Simon Kjær testes i Real Madrid

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Re: Simon Kjær testes i Real Madrid

Indlæg af Thomas Lund »

Selvfølgelig vil simon afsted! Han er 18 år. Madrid: Storklub, fantastiske træningsforhold placeret i en storby, dejligt vejr osv. osv. Men tænker en 18-årig på det vanvittigt konkurenceprægede miljø, afsavn af forældre og venner og måske flere år på reserveholdet og muligheden for fiasko?

Simon er over 18 år og derved myndig. Han har skrevet under på en kontrakt med FCM der rækker til juni 2011. Vi kan ikke sende alle spillere afsted bare fordi de brændende ønsker det.

En del af gamet er at FCM giver dem en fodbolduddannelse og herefter kvitterer med en kontrakt og en pose penge i løn, hvor FCM så er forpligtet til at betale lønnen frem til 2011.

Jeg skriver dette fordi det altid handler om hvor meget klubberne får ud af spillerne men ikke så meget hvad spillerne opnår. Hvis Simon Kjær er voksen nok til at underskrive kontrakten og hæve lønnen, så må han også blive i FCM hvis ledelsen ønsker det, med mindre kontrakten har salgsklausuler indskrevet.

Lund

Hausser

Re: Simon Kjær testes i Real Madrid

Indlæg af Hausser »

Jeg er helt enig, selv om man selvfølgelig altid helt vil have tilfredse spillere, så overlever Simon Kjær nok såfremt han ikke ryger afsted til Madrid. Spillerne er til for klubben og ikke omvendt og det er vigtigt at disse unge egocentrerede forstår det.

Når det så er sagt, så ser jeg nu også en masse fordele ved et salg af Kjær til Madrid, såfremt det økonomiske tilbud selvfølgelig er tilfredsstillende.

1) Vi sælger ikke fra A-kæden og det er således ikke noget som vil svække os på kort sigt. Selv om Kjær givetvis er et større talent end Troest, så vil en afhænding af ham være meget mere problematisk for klubbens umiddelbare fremtid. At tjene penge på salg, uden at svække holdet er jo altid ønskværdigt.

2) Eksponeringen for FCM og specielt Akademiet vil være overvældende. At kunne sælge talenter og ikke stå i vejen for dem såfremt de vil afsted må betragtes som kritiske faktorer for en talentudviklingsklub og et salg af Kjær vil netop signalere dette.

3) Vi budgetter med salg af spillere for 15 mio. kr. om året. Afhængigt af prisen er vi allerede et godt stykke af vejen i næste regnskabsår og vi kan måske netop derfor, tillade os at holde en spiller som Femi ellers Simon P. en sæson længere.

4) Med vores imponerende evne til at skabe dygtige talenter får vi hurtigt et talentoverskud, derfor gør det ikke vi afhænder nogle få af dem tidligt og tjener en skilling undervejs. Rutine er pokkers vigtigt for spillere og man vinder altså sjældent et mesterskab med 7-8 spillere på 18-20 i starteren.

Chap

Real Madrid byder 5,5 mio.

Indlæg af Chap »

Ifølge http://www.bold.dk/nyt/?vis=72569 har Real Madrid budt 5,5 for ham. Synes godt nok vi skal beholde ham så, da jeg tror, at vi kan tjene meget mere på ham senere hen.

BW#1713

Re: Real Madrid byder 5,5 mio.

Indlæg af BW#1713 »

Det vil være helt hen i vejret hvis vi solgte ham for så et latterlig lavt beløb.

felisan

Indlæg af felisan »

det kommer da helt an på hvilke andre klausuler, der er i salgsaftalen.
f. eks. en tilbagekøbsklausul og / eller en videresalgsklausul.

faktisk synes jeg, at 5,5 for en spiller, der aldrig har spillet en kamp på højeste niveau er godt betalt.
Kwadwo Poku var jo afrikas største talent og hvad var han værd?

FCM_Aarhus

Indlæg af FCM_Aarhus »

I for sig er det vel rigtig nok at vi ikke kender den konkrete kontrakt; foruden det forstående beløb...

For mig og se er der to beskeder at sende til spillerne hvis vi smider ham afsted... Den ene er at de unge talenter roligt kan tegne kontrakt med os - da vi nok skal skyde dem afsted hvis de ønsker det.
Den anden er at hvis unge spillere smider armene over kors og slæber det med i medierne, giver vi os. Den sidste her giver vel også et praj til andre klubber om hvordan man skal vriste spillere billigt ud af hænderne på FCM.

Jeg synes beløbet virker rimeligt nok ellers, alt ting taget i betragtning, men spørgsmålet er om pengene overhovedet forer ret meget i klub-ulden; i forhold til det gamble det jo vil være at beholde ham. Mon ikke klubben vil forsøge at give ham nogle grunde til at blive (uden at blive bitter); fx. love ham spilletid, bonusordninger, etc.
Tror i al fald der skal noget heftig videresalgsklausul på ham før FCM gider skyde ham af. Kassen bugner jo i forvejen.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

5,5 mio kr i sig selv er for lidt for så stort et talent. Der skal mere på bordet. Videresalgsklausul som der bliver nævnt, men måske også forskellige klausuler der udløser ekstra beløb ved f.eks. debut på førsteholdet og andet.

