Velkommen til Arek Onyszko

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RL/UBM

Re: Velkommen til Arek Onyszko

Indlæg af RL/UBM »

Colt Sivas skrev:[
Nå så i gør faktisk endnu en god gerning? Det er lidt søgt ik'? Kald dog en spade for en spade. Ulvefar lugtede et godt tilbud og slog til. Misforstå mig ikke. Har intet imod at Arek er skiftet til jer. Og har intet mod Arek's målmands kvaliteter. Er bare tilfreds med at han ikke er i OB længere.

Når Arek HAR afsonet sin straf, så er det ude af verden i min bog. Men derfor burde Arek vide bedre. Han burde vide at hans "eskapader" uomtvisteligt ville få konsekvenser. At han skal være et godt eksempel følger med jobbet. Og det er ikke kun i fodbold det gør sig gældende. Havde Jes Dorph smækket konen en var han nok også fortid på tv. Havde Anders Fogh smækket konen en var han færdig i politik. Det er et ansvar der følger med jobbet. Det er så Areks held, at man i FCM er ligeglad med det, så længe han kan bruges på holdet. Hvordan tror du det havde været hvis det var Kim Christensen der havde smækket konen en?
Det siger jeg ikke! Men folk vil ikke acceptere en mand med tidligere straffe. Hvis det er holdningen bla. folk, vil der jo til sidste være en højere arbejdsløshed.
Jeg siger ikke vi er nogle helte, bare min holdning. Er udemærket klar over han var billig, hvilket er udemærket, når han er blandt ligaens bedste.
Han blev jo fyret i ob og skal i fængsel, så konsekvens har det.

Jeg gider ikke tage stilling til noget som ikke er sket, desuden har jeg ingen undflydelse hvis det det skete, derfor er det også ligegyldigt.
Men det vil da være en kærkommen gave, til at skilde sig af med ham :D
Vi kommer kun for roulade!

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Kim skrev:Det er fandme skandaløst!!!!

Først signer vi David Nielsen efter en skalde på Gaarde og en udsmidning i AaB, og nu tager vi fandme en spiller ind der har truet ex-konen med dit og dat og banket hende gul og blå.. NU MÅ DET FANDME HØRE OP, Midtjylland. !?!?!?

Jeg har enddog meget svært ved at se det moralske og etiske i sådan en handling, signingen skyldes ene og alene at fcm kan få ham for en slik og garanteret med en lønnedgang...

Jeg vil hurtigst muligt skaffe mig af med mine aktier i klubben - da jeg ikke, økonomisk, ønsker at støtte dette cirkus længere!

Jeg er dybt chokeret!!!!

BW #456

PUTA !!!!!

Det eneste chokerende er den lynch stemning der hersker over Areks signing for FCM. Ville du personligt ikke gerne have at en arbejdsgiver gav dig en chance til, hvis du skulle være så komplet idiotisk at lave en kriminel handling? Det er trods alt menneskeligt at fejle. (Jeg forsvarer ikke hans handling).
ALLE fortjener en chance til, og dummer han sig igen, vil jeg så også være den første til at tage ham i kraven og smide ham ad Polen til.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

ikazoo skrev:Jeg kan desværre ikke se, hvordan vi kan byde velkommen til Onysko, vil hellere sige farvel, og tak for din tid i dansk fodbold, og held og lykke i Polen :P
Ja, måske har I ret i at Heinze ikke er moden endnu, men men men han har dælme stået nogle brandkampe, og måske været lidt uheldig i andre.
Ok, så lad os satse på en erfaren målmand, enig eller ej.
Men for gud skyld glem alt om Onysko, han er absolut ikke min kop te, havde jeg ikke stoppet som sponsor ved sommerpausen, så havde jeg under alle omstændigheder nu.
Jamen, så er det jo perfekt at du fik endnu en undskyldning for at droppe dit sponsorat. FCM er heldigvis en selvstændig virksomhed, der kan træffe deres egne beslutninger uafhængig af diverse store og små sponsorer.
Det er i modgang at man kender de trofaste støtter, og du er åbenbart ikke en af dem?

Nok41

Indlæg af Nok41 »

Hvem fanden gider at have en voldsdømt mand som forbillede for ungerne! Fodboldverdenen kan slet ikke sammenlignes med det almindelige erhvervsliv. Der er flere tusinde unger der kommer til at se op til Arek.

