Udebane

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Her er statistikken der viser noget andet

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Den første skridt mod en løsning, er jo erkendelse..

Og hvor fra ved du, at der ikke er en erkendelse hos ledelsen i FCM? Du mener det er åbenlyst for hele DKs befolkning at vi har problemer, men mener alligevel ikke, at FCMs ledelse har erkendt det? Hvor dumme tror du, de er? Jeg tror personligt, at de trods alt er så kloge at de holder kritik internt.

Hvis du ønsker offentlige erkendelser, så flyt til Japan ;-)

> Nej, vi er ikke Danmarks bedste hold, men vi er en
> klub som har en top-3 målsætning og har en vision
> som man arbejder sig hen imod. Desuden så har man
> bogstaveligt talt investeret hen i retning af
> 70-80 millioner i forstærkninger hen over de
> sidste par sæsoner. Disse investeringer skulle
> gerne konkretiseres i en form for fremgang.

Og du mener ikke 2*sølv er fremgang? Og hvis man kigger lidt på tabellen, så er vi vist så rigelig i afstand af vores top3-målsætning. Vision 2011 er jo en 5-årsplan, og sådanne evaluerer man altså ikke på ugebasis. På den lange bane er vi vel FORAN vision 2011 og længere fremme end nogen af os egentlig turde håbe på, da den blev præsenteret.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent Skrev:
> Og hvor fra ved du, at der ikke er en erkendelse
> hos ledelsen i FCM? Du mener det er åbenlyst for
> hele DKs befolkning at vi har problemer, men mener
> alligevel ikke, at FCMs ledelse har erkendt det?
> Hvor dumme tror du, de er? Jeg tror personligt, at
> de trods alt er så kloge at de holder kritik
> internt.

Jeg håber da de efterhånden har erkendt at vi er mere skrøbelige end sukkerglas på udebane og gør alt for at bearbejde det, vores manglende stabilitet er utvivlsomt den største hæmsko i forhold til at opnå endnu større succeser end hidtil. Her kan man da heldigvis også læse at der er fokus på de lidt mindre håndgribelige aspekter af fodbolden i FCM http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... er-team-dk. Er der i øvrigt nogen der ved om denne mentale coach eller sportspsykolog som artiklen omtaler er blevet tilknyttet klubben for nyligt, syntes ikke jeg kan finde noget navn på fcm.dk?

Jeg finder dog den kommunikation som kommer fra FCM i forbindelse med disse udebanekollaps for både useriøs og utroværdig. Jeg har forklaret det er tidligere, men hvis man vil være et tophold, så melder chef-træneren bare ikke ud at han var tilfreds med 70 minutter i en kamp hvor vi blev kørt ud på røv og albuer af et middelmådigt AGF-mandskab med et ynglinge-forsvar, det hænger simpelthen ikke sammen med den position man har opnået i dansk fodbold. Fans og ikke mindst sponsorer kan simpelthen ikke genkende de udmeldinger der kommer fra FCM i de situationer.

Jeg ville personligt være langt bedre tilfreds med at TT lod være med at pakke fadæser ind i vat og meldte ud at det simpelthen bare var for dårligt og det var meget der skulle arbejdes med, det kan altså også siges på en sådan måde, at man ikke bare smider om sig med personlige svinere, det var Poul Hansen et glimrende eksempel på i sin tid. På den måde vidste jeg i det mindste at trænerteamet havde overværet den samme kamp som resten af fodbolddanmark, forholdt sig til virkeligheden og var opmærksomme på problemet. I min verden, går det ikke noget af en, hvis man undlader at bortforklare alting med lamme og tåbelige undskyldninger, tværtimod.

>> Og du mener ikke 2*sølv er fremgang? Og hvis man
> kigger lidt på tabellen, så er vi vist så rigelig
> i afstand af vores top3-målsætning. Vision 2011 er
> jo en 5-årsplan, og sådanne evaluerer man altså
> ikke på ugebasis. På den lange bane er vi vel
> FORAN vision 2011 og længere fremme end nogen af
> os egentlig turde håbe på, da den blev
> præsenteret.

Nu er den første sølvmedalje lidt billig at medregne, da investeringerne jo hovedsageligt er kommet efter denne sæson, eller ihvertfald halvvejs inde i den. Problemet er bare, at man stadigvæk er lige så ustabile som man altid har været, til trods for at der er hentet dyre, ældre og mere rutinerede kræfter til. Vi skal simpelthen ha hævet det bundniveau og trods udtalelser fra Thomasberg om det modsatte, så skal man vist være fantast for at mene vi har det. Desuden er det jo også en årlig målsætning som der skal leves op til.

Anders Bay afskrev os i guldkampen her til aften på TV2 og sagde det heller ikke blev i år. Jeg vælger at tro at han er for tidligt ude, men jeg kan virkelig godt forstå at rigtigt mange mener det er blevet en kapløb mellem 3 hold. Problemet for FCM, er jo at der efter de næste to hjemmekampe, komme udekampe igen..

