Udebane

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Udebane

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på mulige årsager til dels vores lave bundniveau dels den til stadighed ufatteligt ringe udebanestatistik.Jeg har ingen bud selv ud over jeg simpelthen ikke fatter tingenes ringe tilstand på de områder der.Klart det falder tilbage på trænerstaben; der er ikke andre til 7. og sidst.

Nogen af jer derude, der har nogle kvalificerede bud??
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 26. jan 2009, 17:30, rettet i alt 1 gang.

ikastbo

Re: Udebane

Indlæg af ikastbo »

Sad faktisk og tænkte på det samme,. Hvis vi ser tilbage de sidste par år kan jeg konkludere at efter at have spillet uefa kampe, som fx.kampem mod CSKA Moskva Lokomotiv Moskva og senest Manghester City, alle kampe der "næsten" var i hus til det gik galt, efter disse kampe virker det som om holdet har det meget meget svært ved at komme op i gear igen, gnisten virker tiltider slukket, og mangel på kamp geist er svær at få øje på. Det er vel det man kan kalde et psysisk kolaps, og mangel på troen at tingene vil lykkes, efter skuffelsen efter de overnævente kampe ikke blev vundet... men trods det er det alligevel blevet til medaljer...men er meget skepsis efter kampen i går, det var skræmmene at være vidner til. Er ikke sikker på medaljer til heden er en realitet i 2009...Løsning en MENTAL TRÆNER, som der også er andre på graven der mener.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Ville det ikke være en skam at kalde vores sejr i Manchester City for en.. lige ved og næsten (: ??
Men jeg tror også at en mental træner ville være godt, måske en der kunne nogle lave nogle heksebrygge som hjalp ? :) - Not .
Men ellers ville jeg synes en almindelig mental træner ville være godt?!

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville det ikke være en skam at kalde vores sejr i
> Manchester City for en.. lige ved og næsten (: ??

lige den var fantastisk... det jeg mente var, at disse kampe gav exit fra den videre færd i UEFA..så skuffelsen i ikke at komme videre, gav "knækket" og kan skyldes vores dårlige udebane præstationer... Håber Fortet består også selvom FC Lalandia venter på os den 16.Nov

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

ikastbo Skrev:

> lige den var fantastisk... det jeg mente var, at
> disse kampe gav exit fra den videre færd i
> UEFA..så skuffelsen i ikke at komme videre, gav
> "knækket" og kan skyldes vores dårlige udebane
> præstationer...

synes faktisk en lignende situation skete sidste år da fcm røg ud til det der russiske hold (eller hvad det nu var?!), hvor resultaterne efter denne kamp blev betydelig forværret. noget som man egentligt ikke kan forestille sig kan have en indflydelse på professionelle sportsudøvere, men ikke desto mindre sandt...

Jydepower

Tom Køhlert - Klap i ?

Indlæg af Jydepower »

http://www.bold.dk/nyt/Broendby-FCM-kri ... noget-pjat
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=91173

.. Og man kunne jo blive ved at finde eksempler på hans dårlige timing af udtagelser. Hvis Brøndby nu havde Aab, FCK, FCM ude x 2 (vi har så BIF i stedet for FCM (: ) Så tror jeg nu også at Hr. Shrek 4 ville sige noget til det.

Den mand han spiller mig så meget af at jeg får lyst til at springe ud fra 4 sal. Alt det lort han når at får fyret af på så kort tid er da UTROLIGT !

Hausser

Thomasberg - Klap i

Indlæg af Hausser »

Beklager men det er altså Thomasberg der ævler i den her situation, behøver jeg nævne at vi sidste år havde AaB, OB og BIF to gange på hjemmebane, noget som meget vel kan have betydet sølv til FCM. At Bif har fordel af kamp-planlægningen i år er hævet over enhver tvivl, men det blir altså udlignet over tid og sidste år havde BIF f.eks et dårligt program, så det er rent tuderi fra Thomasberg.