Jeg tager ikke mine unger med til fodbold en eneste gang, mens Arek vogter målet, ligesom jeg heller ikke selv kommer. Sponsorne kan umuligt være tilfredse heller, det er da trist at se sit firma på den usympatiske voldsdømte polak.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Nej, nej, nej!

Det her kan ikke være rigtigt? Ørgaard må have fået for mange sjusser på sin ferie... For FCM kan da ikke holde til endnu engang at blive sat i forbindelse med voldspersoner? Først Zidan, så David Nielsen og nu Onyszko!

Hvad er det for en moral der hersker i FCM? Jeg har ikke noget imod, at man er fræk og tør gå nye veje, men det her?

Og til jer der skriver, at han har udstået sin straf efter sin fængselstur: Ja, i forhold til samfundet, nuvel. Men når man er en offenlig person, som fodboldspillere er, så gælder der altså andre (ikke juridiske!) regler. Nogle herinde er allerede kommet med eksempler på konsekvenserne for politikere, hvis de havde gjort det samme...?

Hvad hvis det havde været en pædofilidom han havde fået? Havde I så også budt ham velkommen? Manden er dømt for vold og trusler om vold, herunder er der i strafudmålingen taget højde for, at der var tale om dødstrusler! Den lader vi lige stå et øjeblik...

Nej, FCM ledelsen må have fået en kollektiv nedsmeltning her i sommervarmen. Føj for den lede, siger jeg bare!

/Cortez

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Nok41 skrev:Hvem fanden gider at have en voldsdømt mand som forbillede for ungerne! Fodboldverdenen kan slet ikke sammenlignes med det almindelige erhvervsliv. Der er flere tusinde unger der kommer til at se op til Arek.

Jeg tager ikke mine unger med til fodbold en eneste gang, mens Arek vogter målet, ligesom jeg heller ikke selv kommer. Sponsorne kan umuligt være tilfredse heller, det er da trist at se sit firma på den usympatiske voldsdømte polak.
En dårlig undskyldning for ikke at komme fordi resultaterne har svigtet? I modgang kender man de rigtige fans.

Det er simpelthen noget fis det her. Onyskos handlinger uden for banen skal straffes af en domstol også skal han i fængsel. Det må være straf nok i sig selv. At begynde at straffe manden udover det er jo helt hen i vejret hvor vi idag lever i et samfund hvor man skal prøve at give hinanden en ny chance osv.

Nu tror jeg heller ikke dine unger eller andre skal se op til hvad han gør uden for banen men på banen.

Men man kan så diskutere om straffen er lang nok er så en helt anden sag.

Og tvivler virkelig på at sponsorene trækker sig pga dette her.

På det sportslige plan er jeg rigtig glad for vi fik ham. Han er en klasse målmand der kan skabe en ro i forsvaret vi har manglet. Men bryder mig bestemt ikke om det han har lavet mod sin ex kone men vil ikke begynde at straffe manden mere, vil jeg lade en domstol om.

Hvem ved måske kommer vi op og kæmper med om top 2 pladserne nu. Vi har offensiven til det og vis defensiven får den ro kunne det sagtens lade sig gøre
Senest rettet af Jesper-Sunds 4. jul 2009, 00:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Skal ellers love for at Ulvegraven vågnede op til dåd :mrgreen:

Forstår til fulde kritikken, og jeg bryder mig heller ikke om Arek som person og var først meget negativ da min hustru kom med nyheden om denne transfer.
Men han er ansat som fodboldspiller, og det er det jeg vil koncentrere mig om, formentlig har han lært af sin dumhed. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis han laver noget ligende igen så får han også sparket fra FCM, indtil da skal han have en chance.

sebdk

Indlæg af sebdk »

Nok41 skrev:Hvem fanden gider at have en voldsdømt mand som forbillede for ungerne! Fodboldverdenen kan slet ikke sammenlignes med det almindelige erhvervsliv. Der er flere tusinde unger der kommer til at se op til Arek.

Kæft hvor er det småborgerligt mand! Hvorfor skal din mangel på tolerance gå ud over dit barn?

Sponsorerne er nok glade for at holdet er blevet markant styrket..