Synes egentlig buddet er lidt naivt, for så stor og rig klub som Real Madrid. Hvis de virkelig VIL have ham, så må de kunne finde noget mere op fra kistebunden.

FCM_Aarhus

Re: Real Madrid byder 5,5 mio. OT

Indlæg af FCM_Aarhus »

Hehe,

Nu hvor vi snakker om journalister og evner til at sætte underlige ting sammen...:

http://politiken.dk/fodbold/article363111.ece

YahooSeeker [Bot]

dårlig købmandskab at sælge til 5,5.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Når FCM købte rettighederne tilbage på reid, Kjær og juelsgaard for 10 mill kr, så er det en dårlig forretning at sælge kjær for kun 5,5, når man reelt har givet 3,333 mill kr. for ham.

mindst 9-10 mill kr. vil være rimeligt, og at FCM der har et nyt indkøb parat inden vinduet lukker.

Bobby

Re: dårlig købmandskab at sælge til 5,5.

Indlæg af Bobby »

spindoc Skrev:
-------------------------------------------------------
> Når FCM købte rettighederne tilbage på reid, Kjær
> og juelsgaard for 10 mill kr, så er det en dårlig
> forretning at sælge kjær for kun 5,5, når man
> reelt har givet 3,333 mill kr. for ham.

Man kan jo tolke det på flere måder. Naturligvis køber FCM rettighederne tilbage med udgangspunkt i at kunne tjene penge på de tre spillere. Set herudfra forventer man nok mere end 5,5 mill. Men reelt set har FCM jo ikke betalt 3,33 mill for rettighederne. I princippet har de jo bare betalt de penge tilbage, de fik, da de solgte rettighederne. Nu kender jeg ikke det præcise beløb - de har måske betalt lidt mere end de fik i sin tid, men det kan ikke være meget. Ergo har man altså ikke betalt for at få rettighederne, hvorfor man heller ikke skal have dækket de 3,33 mill. først.

> mindst 9-10 mill kr. vil være rimeligt, og at FCM
> der har et nyt indkøb parat inden vinduet lukker.

Nu er det jo et talent, pt. 4. valg vi evt. sælger. Vi har masser af andre talenter på vej, så jeg kan ikke lige se logikken i at FCM absolut skal købe en erstatningsspiller, inden trasfervinduet lukker.

YahooSeeker [Bot]

Re: dårlig købmandskab at sælge til 5,5.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Bobby Skrev:
-------------------------------------------------------
> spindoc Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Når FCM købte rettighederne tilbage på reid,
> Kjær
> > og juelsgaard for 10 mill kr, så er det en
> dårlig
> > forretning at sælge kjær for kun 5,5, når man
> > reelt har givet 3,333 mill kr. for ham.
>
> Man kan jo tolke det på flere måder. Naturligvis
> køber FCM rettighederne tilbage med udgangspunkt i
> at kunne tjene penge på de tre spillere. Set
> herudfra forventer man nok mere end 5,5 mill. Men
> reelt set har FCM jo ikke betalt 3,33 mill for
> rettighederne. I princippet har de jo bare betalt
> de penge tilbage, de fik, da de solgte
> rettighederne. Nu kender jeg ikke det præcise
> beløb - de har måske betalt lidt mere end de fik i
> sin tid, men det kan ikke være meget. Ergo har man
> altså ikke betalt for at få rettighederne, hvorfor
> man heller ikke skal have dækket de 3,33 mill.
> først.
>
> > mindst 9-10 mill kr. vil være rimeligt, og at
> FCM
> > der har et nyt indkøb parat inden vinduet
> lukker.
>
> Nu er det jo et talent, pt. 4. valg vi evt.
> sælger. Vi har masser af andre talenter på vej, så
> jeg kan ikke lige se logikken i at FCM absolut
> skal købe en erstatningsspiller, inden
> trasfervinduet lukker.

Jeg mener ikke en erstatningsspiller, men en spiller der kan gå ind og styrke holdet, som c. poulsen, Kimple og thygesen, altså at gøre holdet bedre og ikke statusQ.

Altså et indkøb af en spiller i 8-10 mill kr. klassen, hvis FCM skal nærme sig FCK, så gør talentudviklingen det ikke alene, det er naivt at tro på det alene.

jf. Lynge Jacobsen udtalelse til tipsbladet i dag

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=138247

188

Byttehandel

Indlæg af 188 »

Han må indgå i en byttehandel, så vi kan få en forstærkning fra dem til forsvaret. Alternativt skulle vi bytte ham for Daniel Alves i Sevilla, han vil jo også gerne væk ;-) Hvis han kan slå Kolja af.....

jakob88

Re: Byttehandel

Indlæg af jakob88 »

Kunne et eventuelt samarbejde med Real Madrid med henblik på at udveksle spillere ikke være interessant?

Kent

Indlæg af Kent »

For os: Jo
For RM: Nej

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Tja, du har sikkert ret!

Besvar