Tiden er kommet....

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Tiden er kommet....

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det er utroligt at den skal komme hver gang.

Især for dem hvor det er så vigtigt at måle pik og sige min far er stærkere end din far, burde det da snart være feset ind:

AT I IKKE KAN HØRE HINANDEN HVIS BEGGE PARTER SYNGER! :-D

Medmindre den ene part er markant større end den anden selvfølgelig. Så hvis du som OB fan ikke kunne høre de andre, så ved du bare at i har sunget. Du aner ikke om du "blæste" FCM ud af stadion. Og det samme gælder omvendt. Og TV er den dårligste vurdering, med lydfølsomme mikrofoner og valg af placering af disse kan det være noget så misvisende. En neutral mand der sidder ud for midterlinien vil nok være det bedste til at vurdere det. Eller spillerne, det er jo dem man gør det for.

Personligt ved jeg hvor meget vores spillere nyder den støtte de får hjemme og vokser på grund af den, og så er det sådan set ligegyldigt for mig om en eller anden udebanefan mener de sang "jeg ved en lærkerede" højest. Vores spillere føler sig stærkere af hjemmebane-støtten (og har besvist det med (14-3-0); Mission accomplished!

YahooSeeker [Bot]

På samme måde som det åbenbart er stemningsskabende at pille brosten op i gågaden allerede inden kampen og i øvrigt opføre sig så dumt, at værtshusene lukker og politiet stiller med fem biler så snart toget er inde?

Stine

B(ob)

Indlæg af B(ob) »

Hekler skrev:
> Jeg var nok noget stiv da indlæget blev skrevet
> under et afterparty hos mig, efter kampen. Men jeg
> vil gerne uddybe.
>
> Mit problem med OB er det faktum at der er en
> gruppe OB fans, som alle ved hvem er, men som hver
> gang deltager, med det erklærede mål at gøre en
> ihærdig indsats for at blive smidt ud.

- Nu er jeg selv OB-fan, aktiv i alle miljøer det måtte være muligt og med på langt de fleste ture... Stadigvæk er jeg ikke en del af de 'alle' der ved hvem der gør en ihærdig indsats for at blive smidt ud. Men siden du ligger inden med den denne viden, skal du da være velkommen til at dele den med mig.

> Alle ved på forhånd hvem man skal kigge efter, men
> alligevel, så er de så aacepteret i gruppen, at de
> igen, får lov til at gemme sig i mængden og lave
> ballade i Herning midtby. Igen optræder med
> uaaceptabel adfærd, udenfor og indenfor stadion.

- Igen, hvem er det vi snakker om her? - Hvad er det for nogle handlinger der er så forfærdelige?

B(ob)

Indlæg af B(ob) »

Undskyld Stine, med min begrænsede viden om dit intellekt, går jeg udfra at dit indlæg skal opfattes ironisk?

Derfor må jeg spørge hvordan du på nogen måde kan læse Alex' indlæg som om det var tilfældet?

Der er altså langt fra at tænde et romerlys og til at pille brosten op i gågaden og opføre sig så dumt at værtshusene lukker... Men politiet er der sgu alligevel.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Hvad var det for en opførelse i Herning bymidte som var totalt uacceptabel? Vi blev budt velkommen på værtshuset, og der røg desværre et glas - som manden selv fik fejet sammen. Derudover var der en fantastisk god atmosfære på værtshuset - spørg evt. den FCM fan (hvem end det så var) som sad i fuld mondering derinde, uden nogen problemer.

Der blev så vidt jeg ved, ikke smadret noget ude i gågaden - selvom turen gik fra Musikhuset og hen på værtshuset eller fra værtshuset og til Stadion. Politiet fulgte pænt folk ud til Stadion, da vi ikke lige kendte ruten, og her blev ingen anholdt og ingen fik bøder el.

Efter kamp bliver vi lukket ud i aflukket område, hvor Politiet står og kontrollere. Alt der sker er en diskution mellem to personer fra forskellige busser. Det udvikler sig så alvorligt, at de efter hjemvenden til Odense tager en pils sammen. Inden på Stadion var der stille og roligt, kontrollørene gjorde det godt og smed de folk ud, som tændte lys. Selvom jeg går ind for lys, så ved jeg også man ryger ud ved brugen af dem og dette skete alt sammen fredeligt.

Jeg har svært ved, at genkende din historie Hekler, men du ved måske ting omkring turen som jeg ikke har kendskab til, som en af de medrejsende.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Nu bor jeg ikke selv i Herning, men jeg var da i Herning i timerne op til kampsstart. Der var en masse OB-fans, som sang og råbte... men ellers var der ikke noget. Nogle spurgte om vej til City Pub (eller var det Club? - det sjove var at de stod 25 meter fra det, så jeg så deres skilt ved et tilfælde... :-)

Nogle i en anden gruppe spurgte om vej til station, som vi så hjalp med. De mente tilmed at OB ville slå FCM, som det første hold på SAS Arena... så morsomme, kan de fra Odense osse være... ;-)

YahooSeeker [Bot]

Det kan godt være, at romerlys er sjovt og stemningsskabende, men derfor er de altså alligevel ulovlige...

