Thomasberg raus

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MadsBS

Re: Thomasberg raus

Indlæg af MadsBS »

Skippels Skrev:
-------------------------------------------------------

> Vi ligger ikke i bunden nu, nej, men for mig at se
> er der længere vej til toppen, end der er til
> bunden.

Der er ihvertfald længere til toppen, end der er til nummer 5. Taber vi til Randers, er vi kun et point foran.

Jeg synes vi skal slappe lidt af, inden vi begynder at snakke om bundkamp.
Lad os nu se hvordan det går i Randers, og så tage den derfra. Som sagt har vi 9 point til "bunden"..

Jeg skal ikke lyde som om, at jeg er tilfreds med vores spil overhovedet. Vi spiller ikke ligefrem fremragende, og et eller andet skal der jo ske.
Men lad os nu tage det stille og roligt. At snakke om bunden, er ihvertfald langt fra min verden.

Skippels

Indlæg af Skippels »

Det er netop det der er brug for...Vi skal til at være lidt selvkritiske, og spillerne og trænerteamet bliver nød til at indse, at det altså står skidt til. Det nytter´ikke noget hele tiden at snakke om hvor gode vi er, når resultaterne ikke kommer. Det er kun Ørgaard er i én udtalelse har ytret direkte utilfredshed med spillerne, og det er der brug for. Face it! og gør noget ved det TT, det er nu du skal vise, at det er dig vi fortsat skal have som træner i fremtiden.

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

HKP Skrev:

>
> Ja, nu har vi fået 3 points i de seneste 4 kampe.
> Hvorfor skulle vi så ikke hente 9 i de næste 3
> kampe? Hvoraf de 2 er udekampe.... Dejligt at se
> noget optimisme!!

De sidste fire kampe, har været Brøndby ude. Agf ude. Vejle hjemme og FCK hjemme.

Jeg er bestemt ikke tilfreds med vores pointhøst her, men som sagt; nu må vi lige slappe af, og se hvad der sker. Jeg har stadig min optimisme.

Udover det, vil jeg ikke sammenligne Randers, FCN og Sønderjyske, med BIF, GF og FCK. ;-)

Lad os bare slå fast, at det ikke har været tilfredstillende, når vi gerne vil være tophold, men jeg tror på drengene i de næste tre kampe.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Skippels Skrev:
> Det er netop det der er brug for...Vi skal til at
> være lidt selvkritiske, og spillerne og
> trænerteamet bliver nød til at indse, at det altså
> står skidt til. Det nytter´ikke noget hele tiden
> at snakke om hvor gode vi er, når resultaterne
> ikke kommer. Det er kun Ørgaard er i én udtalelse
> har ytret direkte utilfredshed med spillerne, og
> det er der brug for. Face it! og gør noget ved det
> TT, det er nu du skal vise, at det er dig vi
> fortsat skal have som træner i fremtiden.

Der er sq da også forskel på at være selvkritiske og så sige vi snart ligger nede i bunden efter at have tabt 3-0 til FCK. Det var vores første hjemmebanenederlag i 30 kampe, og vi ligger fortsat nummer 4. Der er immervæk stadig et godt stykke ned til bundstriden. Din reaktion viser i mine øjne fint den utålmodighed der er blandt FCM-fans, fordi vi ikke har været i modgang længe. Hvordan fanden ville du reagere hvis du var fan af AaB?!
Du kan komme med din skræmmekampagne omkring bundstriden hvis vi ikke får flere sejre i efteråret.

Jan

Indlæg af Jan »

I lørdagens udgave af Herning Folkeblad under teksten "Mand for mand er vi bedre end fck"siger TT følgende :

Mand for mand har vi et lille forspring i forhold til fck. Omkring muskler og omkring hurtighed er vi lidt bedre.

Det må han gerne forklare hvad han egentligt bygger det på.

Tidligere på sæsonen sagde han, at bundniveauet var hævet, men sidenhen indrømmet, at det var den ikke.

fcmmagic

Re: ørgaard får for lidt kritik!

Indlæg af fcmmagic »

Jesper BW1100 Skrev:
> fcmmagic Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > nej man behøvede ikke at være særlig dygtig til
> at
> > scout
> > Zidan og simon poulsen.
>
> Zidan var åbenlys. Til gengæld var Simon Poulsen
> et ret ubeskrevet blad da vi hentede ham. Så det
> giver du dem altså ikke nok kredit for. Det kan
> dog ikke redde den seneste tids østeuropæisk
> mareridtsindkøb.

