FC Midtjylland - SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Saemala »

Sønderjyske er et irriterende hold!
Bundsolidt forsvar og har tendens til at tage point fra os.

Men nu må vi se, det kan jo være vores nye spillestil passer bedre til dem.
Hvis OB slår EFB, og vi vinder over tyskerne, så er vi altså kun 6 point fra 3.pladsen!!
Det kunne jo være så vildt, hvis vi fik fat i den 3.plads, efter den lorte efterårs sæson!

Forventet Startopstilling:
------------Løssl----------------
Kolja---Reid-Martin---Jessen
Siv------Salami-Flo---Borring
------------Ilsø-----------------
-----------Baba----------------

Tror på en hurtig scoring og så kører vi den hjem 2/3-0 :D
Høvdingen af Herning

JohnAndersen

Indlæg af JohnAndersen »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... opID=ruger

den officele (staves) opstilling.

kan virkelig ikke forstå hvorfor han ikke bruger salami og ilsø.

salami synes jeg virkelig godt på det sidste. og ilsø med hans fart burde have spillet synes jeg!!

Brugeravatar
Saemala
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

JohnAndersen skrev:http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... opID=ruger

den officele (staves) opstilling.

kan virkelig ikke forstå hvorfor han ikke bruger salami og ilsø.

salami synes jeg virkelig godt på det sidste. og ilsø med hans fart burde have spillet synes jeg!!
Okay! :shock: Virker som om Kuhn allerede er ved at spare spillerne pga. det hårde program!
Ellers virker det meget mærkeligt i mine øjne! :roll:

Ps. Det staves "officielle" ;)
Høvdingen af Herning

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Synes nu faktisk Albæk og Izunna spiller ganske godt, måske en Florescu eller Islø kunne være god at få ind i anden halvleg..

erland

Indlæg af erland »

noget skal der ske, vi skaber intet fremad.

Skidt hvis Albrechtsen har fået en skade, Ipsa centralt er ikke godt.

Er det kun mig men Jude fylder altså for lidt overfor de store Sønderjyske forsvarspillere. En Baba vil jeg mene kunne være større trussel.

Som 1. halvlej udformer sig er uafgjort det mest oplagte. De savner en frank at sigte efter det er helt tydeligt.

erland

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Hvad kan vi lære af denne kamp?

1) jude er ikke god nok til startopstillingen

2) Thyge er ikke angriber, nu har vi prøvet ham nok på toppen, lad ham nu få den midtbaneplads....

Sidder lidt med følelsen af at hvis vi var starten i den formation vi har kørt de sidste tre kampe (med Baba istedet for Frank), så kunne vi have vundet kampen. Den sidste halve time (ca derfra hvor Baba kom på istedet for Jude), var vi jo klart klart bedst. Og baba spillede en rigtig god kamp idag, så skuffende at starte inde med Jude, som jo er klart bedst når vi kan køre vores kontraspil.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Kuhn fejlede idag.

Utrolig man tager salami ud, som var bedst mod sif, Ilsø og baba scorede mod sif de er også ude.

Jude bliver aldrig en SAS angriber, ufatteligt at man har forlænget med ham.

Dagens positive elementer, Losl, Ried og MA, baba og izunna

Baba viser, at han har fysisken til SAS og Ilsø har farligheden og fantasierne.

Dagens flop, Allan kuhn, Jude, Jessen (han spillede sig ikke på vm holdet i aften), sivebæk må vise, at han er så god, som han mener han er, Thygesen er og bliver til indianer bold og ikke andet. Borring viser ikke han er 20 mill kr. værd.

BP

Indlæg af BP »

Er enig med Mancitydk.. Jude fungerede ikke mod de store Sønderjyske forsvarer, og Baba kom ind, og gjorde det fremragende. Derimod vil Thygesen stadigvæk være god som hængende angriber, men vi skal bare have Frank på toppen, som vinder duellerne, og derved får Thygesen lidt flere strenge at spille på.

Men alt i alt synes jeg, det var en kedelig kamp. Men Sønderjyske står jo også bare med 11 mand på egen banehalvdel, så det var svært. Men omvendt var heller ikke gode nok til at splitte deres forsvar ad. Det blev dog bedre i anden halvleg, hvor der kom lidt mere gnist.. Vi manglede lige det sidste i dag, men vi tager "bare" OB på mandag, så går det jo nok :D..

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jeg synes det er lidt trælst at læse så negative indlæg efter en halv dårlig kamp hvor man straks begynder at hagle spillerne og træneren ned. Taktikken har i princippet været den samme som tidligere, hold organisationen, og så regner vi med at angriberne formår at score uden at vi satser for meget frem af.

Jeg kunne også godt se at Baba collins spillede bedre end Jude, men selve ideen med at Jude vil kunne udfordre Sønderjyske synes jeg er ok.