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg vil også meget gerne byde Arek velkommen i klubben! - jeg ser ham som en fremragende signing for klubben, som absolut hæver niveauet i vores bagerste-kæde.
Hvis han, som sigende var blevet truet med en brødkniv, tror jeg altså også jeg havde gjort noget for at forsvare mig selv - ikke for at forsvare hans handlinger, for det var en forkert handling, han burde nok bare ha' løbet! - men når hans straf er overstået er han en fri mand, og han bliver nødt til at komme videre i sit liv, ligesom alle andre voldsdømte gør. Man må håbe han har lært af denne situation, og aldrig gør noget ligende igen.

Men selvfølgelig er der en smule dobbelmoralsk-hed indblandet her - havde han fortsat i OB havde jeg nok også buet ekstra af ham, ligesom mange andre klubbers fans nu vil gøre når han spiller for os. Men som andre siger, så håber jeg også Arek har psyken til at klare det, og i stedet for at blive påvirket negativt af det, bliver mere tændt, og kommer til at præstere endnu bedre.

Nu mangler vi så bare en super-farlig angriber, så er truppen ved at være der.
Dog tvivler jeg stadig på at mesterskabet er realistisk med dette hold! - men det er en helt anden diskussion.

Men jeg glæder mig hvertfald til at se ham i aktion i morgen (lørdag).
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
viksfar
Geografisk sted: Kølvrå

Indlæg af viksfar »

Jeg ville egentlig skrive en masse om der er forskel på et job som prof. fodboldspiller og et job som f.eks taxichauffør...men det er der en masse der har gjort før mig, så det lader jeg være med ;)

Derimod vil jeg sige at jeg vil have nemmere med at give AO skylden for de (måske) kommende nederlag end de øvrige spillere...

Ja, han er en af de bedste keepere i dansk fodbold pt., og i enhver anden situation ville jeg have jublet over at han kom til FCM men nu bliver jeg istedet lettere trist. Ikke kun fordi FCMs ledelse tilsyneladende kigger mere på økonomien end på fans og deres børn og de sponsorer der jo i sidste ende ER økonomien. Men også på predikatet Klassens Frække Dreng. Ja, FCM bliver betegnet sådan, og der er en tite som man er lidt stolt af, men der er ikke langt fra den frække dreng til den umulige snotunge ;)
Dalle skrev:det eneste positive ved denne signing er at vi nu ved hvem der slog per krøldrup ned i herning
Nemlig :lol:

Brugeravatar
Klemme

Indlæg af Klemme »

Arek Velkommen til Midtjylland, troede bae FC Midtjylland havde en klassemålmand i forvejen, men ved nu at de har 2 kassemålmændd.
Ses vi i Nr Snede i eftermiddag, selvfølgelig gør vi det!!!

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Arff skrev:Hvis han, som sigende var blevet truet med en brødkniv, tror jeg altså også jeg havde gjort noget for at forsvare mig selv - ikke for at forsvare hans handlinger, for det var en forkert handling, han burde nok bare ha' løbet!
Ja det er så en lettere omskrivning af sandheden. Arek slæbte hende ned i kælderen. Slog og sparkede hende flere gange. Trak hende - i hendes hår op i køkkenet. Her trækker hun så en brødkniv. Det budskab fattede Arek og smuttede.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Esben

Indlæg af Esben »

Jeg forstår egentlig godt nogle mennesker synes det er meget problematisk, at ansætte Arek lige nu, men så længe han præsterer på banen er jeg ærlig talt pisseligeglad om han fletter kurve ud af menneskers indvolde..

FCM har jo åbenbart opvejet minus siderne ved at lave en dårlig pr-mæssig satsning overfor den enorme rutine(og mere stabile forsvar) Arek kan give os.
De er jo så kommet til den konklusion, at det sidste vejer tungest.

Så nu håber jeg bare han kan præstere på banen, for han er uden tvivl en af de bedste målmænd i sas ligaen

Dennis

Indlæg af Dennis »

Tillykke og velkommen Arek, jeg undskylder for de upassende ting jeg i kampens hede har kaldt din mor! Det her var mit klart største håb for dette transfervindue.

