Simon Kjær testes i Real Madrid

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Re: Byttehandel

Indlæg af Ravnen »

Vi kan da også bare tage Saviola i bytte, når de nu alligevel placerer ham på bænken... :-)

Kent

FCM vil have 7.5 mio for Kjær

Indlæg af Kent »

http://www.bt.dk/article/20070824/sport01/70824005/

Ihvertfald ifølge BT.

Jeg er stadig i tvivl om Simon vil have bedre af at udvikle sig i Spanien end i DK, men hvis vi kan få 7.5 mio for ham, samtidig med en eller anden bonus, hvis han ryger på deres 1. hold, så er det ok for et 4. valg i forsvaret.

Altoriso

Re: FCM vil have 7.5 mio for Kjær

Indlæg af Altoriso »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.bt.dk/article/20070824/sport01/70824005
> /
>
> Ihvertfald ifølge BT.
>
> Jeg er stadig i tvivl om Simon vil have bedre af
> at udvikle sig i Spanien end i DK, men hvis vi kan
> få 7.5 mio for ham, samtidig med en eller anden
> bonus, hvis han ryger på deres 1. hold, så er det
> ok for et 4. valg i forsvaret.

Selvfølgelig er det gode penge at få, men jeg synes at det er lidt misvisende at flere bliver ved med at kalde ham 4. valg...
Om 2-3 år er han måske det absolutte 1. valg !

Kent

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
> Selvfølgelig er det gode penge at få, men jeg
> synes at det er lidt misvisende at flere bliver
> ved med at kalde ham 4. valg...
> Om 2-3 år er han måske det absolutte 1. valg !

Absolut, men for nuværende er han 4. valg, og det er vel det, der tæller lige nu ift det aktuelle holds styrke. Reelt kan vi hente halvdelen af årets transferindtægt ind, ved at sælge en spiller, der er 4. valg. Dvs uden at svække holdet. Det er fint på kort sigt. Det er så spørgsmålet hvad det betyder på langt sigt. Det er naturligvis bedre at lave en Agger, men hvor stor er sandsynligheden for det, vejet op mod den nuværende gevinst?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg er bange for at man måske gambler lidt med hans udviklingsmuligheder FOR og I FCM
Dog synes jeg at ledelsen har vist rimelig god styrke de senere år, og at de derfor også har vejet for og imod et salg af Kjær

At han lige pt skulle være 4. valg på 1. holdet finder jeg derfor temmelig irrelevant - det er fremtiden det skal vejes op imod

Jo vel er 6-8 millioner ikke så ringe endda, men vi har jo bevist at vi nok skal kunne sælge for de 15 millioner som de har satset på

tror dog også at simon Kjær har lidt at skulle have sagt, og så er der alt der her med reklameværdi osv osv

JesperK

Indlæg af JesperK »

Jeg tror, der er mange, der har noget at skulle ha sagt i den her sag - om ikke andet så som vurdering af Kjær og hans muligheder.

Det kan ikke undgå at blive en gambling, når Real byder og Simon gerne vil. Jeg tror dog de bliver enige og at han ryger afsted.

Chancerne for han ender på 1. holdet som fast mand kender jeg ikke, men chancerne for at han laver en "Agger" tror jeg altså ikke er store. Det er selvf. alt for tidligt at sige, for meget kan ske, når en fodboldspiller ikke er ældre. Både på godt og skidt.
Et er dog sikkert, man skal passe på med ikke at slukke hans glød og drømme, for så står man vel potentielt i en loose-loose situation.

Han kan jo forøvrigt altid komme "hjem" igen - han har set Thyge gøre det samme, foreløbig med god succes.

Men hvis han ryger, så håber jeg fandme han er klar til det. Det bliver givet en helt vanvittig konkurrence-betonet verden han kommer ind i, også i forhold til FCM. Han bliver sig selv nærmest i mange situationer.

Gad vide hvad en fyr som M. Laudrup ville råde ham til.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er nok nærmere Flemming Povlsen han skal ringe og spørge til råds. Han var jo dernede og spillede for Castilla som er Reals andethold.

Alt tyder på at klubberne bliver enige, 1,5-2 millioner kroner burde ikke vælte det, så er de sgu for nærrige nede i Madrid.

Chap

Indlæg af Chap »

Efter alt kommer til alt synes jeg, vi skal skyde ham af. Hvis vi kan få 7,5 mio. for ham + FCM garanteret kræver lidt videresalgsprocenter, så synes jeg helt klart, at vi skal gøre det. Det kan godt være, at vi om 2-3 år kan sælge ham for det dobbelte, men jeg mener, det er at gamble lidt, selvom han er et kæmpetalent.

Derudover vil det også være fremragende for akademiet, at få sendt en spiller afsted til Real Madrid. Det vil give en del genlyd rundt omkring i verden, så dermed kan akademiet få noget gratis reklame, hvilket medfører at der kommer endnu mere forkus på akademiet. Derudover kommer vi nok til at kunne tiltrække endnu flere større og bedre talenter.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvis tanke var at FCM er ligeså meget en forretning som en fodboldklub ( måske endda mere en forretning end omvendt).