Desuden synes jeg det er godt Kuhn viser han tør skifte de unge midtbane spillere ind, hvor Izunna jo gjorde det glimrende. Albæk synes jeg havde en dårlig kamp, men det er naivt at tro at vi kan spille med de samme 10-11 spillere i hver kamp i de næste 3 uger hvor vi har to kampe i ugen.

På mandag kan vi så stille med Salami, som er frisk + evt. Florescu/Thygesen. Så har man sparet Ilsø som havde en mindre skade, han kan muligvis også komme med mandag.

Vi fik 1 point mod et hold vi normalvis har det svært imod, og vi holder nullet for 3. gang i træk. Jeg synes stadigvæk det ser positivt ud, om end Baba gerne må få gang i målstøvlerne, og det behøver ikke være på saksespark ;).

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Havde Frank været på banen, så havde vi vundet! Ingen tvivl om det. Vi stod godt i forsvaret, faktisk rigtig godt, men der var absolut ingen tyngde i Jude i front.
Jeg forstår ikke Kuhns taktik i dag, for Sønderjyske er jo et fysisk stærkt hold, og det havde været mere fornuftigt at starte med en mere nærkampsstærk Baba Collins??

Men det gør jo ikke så meget, Sønderjyske er et hold vi altid har det svært mod, vi må se på det positive, at vi nu to kampe i træk har holdt nullet. Vi kan ikke nå noget i ligaen, så det er fint nok at vi får spillet det hele sammen. Synes egentlig vi spiller en god kamp, men vi led af tabet af Frank, så enkelt var det.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Jeg forstår ikke Kuhns taktik i dag, for Sønderjyske er jo et fysisk stærkt hold, og det havde været mere fornuftigt at starte med en mere nærkampsstærk Baba Collins??
Baba er ikke i form til at spille 90 min, og er en af de spillere, der skal spares. Så er spg jo om man skal starte med ham, hvorefter han går død efter 60 min, eller man skal smide ham ind de sidste 30, hvor han kan dominere endnu mere med sin fysik, da de andre er trætte. Man havde vel håbet, at han kunne have afgjort det med sit indhop. Det er jo ikke sikkert, at han havde spillet godt, hvis han var startet inde. Se bare på Siv.
Ravnen skrev:vi må se på det positive, at vi nu to kampe i træk har holdt nullet.
3

Det der bekymrer mig, er at vi offensivt har så lidt at byde på. Hvis SKAL være i stand til at skabe mere uden Frank, og omstille os til de spillere vi har på banen - ok det er de færreste klubber, der ser godt ud mod SE, og de står meget kompakt - men alligevel. Må håbe de får trænet alternative angrebskonstellationer noget mere frem mod OB-kampen.

974

Indlæg af 974 »

Jeg havde bestemt regnet med at vinde idag, og så alligevel ikke helt ...

Sønderjyske synes jeg spiller en flot kamp på deres præmisser, og de har altså en godt sammentømret hold
FCM spillede med et ret underligt sammensat hold pga skader, dårlig form osv, men det var altså det der var at gøre godt med
Husk også at vi har skilt os af med et betydeligt antal spillere, der havde været mere naturlige at bruge idag end dem der bliver brugt

Efter kampen havde jeg faktisk en følelse af tilfredshed, ikke vild jubel, men bare sådan en tanke, at det kunne sgu også have været gået galt :-)

Og så synes jeg at det var fedt at se Izunna spille med så stor gejst
Sivebæk synes jeg også bidrog med frem for alt en god fight og vilje

Brugeravatar
Saemala
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Elendig kamp!

Eneste positive må være Løssl holdt nullet, og at Izunna gjorde det fremragende på midtbanen!!
-Gider ikke remse de negative ting op, da der er for mange.

Men okay, Tyskerne har altid haft et godt tag på os, og har skaffet rigtig gode resultater på det seneste.. specielt på udebane!!

Fuck det! Op på hesten igen, og så tager vi en 1-0er igen i Odense ;)
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Haha, ja jeg tror egentlig det står mere til os, at slå OB på udebane, end Sønderjyske på hjemmebane.. paradoksalt nok.
Problemet med Sønderjyske, var at de satser benhårdt på defensiven, og virkelig kan lukke en offensiv ned.
OB derimod er næsten et perfekt match til os, hvor vi kan få fart i kontraerne og fange deres lidt langsomme forsvar på hælene.

Desværre er tabet af Frank uendeligt stort, og Kent har ret i at der skal trænes alternative angrebskonstellationer, hvis vi skal noget som helst. Det dur simpelthen ikke bare at tonse den frem og håbe på andenboldene, det kan vi ikke uden Frank, så skal vi sætte Winston Reid i front... ligesom vi engang gjorde med Bak, også når Frank var ude.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Er der for øvrigt nogen der har hørt, hvad der skete med Albrechtsen da han udgik????

Besvar