BIF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jydepower

Re: evaluering og karakter

Indlæg af Jydepower »

Vi præsterede i de sidste 6-8 kampe. Og i år har vi spillet i store perioder som røv og nøgler. Skulle vi rose Herfølge for deres super sæson, året før, det år hvor de rykkede ned?? Nej, vi ser på tingene som de er nu, og lever ikke på gamle minder. Forstået sådan at, ja det var rigtig flot spil vi til tider præsterede, og det har vi så også fået kredit for.

Snowlax

Indlæg af Snowlax »

Man kan ikke give en målmand 9, når der bliver lukket 3 mål ind. Det kan godt være der ikke er noget han kan gøre ved alle målene, men hvis man kigger lidt længere frem, så burde han styre sit forsvar lidt bedre. Heinze er jo manden med det store overblik nede fra målet. Det klarer han så ikke så godt. Mener Raska skal have chancen igen.

Men derudover, så synes jeg at folk herinde ikke giver Brøndby nok kredit for kampen igår. Det er deres skyld vi bliver så dårlige. De ligger et enormt højt og tungt pres på os hele tiden. Vi bliver nærmest nød til de lange og usikre afleveringer. De bruger vores egen taktik på os igår.
Og i de situationer hvor vi selv prøver på vores pres spil, så er der ikke nok spillere som presser og derfor kan Brøndby spille sig nemt og hurtigt igennem vores pres.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Brøndby spillede godt igår, men det skyldtes altså primært at FCM lignede nogle skræmte skolebørn i hovedparten af kampen og gav dem alt for meget plads og alt for let spil. Brøndby vandt samtlige dueller og sugede samtlige andenbolde til sig, mens vores spillere blot kiggede opgivende på og så er det altså ikke let at vinde fodboldkampe. De var gode, men vi gjorde dem altså også nærmest til verdensmestre.

Ingen spillere overhovedet ramte et tilfredsstillende niveau igår og det var forfærdeligt at se så kollektivt et kollaps som virkelig må have rejst nogle alvorlige spørgsmålstegn blandt spillerne og trænerne. Kan man virkelig blive mestre, eller endda medaljetagere, med så selvudstillende et bundniveau? Er bredden ikke bedre? Er vi virkelig ikke stærkere mentalt end, at vi pr. automatisk skal kollapse når vi kommer bagud på udebane?

Som flere også har nævnt, var denne kamp blot kulminationen på en længere periode med alvorlig spillemæssig krise og vi skal vel blot være "tilfredse" med at vi ikke kom derfra med en sæk på 5/6-0, virkelig en foruroligende oplevelse og ikke noget der giver meget tro på tingene.

Spillerne og trænerstaben dumpede med et brag i denne runde, men de skal altså hurtigt på benene igen og vise noget af det som de er gjort af, for næste runde er altså også utrolig svær og ufattelig vigtigt rent psykologisk. Taber vi den og vinder de øvrige tophold (som alle har forholdsvis overkommelige modstandere), så risikerer vi altså at blive betragtet som et midterhold og at topkampen er blevet reduceret til blot 3 hold. Med FCMs psyke, så tror jeg ikke den opfattelse vil bekomme dem vel. Kampen bliver dog vildt svær, da vi både har skader og karantæner og da kampen foregår på udebane (alle udebaner er efterhånden vores frygtet af FCM) og endda i Århus hvor AGF har været virkelig godt kørende. Man ku håbe at spillerne og trænerne formåede at hanke op og lå den her utrolige middelmådighed bag sig, men der er jo ikke rigtigt noget der tyder på det lige nu..

