Tiden er kommet....
-
YahooSeeker [Bot]
Tiden er kommet....
...hvor OB må stå til ansaver for deres caual, fans!
12 romerlys må ha en pris, alt andet er en fornærmelse mod almindelige fans,
Efter kanonsalaget ville jeg ikke have sagt noget, hvis, udeområdet var blevet rydet!
12 romerlys må ha en pris, alt andet er en fornærmelse mod almindelige fans,
Efter kanonsalaget ville jeg ikke have sagt noget, hvis, udeområdet var blevet rydet!
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 2. apr 2005, 13:32, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Tiden er kommet....
Lige mine ord hekler
-
YahooSeeker [Bot]
Hej
At du siger at hele udebaneafsnittet skal ryddes, syntes jeg er uretfærdigt overfor de fans der, trods alt ikke er medskyldige i disse handlinger. At nogle få ikke opfører sig ordentligt bør og skal, ikke gå ud over resten af de tilrejsende fans!!
Jeg er selv tilhænger af brugen af romerlys og syntes at brugen af disse idag foretaget på en fornuftig måde, uden risiko for nogen omkringstående. Jeres kontrollører arbejdede også professionelt på nær en enkelt episode, hvor en af dem, uden held, forsøgte aT slukke et blus ved at hælde øl udover det.. det er jo ikke for sjov de er beregnet til brug til søs..!!
Kanonslaget er jeg enig i ikke hører hjemme på et stadion... det giver skader på folk ligegyldigt hvordan man bruger det.. det gør romerlys ikke!!
I øvrigt syntes jeg ikke det var særlig meget man hørte til hjemmeholdets fans igennem kampen.. dette fik jeg bekræftet i onside, hvor man kun hører OB-fans.. Taget i betragtning af at i har en statestik der hed 8-2-0, virkede jeres fort altså ikke særlig skræmmende!!
Joje - OB
At du siger at hele udebaneafsnittet skal ryddes, syntes jeg er uretfærdigt overfor de fans der, trods alt ikke er medskyldige i disse handlinger. At nogle få ikke opfører sig ordentligt bør og skal, ikke gå ud over resten af de tilrejsende fans!!
Jeg er selv tilhænger af brugen af romerlys og syntes at brugen af disse idag foretaget på en fornuftig måde, uden risiko for nogen omkringstående. Jeres kontrollører arbejdede også professionelt på nær en enkelt episode, hvor en af dem, uden held, forsøgte aT slukke et blus ved at hælde øl udover det.. det er jo ikke for sjov de er beregnet til brug til søs..!!
Kanonslaget er jeg enig i ikke hører hjemme på et stadion... det giver skader på folk ligegyldigt hvordan man bruger det.. det gør romerlys ikke!!
I øvrigt syntes jeg ikke det var særlig meget man hørte til hjemmeholdets fans igennem kampen.. dette fik jeg bekræftet i onside, hvor man kun hører OB-fans.. Taget i betragtning af at i har en statestik der hed 8-2-0, virkede jeres fort altså ikke særlig skræmmende!!
Joje - OB
-
Peter Ross
Vi hørte såmænd lige så meget til Jer, som I hørte til os. Sådan er det hver gang...
Men du har da ret I, at hos Onside lød det højest i Jeres ende, mens jeg synes det var omvendt i DRs udsendelse ?!?
Peter Ross
- Daugaard har en glædespige :-/
Men du har da ret I, at hos Onside lød det højest i Jeres ende, mens jeg synes det var omvendt i DRs udsendelse ?!?
Peter Ross
- Daugaard har en glædespige :-/
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg så kampen direkte på Viasat Sport 2.
FMC's fans var lydmæssigt IKKE eksisterende (undtaget de 4 gange inden for det første kvarter hvor der blev buet af Onysko)
OB's fans hørte man hele kampen igennem.
Flov præstation af FCM's fans - på hjemmebane.
Rapands rapport - analyseret på kryds og tværs.