Det jeg vil frem til er, at fordi noget er sjov og stemningsskabende, så er man altså alligevel nødt til at forholde sig til, om det er lovligt eller ulovligt...

Min kære fader sad oppe på sit kontor og så folk i OB-trøjer pille brosten op i gågaden inden kampen.

Mon ikke, der findes mennesker, der synes det er stemningsskabende at kaste med brosten?

Så nej, den med brostenene er ikke taget ud af den blå luft, ligesom det også er et faktum at i hvert fald et værtshus valgte at låse døren fordi de ikke ville have OB-folk ind efter der havde været optræk til uro udenfor deres dør.

Vi kan hurtigt blive enige om, at det er fedt med lys på stadion, men...

Argumentet med, at noget er stemningsskabende og at det derfor er okay, uagtet er det er ulovligt, køber jeg ikke, for hvor sætter vi så grænsen?

Stine

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

> Min kære fader sad oppe på sit kontor og så folk i
> OB-trøjer pille brosten op i gågaden inden
> kampen.

Ingen pillede brosten op i gågagen, det er den vildeste gang syner din far har set. Jeg var selv i gågaden og der var ingen, som pillede brosten op og med politiet til at følge os ud til Stadion, så havde de nok reageret prompte. Derudover havde gruppen ikke trøjer på, men det var den eneste OB gruppe som befandt sig i gågaden!

> Så nej, den med brostenene er ikke taget ud af den
> blå luft, ligesom det også er et faktum at i hvert
> fald et værtshus valgte at låse døren fordi de
> ikke ville have OB-folk ind efter der havde været
> optræk til uro udenfor deres dør.

Jeg skal ikke kunne svare for den anden gruppe. Men jeg tror umiddelbart vi var de eneste, som befandte sig i byen til druk. Vi blev budt yderst velkommen ved entre, og sagde pænt farvel da vi gik. Uden nogen som helst problemer! Du havde måske ikke overvejet, at de kun havde åbnet pga der kom en større flok folk, som havde meldt deres ankomst?

Dine historier, eller snarre dine faders historier kan jeg på ingen måde genkende. Hvor han har set disse ting henne kunnne være spændende. F.eks. oplysninger om værtshus ol. Men indtil videre har jeg kun hovedrystende tilovers for dine beskyldninger!

Venlig hilsen
Jakob Jensen

YahooSeeker [Bot]

Dit problem er bare troværdighed, i og med kilden er chefredaktøren for Herning Folkeblad, hvis kontor ligge på det stykke fra kongrescenteret og til mit stamværtshus, Fox and hounds som jeg ved i havde aftale med.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Hekler, jeg ved så hvad der skete! Og ja vi var på Fox and Hounds, og der var absolut ingen problemer, hverken med politi eller værtshuset! Hvad end denne kære chefredaktør har set, eller tror har set - så rager det mig, det samme gør det om du mener jeg er troværdig eller ej! For jeg var tilstede!

Men det er da interessant, at påtande som en gruppe med OB trøjer tog brosten op, kan blive troværdig - når det netop ikke var folk, som er kendt for at bære trøje som var tilstede. Det kalder jeg dybt utroværdigt - men hver sin smag Hekler!

Nogen var tilstede og ved hvad der skete, og havde både kontakt med Fox & Hounds og politiet.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Jeg skal da blankt erkende, at jeg ikke var henne og have fat i døren efter vi fredeligt havde forladt F&H. Men hvis de har låst døren fordi de mente der var optræk til ballade, så har de skudt helt ved siden af. Der var en enkelt som havde en snak med politiet, og det var alt. Ikke optræk til ballade, ingen brosten, ingen trøjer og ingen truende adfærd overfor andre. Det er facts - uanset hvad andre mener, at skulle have hørt eller set et stykke væk.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

YahooSeeker [Bot]

Og du mener dermed, at du har set ALT, hvad ALLE OB'ere lavede i Herning midtby i søndags? Come on...

Jeg vælger ikke at gå ind i en nærmere diskussion med dig, men vil dog sende dig et uddrag fra en artikel fra Herning Folkeblad i mandags:

OB-fans skabte uro i midt-byen og hånede politiet

Fodboldkampen mellem FC Midtjylland og OB søndag eftermiddag forløb ikke helt uden politiets indblanding. Både før, under og efter kampen var der problemer, og politiet måtte have bødeblokken frem i over 10 tilfælde. Især fire OB-fans, som politiet bortviste fra stadion, satte deres eget præg på begivenhederne.

Før kampen blev der varmet op i gågaden i Herning, hvor fodboldfans lavede en hel del ballade. Herning Folkeblad erfarer fra folk, der var på stedet, at der blev gjort forsøg på at grave brosten op, og at der blev kastet med kanonslag.

