SL R27 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Re: SL R27 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Lupus1999 skrev:
22. apr 2025, 21:02
Vildt nok at TT i optakten siger, at han overhovedet ikke har set på den seneste kamp i Farum i forhold til at ligge en taktik til kampen.
Det siger nærmest alt. Forstår simpelthen ikke at man ikke ser til hvordan FCK stillede sig ned og fedtede en 1-0 hjem. Det handler om resultater og jeg er pisse ligeglad med spillet, det handler om point.

Nu tror jeg BIF tager guldet, FCK andenpladsen og FCM må ud i Playoff mod Viborg som vi så taber.
Hvis han fik fremstammet det, så kan han jo ligeså godt lade være med at tage bussen hjem. Det skriger jo til himlen… vanvid! Føj

“Hvad kommer du til at gøre anderledes næste gang” - Morten Ankerdal

“Jeg kommer ikke til at gøre særligt meget anderledes” - TT

Manden har jo ingen evner. Han kan ligeså godt daffe til Aalborg.
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan nu meget godt lide TT som den person han fremstår som. Okay, der kan være lidt meget klynken, men jeg kan godt lide ham, men han skal bare ikke være træner i FCM. Jeg er med på, at efteråret blev ødelagt af en absurd mængde skader, men foråret har vist at vi trods en rigtig god, næsten skadesfri trup der spiller 1 kamp om ugen, ikke evner at spille fodbold der giver resultater, og heller ikke er meget værd at kigge på.

Vi trænger i den grad til noget nyt på den bænk.

Det mest paradoksale er så, at vi om fem kampe igen kan være mestre, blot fordi de andre også har deres at kæmpe med.

Vi ligner en tredjeplads - og det er vel en gave hvis vi kigger på underliggende parametre. Det siger alt, og derfor skal klubben også sige pænt farvel til TT efter sæsonen, hvordan den så end falder ud. Også selvom vi skulle blive dobbelte mestre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Debussy

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
22. apr 2025, 21:54
Jeg kan nu meget godt lide TT som den person han fremstår som. Okay, der kan være lidt meget klynken, men jeg kan godt lide ham, men han skal bare ikke være træner i FCM. Jeg er med på, at efteråret blev ødelagt af en absurd mængde skader, men foråret har vist at vi trods en rigtig god, næsten skadesfri trup der spiller 1 kamp om ugen, ikke evner at spille fodbold der giver resultater, og heller ikke er meget værd at kigge på.

Vi trænger i den grad til noget nyt på den bænk.

Det mest paradoksale er så, at vi om fem kampe igen kan være mestre, blot fordi de andre også har deres at kæmpe med.

Vi ligner en tredjeplads - og det er vel en gave hvis vi kigger på underliggende parametre. Det siger alt, og derfor skal klubben også sige pænt farvel til TT efter sæsonen, hvordan den så end falder ud. Også selvom vi skulle blive dobbelte mestre
Jeg kan ikke helt forstå, at du kan snuppe TT som person. Jeg synes ikke at han besidder de egenskaber der skal til for at være toptræner: Flæberiet, manglen på karisma, opgivenheden, "leverpostejheden" er simpelthen ikke vores klub værdigt. Den sportsligeledelse har atter engang svigtet os som fans. De skulle have afskediget Thomasberg sammen med hans assistenter, da spilet objektivt ikke er blevet bedre siden de blev fyret.

Thomasberg er i denne sæson indtil videre* fejlet på disse parametre :

❌ Kvalifikation til Champions League (Taber den afgørende kamp mod en historisk nem modstander)
❌ Pokaltunering (Taber mod Brøndby der spiller over 70 minutter af kampen en mand i undertal)

Nu bliver det så spændende at se, om han stadig er træner i morgen. Hvis han er, så vil jeg mene at det er en falliterklæring fra ledelsen, der skulle have fundet en afløser allerede efter efteråret.

Jeg ved godt, at vi stadig selv kan afgøre mesterskabet, men der er simpelthen intet i de præstationer vi har leveret i slutspillet der tyder på, at vi kan vinde den mængde kampe det kræver.
Senest rettet af Debussy 22. apr 2025, 22:17, rettet i alt 4 gange.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Brøndby har momentum og hvis vi på nogen måde skal gøre os forhåbninger om noget som helst ædelt metal, så kræver det 4 sejre og en uafgjort i de sidste 5.

De tre hjemmekampe skal vindes og så skal der vindes enten i Brøndby eller i Parken. Det er godt nok et voldsomt pres og den tror jeg desværre ikke længere at vi klarer.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Fatter ikke at FCM i aften frivilligt vælger højt pres og 4-3-3 og igen-igen-igen løber ind i FCN-kunstgræskniven. Vi har bare for mange duelspillere, der ikke trives i en åben kamp på kunstgræs. Hvorfor ikke prøve noget nyt, stå lavt (Som FCK gjorde senest og vandt 1-0) og gå efter et dødboldsmål i så vigtig en kamp.

Det bliver svært nu. Skal jeg finde et lille tyndt DM-halmstrå vil det være at FCM har tre hjemmekampe tilbage mod to til både FCK og Brøndby. Er der et lille afgørende edge der? Desuden var vi i en værre position efter runde 27 sidste år, 4 point efter Brøndby og 10 mål dårligere, så det utænkelige er dog muligt - men oddsene er ikke gode.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan godt lide Thomasberg. Men jeg må også indrømme at han har nogle åbenlyse taktiske mangler. Sådan en kamp kan også vindes fra bænken, med et skarpt øje og sans for hvordan kampen udvikler sig. Det er for sjældent Thomasberg slynger noget genialt ud. En udekamp mod FCN, som vi har det svært ved, der skal der bare ske et eller andet for at ryste posen.

