Firm?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Rigtige fans er med hver gang!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Xort skrev:
-------------------------------------------------------
> har også sagt til kopien at han bare kan hive fat
> i mig nu hvor jeg er hjemme fra ferien her.. såå
> prøver.. det værste er også den med tiden ;) men
> det må man jo bare omprioritere lidt...

Det handler nemlig udelukkende om at prioritere.

Jeg mødte selv op uden at kende en eneste da jeg flyttede hjem til Ikast igen efter 3 år i sønderjylland.
Min første kamp med FCM var den første på Ikast stadion. Da jeg et halvt år efter mødte op på generalforsamling der blev holdt i Kricket klubben i Herning var jeg lige meldt ind i BW og begyndte at tage me på udeture. Siden har jeg været med til stort set alt.

Men jeg kendte ingen da jeg startede.

Xort

Indlæg af Xort »

okay.. ja bare en udfordring at komme ind så.. ja kald det et valg at prioritere.. eller et job der skal passes??

fcm-fan-4ever

Indlæg af fcm-fan-4ever »

så hvis man ikk kan komme med til alle udekampe fordi man ikk har penge nok så er man ikk en rigtig fan??for jeg vil gerne med til alle kampe men så vidt jeg ved er det ikk gratis at komme med til alle turene..

M. Lissau

Indlæg af M. Lissau »

Det er lige meget... du skal kunne samle flasker eller finde andet i affaldet rundt omkring i byen hvis du ikk har penge nok... Og du skal være villig til at boykotte familien og venner, samt du må få din arbejdsgiver til at forstå du skal have mulighed for at komme til samtlige af FCM's kampe, ellers må han finde en anden til at udføre arbejdet...

/Lissau... ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er en gammel slager den debat med "ægte fans" ;-)

Alt er relativt som Einstein sagde.

Sir Lago

Re: Firm?

Indlæg af Sir Lago »

For det første....
Jeg kendte sgu heller ikke et øje, første gang jeg var på Ikast stadion.. Men det kommer man sgu hurtigt til. Så det er bare at komme afsted. Og nej jeg er ikke med på alle ude og hjemme kampe, jeg er faktisk ikke til særligt mange kampe. Så kald mig bare en uægte/dårlig fan.... Jeg er ligeglad...

Og det med firm/gruppering kan jeg godt se det smarte i! Hvis man ikke lige bor i nærheden af Ikast/Herning...
Jeg kan godt se det smarte og fede i at have en lokalafdeling af BW. DVS en gruppe der mødes og følges ad til kampe. Man kan vel kalde BWeast et slags firm.
Og BWeast er jo bare en underafdeling af BW.
Og de gange jeg har taget turen med dem, har vi jo bare placeret os sammen med resten af BW og sunget med der.

Det med at være med i et "firm" er jo bare endnu en måde at skille sig ud fra mængden og gøre sig bemærket på. Man vil jo nødigt være som alle de andre!!!

Bare min mening....

PS. Volden ud af dansk fodbold... Eller jeg smadrer jer....!

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Ser du! Man kan jo også dømme en fan ud fra hvad han yder ud fra de muligheder han har, eller hvad han føler i hjertet.
Men når alt kommer til alt, så er det fucking ligemeget hvad andre mener, bare du selv har det godt med det du gør!!!!

Xort

Indlæg af Xort »

kunne ikke siges meget bedre

Toms

Indlæg af Toms »

Et firm skaber meget mere stemning.... jeg har selv været boet i Aberdeen i 6 år, hvor jeg har væet inde i deres Casuals, som ikke går ind for vold. Vi startede kl 10 på kamp dagen på en lokal pub hvor vi drak hyggede os osv. ved en 12-13 tiden bevægede vi os mod stadion som cirka tog en time. inde på stadionet stod vi bageste på tribunen hvor supporter stod foran os. og Hooligans ved siden af, hvis nu supporterne holdte op med at synge blev vi ved eller omvendt, der er nemligt lidt flere muligheder jo flere firms der er...! Men i danmark tror alle at casual har noget med vold at gøre, det er det jo ikke, men hvis der kom en gruppe i FCM ville det skabe flere traditioner og mere sammenhold og større opbakning.

Ecstatic FCK

Indlæg af Ecstatic FCK »

Synes først og fremmest folk skulle tage et kig her: http://en.wikipedia.org/wiki/Football_firm

Og læse hvad ordet "firm" egentlig betyder, i fodbold/fan/miljøet..

Derudover kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt mere fra Toms, om hans såkaldte oplevelser med (ifølge ham selv) Aberdeen Soccer Casuals.. for de er det eneste casual firm i Aberdeen, så vidt jeg ved (ret mig hvis jeg tager fejl)
er de (i modsætning til Toms historie) ekstremt voldelige.

Nå al galden er lukket ud, så held og lykke med at udvikle fan-kulturen i FCM. Jeg mener personligt at der er stort potientale i/omkring FC Midtjylland. :-)

Ecstatic

B(ob)

Indlæg af B(ob) »

Det viser erfaringer fra alle andre klubber

caspersm

Indlæg af caspersm »

>
> Synes du ikke det ville være ekstra godt, hvis FCM
> havde en fraktion bestående af ca 50 mand, som
> støttede på de fleste udebaner i DK + De
> sædvanlige BW medlemmer som er loyale og deltager
> på en masse udebaneture.
>
> Forstår du nu?
>
>
>

hvor skulle de 50 komme fra? de kan da ligeså godt komme med som BW end som the Elements ellaer hvad fraktionen skulle hedde

Besvar