"Fodboldterroren" i midtbyen betød, at flere værtshuse valgte at låse dørene af frygt for, at balladen ville rykke indendøre. Det blev til en enkelt anholdelse på Østergade, hvor politiet tog en fynsk fodboldfan med, fordi han ikke ville forlade stedet.

Venlig hilsen
Stine

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Stine skrev:
-------------------------------------------------------
> Og du mener dermed, at du har set ALT, hvad ALLE
> OB'ere lavede i Herning midtby i søndags? Come
> on...

Nej det har jeg ikke - men eftersom jeg har været med til arrangere en af turene, og kender de andre særdeles godt, så havde jeg hørt om tilfælde - som du har beskrevet, med brosten ol.

>
> Fodboldkampen mellem FC Midtjylland og OB søndag
> eftermiddag forløb ikke helt uden politiets
> indblanding. Både før, under og efter kampen var
> der problemer, og politiet måtte have bødeblokken
> frem i over 10 tilfælde. Især fire OB-fans, som
> politiet bortviste fra stadion, satte deres eget
> præg på begivenhederne.

De personer som blev taget for at fyre lys af på Stadion fik bøde. Derudover fik fire af dem yderligere en bøde for at moone kontrollørene udenfor Stadion. Disse personer har intet med DUO at gøre, som jeg rejser med. Men hvis man føler sig forarget over at de mooner kontrollørene i en brandert, eller henleder det til vild og voldsom ballade, så har man en meget lav smertetærskel.

> Før kampen blev der varmet op i gågaden i Herning,
> hvor fodboldfans lavede en hel del ballade.
> Herning Folkeblad erfarer fra folk, der var på
> stedet, at der blev gjort forsøg på at grave
> brosten op, og at der blev kastet med kanonslag.

Jamen dog, han har jo selv set det hele. NEJ - der blev ikke gravet nogle brosten frem. Det er en uhyr påstand, som intet har på sig. Men tro på det - hvis det får jer til at føle jer godt tilpas. Ja, der var kanonslag - de var ikke tilfare for folk.

> "Fodboldterroren" i midtbyen betød, at flere
> værtshuse valgte at låse dørene af frygt for, at
> balladen ville rykke indendøre. Det blev til en
> enkelt anholdelse på Østergade, hvor politiet tog
> en fynsk fodboldfan med, fordi han ikke ville
> forlade stedet.

Jamen dog - hvilken ballade. Vi sad fredeligt på fox & hounds og drak. Der stod en del udenfor, som pga deres alder ikke måtte komme ind på f&h. Det medførte dog ingen problemer, de måtte pænt vente udenfor. Vi forsøgte ikke engang at finde et andet sted, hvor de kunne komme ind. Nej, det skyldtes ikke de var lukket - det skyldtes vi følte os godt behandles på f&h.

At en mand bliver anholdt fordi han ikke vil forlade stedet er selvfølgelig trist. Men det er da ikke ligefrem tegn på voldelig adfærd, brosten eller noget som helst andet.

Men Stine, modsat jeres redaktør - så var jeg rent faktisk til stede og jeg ved rent faktisk største delen af hvad der skete og de rent udsagt uhyrlige beskyldninger omkring brosten har intet på sig.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Hmm, du siger selv at du var "til stede"... men hvordan kan du vide hvad der sker ude i byen, når du selv sidder på F&H?

Jeg så ingen OB-fans, der lavede ballade... jeg ved bare at jeg så i hvert fald 3 forskellige grupper på 3 vidt forskellige steder i byen.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Jean / BW# 1238 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, du siger selv at du var "til stede"... men
> hvordan kan du vide hvad der sker ude i byen, når
> du selv sidder på F&H?

Vi var 110 mand afsted med de busser som jeg var med. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad alle laver og hvornår. Men jeg ved, at hvis folk havde lavet ballade, som at forsøge at tage brosten op - så havde jeg hørt om det. Derudover kender jeg den anden gruppe godt, som normalt tager i byen først - så høre jeg også hvad der sker. Derfor jeg ved hvad 8 ud af 10 bøder drejer sig om. Og den anden gruppe er heller ikke iført de normale OB trøjer.

Men når jeg siger til stede. Så var det fordi jeg var på F&H, og jeg var udenfor og jeg var med i gruppen på vej til Stadion. Her var ingen problemer. Beskyldninger om ballade udenfor kender jeg intet til, brosten siger mig intet! Folk går normalt ud og får lidt at spise, og derfor er det ikke underligt - hvis du har set forskellige grupper af folk.

Men som jeg forstår de såkaldte beskyldninger, så drejer det sig om folk omkring gågaden og Fox & Hounds og som jeg kunne forstå på Politiet, så var vi reelt de eneste OB fans, som befandte sig i dette område.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Besvar