FCM vs Esbjerg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: FCM vs Esbjerg

Indlæg af Arff »

Kent skrev:I hvert fald kan man på de klip, der ligger på fcmtv og 442 se, at Arek (der jo ikke har nogen gammel trøje at spille i), har en blå målmandstrøje på, der så vidt jeg kan se, ser lidt anderledes ud i designet. Så det ser ud til, at der er nye trøjer.
Det er rigtigt - den er iøvrigt rigtig fed, Areks nye målmandstrøje.
Men jeg ved ikke om det er indikator på at der kommer nye trøjer, for jeg mindes da at målmandstrøjen er blevet skiftetr ud en del, siden vi fik den "nye" trøje - eller er det mig der husker helt fotrkert?

Men jeg håber da også vi snart får en ny, det eneste negative ved det er at man skal til at bruge 550 ,- på den igen - og så er risikoen selvfølgelig at den er røv grim ;)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Casper

Indlæg af Casper »

Jeg har lige fået svar på min mail og den nye spillertrøje vil blive introduceret til hjemmekampen mod Randers FC den 9. august.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Casper skrev:Jeg har lige fået svar på min mail og den nye spillertrøje vil blive introduceret til hjemmekampen mod Randers FC den 9. august.
Den bliver iøvrigt spillet kl. 12.00, på grund af noget med Randers' kampe i Euro League :roll:
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:dog huer det mig ikke helt med Frank. Han var ikke klar mod polakkerne og spares igen i dag - hvis ikke han er klar til 45 min i dag, så tvivler jeg på, at han er klar til 90 på lørdag. Han er nok den enkeltperson, der er værst at undvære, da han er den eneste topangriber vi har, og det vel er den plads, hvor der er størst forskel på starterens og reservens niveau, ligesom spillestilen bliver en anden med Jude, og vi svækkes på både offensive og defensive dødbolde.
Ifølge dagens HF er Frank tvivlsom til lørdag. Han har ikke trænet med i Tyskland, grundet problemer med knæet. Det blev scannet i på træningslejren, og det kunne måske være et begyndende springerknæ. Men det var vist lidt svært at tolke på billederne, så nu tog de dem med til DK og kiggede nærmere på det. Beslutningen tages først fredag el. lørdag.

Ud fra det tvivler jeg meget på at Frank er med lørdag, og er stort set sikker på, at han ikke starter inde. Det er noget lort.....

HF beretter yderligere at Izunna er ude med karantæne mod EfB, grundet kort i sidste ynglingekamp sidste år (det er nok ret ligegyldigt). Desuden kan FCM komme til at mange Jude i 1 måned i efteråret grundet u20 EM.

Så lutter gode nyheder..... - godt avisen er gratis idag ;-)

Spangsbjerg

Indlæg af Spangsbjerg »

Du mener U20 VM ;) Det spilles i Oktober.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Ifølge dagens HF er Frank tvivlsom til lørdag. Han har ikke trænet med i Tyskland, grundet problemer med knæet. Det blev scannet i på træningslejren, og det kunne måske være et begyndende springerknæ. Men det var vist lidt svært at tolke på billederne, så nu tog de dem med til DK og kiggede nærmere på det. Beslutningen tages først fredag el. lørdag.

Ud fra det tvivler jeg meget på at Frank er med lørdag, og er stort set sikker på, at han ikke starter inde. Det er noget lort.....

HF beretter yderligere at Izunna er ude med karantæne mod EfB, grundet kort i sidste ynglingekamp sidste år (det er nok ret ligegyldigt). Desuden kan FCM komme til at mange Jude i 1 måned i efteråret grundet u20 EM.
Og det er vel nok den primære årsag til at vi bør hente os en ny angriber, det er helt urealistisk at forvente at Frank holder sig fit over en hel sæson. Et springerknæ kan potentielt udvikle sig til en længerevarende pause og hvad er det så lige vi gør? Mener ikke det er holdbart at spille en længere periode med Jude/Baba/Fagerberg på toppen..

