. Rummet under Nordea er dog desværre enormt fugtigt, fordi der ikke er fuget op mod tribunen, hvorfor øl og regn let kan trænge ned. Om dette er blevet udbedret, ved jeg ikke, men jeg tvivler :)

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev: I stedet for at sidde og gale op på forum synes jeg du skulle gøre noget i stedet.
Hvis du mener det er så fremragende med mulighed, så kan jeg ikke forstå du reagere på det. Jeg kan da sagtens komme med et gæt, og det hænger tæt sammen med den fremragende karakteristik som Peter Ross gav af UBM. Du ved jo godt selv at der ikke findes 3 der ville bakke dig op mere end en gang hvis du satte noget i søen.
Det bliver den samme omgang ansvarsforflygtigelse som det plejer, og historien om at det er alle andres skyld.
Jeg tror hverken BW's bestyrelse eller særlig mange af BW's medlemmer ville finde det optimalt at TIFO drives fra Fredericia..
Derfor er det svært for mig at gøre så meget ved tingene da jeg ikke har min daglige gang i herning eller omegn, havde jeg det havde sagen været en anden..
Jeg arbejder jo også, plus jeg er træner i min fritid..

Hvordan vil du få ovenstående til at hænge sammen med at være med i en TIFO-gruppe hvor kvalitet i mine øjne skal være nøgleordet ??
Jeg spørger bare..

Nu ved jeg sådan set lidt, og derfor kan jeg fortælle dig at det faktisk er de samme(stort set) der deltager i UBM's tifoaftener, så tror ikke du skal være så sikker.. Selvom alt hvad UBM foretager sig i dine øjne er forkert og ansvarsfralæggende..

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Peter Ross skrev:
Mini Bager skrev:Den gamle TIFO gruppe, som Michael, Sild, Bager og undertegnede overtog fra, lavede nogle rigtig flotte bannere, men de blev behandlet utroligt ringe. Efter de havde været i brug, blev de smidt på grusset nede ved banen eller på tribunen. Og det bliver de bare ikke kønnere af. Derefter (har jeg et indtryk af) blev de smidt på gulvet i en stor bunke i vores rum under Nordea, hvorefter de selvfølgelig modtog en masse fugt, hvilket der heller ikke gør dem pænere. Nøjagtig det samme gør sig gældene for næsten samtlige flag der har været produceret. Jeg tror vi gemte et enkelt banner eller to.
Først: tak for rosen ;)
At bannerne blev behandlet ringe, er jeg ikke enig i. Jeg ved, der er blevet bygget 2 eller 3 kasser på hjul til opbevaring, samt en reol-lignende ting på hjul til flag/bannere, netop for det ikke skulle ligge på jorden og få fugt. Rummet under Nordea er dog desværre enormt fugtigt, fordi der ikke er fuget op mod tribunen, hvorfor øl og regn let kan trænge ned. Om dette er blevet udbedret, ved jeg ikke, men jeg tvivler :)
Jeg tror du kan isolere og fuge op mod tribunen ligeså tosset du vil. Det hjælper bare ikke, da fugten kommer fra jorden. Beholdere der kunne bruges kunne være containere i plast, men de er ret dyre.

Lund

Lund

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Hvad er det lige der er så svært at forstå ved, at BWs bestyrelse ikke bare deler 20.000 kr. af medlemmernes kontingentpenge ud til en gruppe, der selv vil bestemme hvad de skal bruges til?

Kom med nogle argumenter for, hvorfor dit forslag er godt i stedet for at pege fingre.

Lund
Ja, det kunne da være rart at vide

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Meyhoff skrev: Nu ved jeg sådan set lidt, og derfor kan jeg fortælle dig at det faktisk er de samme(stort set) der deltager i UBM's tifoaftener, så tror ikke du skal være så sikker.. Selvom alt hvad UBM foretager sig i dine øjne er forkert og ansvarsfralæggende..
Jammen jeg glæder mig da til at se hvad UBM har fået lavet i aften til pokalkampen, der er bare en del der skal bevises, inden jeg bliver imponeret. Nu har jeg jo set et eller andet gennem årene, også selvom jeg startede for 10 år siden i en alder hvor jeg allerede ville være for gammel til UBM bussen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Thomas Lund skrev:Hvad er det lige der er så svært at forstå ved, at BWs bestyrelse ikke bare deler 20.000 kr. af medlemmernes kontingentpenge ud til en gruppe, der selv vil bestemme hvad de skal bruges til?