Thomasberg burde i stedet koncentrere sig om at få holdet til at spille fodbold, det kniber der godt nok alvorligt med for tiden.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er flere årsager til vores elendige præstationer på udebane. Faktorerne ser jeg dog i høj grad som værende indbyrdes afhængige hvilket betyder, at formår man at tackle en problemstilling og årsag, så vil de andre faktorer naturligt nok også blive løst. Kan vi eksempelvis få løst problemet med vores fraværende spilkoncept på udebane, så vil selvtilliden og det mentale overskud også komme tilbage.

Årsager til vores udebane-deroute:

- Ligesom FCM, så spiller vores modstandere også med mere tro på tingene og med publikum i ryggen. Vores modstandere leverer oftest langt bedre på hjemmebane hvilket naturligvis er med til at påvirke vores spil og chancer.

- Vores spilkoncept syntes af en eller anden grund ikke at fungere når FCM ikke spiller på SAS-Arena. Presspillet fungerer ikke, fløjspillet fungerer ikke og vi formår slet ikke at spille i det tempo som vi kan og helst skal, for at kue modstanderne. Bemærk dog, at spillet heller ikke har fungeret hjemme i en længere periode.

- Sidst, men ikke mindst, så tror jeg også at meget af forklaringen skal findes oppe i hovedet på vores spillere og trænere. Der er simpelthen ikke nok tro på tingene og egne evner og attituden er tit opgivende og apatisk fra mange af spillerne. Manglende selvtillid er utvivlsomt noget af det mest underminerede for fodboldspilleres præstationer, så det SKAL vi ha tacklet hurtigst muligt.

BW - 665

Re: Thomasberg - Klap i

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Beklager men det er altså Thomasberg der ævler i
> den her situation, behøver jeg nævne at vi sidste
> år havde AaB, OB og BIF to gange på hjemmebane,
> noget som meget vel kan have betydet sølv til FCM.
> At Bif har fordel af kamp-planlægningen i år er
> hævet over enhver tvivl, men det blir altså
> udlignet over tid og sidste år havde BIF f.eks et
> dårligt program, så det er rent tuderi fra
> Thomasberg.
>
> Thomasberg burde i stedet koncentrere sig om at få
> holdet til at spille fodbold, det kniber der godt
> nok alvorligt med for tiden.

Jeg er fuldkommen enig!

Ja, Køhlert er ikke velsignet med den hurtigste knallert på havnen, men jeg er fuldkommen i enighed med Hausser her og synes virkelig også at Thomasberg burde i stedet, hvis han virkelig føler han bør udtale sig om noget, så udtale sig om hvor chokerende det er at vi år efter år formår at lave den her slag "fodfejl" som bare skal sidde i skabet hvis vi skal være et reelt tophold...

Hvis et sværere kampprogram virkelig er den "modgang" der ødelægger vores mesterskabschancer, så er det nok et helt andet sted problemet skal findes... så igang med at lede i stedet for at klage!

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Årsager til vores udebane-deroute:
>
> - Ligesom FCM, så spiller vores modstandere også
> med mere tro på tingene og med publikum i ryggen.
> Vores modstandere leverer oftest langt bedre på
> hjemmebane hvilket naturligvis er med til at
> påvirke vores spil og chancer.

Netop, men det er jo fælles for alle hold, så den ulempe vil der naturligvis altid være...

> - Vores spilkoncept syntes af en eller anden grund
> ikke at fungere når FCM ikke spiller på SAS-Arena.
> Presspillet fungerer ikke, fløjspillet fungerer
> ikke og vi formår slet ikke at spille i det tempo
> som vi kan og helst skal, for at kue modstanderne.
> Bemærk dog, at spillet heller ikke har fungeret
> hjemme i en længere periode.

Jeg er faktisk ikke helt enig, jeg tror faktisk KUN det er mentalt, for prøvede at analysere lidt på det efter Brøndbykampen - de første 10-20 minutter holder vi os mere eller mindre totalt til det koncept vi har på SAS arena, og har jo faktisk overtal i spil og chancer? Men så får Brøndby en stor chance, sidenhen et mål, og derefter falder ALT på røven.

Det lader til at der skal meget lidt til at frustrere vores unge hold, og så er det at konceptet falder på røven... jeg synes faktisk konceptet fungerer fint, skal måske være en tand mere defensivt, men det var det jo også imod BIF da Frank faldt meget ned i banen, så jeg mener faktisk ikke det er selve konceptet der skal sættes ind overfor.