FCN har købt Lawan idag, så det kunne måske indikere at Bernburg er på vej væk. Problemet er dog at både BIF, OB og AaB skulle være interesserede og tvivler meget på vi kan matche deres tilbud på økonomien.

Brugeravatar
ah0803
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af ah0803 »

Hausser skrev: FCN har købt Lawan idag, så det kunne måske indikere at Bernburg er på vej væk. Problemet er dog at både BIF, OB og AaB skulle være interesserede og tvivler meget på vi kan matche deres tilbud på økonomien.
Og så det at vi har så mange angribere på lønningslisten i forvejen - tror som minimum vi skal af med Kim C, og udleje enten Ken, Baba eller Jude, før der evt. ville være luft i lønbudgettet..?

Markedet taget i betragtning ser jeg det desværre ikke ske, men man har jo altid lov at håbe.. ;)
QUANDO OMNI FLUNKUS MORITATI..
Hvis alt andet går galt, så spil død..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Og det er vel nok den primære årsag til at vi bør hente os en ny angriber, det er helt urealistisk at forvente at Frank holder sig fit over en hel sæson. Et springerknæ kan potentielt udvikle sig til en længerevarende pause og hvad er det så lige vi gør? Mener ikke det er holdbart at spille en længere periode med Jude/Baba/Fagerberg på toppen..
Artiklen kan nu findes på nettet: http://aoh.dk/artikler/farlige-frank-tv ... -premieren - de andre om Jude og Izunna er også på aoh.dk

I dagens HF kan man iøvrigt læse om det ekstra fokus på dødbolde, men med Frank ude, så er vi sat gevaldigt tilbage på det område. Jeg noterede mig med glæde, at man bl.a. havde haft fokus på at undgå dødbolde.
Hausser skrev:FCN har købt Lawan idag, så det kunne måske indikere at Bernburg er på vej væk. Problemet er dog at både BIF, OB og AaB skulle være interesserede og tvivler meget på vi kan matche deres tilbud på økonomien.
Kunne også godt tænke mig at se Bernburg i klubben, men hvem skal han erstatte? Hvis man smider 5 mio efter Bernburg i FCN + 5 mio i sign-on + en gevaldig løn, så er han jo ikke ligefrem købt til bænken. Men det gælder jo også Frank og Thyge. Dem kan man heller ikke bænke. Så skal man sende Thyge ned på midten, men så skal Salami eller Florescu bænkes...... Alternativt skal man "håbe" på lige så mange skader og karantæner som i de sidste 1½ år....

Så som det ser ud lige nu, så mener jeg ikke at der er økonomisk fornuft i at hente en topangriber. Det kræver et salg først, så der åbner sig en plads på holdet. Og det giver ingen mening at hente et talent - dem har vi rigelig af.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

ah0803 skrev:
Hausser skrev: FCN har købt Lawan idag, så det kunne måske indikere at Bernburg er på vej væk. Problemet er dog at både BIF, OB og AaB skulle være interesserede og tvivler meget på vi kan matche deres tilbud på økonomien.
Og så det at vi har så mange angribere på lønningslisten i forvejen - tror som minimum vi skal af med Kim C, og udleje enten Ken, Baba eller Jude, før der evt. ville være luft i lønbudgettet..?

Markedet taget i betragtning ser jeg det desværre ikke ske, men man har jo altid lov at håbe.. ;)
Ja det er jo desværre den skinbarlige virkelighed, så længe vi ikke selv får luget ud blandt vores overskudsspillere så sker det næppe alverden, og det tyder desværre på, at det blir endog meget svært at få ryddet op og vi er langt fra den eneste klub som har det problem, BIF, AGF, AaB, m.fl. har jo alle spillere som de gerne vil af med, men der er jo ingen købere.