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> i en kamp hvor vi blev
> kørt ud på røv og albuer af et middelmådigt
> AGF-mandskab med et ynglinge-forsvar

Netop sådanne udtalelser er fuldstændig håbløse i mine øjne. Det er simpelt hen ikke korrekt. AGF-kampen var generelt en elendig kamp af både os OG AGF, og vi bliver altså overhovedet ikke "kørt ud på røv og albuer". Det er unuanceret ævl. 1. halvleg er ganske lige (elendig fra begge sider) og hverken vi eller AGF skaber noget. Starten af 2. halvleg er vi så helt væk, og AGF dominerer klart og skaber chancer og scorer deres mål. Først til sidst i halvlegen efter Dannys reducering lykkes det os at lægge det pres, vi burde have gjort tidligere. Men alt i alt er det altså 30-35 min hvor vi er på hælene og AGF dominerer. Vi spiller på intet tidspunkt godt, men det gør AGF altså heller ikke! Det er tilladt at have nuancer med i bedømmelser!

For mig var det tydeligt at det var to reservespækkede hold, der sparkede mere end de spillede fodbold, og allerede tidligt i kampen synes jeg det stod klart, at det første mål ville blive meget afgørende, da ingen af holdene virkede særlig stabile.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nå jeg snakker om vi "blev kørt ud på røv og albuer", handler det lige så meget om antallet af chancer i kampen. Første halvleg var lige ringe, men AGF formåede dog at skabe to kæmpe muligheder, hvoraf en blev reddet på stregen. I anden halvleg skaber de, ud over deres to scoringer, også 2-3 kæmpe muligheder, mens vi til trods for det stærkt svækkede AGF-forsvar og til trods for vi stillede med vores offensive A-kæde, reelt ikke truede deres mål andet end en enkelt gang.

Vi var jo særdeles heldige med kun at tabe med ét mål derovre og burde vel have tabt med 3, hvis kampen skulle give et retvisende billede af chancefordelingen.

At AGF ikke spillede godt, fortæller vel bare endnu mere om vores indsats i Århus, for den var mindst ét niveau under gymnastikforeningens.

GuffeDK

Hvorfor er vi så ringe på udebane?

Indlæg af GuffeDK »

Hej alle,

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi er så ringe på udebane man blir jo ikke dårligere fodbold spiller af at spille ude når man kan spille godt hjemme og vinde nærmest hver gang. Kræver vi for lidt på udebane? Synes vi skal prøve at gøre spillerne opmærksomme på at vi kræver mere kamp gejst osv osv på udebane istedet for sådan noget lalle værk. Vi så eks i Randers at de godt kan spille bold på udebane også går man over i sønderjydske og laver en gang lort. Det er jo det samme der sker gang på gang.

Man ku evt i tifo gruppen lave en tifo hvor der stod sas arena og tage med på udebane bare for at mundre spillerne lidt op og signalere at vi forventer hård fejt osv

j3pq3

Re: Hvorfor er vi så ringe på udebane?

Indlæg af j3pq3 »

GuffeDK Skrev:

> Man ku evt i tifo gruppen lave en tifo hvor der
> stod sas arena og tage med på udebane bare for at
> mundre spillerne lidt op og signalere at vi
> forventer hård fejt osv

tjah, det samme nummer prøvede man jo også i brøndby, men der gik vist alligevel et par runder før brøndby endelig fik overvundet den udebanekrise de havde. :p

188

Indlæg af 188 »

Det er lidt overdrevet at vi er så ringe på udebane. I efterårssæsonen er vi det hold der har fået 6. flest point på udebane, og en sejr mere så havde vi fået samme udbytte som FCK. Men ingen tvivl om at vi skal have flere point på udebane i foråret hvis vi skal snige os ind i top-3.

GuffeDK

Indlæg af GuffeDK »

Jo måske. Men ser nu meget lyst på det vis vi blir bedre på udebane.

Brøndby har været ufattelig heldige i en del kampe de blir ikke ved med at ligge nummer 1. Vi skal ha BIF og OB i de 3 første kampe og kan vi sejre hjemme over BIF og vinde ude mod OB vi har jo normalt et godt tag på OB så ser det ikke så tosset ud mere. Men kræver virkelig spillerne og fansne tager arbejdstøjet på og gør klar til kamp.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu ønsker jeg ikke at starte diskussionen igen, men lad os da bare slå fast at 9 point i 8 udekampe, langt fra er tilfredsstillende for et hold med top-3 ambitioner. BIF har hentet 9 point flere end os på udebane og OB 7 mere, så det er her den helt store forskel mellem os og dem ligger.

Begynder man så at analysere en smule på spillet og måden vi har tabt pointene på udebane, så bliver det altså endnu være, holdet er jo kollapset igen og igen og har slet ikke kunnet håndtere selv den mindste modgang.

Besvar