Vision 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Vision 2011

Indlæg af Noe »

974 skrev: Nu må det snart være nok!

Det kan ikke være rigtigt at fordi man bare har en anelse om noget så skal det blive til en kendsgerning!

Det er i så fald en kendsgerning med modifikationer...

Jeg kan i hvert fald ikke se noget der entydigt bekræfter at fordi vi har spillet europæisk har vi ikke kunnet vinde i Danmark derefter
Nuvel; vi taber da kampe eller spiller uafgjort, men det gør vi da også resten af sæsonen
Jeg har markeret vores sejre med fed, men kig selv resultaterne igennem og argumenter gerne for hvorfor I mener at vi går ned ( også dig Ravnen )

Edit: 20 sejre 8 uafgjorte og 13 nederlag i samlet 41 kampe
Her er så medtaget alle UEFA-cup kampe, som jo både rummer en del af sejrene og alle exit-kampe som vi jo typisk har tabt
Jeg er ikke Ravnen, men jeg tillader mig at svare alligevel. Du kaster jo alle EC-kampene ned i samme hat her. For mig at se, kommer nedturene for FCM i forbindelse med de store skuffelser det har været at tabe de sidste kampe, hvor man alle tre gange har følt at man var godt med.
Det giver imo altså ikke mening at føre statistik på SL-kampene efter en sejr i Bangor City. Statistikken skal derimod føres på den serie af kampe, som kommer efter EC-exitten. Jeg synes allerede, at dine oplistede kampe peger i retning af et gigantisk EC-kompleks i FCM:

Kampe umiddelbart efter et markant EC-nederlag:
01/09/08
FCM - Vejle
1 - 1

23/09/07
Esbjerg - FCM
2 - 0

07/10/07
Randers FC - FCM
3 - 0

18/09/05
FCK - FCM
3 - 1

02/10/05
AaB - FCM
2 - 2

Altså 0 sejre i de kampe. Det viser ikke hele sandheden, men understøtter meget godt min mavefornemmelse: Niveauet er faldet med skuffelserne.

/Noe

974

Indlæg af 974 »

Jeg tror altså ikke på det fuldt ud Noe!

Vi taber altså et antal kampe om året uanset hvad ( desværre er vi jo ikke helt på det niveau at vi kun taber et par kampe om året :-) )

Selvfølgelig betyder det da noget at man spiller europæisk, specielt for en ny klub som FCM med de midler og den erfaring vi har haft
Det har naturligvis betydet at man måske lidt mere intenst har måttet satse på de europæiske kampe ( måske det AAB oplever nu ), og det kan da gå ud over den hjemlige liga

Men se det dog som lærepenge i stedet for at FCM bare er "pivringe" når vi er blevet slået ud / spillet europæisk
Der er vel ikke nogen der vil undvære de europæiske kampe ?

Noe

Indlæg af Noe »

Nej, jeg ville da også gerne have haft ÅB's ufortjente billet. Nu hvor vi ikke fik den, kan vi jo lige så godt se positivt på det. Og jeg mener faktisk at europacuppen har kostet dyrt, de sidste tre gange vi har spillet.

Den har ikke kostet som hos Aab, som tydeligvis blev trætte i hoved og krop af succesen. For FCM var det bare i hovedet: Den unge trup havde både mod russerne og city inderst inde selv regnet med at gå videre. Det gjorde de som bekendt ikke, og skuffelsen satte sig i dén grad i spillet i resten af efteråret, både i 05, 07 og 08. Det var altså det samme hold, som slog OB 4-0, som fik raget en ufortjent 1-1'er hjem i Sønderjyske i årets sidste kamp 08: sikke et resultat- og spillemæssigt udsving på bare et halvt år.

Jeg håber meget at det er lærepenge, men det sidder altså dybt med de EC-nedture. Derfor kan jeg (i mangel af bedre) sagtens se lyst på den manglende deltagelse i Europa i år.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes egentlig det burde være klart nok for alle. Vores spil er blevet slået fuldstændig i stykker de seneste to sæsoner efter vi er røget ud, indtil da har det været flot og sammenhængende. Sidste sæson var værre end året før synes jeg, det hang fast helt til vi endelig nåede bunden i hjemmekampen mod Sønderjyske, først der begyndte spillerne tilsyneladende at vende tilbage rent mentalt.

Selvfølgelig ville jeg helst vi var med i europæisk fodbold, men når vi nu engang ikke er, så kan det måske være en fordel i superligaen. Jeg vil tro det bliver et MEGET sultent FCM hold som tager fat på ligaen og pokalen den kommende sæson!

Vinding

Drop den vision

Indlæg af Vinding »

Kære bestyrelse

Vil i ikke godt droppe, den vision?

Hvis i mener at denne vision skal bibeholdes så skal der tydeligvis udarbejdes en ny strategi. Stragetigen med at kunne levere egne talenter er tydeligvis ikke nok samtidigt med en omkostningsminimerings politik.

At bibeholde denne vision er til grin overfor fans, auktionærer og sponorer, når man ikke har en bedre strategi end tilfældet er i øjeblikket.

Vinding

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg kunne ikke være mere enig, Vinding. Som jeg selv skrev på et andet forum i går:
Jeg synes, vi skal lægge Vision 2011 endegyldigt væk. Det tager for meget fokus. Mesterskabet er helt åbenlyst ikke noget, vi kan sætte årstal på. Hvis vi nu i stedet koncentrerer os om at blive ved med at spytte talenter ud af maskinen, skal der nok dukke en slagkraftig årgang op, der så kan krydres med fornuftige (!) indkøb og være titelbejler.

Lige nu handler det om at banke noget vilje ind i truppen og derefter at fastholde den vilje. Om Thomasberg er den rette mand til dét? Tja, det er op til Ørgaard.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Jeg mener ikke at det er seriøst at krampeagtigt at prøve på at bevare en tvivlsom vision. Jeg er næsten i tvivl om, om vi har en professionel bestyrelse.

Da visionen blev udarbejdet, var den inden for rækkevidde, men da vi ikke har fået udarbejdet den rigtige strategi, der har kunnet følge med tiden, har vi smidt det hele.

Vinding

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man skal ikke give op for slaget er tabt, når man nu engang har lavet den vision så skal man også holde fast i den. Det er jo trods alt en slags "drømmemål", mig bekendt har ingen LOVET nogen et mesterskab inden 2012.
Langt hen af vejen har man da opfyldt visionen, det er så uendeligt lidt vi mangler i at kunne indfrie den.

Hvis vi kommer til 2012 uden et mesterskab, så må vi jo bare lave en vision mere, det er altid godt at have nogle mål man gerne vil opnå, også selvom det måske ikke altid lykkes.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Jeg syntes at vores strategi er lysår fra et mesterskab. De andre tophold har kun rykket længere og længere væk, samtidig med at vi er blevet indhentet af andre klubber.

Vinding

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vinding skrev:Da visionen blev udarbejdet, var den inden for rækkevidde, men da vi ikke har fået udarbejdet den rigtige strategi, der har kunnet følge med tiden, har vi smidt det hele.
Kan du ikke lige forklare mig, hvorfor visionen var mere inden for rækkevidde, da den blev udarbejdet end den er nu?

Hvorfor var den mere inden for rækkevidde, da vi:

- Havde 13 mio i egenkapital i stedet for 100?
- Havde været placeret som nr 7-3-6 de sidste 3 sæsoner i stedet for 4-2-2?
- Havde 0 spillere der var i nærheden af landsholdet i truppen i stedet for 3?

Nogle ville jo nok tolke det således at vi siden visionen blev udarbejdet, har fået den nødvendige økonomiske ballast til at spille med i toppen, resultatmæssigt har konsolideret os som et tophold og styrket spillertruppen. Andre har set 3 dårlige kampe i år, og vil så skyde alt og alle ned. Det kan simpelthen ikke diskuteres, at Vision 2011 har været en bragende succes. Hvorfor fanden skulle man så opgive den?

Vinding

Indlæg af Vinding »

Kent skrev:
Vinding skrev:Da visionen blev udarbejdet, var den inden for rækkevidde, men da vi ikke har fået udarbejdet den rigtige strategi, der har kunnet følge med tiden, har vi smidt det hele.
Kan du ikke lige forklare mig, hvorfor visionen var mere inden for rækkevidde, da den blev udarbejdet end den er nu?
Tiden er gået i forhold til dengang den blev udarbejdet.

Der er jo sket rigtig store fremskridt siden i den rigtige retning, og det har været med til at gøre organisationen stærkere, og økonomien bedre.

Vinding

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vinding skrev:Tiden er gået i forhold til dengang den blev udarbejdet.

Der er jo sket rigtig store fremskridt siden i den rigtige retning, og det har været med til at gøre organisationen stærkere, og økonomien bedre.

Vinding
Og hvad er det så præcist du mener, at problemet er? Hvorfor skal vi forkaste en strategi, der har medført store fremskridt i den rigtige retning?

At proklamere man vil vinde guld i 2011, er jo ikke det samme som at bestille guldmedaljerne i en automat. Der er andre hold, der også gerne vil spille om det, og derfor har der da aldrig nogensinde været nogen form for garanti i vision 2011 - i så fald ville jeg da mene vi hurtigst muligt skulle lave en vision 2012-2100.

Faktum er, at sandsynligheden for at vi vinder mesterskabet indenfor de næste par år, er langt større end den var inden Vision2011. Dermed ikke sagt at vi gør det, og så længe FCK har det økonomiske råderum, som de har, så bliver vi aldrig forhåndsfavoritter til DM. Folk skal altså forstå, at hvorvidt Vision 2011 er en succes ikke afhænger af hvorvid vi reelt vinder et mesterskab i 2011.

Bo Olesen taler også lidt om det her: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... -guld-krav

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu er Kent og jeg ikke altid enige, fordi Kent ofte har nogle meget kontroversielle holdninger :D men i det her giver jeg ham helt ret og vil henstille til at folk ikke opfatter visionen alt for bogstaveligt, der er altså forskel på en vision og så den mere konkrete målsætning.

Selvfølgelig vil vi da gerne vinde guld inden 2011, men det vigtigste er nu engang at visionen har været med til at skabe fremgang og retning i klubben og det kan de færreste nægte at vision 2011 den har. Mener det er Coca Cola som har en mission om at få placeret en cola-automat indenfor 500 meter af samtlige personer i verden. Det betyder ikke nødvendigvis at den når den vision, men det giver dem ihvertfald noget at stræbe efter og det er jo netop formålet med en vision..

Syntes dog det er lidt pudsigt at Bo Olesen nu også snakker om at indfri visionen i 2012, det hedder altså vision 2011..

FCM7000

FCM er gået i stå på alle led

Indlæg af FCM7000 »

Hausser skrev:Nu er Kent og jeg ikke altid enige, fordi Kent ofte har nogle meget kontroversielle holdninger :D men i det her giver jeg ham helt ret og vil henstille til at folk ikke opfatter visionen alt for bogstaveligt, der er altså forskel på en vision og så den mere konkrete målsætning.

Selvfølgelig vil vi da gerne vinde guld inden 2011, men det vigtigste er nu engang at visionen har været med til at skabe fremgang og retning i klubben og det kan de færreste nægte at vision 2011 den har. Mener det er Coca Cola som har en mission om at få placeret en cola-automat indenfor 500 meter af samtlige personer i verden. Det betyder ikke nødvendigvis at den når den vision, men det giver dem ihvertfald noget at stræbe efter og det er jo netop formålet med en vision..

Syntes dog det er lidt pudsigt at Bo Olesen nu også snakker om at indfri visionen i 2012, det hedder altså vision 2011..
Jeg må sige, at hvis FCM skal bare komme i nærheden af vision 2011, så skal der investeres, Brøndby henter nu Bernburg og formentlig en mere. OB har hentet i dette vindue.

Derudover er klubber som EFB, Randers og AGF ved at æde sig ind på FCM. Esbjerg og Randers har fået stadions der nu overgår FCMs. AGF har længe har et stadion der overgår FCMs.

Derudover har ørgaard ikke været en god købmand de sidste par år, netop her har Kent før argumenteret for at ørgaard ikke er ringere end andre, men det holder bare ikke, ørgaard køber først en klimpl og senere en Califf, ørgaard køber en Dadu og senere en ken Fagerberg, osv Raska og nu en polak. Ørgaard skal være bedre end de andre for at opveje den måske ikke så gode økonomi som i FCK, Brøndby og andre.

Brugeravatar
Kent

Re: FCM er gået i stå på alle led

Indlæg af Kent »

FCM7000 skrev:Derudover er klubber som EFB, Randers og AGF ved at æde sig ind på FCM. Esbjerg og Randers har fået stadions der nu overgår FCMs. AGF har længe har et stadion der overgår FCMs.
What? Er Randers' 3-længer bedre end vores stadion? - Du har da vist ikke været på udebanetur dertil.....

AGFs stadion har større kapacitet end vores, men er da på ingen måder et bedre fodboldstadion. Der er en grund til at man diskuterer at bygge et nyt og bedre fodboldstadion i Århus http://stiften.dk/article/20090731/SPORTAAS/10067334

Besvar