Vores form og mentalitet er også svær at forstå. Op og ned går det, der mangler reel rygrad på det her hold, eller "noget røv i bukserne" som Steinlein engang sagde.

Skal vi blive mestre i år, så bliver det tombola lige som sidste år. Vi skal have sol og stjerner det rigtige sted. Det kræver noget held, for vi har helt klart ikke selv den nødvendige power til at tage teten.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det er meget bekymrende og det er helt legitimt at tale om TT’s position.

Misser CL mod en dårligere modstander, Slovan Bratislava.
Første 10 Superliga kampe, 7 sejre og 3 uafgjort. Mere end Godkendt.
Næste 17 kampe, 8 sejre, 1 uafgjort og 8 nederlag. Pointsnit på 1.47, der er mange tidligere FCM trænere, der er blevet fyret for at have et højere pointsnit.
Vores fodboldspil har ikke udviklet sig en hujende fis. Der er ingen udvikling og kontinuitet. Det er som dag og nat.
Vi røg ud af pokalturneringen med 11 mod 10 i 70 min mod Brøndby.

Samlet pointsnit i Superligaen er på 1.81, hvilket er meget utilfredsstillende.

Det er vildt, at man ikke kan sætte et hold sammen, der kan præstere uge efter uge. Det er vildt dygtige spillere og man kan kun misunde at få en taktiker som Rasmus Bertelsen eller Jakob Poulsen.

TT må være dead man walking med de resultater han præsterer.
Senest rettet af Lupus1999 23. apr 2025, 08:02, rettet i alt 1 gang.

sonderskov

Indlæg af sonderskov »

Ledelsen har solgt Høgh, Dyhr, O. Olsen, Rømer, Dalsgård alle forsvarsspillere, alle spillere med erfaring udtaget Olsen, derfor sejler forsvaret. Steinlein og Co. har spillet fallit, kun kigget på angribere.

JBT

Indlæg af JBT »

Man kan nærmest ikke blive ved med kun at se på træneren og dernæst fyre denne hver gang. Jeg har sagt det før, men det handler om spilkonceptet på banen som den er hel gal med - og den hænger ene og alene på ledelsen idet at det er dem som i sidste ende sætter den dagsorden for enhver FCM træner. Det er fint og flot at kunne sælge og købe dyrere, men det kommer sig jo en og alene qua titler og godt spil. Man skal præstere som topklub, ellers var vi ikke til for fødekæden i det lange løb.

At FCM ikke har vundet i Farum i 5 år og Thomasberg ikke har i 16 år, er simpelthen bare for tåbeligt. Det må ikke kunne lade sig gøre. Thomasberg har et mega kompleks med top 6 hold på udebane, hvor han har hentet sølle 4 ud af 24 point. Kampprogram og skader er ingen undskyldning nu, alligevel spiller man hver flot fodbold eller resultatfodbold. Dårlige salg og indkøb - der har vi været før, men man kan ikke blive ved med at dække sig ind herunder, man må lære af fortidens fejl.

Jeg syntes man ligner en groggy bokser, som måske pt. bare skal have en pause fra at tro man kan måle sig med de bedste. Thomasberg kan desværre for ham, på ingen måde undgå en fyreseddel om han så vinder båder i Parken og på Brøndby stadion. Jeg tror på at Anders Holch snart går ind og sætter standarden for hvordan ledelsen skal til at agere bedre i fremtiden, hvis man vil drømme stort og måske det kræver et par nedslagtninger af nogle tunge herre, for at man kan komme fornyet videre. Men man kunne selvsagt starte med at sætte sig ned og finde ud af "hvordan er det vi ønsker at spille fodbold i FCM" og så seriøst gå ud og praktisere det ordentligt. Det har man ikke formået i mange år nu.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

TT uden sejr i farum siden 2009, brøndby hvornår ?, samme havde mod FCM ?

Manden har tydelige mangler taktisk, han kører i den samme rille, gang på gang, der er ingen udvikling af holdet som helhed.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Og hvad pokker er nu det her:
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... fan-sigtet
Afskyeligt! Jeg håber aldrig at ham her får lov til at komme på stadion eller med away igen.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Mon ikke forklaringen på TTs lange snor er på grund af perioden med mange trænerfyringer på kort tid. Man har ganske enkelt haft brug for ro på de indre linjer og noget stabilitet. Vi fik noget stabilitet på den korte bane, men der må også være en grænse for elendigheden. Især med det materiale der er til rådighed.

Ledelsen kan glo på de selvsamme facts som fremføres her i tråden. De underliggende parametre (hvad end de måtte være), kan umuligt vise et andet billede.

Det bør være et spørgsmål om tid…
/ ABT

Billede

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

TT virker rigtig nok til at være taktisk begrænset, især på top 6 udebaner. Han har dog et taktisk koncept, som blev udlagt af ham selv i en podcast i Mediano juni 2024:
https://www.mediano.nu/oversigt/2024/1/ ... idtjylland

Så vidt jeg lige husker er der blandet andet tale om en række KPIer, fx at bolden skal mange gange i feltet fordi det øger den statistiske sandsynlighed for scoring og sats på dødbolde mm.

Jeg tror at TT har længere snor end til i sommer, og at han får en sæson til - med mindre vi misser en europaplads til næste sæson, for så er han i alvorligere fare.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Bo Svensson er ledig på markedet. Selvom han er tidligere FCK’er så er han en kompetent træner.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Debussy skrev:
23. apr 2025, 08:55
Og hvad pokker er nu det her:
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... fan-sigtet
Afskyeligt! Jeg håber aldrig at ham her får lov til at komme på stadion eller med away igen.
Hurtig reaktion. Super godt.

https://www.tvmidtvest.dk/herning/fcm-g ... r-overfald

Besvar