FMC's fans var lydmæssigt IKKE eksisterende (undtaget de 4 gange inden for det første kvarter hvor der blev buet af Onysko)
OB's fans hørte man hele kampen igennem.
Flov præstation af FCM's fans - på hjemmebane.
Rapands rapport - analyseret på kryds og tværs.
-
Altoriso
Det hænger altså sammen med hvor mikrofonerne er placeret..
Jeg ved der blev sunget hele kampen igennem, med lidt små "drikke øl" pauser
Jeg ved der blev sunget hele kampen igennem, med lidt små "drikke øl" pauser
-
Altoriso
Jeg syntes også at det forløb rigtigt flot både fra OB-fansene og kontrollørernes side !
Det så til og med ganske flot ud
Problemet er at det er ulovligt, og trods alt også kan føre til ubehagelige situationer ( se bare EFB-BIF kampen idag )
Så vil stadig holde på at det skal holdes fra stadions, med mindre det bliver sådan lidt AGF-agtigt fra den gang de stod rundt om banen
Det så til og med ganske flot ud
Så vil stadig holde på at det skal holdes fra stadions, med mindre det bliver sådan lidt AGF-agtigt fra den gang de stod rundt om banen
-
Peter Ross
Det er sgu ikke særlig let, når halvdelen står med armene over kors. Tilmed var det ikke ligefrem målene der raslede ind, og det plejer gerne at skulle til, før den menige tilskuer får armene op af lommerne og klapper (muligvis synger).
Peter Ross - Bagersvend ! Bagersvend ! Bagersvend !
Peter Ross - Bagersvend ! Bagersvend ! Bagersvend !
-
YahooSeeker [Bot]
Helt klart der er mere stemning når der sker noget i begge ender. Bortset fra starten af kampen var det en mat affærer.
Det er også som om folk ikke rigtig tror på det efter at vi har miste de 2 største profiler.
Det er også som om folk ikke rigtig tror på det efter at vi har miste de 2 største profiler.
-
YahooSeeker [Bot]
"Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> ...hvor OB må stå til ansaver for deres caual,
> fans!"
Jamen dog... og hvad med de mange lys der blev antændt af andre end casuals?
"> 12 romerlys må ha en pris, alt andet er en
> fornærmelse mod almindelige fans,
> Efter kanonsalaget ville jeg ikke have sagt noget,
> hvis, udeområdet var blevet rydet!"
På samme måde som du ville have syntes det var fair hvis jeres endetribune var blevet ryddet hvis nogen havde smidt kanonslag hos jer?
Jeg kunne forstå din selvretfærdige harme, hvis der havde været slagsmål, hærværk, romerlys var blevet smidt ind på banen eller nogen i det hele taget var kommet til skade... som det var i går, så blev de fleste lys holdt i hånden, indtil de var brændt ud, og ingen var i fare for at komme til skade.
Stor ros til jeres kontrollører, de tog det stille og roligt, opførte sig perfekt, og sørgede for at der var god orden i udeområdet...
Mvh
MaxHH
> ...hvor OB må stå til ansaver for deres caual,
> fans!"
Jamen dog... og hvad med de mange lys der blev antændt af andre end casuals?
"> 12 romerlys må ha en pris, alt andet er en
> fornærmelse mod almindelige fans,
> Efter kanonsalaget ville jeg ikke have sagt noget,
> hvis, udeområdet var blevet rydet!"
På samme måde som du ville have syntes det var fair hvis jeres endetribune var blevet ryddet hvis nogen havde smidt kanonslag hos jer?
Jeg kunne forstå din selvretfærdige harme, hvis der havde været slagsmål, hærværk, romerlys var blevet smidt ind på banen eller nogen i det hele taget var kommet til skade... som det var i går, så blev de fleste lys holdt i hånden, indtil de var brændt ud, og ingen var i fare for at komme til skade.
Stor ros til jeres kontrollører, de tog det stille og roligt, opførte sig perfekt, og sørgede for at der var god orden i udeområdet...