Lars

Bold.dk vs. Thomasberg

Indlæg af Lars »

http://www.bold.dk/statistik/tabel.php? ... ampprogram

Bold.dk mener at Køhlert bakkes op af statistik når han mener Thomasberg ikke har ret i at dette års kampprogram favoriserer FCK og BIF med flest hjemmekampe mod andre tophold. Det har man så valgt at lave en optælling på de seneste 3 sæsoner hvor man har valgt at det er BIF, FCK, OB, AaB og FCM der er tophold. Som jeg læste det var det denne sæsons program Thomasberg talte om, derudover er statistik jo taknemmelig, da bold.dk jo også kunne have valgt en anden periode for at "bevise" at Køhlert havde "ret" og kunne have valgt andre hold som tophold.
Man kunne have valgt at fokuserer på den nuværende top 4, man kunne have valgt at have Horsens fra sidste års top 5 med og man kunne have lavet mange forskellige tidshorisonter. Man kunne også have tjekket BIF og FCK imod de tophold der var før en sæson og efter en sæson var afsluttet.

Jeg prøvede at gå kampprogrammet for denne sæson igennem fx med de hold som bold.dk udvalgte til deres "forsøg" og tælle hjemmekampe mod de andre af disse hold:

BIF 7
FCK 7
AaB 6
OB 5
FCM 5

Nu er det jo ret tydligt at bold.dk er ret glade for statistik, men det her nummer med at lave tricket for at stille Køhlert i et godt lys og Thomasberg i et dårligt det er simpelthen uværdigt.

Ravnen

Re: Bold.dk vs. Thomasberg

Indlæg af Ravnen »

Hmm interessant, det er jo reelt 6 point FCK og BIF nærmest bliver foræret.

Jeg er dødtræt af den her liga struktur, lad os få nogle flere hold med så vi mødes ude og hjemme en gang, hver sæson. Det er sportsligt korrekt.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Enig.

Man kunne lave en 16 holds liga, og så dårlige ville de bedste fire hold fra første division vel heller ikke være .

Silkeborg, Lyngby, Viborg har vel alle potientale til at spille Sas Liga bold, og det sidste hold ved jeg ikke lige hvem det kunne være..

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm interessant, det er jo reelt 6 point FCK og
> BIF nærmest bliver foræret.
>
> Jeg er dødtræt af den her liga struktur, lad os få
> nogle flere hold med så vi mødes ude og hjemme en
> gang, hver sæson. Det er sportsligt korrekt.

men økonomisk uansvarligt..

EvilF

Indlæg af EvilF »

Ligastrukturen er mærkelig - ingen tvivl om det - men jeg synes sgu Thomasberg har noget af et tudefjæs på. Som ligaen fungerer pt, så skifter det jo netop mellem sæsonerne. I år er det så åbenbart FCM der har trukker nitten, men det har jo ikke været tilfældet sidste eller forrige år.

Jeg synes det er latterligt, at enkelte hold skal favoriseres, men det udligner sig jo over tid.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Henviser lige til dette indlæg skrevet af mig tidligere, som jo beretter om en Køhlert der jo også er enig ( se gerne det med 2. div også...)
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,872 ... #msg-87237

og hvis man så lige tager og læser hele den artikel der danner grundlag for bold.dks vinkel, så synes jeg ikke at det er så meget tudefjæs-agtigt

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... er-program

Du vil vel ikke argumentere imod, at det ER nemmeste for de fleste hold at spille på hjemmebane - Specielt også for "os" store hold :-)

Jeg har i hvert fald set flere sammentællinger der viser, at specielt FCK er blevet forfordelt meget, og jeg mener ikke at FCM de sidste år har været specielt heldige med turneringsprogrammet

EvilF

Indlæg af EvilF »

Altoriso Skrev:
> Du vil vel ikke argumentere imod, at det ER
> nemmeste for de fleste hold at spille på
> hjemmebane - Specielt også for "os" store hold
> :-)

Nej, det synes jeg heller ikke jeg gør. Turneringsformen gør bare, at der ikke er andet at stille op. Og det er da et mega-problem, fordi det kan da let tippe et tæt mesterskab den ene eller den anden vej. Når det er sagt, så går det dårlige system jo ud over ALLE. I mine øjne svarer det en lille smule til at klage over, at man ikke kan vinde DM fordi den bold der bliver spillet med er upræcis.

