Medaljefordelingen - heldig eller dygtig?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Holger

Medaljefordelingen - heldig eller dygtig?

Indlæg af Holger »

Jeg vil lige prøve at genstarte debatten om held eller dygtighed i forbindelse med afgørelsen af årets medaljekamp. Debatten blev for meget ot i en anden tråd, så nu får den sin egen :-)

Jeg synes ikke, der kan pilles ved AaBs mesterskab eller at man kan tale om et heldigt et af slagsen. Jeg synes, der er tale om en udpræget grad af kontinuitet i resultaterne, hvor AaBs sæson er bygget op af to helt afgørende lange stimer af kampe uden nederlag og heraf mange sejre. Det er vel kun lige i starten, at de ikke præsterede. Efterfølgende har de haft to stimer - kun afbrudt af et besøg på SAS Arena - hvor de ikke har tabt.

FCM har også på den måde vist klassen med lange stimer af point. Vores dårlige periode kom så desværre i den periode, hvor "klassementet" var ved at "sætte sig" inden julepausen. At vi pointmæssigt hidtil i foråret har været de næstbedste efter AaB, gør, at jeg finder, at vores eventuelle og forhåbentlige sølvmedaljer er aldeles fortjente.

Vi kan selvfølgelig allesammen finde kampe, som vi burde have vundet, hvis og hvis. Og vi kan sikkert også finde kampe, hvor både vi og AaB har vundet heldige eller ufortjente sejre. AaB har muligvis været en lille smule bedre end os til at jagte de heldige sejre i denne sæson og derfor vinder de fortjent DM.

Tillykke AaB
Holger
Senest rettet af Holger 12. maj 2008, 20:39, rettet i alt 1 gang.

Vinding

Re: Medaljefordelingen - heldig eller dygtig?

Indlæg af Vinding »

Me det antal skadersom vi har i truppen, tror jeg mere på heldet en dygtigheden, hvis vi får medaljer.
Jeg ville godt have haft Thygesen med i de sidste og afgørende kampe.

Vinding

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Me det antal skadersom vi har i truppen, tror jeg
> mere på heldet en dygtigheden, hvis vi får
> medaljer.
> Jeg ville godt have haft Thygesen med i de sidste
> og afgørende kampe.
>
> Vinding

sådan kan du da ikke bare konkludere?

ja der har været mange skader rundt omkring i truppen, men jeg synes da samtidig at vi netop har vist os som et tophold, når vi alligevel kan holde kampen om medaljerne i live på trods af de dårlige odds.

heldigt ville jeg ikke sige i hvert fald.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Den eneste grund til at vi stadig er med i medalje kampen er takket være FCK og OB er så ustabile som vi er.

Vinding

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

men er det da uheldigt at de er ustabile (for dem vel at mærke)?

nej, alle kan vinde over alle i sas-ligaen, men det er dem der har vi at de kan en smule ekstra der ligger i toppen.

såsom bechs hold der har fundet sig en fin midterplads, på trods af at han udtaler sig de spiller åh så flot og udfordrende bold, men den holder ikke i længden hvis de ikke kan skabe resultater.

fcm har jo vundet de afgørende kampe, og det er dét der tæller.

Vinding

Indlæg af Vinding »

j3pq3 Skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> fcm har jo vundet de afgørende kampe, og det er
> dét der tæller.

Det kan godt være at vi vinder de afgørende kampe, men vi smider medaljerne væk imod hold som vi skal have point imod.

Vinding

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Diskussionen omkring held og uheld er latterlig i sport. Mange ting spiller ind ja, men der tages ikke hensyn til defensiv taktik eller sådan noget i en sådan debat. Det mest underholdende hold bør vinde, det er sådan man ser det. Et skud på stolpen er ikke uheld, men manglende præcision.

Det er forkert. Jeg synes ikke vi var heldige med at vinde i Odense. Vi var det bedste hold, fordi OB ikke kunne score. Jeg er ligeglad med hvordan det ser ud, faktum er at sådan er det. Det bedste hold vinder.

Og lad nu være med at tage det helt firkantet, selvfølgelig kan man have held i en kamp. Men set over hele kampen kommer der noget i begge ender, så helt ærligt, held er ikke en faktor.

Besvar