Mvh
MaxHH
-
YahooSeeker [Bot]
Hekler, nu må du simpelthen give slip de ekstreme roliganistiske tendenser, du render rundt med. Se dog det stemningsskabende i et romerlys i stedet for at kritisér det. Åben dog sindet for nye muligheder, for udviklingen på tribunen. Vores uofficielle gør det ganske fremragende. I blev overdøvet fuldstændig i søndags af et sæt friske odenseanere. Romerlysene var med til at øge stemningen. Hvorfor kan du - som en af de eneste - ikke se det og prøve at anerkende, at romerlys faktisk skaber stemning og i bund og grund er med til at øge støtten til holdet? Det undrer jeg mig over...
Vi holder med to forskellige klubber, og sådan er det. Men derfor må man somme tider gerne tage klubbrillerne af og se objektivt på det hele. Tag et smut forbi de forskellige klubbers hjemmesider og oplev, hvordan brugen af pyroteknikker er hyppig den dag i dag - og oplev samtidig hvor stemningsskabende romerløs og røgbomber er. Jeg synes, det er deprimerende, at du ikke forstår at følge udviklingen - om ikke prøve at indse logikken og kendsgerningen i det, jeg skriver; nemlig at pyroteknikker er stemningsskabende.
Vi kan sagtens blive enige om, at kanonslag er noget, der ikke hører til på tribunen. Hér er vi helt enige.
Venligst,
Alex - en stolt stribet!
Vi holder med to forskellige klubber, og sådan er det. Men derfor må man somme tider gerne tage klubbrillerne af og se objektivt på det hele. Tag et smut forbi de forskellige klubbers hjemmesider og oplev, hvordan brugen af pyroteknikker er hyppig den dag i dag - og oplev samtidig hvor stemningsskabende romerløs og røgbomber er. Jeg synes, det er deprimerende, at du ikke forstår at følge udviklingen - om ikke prøve at indse logikken og kendsgerningen i det, jeg skriver; nemlig at pyroteknikker er stemningsskabende.
Vi kan sagtens blive enige om, at kanonslag er noget, der ikke hører til på tribunen. Hér er vi helt enige.
Venligst,
Alex - en stolt stribet!
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg kan sagtens følge dig i at romerlys og røgbomber er flotte og stemningsfyldte, men problemet er jo at romerlys er ulovlige at medbringe på de danske stadions..
Vi bruger i Black Wolves selv røgbomber som er lovlige ved at første kontakte stadionansvarlig som derefter skal have godkendt det ved kampens dommer inden kampstart.
Jeg ved at vi har i vores vedtægter i fanklubben at vi skal støtte holdet på den bedst mulige måde uden at gå til ulovligheder.
Og så længe romerlys er ulovlige, vil vi derfor ikke benytte os af det,!
jeg er så en af de personer som mener at de skulle legalisere brugen af dette.
Vi brugte selv romerlys da de var lovlige i klubbens første leveår da vi spillede i 1. division. Men siden blev det gjordt ulovligt og vi stoppede dermed brugen.
Så ind til den dag det bliver legaliseret fra DBU´s side, så bliver der intet af dette fra vores side og da det er en ulovlighed bliver vi som en fanklub der har medlemmer fra alle folkelag nødt til at tage afstand fra dette.
Ved ikke hvordan i, I Tigers har det, og hvad der evt. står i jeres vedtægter?
Vi bruger i Black Wolves selv røgbomber som er lovlige ved at første kontakte stadionansvarlig som derefter skal have godkendt det ved kampens dommer inden kampstart.
Jeg ved at vi har i vores vedtægter i fanklubben at vi skal støtte holdet på den bedst mulige måde uden at gå til ulovligheder.
Og så længe romerlys er ulovlige, vil vi derfor ikke benytte os af det,!
jeg er så en af de personer som mener at de skulle legalisere brugen af dette.
Vi brugte selv romerlys da de var lovlige i klubbens første leveår da vi spillede i 1. division. Men siden blev det gjordt ulovligt og vi stoppede dermed brugen.