Det passer ikke vedr. simon poulsen, han var på u 21 landsholdet, var klart haderslevs bedste og viste potentialet i superligaen, og mange var ude efter ham.

HKP

Indlæg af HKP »

Det kan godt være, at du synes Skippels overdriver. Men faktum er at vi allerede i November er ude af UEFA, pokal og jah.... også medaljekampen.

Vi kommer ikke til at slås i bunden i sæson 2008/09, men vi har lukreret enormt på at SAS arena har båret os igennem en række kampe, hvor det slet ikke har kørt for os (modstanderne har været skræmte og vi har kunnet spille med ekstra selvtillid). Vores imponerende rekord, kan vi ikke bruge til noget hvis vi fortsætter det usammenhængende tynde fodbold vi har spillet igennem hele sæsonen. Det gjorde FCK da helt klart for os idag...

Ser man bort fra ovenstående facts, må man bare erkende at sæsonen indtil nu har været enormt tynd og at vi kan være glade for / heldige med ikke at have Randers eller FCN´s placering.

HKP

Indlæg af HKP »

MadsBS Skrev:
> HKP Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Ja, nu har vi fået 3 points i de seneste 4
> kampe.
> > Hvorfor skulle vi så ikke hente 9 i de næste 3
> > kampe? Hvoraf de 2 er udekampe.... Dejligt at
> se
> > noget optimisme!!
>
>
> De sidste fire kampe, har været Brøndby ude. Agf
> ude. Vejle hjemme og FCK hjemme.
>
> Jeg er bestemt ikke tilfreds med vores pointhøst
> her, men som sagt; nu må vi lige slappe af, og se
> hvad der sker. Jeg har stadig min optimisme.
>
> Udover det, vil jeg ikke sammenligne Randers, FCN
> og Sønderjyske, med BIF, GF og FCK. ;-)
>
> Lad os bare slå fast, at det ikke har været
> tilfredstillende, når vi gerne vil være tophold,
> men jeg tror på drengene i de næste tre kampe.

Hvor meget skal der til for at du får et wake-up-call?? Skal vi tabe 0-7??

Der findes ingen nemme kampe, hvad enten det er OB, FCK, Randers, Sønderjyske eller FCN, der igår kunne gå fra Vilfort Park efter en meget respektabel indsats her (det kunne vi ikke i BIF).

Face it, der er ingen "nemme" kampe. Og du må hellere vænne dig til at sammenligne os med andre end OB og FCK...

dalle

Indlæg af dalle »

dejligt. jeg startede "tråden" ved at glemme at skrive indholdet men dejligt at se at folk har set på problemet.

for et problem det er det og vis der ikke snart bliver købt en god spiller for alle de penge vi bruger ihvet vindue så begynder det altså at gå nedad i tabellen. kan kritisere TT nok så meget men så længe det er Ørgaard der giver TT spillere som flopper så får han altså heller ikke meget bedre arbejds betingelser.

dårlig scouting det er når ørgaard har købt en spiller på de forkerte forudsætning jeg er lidt bange for at ørgaard bare tænker at hvis han ser en god spiller så skal han købes fordi han spiller godt for det pågældene hold.
eks. da vi hentede Røll regnede man med at han ville blive en af de faste spillere omkring holdet men han passede jo tydeligt ikke til spillestilen. det endte med at flinta var længere fremme end ham.

ørgaard han har ca. 4-5 måneder fra vindue til vindue. At han ikke ved hvilke spillere som har de rigtige evner til at gå ind på dette hold med denne spillestil er simpelthen for dårligt og burde med tiden være et fyrings grundlag MED TIDEN.

mange vil nok være enige med mig i at ørgaard har et af DK bedste jobs. masser af penge til at købe spillere for, top 4 klub, flot stadion :),akademiet køre på skinner som det skal eneste problem er nigiranere som kommer op hver halve år.
jeg mener ikke at vi burde være så stille med dørene mh. ørgaard der er lidt mærkeligt at det først er nu at debatten rigtigt er kommet op.

der er plads til forbedringer hos Fcm i øjeblikket jeg syntes at man skal rette blikket op mod ørgaard for at finde nogle svar

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

HKP Skrev:

>
> Hvor meget skal der til for at du får et
> wake-up-call?? Skal vi tabe 0-7??
>

Jeg kan love dig for, at jeg har fået et wake-up-call. Vi blev kørt over af et bedre hold idag. At snakker om bunden, er bare meget langt fra alt jeg regner med og forventer.