Får vi sendt Kim C., Raska og Marcic videre, så vil jeg skyde på vi kan spare 3,5-5 millioner på lønkontoen, så kunne det bare lykkedes så ville det ihvertfald hjælpe gevaldigt.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev:Artiklen kan nu findes på nettet: http://aoh.dk/artikler/farlige-frank-tv ... -premieren - de andre om Jude og Izunna er også på aoh.dk

I dagens HF kan man iøvrigt læse om det ekstra fokus på dødbolde, men med Frank ude, så er vi sat gevaldigt tilbage på det område. Jeg noterede mig med glæde, at man bl.a. havde haft fokus på at undgå dødbolde.
Der er også et område hvor det kun kan gå én vej. Kan undre der ikke har været fokus på problemet før, når nu problemerne har været så åbenlyse? Mon ikke dødbolde kostede omkring 12-15 point sidste sæson, jeg tror det..
Kent skrev: Kunne også godt tænke mig at se Bernburg i klubben, men hvem skal han erstatte? Hvis man smider 5 mio efter Bernburg i FCN + 5 mio i sign-on + en gevaldig løn, så er han jo ikke ligefrem købt til bænken. Men det gælder jo også Frank og Thyge. Dem kan man heller ikke bænke. Så skal man sende Thyge ned på midten, men så skal Salami eller Florescu bænkes...... Alternativt skal man "håbe" på lige så mange skader og karantæner som i de sidste 1½ år....

Så som det ser ud lige nu, så mener jeg ikke at der er økonomisk fornuft i at hente en topangriber. Det kræver et salg først, så der åbner sig en plads på holdet. Og det giver ingen mening at hente et talent - dem har vi rigelig af.
Syntes ikke nødvendigvis Bernburg bør erstatte én i starteren, men han kan skabe noget mere konkurrence på holdet. som det ser ud p.t så er der ikke en reel konkurrent i truppen til Frank, ud over Kim C., men han har ikke rigtig niveauet og forventes vel væk i løbet af sommeren. Kommer Bernburg til FCM, er jeg heller ikke i tvivl om man nok skal få rigeligt med spilletid også selv om han ikke kan slå nogen af de nuværende af, det skal skader, formdyk og karantæner nok sørge for.

Men som sagt, det kræver vi siger farvel til nogen først og det blir nok rigeligt svært. Tror desværre ikke at Bernburg er aktuel for os, det er helt ærligt også lidt svært at få øje på hvad vi skal kunne tilbyde fremfor vores konkurrenter.

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Håber FCM vinder 2-0 :D tror vi får et sulten hold at se. Men tror jeg os EFB vil være.

Men banen er som altid rigtig rigtig god og byder op til god fodbold :D

Billeder fra idag !

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Syntes ikke nødvendigvis Bernburg bør erstatte én i starteren, men han kan skabe noget mere konkurrence på holdet.
Det er vel forholdsvist naivt at tro, at Bernburg skulle skifte til os, for at sidde på bænken. Han er en profil i ligaen, klart førstevalg i FCN, anfører(?) og i periferien omkring landsholdet. Han vil da ikke acceptere en bænkeplads.

Hvis vi skulle kunne lokke ham til, har vi kun 3 ting at tilbyde:
1) Fast spilletid (naturligvis skal han præstere for at holde den)
3) God mulighed for at holde fast i landsholdet og evt komme til VM
2) Gode muligheder for at blive solgt videre om 1-2 sæsoner

Derfor er det afgørende at have en plads ledig til ham.

Men reelt set, så tror jeg ikke på Bernburg. Der er større klubber, der er efter ham, og det må vi bare acceptere.

Jeg tror ikke vi gør noget, før i slutningen af vinduet, hvor jeg tror der kan blive travlt. Men i første omgang er der en række spillere, der skal sendes videre.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Det er vel forholdsvist naivt at tro, at Bernburg skulle skifte til os, for at sidde på bænken. Han er en profil i ligaen, klart førstevalg i FCN, anfører(?) og i periferien omkring landsholdet. Han vil da ikke acceptere en bænkeplads.
Jamen der er jo heller ingen der siger at han ikke går direkte ind på holdet og slår Frank, eller Thyge af. Ved godt det er lidt kontroversielt at nævne det her, men ambitionen med at hente en ny angriber må et eller andet sted være, at han helst skal være bedre end Frank og han skal kunne overtage Franks rolle. Ved ikke om Bernburg kan det, da han ikke helt er den samme type, men til gengæld er han mere komplet og han er trods alt også inde omkring landsholdet.