Så ind til den dag det bliver legaliseret fra DBU´s side, så bliver der intet af dette fra vores side og da det er en ulovlighed bliver vi som en fanklub der har medlemmer fra alle folkelag nødt til at tage afstand fra dette.
Ved ikke hvordan i, I Tigers har det, og hvad der evt. står i jeres vedtægter?
-
YahooSeeker [Bot]
OBAlexOB skrev:
> Hekler, nu må du simpelthen give slip de ekstreme
> roliganistiske tendenser, du render rundt med. Se
> dog det stemningsskabende i et romerlys i stedet
> for at kritisér det. Åben dog sindet for nye
> muligheder, for udviklingen på tribunen. Vores
> uofficielle gør det ganske fremragende. I blev
> overdøvet fuldstændig i søndags af et sæt friske
> odenseanere. Romerlysene var med til at øge
> stemningen. Hvorfor kan du - som en af de eneste -
> ikke se det og prøve at anerkende, at romerlys
> faktisk skaber stemning og i bund og grund er med
> til at øge støtten til holdet? Det undrer jeg mig
> over...
>
> Vi holder med to forskellige klubber, og sådan er
> det. Men derfor må man somme tider gerne tage
> klubbrillerne af og se objektivt på det hele. Tag
> et smut forbi de forskellige klubbers hjemmesider
> og oplev, hvordan brugen af pyroteknikker er
> hyppig den dag i dag - og oplev samtidig hvor
> stemningsskabende romerløs og røgbomber er. Jeg
> synes, det er deprimerende, at du ikke forstår at
> følge udviklingen - om ikke prøve at indse
> logikken og kendsgerningen i det, jeg skriver;
> nemlig at pyroteknikker er stemningsskabende.
>
> Vi kan sagtens blive enige om, at kanonslag er
> noget, der ikke hører til på tribunen. Hér er vi
> helt enige.
>
> Venligst,
> Alex - en stolt stribet!
Jeg var nok noget stiv da indlæget blev skrevet under et afterparty hos mig, efter kampen. Men jeg vil gerne uddybe.
Mit problem med OB er det faktum at der er en gruppe OB fans, som alle ved hvem er, men som hver gang deltager, med det erklærede mål at gøre en ihærdig indsats for at blive smidt ud.
Alle ved på forhånd hvem man skal kigge efter, men alligevel, så er de så aacepteret i gruppen, at de igen, får lov til at gemme sig i mængden og lave ballade i Herning midtby. Igen optræder med uaaceptabel adfærd, udenfor og indenfor stadion.
Jeg er hamrende ligeglad men Flares, lige bort set fra, at det umuliggøre alle bestræbelser på en lovliggørelse under ordnede forhold.
OB Tigers og fansenes accept af denne afvigende opførsel, har været så udtrykt, at det tidldligere har været nødvendigt for sammeslutningen af danske fanklubber DFF, at bede Tigers om, ikke at lade nogle af disse personer repræsenter klubben i forbindelse med arrangementer. Et skridt, man kan undre sig over de ikke selv kunne finde ud af.
Jeg siger ikke at OB Tigers, og OB fans som en helhed er nogle skider fyre, men der er et problem når man gennem en periode på flere år ser til, mens de samme folk igen og igen ryger på kant med loven.
Dem der kender mig ved at jeg er ikke typen der er fortaler for bare at smide folk ud, men når man ikke kan eller vil tage hånd om problemerne på en anden måde, så må det logiske næste skridt være at skride til udelukkelse.
> Hekler, nu må du simpelthen give slip de ekstreme
> roliganistiske tendenser, du render rundt med. Se
> dog det stemningsskabende i et romerlys i stedet
> for at kritisér det. Åben dog sindet for nye
> muligheder, for udviklingen på tribunen. Vores
> uofficielle gør det ganske fremragende. I blev
> overdøvet fuldstændig i søndags af et sæt friske
> odenseanere. Romerlysene var med til at øge
> stemningen. Hvorfor kan du - som en af de eneste -
> ikke se det og prøve at anerkende, at romerlys
> faktisk skaber stemning og i bund og grund er med
> til at øge støtten til holdet? Det undrer jeg mig
> over...