Jeg kan sagtens se at vores program i år er lækkert, men det var det så vidt jeg hukser ikke sidste år eller sæsonen før.

> Jeg har i hvert fald set flere sammentællinger der
> viser, at specielt FCK er blevet forfordelt meget,
> og jeg mener ikke at FCM de sidste år har været
> specielt heldige med turneringsprogrammet.

Jeg ved sgu ikke, om FCK er blevet specielt tilgodeset. De møder os to gange ude i år, det er vel ikke særligt godt? Desuden er det jo en smal sag at vinde i Parken :-D

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Der er iøvrigt lige kommet en uddybning på fcm.dk fra Thomasberg

Men udover det så nævner du jo selv noget med en bold :-)

Rent faktisk er der jo til "dagligt" mange sådanne faktorer der spiller ind

Er ikke helt sikker på om man rent faktisk spiller med de samme bolde til alle kampene, men man har da hørt om boldenes forskellighed
Derudover er der nogle der har forskellige størrelser baner, lige som nogle hold praktiserer at vande banen inden kampen
Man har jo også hørt om eksempler hvor udehold ikke er blevet behandlet anstændigt (nok mest internationalt)

Så synes såmænd der er nok at tage af, men det at man skal spille 3 gange mod hvert hold, og altså 2 gange ude mod diverse hold, synes jeg da nok er en af de mest betydningsfulde eksempler

Kalle

Indlæg af Kalle »

EvilF Skrev:

> Jeg kan sagtens se at vores program i år er
> lækkert, men det var det så vidt jeg hukser ikke
> sidste år eller sæsonen før.

I 06/07 mødte BIF både FCM, AaB, FCK & OB ude 2 gange.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Og Brøndby endte så på en lidet flatterende 6. plads hele 27 point efter FCK, så skævvridningen ved turneringen er jo til at tage og føle på

Man kunne så sige at hjemmekampene mod de lavere rangerede hold jo så blev til rene walkovers eller :-)
Men altså heldigvis er bolden da stadig rund

Altoriso

Statistikken taler tydeligt sprog!

Indlæg af Altoriso »

Lidt statistik regnet sammen fra bold.dk

2002/03 FCM 2 gange ude mod Brøndby / 1 gang ude mod FCK
2003/04 FCM 2 gange ude mod Brøndby / 2 gange ude mod FCK
2004/05 FCM 2 gange ude mod Brøndby / 1 gang ude mod FCK
2005/06 FCM 2 gange ude mod Brøndby / 2 gange ude mod FCK (iøvrigt inden 17.runde)
2006/07 FCM 1 gang ude mod Brøndby / 2 gange ude mod FCK
2007/08 FCM 1 gang ude mod Brøndby / 2 gange ude mod FCK
2008/09 FCM 2 gange ude mod Brøndby / 2 gange ude mod FCK

Jeg er faktisk endnu mere forundret nu end jeg var inden....

Hvis du tæller kampene sammen så har FCM ialt 42 kampe mod de 2 "københavner-tophold"
17 hjemmekampe og 24 udekampe

Var det ikke meningen at det skulle udlignes over årene ??

Jeg tror sådan set godt at folk nu kan se at der er en pointe!

Ekstra note : Men nu kan jeg selvfølgelig godt se at Vision 2011 bliver mere spændende for de næste sæsoner skal vi naturligvis have flere hjemmekampe :-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

j3pq3 Skrev:
> men økonomisk uansvarligt..

Det vigtigste er altid det sportslige. Du kan ikke bilde mig ind at klubberne får store økonomiske problemer ved at lukke flere klubber ind i det fine selskab. Det man skulle ofre, er så absolut værd at ofre i sportens navn.

Besvar