Ny struktur afsløres lørdag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen

Re: Ny struktur afsløres lørdag

Indlæg af Ravnen »

Det er gudskelov kun et forslag! Jeg håber ikke det bliver aktuelt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Casper Søe skrev:Tror ikke du har forstået det.

Først spilles der 2 ligaer af 12 hold.(ved ikke hvordan de deles op)
Derefter kommer der 3 puljer af 8 hold. 1 pulje der skal kæmpe om mesterskabet. 1 pulje der skal kæmpe om 9-16 pladsen.
1 pulje der skal kæmpe om nedrykning.
Det er altså dig, der ikke har forstået det.

Udgangspunktet er 2 ligaer med 12, der bliver 3 med 8 om foråret. 1-8 spiller om medaljer og europa. 9-16 spiller om 4 pladser i superligaen i efteråret. 17-24 spiller om at undgå nedrykning fra 1. div.

Det mindst interessante bliver sandsynligvis 17-24, hvor 8 hold spiller om at undgå 2 nedrykningspladser.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Kent skrev:
Casper Søe skrev:Tror ikke du har forstået det.

Først spilles der 2 ligaer af 12 hold.(ved ikke hvordan de deles op)
Derefter kommer der 3 puljer af 8 hold. 1 pulje der skal kæmpe om mesterskabet. 1 pulje der skal kæmpe om 9-16 pladsen.
1 pulje der skal kæmpe om nedrykning.
Det er altså dig, der ikke har forstået det.

Udgangspunktet er 2 ligaer med 12, der bliver 3 med 8 om foråret. 1-8 spiller om medaljer og europa. 9-16 spiller om 4 pladser i superligaen i efteråret. 17-24 spiller om at undgå nedrykning fra 1. div.

Det mindst interessante bliver sandsynligvis 17-24, hvor 8 hold spiller om at undgå 2 nedrykningspladser.
http://tv2sport.dk/node/43109

Bare lige for at få den sat på plads.

1. div bliver lavet om til 12 hold.
2. vest og øst bliver ved med at være som de er nu, pånær at fra næste år skal sas-ligaholdenes reserve ud og de får deres egen reserveholdsliga.

Superligaen bliver ved med at være 12 hold, i efteråret spiller de mod hinanden 2 gange(1ude og 1 hjemme mod hvert hold). Om foråret bliver den delt med at de øverste 8 kæmper om medaljer og europa(her tager man pointene med over og fortsætter med 1 kamp ude og en kamp hjemme mod de andre 7 hold) og de nederste fire møder de øverste fire fra 1. div. om op/nedrykning, de øverste fire spiller med i superligaen efteråret efter, her tager man ikk pointene med over men får tildelt point efter sin placering.
De nederste 8 hold i 1. div spiller ligesom de øverste 8 i suppen bare her er det om 2 nedrykningpladser til 2. div.
FCM!
FCM!
FCM!

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Min fejl, jeg havde vidst fuldstændigt misforstået det :)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Gad vide om vi får lov at spille på kunstgræs i reserve ligaen så, det ville være dejligt.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Uanset hvordan jeg vender og drejer, så vil der komme en lang række røvsyge kampe! om det så bliver i 2. eller 3. pulje, var det jeg misforstod...

Jeg er hvertfald meget imod det forslag!
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

RL/UBM skrev:Uanset hvordan jeg vender og drejer, så vil der komme en lang række røvsyge kampe!
Og det er der ikke i øjeblikket? Der findes ingen struktur, hvor der ikke er ligegyldige kampe. Hele sidste forår var fyldt med totalt ligegyldige kampe for os, Randers, AaB, AGF og FCN. Det var næsten halvdelen af ligaen, der sidste forår hverken kunne nå toppen eller rykke ned. Så bliver det da ikke mere uinteressant.

Den foreslåede struktur giver i mine øjne færre ligegyldige kampe, da der pludselig bliver en masse af spille for i efteråret (forestil jeg, hvor spændende det ville være for os, hvis vi SKULLE nå 8. pladsen for at være i ligaen til foråret) samtidig med at der også er masser af ting at spille om i foråret.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

for mig lyder det ikke særlig spændene at skulle til Køge, Randers, Sønderjyske, AB, Lyngby etc. 4 gange på en sæson fordi man har en lidt off sæson..
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Og pengekassen vil heller ikke synes det er særligt spændende, ligesom der vil blive murren i krogene hos mere ambitiøse spillere på holdet, som bejler til landsholdet men i et halvt år skal spille sekundabold.

Det er et tåbeligt forslag, jeg håber det bliver et nej, hvilket jeg også tror at det gør!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:ligesom der vil blive murren i krogene hos mere ambitiøse spillere på holdet, som bejler til landsholdet men i et halvt år skal spille sekundabold.
Faktisk et super væsentligt argument, jeg ikke engang havde tænkt på.

Jeg ved ikke, om det bare er mig, men jeg har ikke det store imod den nuværende struktur. Nuvel, det er surt med det ulige antal kampe, men Danmark er bare ikke gearet til 16 hold (foreslået af mange) med de faciliteter, der findes i 1. division. Slutspil er helt væk i mine øjne. Det har allerede dræbt en del af charmen i Skotland, men det var vel i et sidste forsøg på at gøre Celtic/Rangers-ligaen mere interessant. Det problem har vi trods alt ikke helt i Danmark, så lad det slutspil blive langt væk.

Besvar