>
> Vi holder med to forskellige klubber, og sådan er
> det. Men derfor må man somme tider gerne tage
> klubbrillerne af og se objektivt på det hele. Tag
> et smut forbi de forskellige klubbers hjemmesider
> og oplev, hvordan brugen af pyroteknikker er
> hyppig den dag i dag - og oplev samtidig hvor
> stemningsskabende romerløs og røgbomber er. Jeg
> synes, det er deprimerende, at du ikke forstår at
> følge udviklingen - om ikke prøve at indse
> logikken og kendsgerningen i det, jeg skriver;
> nemlig at pyroteknikker er stemningsskabende.
>
> Vi kan sagtens blive enige om, at kanonslag er
> noget, der ikke hører til på tribunen. Hér er vi
> helt enige.
>
> Venligst,
> Alex - en stolt stribet!
Jeg var nok noget stiv da indlæget blev skrevet under et afterparty hos mig, efter kampen. Men jeg vil gerne uddybe.
Mit problem med OB er det faktum at der er en gruppe OB fans, som alle ved hvem er, men som hver gang deltager, med det erklærede mål at gøre en ihærdig indsats for at blive smidt ud.
Alle ved på forhånd hvem man skal kigge efter, men alligevel, så er de så aacepteret i gruppen, at de igen, får lov til at gemme sig i mængden og lave ballade i Herning midtby. Igen optræder med uaaceptabel adfærd, udenfor og indenfor stadion.
Jeg er hamrende ligeglad men Flares, lige bort set fra, at det umuliggøre alle bestræbelser på en lovliggørelse under ordnede forhold.
OB Tigers og fansenes accept af denne afvigende opførsel, har været så udtrykt, at det tidldligere har været nødvendigt for sammeslutningen af danske fanklubber DFF, at bede Tigers om, ikke at lade nogle af disse personer repræsenter klubben i forbindelse med arrangementer. Et skridt, man kan undre sig over de ikke selv kunne finde ud af.
Jeg siger ikke at OB Tigers, og OB fans som en helhed er nogle skider fyre, men der er et problem når man gennem en periode på flere år ser til, mens de samme folk igen og igen ryger på kant med loven.
Dem der kender mig ved at jeg er ikke typen der er fortaler for bare at smide folk ud, men når man ikke kan eller vil tage hånd om problemerne på en anden måde, så må det logiske næste skridt være at skride til udelukkelse.
-
Allan B.
Kan det ikke være hamrende ligegyldigt om du og jeg synes at et romerlys på SAS Arena er stemningsskabende, hvis det er ulovligt?
-
Solid7
Spørgsmålet er ikke hvorvidt romerlys er stemningsskabende, for det er de uden tvivl, men de er forbudt på danske stadions. Derfor kan du ikke forsvare brugen med at de ikke bør være ulovlige. Få romerlys gjort lovlige og jeg er sikker på at I også får dem af se på Nordea-tribunen, indtil da er der da så mange andre måder at gøre det festligt på, og kanonslag kan vi vist godt blive enige om ikke høre hjemme på stadion.
For øvrigt effektiv udebane-tifo I fik lavet, og det fik i da også kredit for i fanbarometeret.
Hvorvidt vi blev fuldstændig overdøver af et sæt friske odenseanere må stå for din egen regning Alex, men jeg kunne kun se at I ikke kunne bestemme jer for om I ville stå eller sidde
jeg kunne hvertfald ikke høre jer, men gæt hvor jeg stod.......
Brian
For øvrigt effektiv udebane-tifo I fik lavet, og det fik i da også kredit for i fanbarometeret.
Hvorvidt vi blev fuldstændig overdøver af et sæt friske odenseanere må stå for din egen regning Alex, men jeg kunne kun se at I ikke kunne bestemme jer for om I ville stå eller sidde
Brian