Men hvis man træder lidt tilbage og reflekterer en lille smule over sæsonen hidtil, så er det egentlig gået ret godt, vi ligger to point efter førstepladsen og, afhængigt af kampen aften, enten deler andenpladsen eller har et forspring på 2-3 point. Der har været en hel del kampe hvor spillet ikke er lykkedes, men så meget desto flottere er det faktisk at vi ligger nummer to, tænk på hvor meget der stadig kan forbedres
Spørgsmålet er hvad vil stille dig tilfreds i denne her sæson, hvor skal vi ende i tabellen før du finder det tilfredsstillende? Vi fik en fornem sølvmedalje sidste år, men det er altså, i min optik, vigtigt ikke at miste jordforbindelsen og ikke automatisk forvente noget tilsvarende i år, der er andre som vil og kan blande sig.
Det er sjovt at betragte OBs fanforum som flyder over i negative ytringer om trænerfyringer og alt muligt andet, inden sæsonen regnede mange af dem bestemt med de ville udforde FCK om guldet. Det kan de stadig nå, men det er sgu vigtigt også, at have de andre hold for øje og ikke forvente at det hele er op til en selv.
Aabs fans er derimod ekstatiske og snakker om fast etablering i uefacup-gruppespillet og stadionudvidelser, til trods for at næste aldrig har udsolgt på stadion. Deroppe har de seriøst svært ved at holde benene på jorden, men hvis de taber i aften hvad så?
Pointen er at man hele tiden er nødt til at holde tingene lidt i perspektiv og huske at en sæson altså ikke bliver afgjort på et par gode eller dårlige kampe.
Tilbage til spørgsmålet, hvad vil DU stille dig tilfreds med i denne sæson?
Som sæsonen har udviklet sig så er Brøndby igen er hægtet af om topplaceringerne, og jeg mener derfor at der er fire hold som skal dele topplaceringerne imellem sig, FCK, OB, AAB og FCM. Med det in mente så er FCK stadig et lille kvantespring foran os og dem tvivler jeg på vi kan udfordre på den lange bane, men vi er derimod meget lige med AAB og OB, og tror marginaler, skader og måske indkøb og salg i vintertransfervinduet kommer til at afgøre placeringerne.
Med udgangspunkt i nuværende hold så mener jeg, at en fjerdeplads vil være lidt skuffende, bronze vil være tilfredsstillende og sølv meget tilfredsstillende. Overført til et mere billedeligt sprog, i form af en karakter-skala, vil en guldmedalje give 13, en søvmedalje give 11-10, en bronze give 10-9, en fjerdeplads give 8-7 og nedad give 6 eller mindre. Bemærk, hvis Femi og Simon P. bliver solgt til vinter og vi ikke får nogle forstærkninger, så kan min holdning til slutplaceringerne ændre sig radikalt.
For mig vil en tredjeplads være absolut godkendt.