Hej igen ulve.
Jeg har lige nogle ting omkring Bech, jeg gerne vil have en kommentar til, og i må være blandt de bedst kvalificerede til at besvare de spørgsmål.
Hvorfor blev Bech fyret i FCM? Jeg har en opfattelse om, at det hovedsageligt skyldtes forskellige opfattelser. Så vidt jeg husker gik det rimeligt for FCM under Bech (der var bl.a. en sejr i Parken), men Troels Bech var ikke tilfred med de spillere der blev hentet til klubben. Derudover ville FCM vist gerne have en anden type træner, en mere blød og med en mere 'moderne' mandskabspleje, så FCM kunne få brandet sig selv som en klub, der var kommet ind i det 21. århundrede. [jeg husker i hvert fald en masse udfald hvor Ørgaard og ER forsøgte at opstille FCM som en moderne klub, og ofte brugte AGF som modsætningen].
Og som en var inde på, tror jeg Bechs force er det taktiske, mens Eriks er mandskabsplejen. Derfor var Erik en god efterfølger til Troels, fordi Erik så kunne udnytte det taktiske fundament, og så tilføje mere personlig frihed til spillerne.
TB træner i EfB
-
Ravnen
Re: FCM -fans-reaktion...
Meng(AGF) skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej igen ulve.
>
> Jeg har lige nogle ting omkring Bech, jeg gerne
> vil have en kommentar til, og i må være blandt de
> bedst kvalificerede til at besvare de spørgsmål.
>
> Hvorfor blev Bech fyret i FCM? Jeg har en
> opfattelse om, at det hovedsageligt skyldtes
> forskellige opfattelser. Så vidt jeg husker gik
> det rimeligt for FCM under Bech (der var bl.a. en
> sejr i Parken), men Troels Bech var ikke tilfred
> med de spillere der blev hentet til klubben.
> Derudover ville FCM vist gerne have en anden type
> træner, en mere blød og med en mere 'moderne'
> mandskabspleje, så FCM kunne få brandet sig selv
> som en klub, der var kommet ind i det 21.
> århundrede. .
Nej det gik langt fra "rimeligt", spillemæssigt fandt han aldrig melodien gennem hele det halvandet års tid han var i FCM. Han havde store problemer med at sætte spillerne op til kampene, og jeg kan huske vi konstant snakkede om "1-halvleg syndromet" hvor holdet først begyndte at spille fodbold i anden halvleg.
Mod de store hold leverede vi dog overraskelser (hvilket vi også har gjort før og siden TB), de kampe behøver man ikke sætte spillerne op til.
Og ja vi kom i pokalfinalen, men det var også kun med nød og næppe, og takket være Christian Magleby. I selve finalen blev vi totalt udspillet, men den første pokalfinale var da en oplevelse!
En af de store årsager til hans fyring, var at spillerne var slidt mentalt ned til sidst. Alle hans systemer osv. havde fjernet enhver spilleglæde fra holdet.
Den krise vi oplever nu er intet mod den vi var i da TB blev fyret, for i den nuværende er der i det mindste god moral og godt humør, mens under TB hang alle med hovederne, og der kom flere mishagsytringer.
Hvis TB havde leveret resultaterne, så var han ikke blevet fyret. Det der med en anden type træner tror jeg ikke et sekund på, de hentede specifikt TB efter de erfaringer som de havde med ham fra hans trænertid i Ikast.
(Du vil dog sandsyneligvis få flere versioner af denne historie;-)
> Og som en var inde på, tror jeg Bechs force er det
> taktiske, mens Eriks er mandskabsplejen. Derfor
> var Erik en god efterfølger til Troels, fordi Erik
> så kunne udnytte det taktiske fundament, og så
> tilføje mere personlig frihed til spillerne.
Erik var en modig satsning af Jens Ørgaard, og efter TB skreg truppen på at få en træner som var god til mandskabspleje. Desuden var Erik vel nær den perfekte træner til at få noget ud af Mohamed Zidan.
Tror også valget af Erik skyldtes at klubben ikke ville have en af de sædvanelige "omgangs-trænere" der går på runde mellem klubberne.