Tror dog heller ikke rigtigt på det, der må være en del flere klubber foran i køen end FCM og det på mere end en faktor.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Ved godt det er lidt kontroversielt at nævne det her, men ambitionen med at hente en ny angriber må et eller andet sted være, at han helst skal være bedre end Frank
Jeg er sådan set enig, men som vores økonomi ser ud i øjeblikket, så har vi ikke råd til at have spillere som Frank, Thyge el. lign. siddende udenfor. Vores dyre topspillere skal være på banen mest muligt. Vi har ikke råd til en FCK-bænk. Derfor skal der sælges før der kan købes.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hvis vi skal se lidt frem mod kampen på lørdag, så er der ingen tvivl om det er vigtigt at vi kommer godt igang og giver os selv den fornødne selvtillid og tro på tingene. Efter to relativt bløde startkampe mod EfB og Silkeborg, så venter der et svært program i en længere periode, så det er vigtigt vi er klar fra start. Det lyder måske lidt hårdt, men finder vi ikke spillet fra start og har vi marginalerne for meget imod os, så kan vi reelt stå efter syvende runde og have meget langt op til toppen og så kan det altså blive en lang sæson.

Forhåbentlig bliver det ikke aktuelt og forhåbentlig er vi klar til at præstere fra dag ét og jeg er da heller ikke i tvivl om holdet så rigeligt indeholder den fornødne individuelle kvalitet, men om vi så indeholder nok kollektiv sammenhængskraft og struktur er mere tvivlsomt. På det punkt fejlede vi fatalt i foråret, men vi havde selvfølgelig også mange skader og forhåbentlig har vi fået rettet op på det til en nye sæsonstart, nu stiller vi ihvertfald med en trup næsten uden skader blandt top-14/15 stykker.

Syntes ikke træningskampene har givet svar på noget som helst på det område. Et pinligt nederlag til HB Køge, en sejr og AGFs reserver, en sejr over en mandskab fra den næstbedste polske række, som næppe er bedste end den næstbedste danske og uafgjort med Energie Cottbus og det er så ligesom det. Defensiven fungerede heldigvis i de sidste par kampe, men specielt mod polakkerne, har modstanden nok også været begrænset.

Der er stadig mange ubesvarede spørgsmål, men forhåbentlig har vi fået forbedret dødboldene, minimeret de mentale og spillemæssige udfald og forhåbentlig er vi lidt mere heldige med skader i den kommende sæson. Kan vi forbedre specielt de to første parametre, og det burde vi kunne for det var rigtigt skidt i sidste sæson, så er jeg ikke i tvivl om det kan blive en rigtig sjov sæson!

Angående kampen mod EfB, så er det kamp som helst skal vindes og er vi så tæt på stærkeste opstilling som det tyder på, så vil jeg også mene det er en kamp som bør vindes, ihvertfald i Herning :) På trods af EfBs udmelding, så tvivler jeg meget stærkt på de havner i en bedste halvdel af ligaen, dertil mangler de simpelthen alt for mange profiler. De eneste spiller som jeg reelt vil kalde en superligaprofil hos Esbjerg er Rieks og måske den nye hollænder det er ganske enkelt ikke nok til toppen/subtoppen. De har mange spændende unge talenter på vej, men hovedparten af dem mangler altså stadig lige 5-10 gram for at kunne gøre en forskel.

Formår Reid at kontrollere hjerneblødningerne og bliver Califf ikke tvivler ud i alt for mange løbedueller, for begges vedkommende overfor det energiske og usympatiske svin Jesper Lange. Formår de det, så tror jeg på der bliver en kamp som bliver vundet på vores stærkere individuelle kompetencer, vores hurtighed og vores aggressivitet i duellerne.

Besvar