Hvad er chancen for Simon Kjær er mere værd om 1 – 3 år? - Hvad får FCM ud af ikke at holde på en spiller ( lidt endnu) når de har råd til det? – hvis Simon Kjær er tiltænkt en plads på andet holdet, hvad er så risikoen for, at han kommer derned for at sidde og ” rådne op på bænken”? Hvis FCM snart vil gå efter guldmedaljerne, er det så ikke netop sådanne spiller, som vi skal til at holde på? (fx kan vi ikke som FCK købe spiller af det niveau Simon Kjær evt. er på om 1 – 3 år. )

Jeg kan ikke umiddelbart se ideen med at sælge ham for 7, 5 mio. kr. til Real Madrids andet hold, når han ligner en spiller, som vi kan bruge om nogle år på vores 1. hold.
Jeg så heller, at han blev sendt af sted til en middelklub om nogle år, hvor Simon Kjær får spilletid og videreudvikler sig. Og samtidig kan FCM profiterer på hans kvaliteter rent sportsligt. Simon Kjær er blandt de spiller, som jeg glæder mig mest til at se i ligaen.

Jeg håber ikke, at Simon Kjær bliver solgt bare for 7, 5 mio. mm. der er nogle andre favorable vilkår i sådan en kontrakt, så der også er en fremtidig investering der i, fx videresalgs klausul.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har fuld tillid til at vi skaber endnu et talent som afløser. Med akademiet kan vi jo heller ikke beholde alle, hvis det skal løbe rundt skal vi sælge nogen indimellem. Men det er da klart det er en vurdering om hvorvidt salgsprisen svarer til den nuværnede og forventede værdi. Man må formode at der kommer nogle klausuler ind i salget.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ravnen Skrev:
> Jeg har fuld tillid til at vi skaber endnu et
> talent som afløser. Med akademiet kan vi jo heller
> ikke beholde alle, hvis det skal løbe rundt skal
> vi sælge nogen indimellem. Men det er da klart det
> er en vurdering om hvorvidt salgsprisen svarer til
> den nuværnede og forventede værdi. Man må formode
> at der kommer nogle klausuler ind i salget.

Ja, du har ret i, at vi må sælge nogle. Kan vi derfor, så ikke, bestræbe os på, at beholde dem som realistisk set har en fremtid til at kunne forstærke holdet, men sælge ud af marginalspiller, fx typer som Agbetu mv.?

Det er nok også fordi, at jeg er mere skeptisk, og ikke kan se hvor den næste Simon Kjær er. Ligesom hvis Simon Poulsen ryger, så kunne det være sjovt til den tid, at have Adeola til 2. valg ( på spring).

JesperK

Indlæg af JesperK »

Hvis en profil forsvinder kommer andre til. Fra hans skygge eller fordi mere fokus bliver tildelt andre. Det virker uungåeligt med så godt et talentarbejde og med så meget materiale til stede.

Det er langt fra sikkert, at vi overhovedet kan få mere for Kjær om 1 år, om 2 år, om 5 år. Tværtimod kan det lige så godt gå den anden vej.

Hvis vi antager han kommer til Real og får tur i den der, så er det efter min mening en utrolig stor blåstempling af talentarbejdet i FCM og af Simon selv. Udover interessen og tilbuddet er i sig selv.
Derudover vil man i ham ha mulighed for at få en uvurdelig informations kilde i verdens største klub, om hvordan det køres der - hvad der har været vigtigt for ham fra hans oplæring i Horsens og FCM osv.

Anyway, det kan jo hurtigt komme til at lyde som om, jeg helst ser Kjær i Real hehe, så jeg må hellere slå fast, at jeg naturligvis helst ser ham i FCM og om nogle år være en af de bærende kræfter på et forsvarende Guld hold. Men lige her og nu er det sgu ret spændende, hvad det bliver til.

uschel

Indlæg af uschel »

Ravnen Skrev:
> Jeg har fuld tillid til at vi skaber endnu et
> talent som afløser. Med akademiet kan vi jo heller
> ikke beholde alle, hvis det skal løbe rundt skal
> vi sælge nogen indimellem. Men det er da klart det
> er en vurdering om hvorvidt salgsprisen svarer til
> den nuværnede og forventede værdi. Man må formode
> at der kommer nogle klausuler ind i salget.

Målet med akademiet er da primært at udvikle og senere hen bruge de allerbedste på 1 holdet. Hvis ikke vi gør det er vi jo nødtil at købe dem. Det ville da være bedre at lade simon få tid på 1 holdet i et par år og så score kassen på ham. Man kommer ikke langt for 7,5 mill hvis man skal erstatte en spiller med hans uovertrufne talent

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det der skal siges, for og imod, er vist blev sagt i denne her sag og også givet mit besyv med.

For 7,5 mio. kr. syntes jeg bestemt i skal sælge ham, hvor mange danske klubber sælger egentligt en spiller for så mange penge uden samtidigt at svække start-11eren gevaldigt? Ikke mange kan vi vist roligt fastslå. Afsted med ham, han vil jo gerne.

Det lille ønske herfra er, at den næste generation af afrikanerne i klubben, indeholder en midterforsvarer og en højre back, det kunne vi godt bruge :)

felisan

Simon Kjær bliver i FCM

Indlæg af felisan »

det blev ikke til noget:
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

heldigvis lyder Kjær til at være afklaret med situationen :O)

Besvar