Måske er Arek ikke den bedste keeper i ligaen, men han er klart den vigtigste. Hvis Arek fortsætter i samme stil som han har spillet de sidste par år så kommer han ene mand til at redde os point. Tror han kan gå hen og blive kanon vigtig for holdånden og de unge spillere. Kan slet ikke forstille mig at en spiller som Winston kan få lov til at komme ud til kampene med den svage indstilling han somme tider gør. Vi for en endeligt en mand med en vindermentalitet der vil noget. En der kan råbe de andre til fornuft når det sejler.Det er virkeligt noget vi har manglet siden KBN og Simon P.

Glæder mig så meget til at se Arek dele svinere ud til højre og venstre, det bliver så klasse. Han er som spiller den type eller herinde har skreget efter. Man bliver ik meget mere erfaren og rutineret end ham. Og selvom Heinze har mange fans herinde så er Arek altså klasser over ham. Lasse er god set i forhold til at han er 156 høj, statistisk set er han en af ligaens aller dårligste.

Arek har stået ved sine fejl som han iøvrigt har lavet i sin OB tid og nu har han fået sin straf. Der er simpelthen for mange der tuder om hvad som helst herinde. FCM er til for at vinde fordboldkampe og for at finde gode rollemodeller til jeres børn fordi i ikke selv kan finde ud af at være det. Hvis i mener at jeres børn bliver fuldtændigt ødelagt af at se Arek spille i den sorte trøje så bliv da hjemme. Lad dem sidde og se FCK/BIF/AGF osv, så kan det være de kan finde sig nogle sympatiske fans der de kan identificere sig med. Eller bedre endnu lås dem inde i kælderen for tv er fyldt med dårlige rollemodeller og i skolen er det sikkert endnu værre. Hvis ik du kan lære dine børn forskellen på rigtigt og forkert så har du et problem, ik FCM.

Hvis vi alle blev hjemme fordi der løb en rundt på banen vi ikke syntes om var der nok ikke mange tilbage på arenaen. Jeg kan ik døje Heinze syntes mest af alt han minder mig om en smølf med lidt for meget selvtillid. Derfor bliver jeg da ik hjemme, jeg skal nok være der og klappe af ham vær gang han sender et målspark over midten der holder sig inde på banen. Arek skal leve resten af livet med at blive husket for de 3 min af hans liv i stedet for som en af ligaens bedste nogensinde.Bare det at skrive med en dansk klub viser hvor stort mod den mand har.

JØ har lavet årets bedste handel ind til videre, en gratis top 3 keeper. Er sikker på at han har snakket med de sponsorer der betyder noget først. Og det er godt nok mange af de små sponsorer der skal skal smutte nu hvis vi skal komme op og miste mere end det Arek reelt er værd. Nu må Kent rette mig hvis det ik er rigtigt, men mener at de små sponsorer i Club99 og Club FCM smider omkring 20.000 for et sæde på langsiden. Og det er med fri bar, spisning og en sponsor udekamp eller to om året. Så det er nok meget begrænset hvor mange penge de små sponsorer reelt smider i klubkassen.

Nu mangler jeg bare Sölvi og en mental coach til Ken, så er jeg færdig med at handle for denne gang :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dennis skrev:Nu må Kent rette mig hvis det ik er rigtigt, men mener at de små sponsorer i Club99 og Club FCM smider omkring 20.000 for et sæde på langsiden. Og det er med fri bar, spisning og en sponsor udekamp eller to om året. Så det er nok meget begrænset hvor mange penge de små sponsorer reelt smider i klubkassen.
De mindste sponsorater incl spisning i loungen ligger i dag på omkring 35-40.000 om året. Eller ca. en fordobling siden de første år på SAS. Stigningen skyldes bla. at sponsorerne for år tilbage valgte at bakke op om Vision 2011 og tilkendegive at man gerne ville betale 25% mere i sponsorat for at få et tophold.

Men det er da korrekt, at hvis Arek kan redde flere point end Heinze (og det er jeg ikke i tvivl om at han kan), så vi ender en placering højere eller to, så er der godt nok mange sponsorer og tilskuere der skal blive væk, for at gevinsten i tv-penge og europæisk deltagelse skal forsvinde.

Jeg tror nok at alle undersøgelser viser, at den vigtigste faktor for hvor mange folk, der kommer på stadion, er hvorvidt FCM vinder eller ej. At 100 folk bliver væk pga Arek vil jo så rigelig opvejes af de 1500 ekstra der kommer når FCM er med i topstriden.

Besvar