Min version
-------------------------------------------------------
> Hej igen ulve.
>
> Jeg har lige nogle ting omkring Bech, jeg gerne
> vil have en kommentar til, og i må være blandt de
> bedst kvalificerede til at besvare de spørgsmål.
>
> Hvorfor blev Bech fyret i FCM? Jeg har en
> opfattelse om, at det hovedsageligt skyldtes
> forskellige opfattelser. Så vidt jeg husker gik
> det rimeligt for FCM under Bech (der var bl.a. en
> sejr i Parken), men Troels Bech var ikke tilfred
> med de spillere der blev hentet til klubben.
> Derudover ville FCM vist gerne have en anden type
> træner, en mere blød og med en mere 'moderne'
> mandskabspleje, så FCM kunne få brandet sig selv
> som en klub, der var kommet ind i det 21.
> århundrede. .
Nej det gik langt fra "rimeligt", spillemæssigt fandt han aldrig melodien gennem hele det halvandet års tid han var i FCM. Han havde store problemer med at sætte spillerne op til kampene, og jeg kan huske vi konstant snakkede om "1-halvleg syndromet" hvor holdet først begyndte at spille fodbold i anden halvleg.
Mod de store hold leverede vi dog overraskelser (hvilket vi også har gjort før og siden TB), de kampe behøver man ikke sætte spillerne op til.
Og ja vi kom i pokalfinalen, men det var også kun med nød og næppe, og takket være Christian Magleby. I selve finalen blev vi totalt udspillet, men den første pokalfinale var da en oplevelse!
En af de store årsager til hans fyring, var at spillerne var slidt mentalt ned til sidst. Alle hans systemer osv. havde fjernet enhver spilleglæde fra holdet.
Den krise vi oplever nu er intet mod den vi var i da TB blev fyret, for i den nuværende er der i det mindste god moral og godt humør, mens under TB hang alle med hovederne, og der kom flere mishagsytringer.
Hvis TB havde leveret resultaterne, så var han ikke blevet fyret. Det der med en anden type træner tror jeg ikke et sekund på, de hentede specifikt TB efter de erfaringer som de havde med ham fra hans trænertid i Ikast.
(Du vil dog sandsyneligvis få flere versioner af denne historie;-)
> Og som en var inde på, tror jeg Bechs force er det
> taktiske, mens Eriks er mandskabsplejen. Derfor
> var Erik en god efterfølger til Troels, fordi Erik
> så kunne udnytte det taktiske fundament, og så
> tilføje mere personlig frihed til spillerne.
Erik var en modig satsning af Jens Ørgaard, og efter TB skreg truppen på at få en træner som var god til mandskabspleje. Desuden var Erik vel nær den perfekte træner til at få noget ud af Mohamed Zidan.
Tror også valget af Erik skyldtes at klubben ikke ville have en af de sædvanelige "omgangs-trænere" der går på runde mellem klubberne.
Min version
-
E!
Ravnen skrev:
> de hentede
> specifikt TB efter de erfaringer som de havde med
> ham fra hans trænertid i Ikast.
Jeg skal lige have opfrisket min hukommelse...
Som jeg husker det, nåede TB ikke at være fungerende træner for IFS, da fusionen med Hernig Fremad faldt på plads få dage (dagen?) efter han blev præsenteret som kommende træner.
Kørte Poul Hansen ikke sæsonnen færdig (98-99) ??
> de hentede
> specifikt TB efter de erfaringer som de havde med
> ham fra hans trænertid i Ikast.
Jeg skal lige have opfrisket min hukommelse...
Som jeg husker det, nåede TB ikke at være fungerende træner for IFS, da fusionen med Hernig Fremad faldt på plads få dage (dagen?) efter han blev præsenteret som kommende træner.
Kørte Poul Hansen ikke sæsonnen færdig (98-99) ??
-
Mose
TB nåede vist nok 12-13 kampe for IFS og det med særdeles gode resultater.
Jeg var/er IFS er og var dybt skuffet over, at de valgte Ove frem for TB. Men der blev jeg så klogere.
Jeg var/er IFS er og var dybt skuffet over, at de valgte Ove frem for TB. Men der blev jeg så klogere.