Udrensning i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mrjelle
Geografisk sted: Herning

Udrensning i FCM

Indlæg af mrjelle »

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Udrensning- ... idtjylland

Jeg er i hovedtræk meget enig hvis dette er sandt.
Dog sætter det mit pis i kog Sivebæk er på listen, er det kun mig der ser et stort lys i ham? De andre navne syns jeg ville være fine at skaffe os af med.

Cortez

Re: Udrensning i FCM

Indlæg af Cortez »

Jeg må sige, at jeg er 100% enig i den udrensning. Dette inkluderer også Siv.

Ja, han har potentialet til at blive en god spiller, men hans indstilling halter i sådan en grad og har - at dømme fra dokumentaren "I lære som stjerne" - altid haltet. Man kan være nok så stort et talent, men hvis det mentale ikke er med, så bliver det bare ikke til mere. Siv har i glimt vist, hvad han indeholder, men har ikke på noget tidspunkt vist en kontinuerligt, højt niveau. Det er der altså andre spillere derude, der har og som rigelig ville kunne erstatte Siv's plads i truppen.

/Cortez

Cortez

Indlæg af Cortez »

Et lille link til en artikel med Simon Kjær, der måske kunne inspirere Siv?

http://www.bold.dk/nyt/Kjaer-Hovedet-af ... -du-bliver

/Cortez

Dennis

Indlæg af Dennis »

Det ser bare rigtigt godt ud. Jeg er helt enig i de 8. Håber dog at man kan sende Ken og Siv ude på lejeaftaler. Men er nok meget urealistisk med Siv da han efterhånden nærmer sig kontraktudløb.

Vi skal også af med en keeper så et farvel til Heinze eller Raska syntes også lige til. Et farvel til Jude eller Collins er vel heller ikke urealistisk.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det er vel den samme liste, som vi kunne lave herinde. Og et par spiller er jo helt udramatisk. Vi ved allerede nu, at Madsen og Hybben forsvinder, da de har kontraktudløb.

Califf skal man naturligvis forsøge at komme af med. Han duer ikke og er alt for dyr på bænken. Heldigvis har USA kvalificeret sig til VM, og mon ikke muligheden for en plads i truppen dertil kan motivere Califf til at søge et sted hen med fast spilletid. Evt retur til USA - alternativt Randers eller måske mere realistisk en udenlandsk klub. Da hans forskerordning er udløbet, har han ikke nogen skattemæssige fordele ved at blive i DK.

Kim Christensen har altid været tænkt som vikar for Frank i starten af sidste sæson, og det er vel kun et stagneret spillermarked samt dårligt timmede skader hos Kim, der har gjort at han er hos os endnu. Jeg er sikker på at han har været på salgslisten fra den dag han kom til klubben.

Chr. Poulsen har selv signaleret masser af gange at han gerne vil væk. Desværre gør den manglende stamplads at han bliver meget svær at sælge. Han er helt sikkert dyr i løn, så det vil være rart at komme af med ham, men jeg tror det bliver svært.

Marcic har stort set været i overskud siden Kolja forlængede kort efter man hentede Marcic. Især nu hvor Ipsa har vist at han kan spille backen. Han bliver sikkert også svær at komme af med, og man har helt sikkert forsøgt de sidste par vinduer.

Fagerberg har aldrig slået til, og han har brug for at spille, hvis han skal have muligheden for at udvikle sig. En udlejning til en svensk klub virker mest sandsynlig.

Sivebæk har brokket sig over manglende spilletid, på trods af at han egentlig har fået en hel del, hans alder taget i betragtning. Han er for utålmodig, men jeg tror han vil blive overrasket over, hvor svært det er at komme til en anden klub. Jeg så egentlig gerne man beholdte ham, men det kræver han får noget mere disciplin. En udlejning kunne være en mulighed.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Udrensning i Midtjylland! Af Allan Kuhn

Det er squ godt, at vi har fået en træner der tør at rydde op i den trup, som i rigtig lang tid har trængt til at blive ryddet op i! :)

Jeg synes at det er logisk, at de 8 spillere skal væk også Sivebæk.
Det kan godt være, at Siv har talentet men han har squ ikke viljen til at slå igennem! Desværre

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

The FCM FAN skrev:Udrensning i Midtjylland! Af Allan Kuhn

Det er squ godt, at vi har fået en træner der tør at rydde op i den trup, som i rigtig lang tid har trængt til at blive ryddet op i! :)

Jeg synes at det er logisk, at de 8 spillere skal væk også Sivebæk.
Det kan godt være, at Siv har talentet men han har squ ikke viljen til at slå igennem! Desværre
Tror nu mere på at den økonomiske situation gør at vi skal gøre truppen smallere, end det er en der "tør" at sælge ud. Når det ryger ovenpå kassekrediten hver gang vi udbetaler løn, er det ikke så mærkeligt at man gerne vil spare.
Godt initiativ!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Tror også udrensningen er mere et resultat af nødvendighed end behov, men syntes det er glimrende vi går i gang med det, der er altså virkelig mange penge at spare på budgettet hvis vi får de spillere afsat. Syntes også vi kan tilføje Raska til listen, skal Lössl blive ved med at være U/21 målmand, så skal han snart til at rykke op i hierarkiet.