Lund
Har tidligere tifo-grupper ikke altid selv bestemt hvad pengene skulle bruges til ?
(Jeg ved det ikke, derfor jeg spørger)

Jeg kan udemærket godt forstå i ikke vil poste pengene ud i ingenting..
Derfor vil muligheden IMO være at man havde pengene på en konto som blev styret af kasseren i BW, så kom gruppen(uanset om de er UBM'ere eller BW'ere) med en skitse af den TIFO man ønsker at lave, der følger så en sammenregning af diverse udgifter til maling, stof osv. med den skitse, så godkendes den af en fra bestyrelsen som er kontaktperson(kasseren er mit forslag). Derefter fastlægger man hvilken kamp den skal laves til, og hvilke dage den skal produceres.. Så annoncerer man på ulvegraven og UBM's forum efter folk til den dag (samlet er vi stærkest).. Når den er produceret annoncerer man igen både på graven og UBM's forum efter folk til selve udførelsen.. Regner ikke med det er kæmpe, indviklede tifoer til at starte med, så der skal nok ikke bruges mange og de behøver ikke en stor iq..

På den måde undgår man at pengene bliver spildt på ingenting, mad osv. som før har været en stor post for nogen af de forhenværende tifogrupper(så vidt jeg ved)..

Det er selvfølgelig bare et forslag og vil da arbejde videre på og se om der kan findes andre løsninger, men synes ikke ideen er så dum hvis folk er klar på at hjælpe hinanden :)

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Hekler skrev:
Meyhoff skrev: Nu ved jeg sådan set lidt, og derfor kan jeg fortælle dig at det faktisk er de samme(stort set) der deltager i UBM's tifoaftener, så tror ikke du skal være så sikker.. Selvom alt hvad UBM foretager sig i dine øjne er forkert og ansvarsfralæggende..
Jammen jeg glæder mig da til at se hvad UBM har fået lavet i aften til pokalkampen, der er bare en del der skal bevises, inden jeg bliver imponeret. Nu har jeg jo set et eller andet gennem årene, også selvom jeg startede for 10 år siden i en alder hvor jeg allerede ville være for gammel til UBM bussen.
Har UBM proklameret der kommer tifo til pokalkampen - NEJ!!
Drop nu alt det andet, det er så irrelevant for denne debat som noget kan være.. Hvor gamle de er, er jo ligegyldigt i denne sammenhæng..

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Meyhoff skrev:
Thomas Lund skrev:Hvad er det lige der er så svært at forstå ved, at BWs bestyrelse ikke bare deler 20.000 kr. af medlemmernes kontingentpenge ud til en gruppe, der selv vil bestemme hvad de skal bruges til?

Lund
Har tidligere tifo-grupper ikke altid selv bestemt hvad pengene skulle bruges til ?
(Jeg ved det ikke, derfor jeg spørger)

Jeg kan udemærket godt forstå i ikke vil poste pengene ud i ingenting..
Derfor vil muligheden IMO være at man havde pengene på en konto som blev styret af kasseren i BW, så kom gruppen(uanset om de er UBM'ere eller BW'ere) med en skitse af den TIFO man ønsker at lave, der følger så en sammenregning af diverse udgifter til maling, stof osv. med den skitse, så godkendes den af en fra bestyrelsen som er kontaktperson(kasseren er mit forslag). Derefter fastlægger man hvilken kamp den skal laves til, og hvilke dage den skal produceres.. Så annoncerer man på ulvegraven og UBM's forum efter folk til den dag (samlet er vi stærkest).. Når den er produceret annoncerer man igen både på graven og UBM's forum efter folk til selve udførelsen.. Regner ikke med det er kæmpe, indviklede tifoer til at starte med, så der skal nok ikke bruges mange og de behøver ikke en stor iq..

På den måde undgår man at pengene bliver spildt på ingenting, mad osv. som før har været en stor post for nogen af de forhenværende tifogrupper(så vidt jeg ved)..

Det er selvfølgelig bare et forslag og vil da arbejde videre på og se om der kan findes andre løsninger, men synes ikke ideen er så dum hvis folk er klar på at hjælpe hinanden :)
Det du foreslår er mere eller mindre sådan BW Tifo har fungeret indtil videre. Bortset fra, at når gruppen har vist at de magter at administrere pengene selv, så er der rimelig frie tøjler, så længe man vælger at kommunikere med bestyrelsen.