> Der findes ingen nemme kampe, hvad enten det er
> OB, FCK, Randers, Sønderjyske eller FCN, der igår
> kunne gå fra Vilfort Park efter en meget
> respektabel indsats her (det kunne vi ikke i
> BIF).

Der findes ingen nemme kampe nej (det nævner jeg også tidligere, så vidt jeg husker). Men det laver ikke om på, at jeg ikke er tilfreds med at smide point, i nogle af de næste tre kampe. Der er ingen nemme kampe, men man må sku forvente at vi kan vinde mindst to af de kampe. Ellers er forventningerne for lave! Er du tilfreds med uafgjort i Haderslev? Ville du være tilfreds med mistede point hjemme imod FCN?? Jeg har optimismen, og troen på, at det kan lade sig gøre.

> Face it, der er ingen "nemme" kampe. Og du må
> hellere vænne dig til at sammenligne os med andre
> end OB og FCK...

Nej, der er ingen nemme kampe, det er jo logik.

HKP

Indlæg af HKP »

MadsBS Skrev:
> Der findes ingen nemme kampe nej (det nævner jeg
> også tidligere, så vidt jeg husker). Men det laver
> ikke om på, at jeg ikke er tilfreds med at smide
> point, i nogle af de næste tre kampe. Der er ingen
> nemme kampe, men man må sku forvente at vi kan
> vinde mindst to af de kampe. Ellers er
> forventningerne for lave! Er du tilfreds med
> uafgjort i Haderslev? Ville du være tilfreds med
> mistede point hjemme imod FCN?? Jeg har
> optimismen, og troen på, at det kan lade sig
> gøre.

Nej, jeg er da ikke tilfreds med mistede points hjemme imod FCN og vi bør også hente 3 i Sønderjyske. Men når det er sagt, så er Sønderj. og Randers ude meget svære kampe. FCN spiller rigtigt godt for tiden og så er vores egen selvtillid til de næste kampe vist heller ikke noget at råbe hurra for. Men jeg håber da på 9 points...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kan godt være han tror på sin egen virkelighed, men han får bare svært ved at overbevise mange andre om den..

Syntes virkelig han bør vise noget karakter og format og få vendt skuden, for vi sejler altså i den grad i den forkerte vej lige nu og har gjort det længe, faktisk så længe at det ser ud til løbet er ved at være kørt..

fcmmagic

Indlæg af fcmmagic »

Hausser Skrev:
> Kan godt være han tror på sin egen virkelighed,
> men han får bare svært ved at overbevise mange
> andre om den..
>
> Syntes virkelig han bør vise noget karakter og
> format og få vendt skuden, for vi sejler altså i
> den grad i den forkerte vej lige nu og har gjort
> det længe, faktisk så længe at det ser ud til
> løbet er ved at være kørt..

Tror det var en ulykke at fcm slog manchester city, i city, det er faktisk
her det gik galt i den næste kamp mod FCK stillede han op med en halvt andet hold.

Kæp høj har han altid været-.

Jesper BW1100

fcmmagic Skrev:
> Det passer ikke vedr. simon poulsen, han var på u
> 21 landsholdet, var klart haderslevs bedste og
> viste potentialet i superligaen, og mange var ude
> efter ham.

Måske du skulle tjekke facts en lille smule bedre.
Simon Poulsen var ganske rigtigt et stort talent, som AGF også var ude efter.
Men da vi hentede ham havde han spillet sølle 5 SAS-ligakampe for SønderjyskE http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Poulsen . Derudover fik han debut på U/21-landsholdet rundt regnet på samme tidspunkt, som da vi hentede ham (august 2005) http://home6.inet.tele.dk/pin/U-landsho ... SimonB.htm
Så aqt kalde ham for åbenlys er nok ret så overdrevet.

Jesper BW1100

fcmmagic Skrev:
> Tror det var en ulykke at fcm slog manchester
> city, i city, det er faktisk
> her det gik galt i den næste kamp mod FCK stillede
> han op med en halvt andet hold.

Jep der ligger fejlen. Det er derfor vi taber i dag. Come on mand. Du kunne i det mindste smide en smiley, så du kunne redde lidt af værdigheden, og man troede det var for sjov

> Kæp høj har han altid været-.

Okay.

Besvar