> - Sidst, men ikke mindst, så tror jeg også at
> meget af forklaringen skal findes oppe i hovedet
> på vores spillere og trænere. Der er simpelthen
> ikke nok tro på tingene og egne evner og attituden
> er tit opgivende og apatisk fra mange af
> spillerne. Manglende selvtillid er utvivlsomt
> noget af det mest underminerede for
> fodboldspilleres præstationer, så det SKAL vi ha
> tacklet hurtigst muligt.

Ja helt enig, og det er i virkeligheden utroligt med den selvtillid vi uge efter uge tanker på hjemmebane! Det er mig en gåde hvorfor bare lidt af den selvtillid ikke kan overføres til andre stadions rundt om i landet... Det er blevet sagt hundredevis af gange gør, bogstaveligtalt, men det ér altså noget der skal arbejdes langt mere med!

Altoriso

Re: Thomasberg - Klap i ??

Indlæg af Altoriso »

Jeg forstår simpelthen ikke at I kan have den holdning at en træner ikke må sige sin mening!
Han har jo en pointe og det er jo også blevet nævnt før, lige som mange herinde har ytret det samme, så det er jo ikke bare en tilfældig sur nederlags-kommentar

FCK får jo næsten det hele foræret år efter år - om det er tilsigtet er heldigvis ikke til for os at gennemskue

Det er derfor legitimt at kigge på turneringsstrukturen

Synes sådan set bare at I lyder lige så gnavne som Thomasberg sikkert har gjort her, men jeg vil da bestemt ikke bede jer om at klappe i af den grund

PS

Indlæg af PS »

Hausser

Det er jo irrellevant hvad der skete sidste år, pointen er (som jeg også skriver på bold.dk) at turneringen er skæv, og er i år faldet ud til bif og fck's fordel.
Thomasberg tuder ikke i mine øjne, han sige netop at de i år har hjemmebane fordel i flere topholdskampe end aab, ob og Fcm. Og journalisten drejer det så og laver en misvisende/forkert overskrift.

Hver enkelt sæson bør være lige let/svær for alle hold for at finde den rette vinder, så Thomasberg ytrer vel bare sin mening om at også han mener turneringsformen bør ændres. Det kan eventuelt også være et ældre interview der først tages frem nu, netop for at få ham til at se ud som et tudefjæs, journalister er jo nogle luskede sataner.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Selvfølgelig vil der være skævheder i den her turneringsform, det kan ikke forhindres, men jeg hørte ikke Thomasberg eller Erik Rasmussen brokke sig over vi havde 2 hjemmekampe måde AaB, OB og BIF sidste år, ej heller hørte jeg BIF brokke sig over et svært program sidste sæson. Så længe turneringsstrukturen er som den er, så kan disse skævheder ikke undgås, så enkelt er det.

Jeg ved ikke om det er en ældre kommentar for Thomasberg det her, det tvivler jeg på, selv om han har sagt noget lignede tidligere, Hvis det er en "frisk" kommentar så er timingen dælme også dårlig, for mon han ville have sagt det samme hvis vi havde vundet derovre, næppe..

Hausser

Re: Thomasberg - Klap i ??

Indlæg af Hausser »

Som jeg også skrev til PS, så kommer det da netop til at fremstå som en dårlig taber kommentar, når den bliver leveret med den timing som Thomasberg formår i dette tilfælde, han ville jo netop ha brokket sig hvis vi havde vundet derovre.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Køhlert synes iøvrigt også selv at det er forkert med den struktur og samme årsag bliver nævnt:

"I samme åndedrag advokerer Køhlert for, at SAS-Ligaen bør udvides, så man slipper af med det nuværende system med tre kampe mod hver, hvor det kan blive meget afgørende, hvam man møder to gange hjemme eller to gange ude."

http://90min.dk/k%C3%B8hlert-udvid-ligaen/

I 2. division er der også sket slags favorisering af Brøndby og FCK, som nok ikke mange af de andre klubber der kan forstå :

http://www.bold.dk/nyt/Kritik-af-strukt ... 2-division
http://www.bold.dk/nyt/DBU-Strukturen-e ... oreningens

Besvar