Lund

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Thomas Lund skrev:Det du foreslår er mere eller mindre sådan BW Tifo har fungeret indtil videre. Bortset fra, at når gruppen har vist at de magter at administrere pengene selv, så er der rimelig frie tøjler, så længe man vælger at kommunikere med bestyrelsen.

Lund
Hvad er problemet så i at det kunne fungere sådan ?
Er det at så fordi at tifoerne bliver til sammen med folk fra UBM og man ønsker i BW ikke at involvere UBM og blive kædet sammen med dem eller hvordan?

Det tyder lidt på at problemet er at det er UBM folk og ikke BW'ere der vil være aktive omkring tifo? Du må gerne rette mig hvis jeg tager fejl.. Sådan synes jeg bare det ser ud lige nu..

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Hekler skrev:
BW kan selvfølgelig ikke give medlemmernes penge til nogle andre uden garantier.
Og for mig klinger det sku noget hult når nogen fra UBM udtaler sig, hver gang der er noget diskuteret strander det jo på at der ikke er personer der vil tage ansvaret.

Capo, ville i lave om på, men ingen ville melde sig og garantere der var folk.
Tifo lavede vi specielle møder for at få jeg med, men ingen dukkede op på det tidspunkt i selv havde valgt.
Flag på stadion, ingen fra UBM ville tage ansvaret for at komme i ordenlig tid og få styr på det, samt samle dem ind efter kampen.

Hvis i vil lave tifo, kan i jo melde jer ind i BW og melde jer til at stå for tifo, det er såre simpelt. Alt andet vil jeg betragte som et forsøg på at stjæle ressourcer fra BW.
Aarsagen til at "samarbejdet" mellem UBM og BW tifo ikke gik, var ganske enkelt fordi det var en lorte aftale rent ud sagt for UBM - IMO!

Aftalen var, efter hvad jeg opfattede til mödet fölgende:
UBM maatte komme og hjälpe BW tifo og forberede tifo. Intet af det arbejde der blev lavet maatte have noget med UBM at göre. Der maatte ikke stâ ultras eller lignende paa noget som helst. Og udover det, sâ maatte vi ikke opbevare vores flag ved jer, sagde I den aften..

Som vi alle ved, har BW tifo väret sâ godt som dödt de seneste par aar. Det eneste haab I havde for at forsat eksistere var at de unge i UBM tog over arbejdet. Men alligevel maatte vi intet lave der var ubm-relateret. Jeg kan undre mig over at I ikke tilbyder os noget bedre, naar I ved at vi er jer eneste haab for overlevelse???
Anyways, UBM har de seneste 2 maaneder fâet vores eget tifo op at köre, og vi har de sidste 2 maaneder mödtes alt fra 4-10 mand ugentligt ude i vores klubhus.. Og der er endda lavet tifo til Hobro-kampen!!
Min pointe er, at jeg sagtens kan forstâ at UBM-folkene heller vil ligge deres kräfter i UBM-tifoarbejde end BW-tifo arbejde, til trods for at det er selvfinansieret og der ikke er de samme ressourcer/rettigheder.

Og misforstaa nu ikke, UBM er interesseret i at der fremover bliver lavet flotte tifoer til fcm-kampene, men naar man ikke bliver tilbudt bedre aftale, man konstant bliver angrebet pâ flere fronter fra BW, samt at vi har vores eget tifo-arbejde i vores klubhus, sâ er det forstaeligt at man heller vil bruge kräfter paa "ubm-tifo" fremfor "bw-tifo" til trods for at formaalet er det samme..

Det hele er skrevet lidt hurtigt og sjusket, men skal nok uddybe hvis I spörger ind til hvad jeg mener..

Og jeg vil gerne lige pointere, at ovenstâende er mine personlige holdninger, og ikke noget "udspil" fra UBM...

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Det er i hvert fald interessant at se på-både i denne tråd, men også den omkring busture- hvordan folk ser UBM. En flok helt unge, som knapt er fyldt 18, som render rundt og drikker sig stive, og ikke aner hvad de selv laver.

