Måske ikke ligefrem den rette attitude fra hr. Poulsen
Hvis han er citeret for at sige det er han fandme en tudeprins.
Så ryk da den kontrakt i stykker cp er da en kæmpe klaphat, er ved at være træt af at læse om alt det der er så synd for ham.....Måske skulle han bare tage sig mere sammen fokusere på fodbold i stedet for at hyle hele tiden.........
Først vil jeg sige at listen virkelig giver mening!.
Det er reserve spillere, og folk med næsten ingen fremtid på holdet.
Specielt en SKAL ud nu! Christoffer Poulsen.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om klubben har behandlet ham dårligt, men fakta er at han spillede meget dårligt sidst han var stamspiller og viste dårlig attitude. Derudover er han løntung, hvilket jeg synes, kun forpligter til at finde sig i og acceptere at en, eller i det her tilfælde flere, har overhalet ham på pladsen. Tror også kun det er til hans eget bedste at komme til en anden klub.
Ganske smart af FCM at holde sådan et møde og lække navnene bagefter. Det giver de tilbageværende spillere mere motivation, nu er de jo fredet, men omvendt ved de jo også godt at der skal præsteres, for ikke at være på listen næste gang.
Spillerene der skal væk får jo også chancen for at (gen)starte deres karriere andetsteds, og det kan de jo ligesågodt se lyst på. De fleste er jo langt fra startopstillingen alligevel.
Udskiftning i spillertruppen er sund og FCM gør det rigtige i tidligt at melde ud hvem der skal væk og hvem der er velkommen til at blive.
Ja det er jo ikke noget der kan overraske en når man læser sådan en tråd, folk har deres helte og hadespillere, og sådan er det.
Når man laver en udrensningsliste, så synes jeg dog der er nogle ting man skal overveje.
1. Er det en plads/type, som er dækket ind med andre spillere? - Eksempelvis så har vi på backs en del spillere som kan spille pladsen, og det er for mig at se, der er nogen der bidrager med noget unikt anderledes end de andre.
2. Passer de ind i spillestilen eller kan de noget ekstra/anderledes? - Som jeg kan forstå det, så har Fagerberg fået at vide han ikke er en type der vil blive efterspurgt, og han har på sin side ikke rigtigt leveret noget ekstraordinært, der skulle få FCM til at holde på ham. Ser man i stedet på Jude, så har man en spiller, som har nogle forcer i det offensive spil som er ekstraordinært, og han har vist, og viser på andetholdet kontinuerligt at han kan lave mål.
3. Er det spillere der betyder noget for klubben Personlighedsmæssigt? - Her er vi andre jo delvist sat af, vi får kun glimtvis indblik i hvordan det hænger sammen. Kliche agtigt kan man sige, har de noget at byde på ud over de spillemæssige kvaliteter?
4. er der fremtid/økonomi i spillerene? - Ja det skal vel ikke være nogen hemmelighed at det hele skal hænge sammen, derfor vil spillere der er kommet gennem akademiet stå stærkere i kampen mod andre spillere, hvis ellers de kvalitetsmæssigt er sammenlignelige. De er ofte billigere fordi deres kontrakter er lavet før de kom til at spille ligabold, og så er der penge i dem, også selvom man ikke nødvendigvis får solgt dem for en stor pose penge.
Når man tage disse ting i betragtning så synes jeg den ser meget realistisk ud den liste som er fremme.
De fleste har kun spørgsmålstegn ved Sivebæk, men som jeg husker det så ville han ikke forlænge, og da der ikke er lang tid tilbage af den kontrakt han har, så er det ikke underligt man ikke vælger at satse på ham.
Det må lige komme an på om der er nogen der ved om jeg har ret i at sagerne hænger sådan sammen som jeg husker.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Der er helt fint vi får ryddet op, men fyringer er altså en særdeles dyr måde at sige farvel til kontraktspillere på. Nu blir man nødt til at forhandle en fratrædelsessum på plads med Marcic som kan blive ret dyr, afhængig af løn og den resterende kontraktperiode + man bliver nødt til at straksafskrive den resterende kontraktsum på kroaten. Det sidste var man nok kommet til alligevel, da han næppe er mange håndører værd med det han har vist.
Med den sum som vi åbenbart skal betale til Onyszko i fratrædelse, så handler det bestemt ikke om et ubetydeligt antal millioner vi skal slippe til de to.
Syntes dog det er fint man får ryddet op, selv om det selvfølgelig vil være bedre at kunne sende dem videre til en anden klub, men er der ingen bud og ved man at spilleren ikke indgår i FCMs fremtid eller nutid, så er der ikke megen grund til at beholde ham. Samlet set, er det nok også billigere at fritstille ham nu, end bare at lade ham spille på reserveholdet indtil kontrakten løber ud.
Ifølge FCM.DK er han allerede retuneret til hjemlandet.. Og så vidt jeg er informeret koster en gensidig opsigelse ikke klubben nogen penge.. Og jeg tror faktsik at det er tilfældet her.
Marcic har vel ønsket at komme hjem øjeblikkeligt grundet mangel på spilletid og ophævelsen er derved gensidig.
Lupus1999 skrev:Ifølge FCM.DK er han allerede retuneret til hjemlandet.. Og så vidt jeg er informeret koster en gensidig opsigelse ikke klubben nogen penge.. Og jeg tror faktsik at det er tilfældet her.
Marcic har vel ønsket at komme hjem øjeblikkeligt grundet mangel på spilletid og ophævelsen er derved gensidig.
Hvis opsigelsen er gensidig, så havde FCM vel skrevet det? Nu står der bare at Marcics kontrakt er blevet ophævet og det tolker jeg som om han har fået en fyreseddel.
Ved ikke om Marcic er en gambler, men jeg syntes ihvertfald også det vil være noget modigt af ham at gå med til at blive løst fra kontrakten uden nogen form for kompensation, det er trods alt ikke noget attraktivt spillermarked og med det han har vist i FCM, så er det jo ikke bare lige sådan at finde en ny klub og bestemt ikke til samme løn som i FCM. Er sikker på at FCM gerne havde foræret ham væk, hvis der havde været nogle interesserede..
Interessant hvis det passer, manden har løftet sit niveau meget, men er ikke uundværlig, så hvis vi kan tjene lidt på ham er det vel ikke så ringe endda.
Vi kan måske være på vej imod en enormt overraskede transfer, for ifølge Gazzetta dello Sport, så er selveste Lazio angiveligt interesseret i Ipsa http://onside.dk/node/45527
Ørgaard kender dog intet til historien, så tror den skal tages med absolut forbehold, tvivler også voldsomt på at Ipsa har niveauet til Serie A. http://onside.dk/node/45525
Ipsa ville dog være en god mand at tjene en skilling på, for selv uden ham, så har vi en flok spillere som kan spille højre back, ligesom vi ihvertfald har 3 mand til midterforsvaret, også selv om Califf forlader os.
Det kunne være OK at sælge Ipsa hvis vi kunne tjene nogle penge på ham, et sted mellem 6-8 milioner ville vel være en fornuftig pris, måske nogen der har en bedre ide om hvad han ville kunne indbringe i salg?
Jeg synes dog det er lidt ærgeligt at sælge ham da han er en dygtig spiller som jeg forventer kan udvikle sig endnu mere specielt i forhold til hans pasningsspil. Dog vil jeg ikke vurdere at vi vil være meget svækkede når Kolja ellers er klar til at spille i stedet for Ipsa.
Som en af de få interessante "overskudsspillere" kan det måske lade sig gøre at få en lille sum i hus for C.P, ihvertfald meldes flere klubber nu interesserede.
Personligt håber jeg han kommer afsted til 1. division i England. Dels er de nok villig til at betale mest, dels er det C.P eget ønske at prøve udlandet og dels vil det være ærgeligt at se ham blomstre alt for meget op igen i en anden dansk klub. England vil være et godt valg for alle parter.