Den eneste jeg også er lidt forbeholden omkring er Siv, man vil jeg nødigt af med, syntes han indeholder meget potentiale. Er det meningen at Thyge skal spille kant, så giver det dog mening, da 3 højrekanter er for mange hvis de alle skal have spilletid.

Så er spørgsmålet bare om Ørgaard kan få de mange spillere afsat, det bliver bestemt ikke nemt, også selv om hovedparten af dem er helt gratis.
Senest rettet af Hausser 22. okt 2009, 08:52, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Jeg så egentlig SIV væk hvis manden ikke forbedrer sit adfærd ud af til. Man kan jo ikke have en mand i truppen som er demotiverende konstant. Det smitter på resten af truppen.

Mht. til Baba Collins så ser jeg da hellere ham i truppen end Jude, da han er stor og hurtig.

Ken, Madsen, Marcic, Chr. Poulsen og Mr. USA ser jeg gerne væk. Man må da gerne lige give Califf et skildt om halsen hvor der står " I'm a "Suckerplayer". Apparently they needed a footballer".

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Tror nu mere på at den økonomiske situation gør at vi skal gøre truppen smallere, end det er en der "tør" at sælge ud. Når det ryger ovenpå kassekrediten hver gang vi udbetaler løn, er det ikke så mærkeligt at man gerne vil spare.
Godt initiativ!
Ja det er selvfølgelig også derfor, men jeg tror at det vil styrke FCM at få ryddet op, + det er jo selvfølgelig dejligt at vi kan spare en masse penge.

Så kan der også komme flere unge med op på bænken, så vi endnu engang understreger at vi tror på dem, + det nok ville give dem ekstra blod på tanden, hvis de kunne se hvor tæt de var på holdet!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Noget helt andet er, at det faktisk er temmelig foruroligende, at EB har opsnappet indholdet omkring dette møde og tilmed kan sætte navne på.

Jeg håber så sandelig, at historien er lækket med fuldt overlæg...

/Cortez

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 242417.ece

begrundelserne er jo ikke overraskende
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Syntes ikke der er noget specielt odiøst i den liste som EB offentliggør. Vi ved at FCM har desperat behov for at reducere omkostningerne og derfor er det også kun naturligt at tage fat i det område hvor vi virkelig kan spare penge, nemlig lønomkostningerne til spillerne. Får vi de 8 spillere sendt videre, så kan vi vel spare 10+ millioner årligt og det har vi i den grad brug for.
Bortset fra Siv, så syntes jeg heller ikke den liste indeholder nogen overraskelser og jeg lavede selv en liste med de samme navne for blot en uges tid siden + Raska.

Det kan godt være at Christopher Poulsen er overrasket, men så er det altså fordi han ikke har set skriften på væggen, det har været ganske tydeligt hvilken vej han skulle.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... e-ligeglad

Angående Sivebæk, så kan det være at afhændelsen af ham skal ses som et opgør med de mere dedikerede wingtyper på holdet og fremover vi spille med en mere kompakt og centreret midtbane. Ihvertfald vil vi ikke have nogen reserve wing, hvis vi siger farvel til Siv. Syntes man bør overveje nøje hvad man gør der, det er jo ikke sådan at vi bare kan hente en ny spiller med samme kvalitet for de samme penge.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Poul Hübertz forsvinder grundet kontraktudløb og manden har heller ikke kvaliteterne..
Claus Madsen har kontraktudløb.
Philip Marcic har slet ikke niveauet og skal afsted, når vi i forvejen har to der kan spille hans plads.
C.Poulsen har niveauet, men trækker en fed løn og vi har desuden Juelsgaard. Det er vigtigt at vi signalerer at spillere fra akadamiet kan komme på holdet. Så Jessen som starter og JJ som backup.
Danny Califf, har ikke slået til og trækker en kæmpe løn. Byt ham ud med Kiilerich eller Sviatchenko som backup.
Kim Christensen, man kan lige så godt spare lønnen, når manden aldrig får chancen.

Enig i at disse spillere skal ud af klubben i form af salg. Jeg mener dog stadig at man skal holde på Sivebæk og Fagerberg. Ikke fordi de pt har niveauet, men alene på grund af deres alder, hvilket gør vi kan stadig udvikle dem og sælge dem senere for en anseelig sum.

Holdet for mig skulle gerne se sådan ud.
Målmænd: Arek Onyzsko, Jonas Lössl
Forsvar: Kolja Afrieye, Kristijan Ipsa, Martin Albrechtsen, Winston Reid, L. Jessen, Juelsgaard, backups Killerich og Sviatchenko
Midtbane: Albæk, Izunna, Salami, Borring, Thygesen, Olsen, Ilsø, Sivebæk, Florescu
Angreb: Collins, Frank, Fagerberg, Hvilsom

Så er der spillere som Jude, Raska og Heinze, som også skal videre.

Røg Madsen, Húbertz, Jude, Raska, Heinze, Califf, CP,Marcic og Kim C, så ville det være perfekt i mine øjne..

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Re: Udrensning i FCM Chr poulsen

Indlæg af mrjelle »

http://onside.dk/node/44607

Måske ikke ligefrem den rette attitude fra hr. Poulsen
Hvis han er citeret for at sige det er han fandme en tudeprins.

Besvar