Det er jo langt fra virkeligheden, og det er utroligt at folk ikke kan se, hvordan tingene er! Det hjælper intet at nævne det, og forklare hvordan tingene hænger sammen, men det kan stadig pisse mig en anelse af.

Nu var jeg ikke med, til at arrangere det første og eneste tifo-arrangement, der skulle have været, imellem UBM og BW, men jeg ved, at det ikke nåede ud til folk, og dermed kom der intet. Det er sket en gang, at der ikke mødte nogle op, og det gør åbenbart, at det ikke kan lade sig gøre med et samarbejde.

Jeg er bange for, at det meste af alt det her bunder i, hvilken holdning folk har til UBM, og hvordan folk ser os.

Det skal også siges, at UBM mødes mindst en gang om ugen, for at få ordnet flag, og snakke om, hvordan tingene kan gøres bedre. Der bliver faktisk arbejdet på, at tingene skal blive bedre. Dog er økonomien ikke til det store.

Ang. tifo til torsdag, er det rigtigt som Hekler siger, at der vil komme noget; der er dog aldrig blevet sagt, at det var noget stort og voldsomt, men vi arbejder med de ting vi har.

Mit syn på BW, er skam ganske fint, og jeg taler fornuftigt med langt de fleste. Det rammer mig bare, når folk ikke kan se, hvad vi forsøger at gøre, og at vi rent faktisk er en gruppe,der vil klubben det bedste. Kom ind i kampen, og se hvad vi er for nogle drenge/mænd, der "lever for klubben", og forsøger at gøre et stykke arbejde for det.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det er mig virkelig ubegribeligt, hvordan man ikke kan få et Tifo arbejde op at køre fanfraktionerne i mellem...

Har læst samtlige indlæg igennem i denne tråd og den om busture. Der er over halvdelen en være gang mudderkast og fordomme. Hvis man brugte lige så meget tid på at tænke konstruktivt, så havde man måske allerede en løsning. Det ser ud som om der er nogen som er jaloux eller irriteret over at der ikke længere kun er BW, men også andre der støtter FCM.

Et problem for nye, som måske læser med herinde eller er nye potentielle medlemmer af den ene eller anden grund, er måske, at de bliver høvlet ned og kritiseret ligeså snart de skriver noget.

FCM Thomsen

Indlæg af FCM Thomsen »

Jeg vil utrolig gerne hjælpe med tifo, og har også nogle ideer til fremtidige tifoer, og har fri 3 ud af 4 weekender i måneden til at lave noget i..
Det eneste problem er at jeg bor i Silkeborg og ikke har bil, men kan nogengange overnatte hos en kammerat i Ikast, hvis jeg ved at der er et arrangement i Herning dagen efter ang.det.
Men jeg er frisk på at hjælpe, så hvis man kunne finde nogle flere og evt. lave en tlf kæde så man kan aftale noget den vej igennem med tidspunkter osv. skal også nok prøve at hive fat i nogen til at hjælpe, af dem som jeg kender, selvom at jeg ikke kender så mange endnu i fanklubben.

FCM Thomsen

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Alex/UBM skrev: Aarsagen til at "samarbejdet" mellem UBM og BW tifo ikke gik, var ganske enkelt fordi det var en lorte aftale rent ud sagt for UBM - IMO!

Aftalen var, efter hvad jeg opfattede til mödet fölgende:
UBM maatte komme og hjälpe BW tifo og forberede tifo. Intet af det arbejde der blev lavet maatte have noget med UBM at göre. Der maatte ikke stâ ultras eller lignende paa noget som helst. Og udover det, sâ maatte vi ikke opbevare vores flag ved jer, sagde I den aften..
Korrekt.
I skulle lave noget der støtter FCM ikke UBM.
I kunne så til gengæld få del i vores kontakter så i kunne købe materialer til vores priser.
Og nej i kunne ikke få adgang til vores depot, da vi lige nøjagtigt i forbindelse med det brød sammen sidst, havde UBM medlemmer der havde misbrugt vores tillid og skaffet sig adgang til depotet uden tilladelse. Igen et spørgsmål om tillid.

Man skal kravle før man kan gå.

I(gen vil jeg sige lige som til Meyhoff, at hvis du vil prioritere ikke at lave tifo, fordi der ikke kan stå UBM på det, så kan det jo godt se ud for os andre som om det ikke er Tifo du er interesseret i, men mere at tilegne dig BW´s ressourcer til dit eget.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar