Thomasberg raus

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bw152/michael

Re: TT bliver ikke fyret endnu

Indlæg af bw152/michael »

j3pq3 Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009
> /fcm-thygesen-vores-ansvar
>
> så kom der da en klar udmelding... jeg synes ikke
> vi skal afskrive en fyreseddel, endnu..

Ja og så alligevel ikke helt, der er snak om trusler hvilket jeg tolker som at der desværre ikke sker noget yderligere end at de får en skideballe..

Efter min mening tror jeg også det vil være klogest at vente lidt, i hvert fald indtil Ørgaard har finkæmmet markedet og fundet den optimale afløser for lige nu vil en fyring resultere i at Glen skulle tage over og det tror jeg ikke vil ændre synderligt meget..

/Michael Meyhoff

acnm

Er det nok at sige "Fy det må I altså ikke"??

Indlæg af acnm »

Nej det det ikke!

Der skal mere end en skideballe til i den nuværende situation.

Der kræves handling fra bestyrelsens side.

Både Ørgaard og trænerteamet har bevist, at de ikke har de nødvendige kvaliteter til at udvikle vores (tidligere) talentfulde trup.

Ørgaard burde have handlet for længe siden. Det gælder både med hensyn til fornyelse af spilelrtruppen i vinterpausen og på trænersiden.

Og da han har været handlingslammet, er det bestyrelsens pligt enten at beordre handling eller selv handle (fyre Ørgaard).

Hvem kan gøre det bedre kan man med rette spørge.

Direktørposten er svært at sætte navn på. Men en karismatisk og handlekraftig person finder man nemmest i erhvervslivet.

På trænersiden er der i mine øjne ingen tvivl om, at Morten Wieghorst er Danmarks bedste træner, hvad angår udvikling af spillere og hold.

Se på de arbejdsvilkår han har i FC Nordsjælland. Og se på de præstationer, som han hiver ud af helt ukendte spillere. Og hans fodboldfilosofi er jo alle tilskueres ønske - underholdende og hurtigt fodboldspil.

Og han vil hurtigt falde til. Det er jo kun et N der skal erstattes af et M.

Med de beløb vi har smidt i tvivlsomme indkøb på spillersiden, ville det være værd at overveje at give et økonomisk bud på en super træner.

Chap

Re: Er det nok at sige "Fy det må I altså ikke"??

Indlæg af Chap »

Hvorfor ikke holde det i en af de andre ligegyldige tråde, der allerede er oprette? Og jeg fatter ikke, hvorfor alle i DK er så vilde med Morten Wieghorst? Han har jo ikke bevist en skid indtil videre? FCN har jo sejlet rundt de seneste sæsoner - specielt forsvarsmæssigt.

Men ifølge dig, så skal FCM simpelthen fyre direktøren, sportsdirektøren og træneren? Ta' dig nu sammmen man.

j3pq3

Re: TT bliver ikke fyret endnu

Indlæg af j3pq3 »

acnm Skrev:
> Ja en løftet pegefinger må jo være nok. Det er jo
> kun fans og sponsorer der bliver taget i røven og
> dem kan en hvilken som helst fodboldklub jo klare
> sig uden.

aarh.. den sidste udtalelse tror jeg nok du bliver nødt til at genoverveje...

eller også er det bare mig der overser en ironisk udtalelse... hmm

Niller09

Fyr ikke Ørgaard!!!!

Indlæg af Niller09 »

Hvem skulle man så ansætte som sportsdirektør? Det er altså ikke lige post, der er så nemt at finde afløse, BSN( AGF) sagde for nogle uger siden at man i jobbet har 10 år i lære, eller han havde. Som sportsdirektør har man et kæmpe netværk som man trækker på når der skal handles spillere ind og andre ting. Det ville tage en nye direktør rigtig, rigtig mange år at få den viden. så er man nød til at ændre det til vision 2021. Ørgaard har været med i alle år og det skal han blive ved med at være. Hvis FCM en dag skulle rykke ned, først der ville det være aktuelt at tale om en fyring.

Rooney

Re: Fyr ikke Ørgaard!!!!

Indlæg af Rooney »

Ku ikke være mere enig..

Ravnen

Re: Fyr ikke Ørgaard!!!!

Indlæg af Ravnen »

Selvfølgelig skal Ørgaard ikke fyres, det er overhovedet ikke en tema. Hvis folk tror det er et tema, så ved de alligevel ingenting ;-)

BW - 665

Truppen utilfreds

Indlæg af BW - 665 »

http://www.onside.dk/node/31929

Den havde jeg ikke lige set komme, jeg må indrømme det er lidt småbekymrende at Frank går ud og kritiserer TT's træningsmetoder - det er ikke ofte man ser spillere stille spørgsmålstegn ved deres træners grundlæggende kompetencer, så det er i mine øjne lidt alarmerende.

Dog er det godt at høre at TT stadig har truppens generelle opbakning.

Persian_Wolf

Re: Truppen utilfreds

Indlæg af Persian_Wolf »

Endnu mere bekymrende med den udtalelse om at Frank siger "vi vil gøre alt for at TT også er træner næste år", når han sætningen før udtaler at nogle spillere er utilfredse med ham som træner.

Ser ud til at der er potentiale for at der bliver dannet "sider" og "klikke", hvor den ene er Frank K i førersædet.

Det er altså ikke usædvanligt i fodboldens verden. Minder mig om Real Madrids Galatico for par år siden.

Bobby

Indlæg af Bobby »

BW - 665 Skrev:
> http://www.onside.dk/node/31929
>
> Den havde jeg ikke lige set komme, jeg må indrømme
> det er lidt småbekymrende at Frank går ud og
> kritiserer TT's træningsmetoder - det er ikke ofte
> man ser spillere stille spørgsmålstegn ved deres
> træners grundlæggende kompetencer, så det er i
> mine øjne lidt alarmerende.
>
> Dog er det godt at høre at TT stadig har truppens
> generelle opbakning.

Her er så den oprindelige artikel fra Sporten.dk

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... en-struben

Her nævnes det også at flere personer i bestyrelsen samt storsponsorer er utilfredse med TT. Det er vel naturligt, når man ser på spil og resultater. Med mindre spil og resultater ændrer sig markant i de kommende kampe, så ligner det mere og mere en fyring af trænerstaben.

Det der IMO gør den nuværende situation anderledes end tidligere tiders, er at spillet stort set ikke har fungeret unnder TT. Vi har spillet et par gode kampe mod Manchester City, en mod OB og så spillede vi en ganske udmærket kamp i Parken mod FCK, men det er stort set også det. Når resultaterne så samtidig svigter, er det altså svært at tro på at TT kan vende skuden, men jeg håber det da.

j3pq3

Re: Thomasberg så godt som fyret

Indlæg af j3pq3 »

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... en-struben
en god artikel som uddyber onsides artikel (postet af bw-665)

FC Nordsjælland - FC Midtjylland
AC Horsens - FC Midtjylland
FC Midtjylland - AaB
Esbjerg fB - FC Midtjylland
FC Midtjylland - OB
Brøndby IF - FC Midtjylland

sådan ser de resterende kampe ud. nogle kampe som man "burde" kunne forvente en 12 point af.

men grunden til dette indlæg går mere på min tvivl om, hvordan man vurderer thomasbergs resterende kampe.
hvis TT på mirakuløst vis henter 18 point i de resterende 6 kampe, så kunne det godt tyde på at jobbet som cheftræner stadig ville tilhøre TT.
men ærligt talt, så synes jeg ikke han er den rette mand til jobbet, selvom han høster alle tre point i de resterende kampe. jeg synes ikke hans taktikker giver pote, og de kampe vi har vundet her i foråret har da været mere held end forstand.

og det baner så vej for min problemstilling:
bliver de resterende kampe udelukkende vurderet på de point man henter hjem, eller vil man fokusere på de evt. taktiske ændringer der kommer (hvis de kommer), der kan medføre et relativt højere niveau, også selvom man ikke henter de forventede point hjem her i slutfasen?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er virkelig problematisk når spillertruppen begynder at diktere til træneren hvordan der skal trænes. Så har træneren mistet autoriteten.. :-/

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ravnen Skrev:
> Det er virkelig problematisk når spillertruppen
> begynder at diktere til træneren hvordan der skal
> trænes. Så har træneren mistet autoriteten.. :-/

Det var netop min tanke... ikke at kritikken ikke er berettiget, hvad der sker på træningsbanen har da givetvis en indflydelse på "krisen", men når man ser en spiller kritisere en træner i medierne, er det jo oftest pga. spillervalg eller måske en for offensiv/defensiv tilgang til spillet - synes godt nok det er usædvanligt at en spiller direkte stiller spørgsmålstegn sin træners kompetence på træningsbanen, og da kritikken kommer fra netop Frank, tager jeg den dybt seriøst!

Sidst jeg kan huske den slags er sket, var med Troels Bech i OB, og ja... det vil jeg godt nok nødigt drage paralleller til...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hmm

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... idtjylland

- Sådan noget som mødetidspunktet handler om at holde sin egen sti ren. Og der nytter det altså ikke noget at komme et-to minutter for sent. Det er sådan nogle disciplinære ting, der skal ydes noget for at få retten til, lyder det fra Thomas Thomasberg.
--

Det er jo problemet med den stil Erik indførte, når det går godt, så er det fint med en masse frihed. Men i en situation som nu bliver træneren for alvor bussemand, hvis han slår ned på ting som hele tiden har været okay.

Grundkernen i problemet, er som jeg ser det, at Berg overtog Eriks stil, og ikke startede med sin egen.
Det gav umiddelbart en glidende overgang, hvor alt var som det plejede. Men Berg fik på den måde aldrig markeret at nu var det ham som var chef, chefen (Erik) var bare væk, og tingene rullede videre som før.

Men Berg har jo heller ikke haft chancen for at finde sin egen stil. Det er en ordentlig mundfuld af gå fra asssitent til chef, i den samme klub.
Det var en fejl fra Ørgaards side mener jeg, historisk set i fodboldverden, er det sjældent en assistent med succes overtager som chef.

mortenq

Har spillerne intet ansvar?

Indlæg af mortenq »

Jeg vil egentlig bare gerne stille ovenstående simple spørgsmål, for hvad Kan TT reelt gøre. Manden tjener mindre end dem han er chef for. Han kan ikke fyre dem, som en anden chef ville gøre når folk underpræsterer. Går det skidt er det udelukkende hans ansvar og sætter han en eller flere spillere til 20 mio. på 2. holdet kommer der sikkert også ramaskrig.

Derfor spørger jeg bare hvor spillernes ansvar er i alt det her?

Jeg finder det skræmmende når en rutineret og respekteret spiller som Frank Kristensen går ud og siger at spillerne savner en base, de kan falde tilbage på når det går skidt.
Det frustrer i den grad mig personligt, og var jeg TT, så var jeg rasende. Der findes kun en base at falde tilbage på når det går skidt, og det er FIGHT og VILJE. Man kan være nok så god en taktiker og have verdens bedste træning, men hvis spillerne ikke gider løbe to meter for hinanden og er bange for at gå ind i en tackling, så vinder man ikke noget som helst.

Det samme gælder når snakken falder på spillernes motivation. Hvordan kan det udelukkende være trænerens ansvar at sørge for at spillerne er klar når de går ind på banen? De får kassen for at trille lidt med en bold et par timer om dagen, og det eneste de skal koncentrer sig om, er at præstere den ene gang om ugen de skal spille kamp, også er de ikke klar når de går på banen?

At nogle spillere ovenikøbet har problemer med så simpelt en ting som at møde til tiden, vil jeg ikke en gang kommentere.

For mig at se er der noget galt i hovedet på de spillere der i stedet for at skyde skylden på træneren, burde træde i karakter og vise hvorfor de får så ufatteligt mange penge for det arbejde de leverer eller ikke leverer.

Besvar