Europa Conference League 23/24

Om FC Midtjylland og Black Wolves
sonderskov

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af sonderskov »

Vi har simpelthen ikke et sammenspillet hold, og TT leder febrilsk efter det, frygteligt at se FCM hellere tabe 1-0 end kaste alt frem og score mindst et mål, frygter hjemmekampen for FCM KAN eller VIL ikke.

Imamovic

Indlæg af Imamovic »

MFKM skrev:
11. aug 2023, 09:02
Imamovic skrev:
11. aug 2023, 07:55

Og så er det direkte PINLIGT at læse TT sige at der bliver "leveret på flere parametre".
Vær nu ærlig og sig at det er noget pis, at man forventer mere og at niveauet skal hæves.
Jeg synes det ville være pinligt, hvis TT gik ud med samme fremtoning som hovedparten af forum og malede fanden på væggen efter den her kamp.
Vi må være enige om at være uenige! :).. -Det handler formentlig ligeså meget om hvilken form for kommunikation man fortrækker!

Jeg ser det kun som at der er leveret på ét parameter, og det er boldbesiddelsen!
Vi har ikke væsentligt flere chancer mod et hold der er betydeligt dårligere end os.
Vi spiller os ikke til større chancer (nok nærmere bliver chancerne pisset væk).
Vores indlæg er ikke farligere eller bedre.
Vores presspil er direkte elendigt.

Jeg kan simpelthen ikke se de parametre han mener der er leveret på! :)

For mig at se skal vi spille bedre, end det vi gør nu, og denne kamp, samt kampen mod Lyngby, har det været de personlige fejl der har været altafgørende!

Jeg tror også på at vi avancerer videre, men turen stopper der, hvis ikke der bliver rettet til og rettet op.

Vi har dog også bare nogle spillere, som ikke kan være med på det format vi spiller lige i øjeblikket.
Nogle er ikke dygtige nok, andre er ikke "unge nok" ift. kondital mm.
En Henrik Dalsgaard kan ikke løbe op og ned af banen i fuld spurt i 90 minutter! :D

Jeg glæder mig dog både til Søndag, og til Torsdag.

JBT

Indlæg af JBT »

Klart at folk læser os, og at tingene sker over venstre side fremover (tt udtaler jo også at der er den side det skal komme fra, så han har set problemet i og med omonia lukker ned i 2 halvleg) -

Jeg kan ikke finde ét højintens løb fra Dalsgaard. Ikke et. Han slår ikke indlæg, kommer til baglinje, sætter ikke en eneste mand uanset hvem, alt for tung i opdækningen, elendig på kuglen.

Hvor er det vildt hvor lang snor den mand har fået i fcm de sidste 2,5 år, men det siger vel bare mere om ledelsen end om ham selv

Kim

Indlæg af Kim »

Så er det i aften vi spiller os videre til playoff runden - jeg kan mærke at vi får tur i den og kommer tilbage i det positive spor - godt hjulpet på vej af et stærkt hjemmepublikum.

Jeg håber at TT tær satse offensivt og vi får en hæsblæsende kamp at se!

/Kim

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kim skrev:
17. aug 2023, 16:10
Så er det i aften vi spiller os videre til playoff runden - jeg kan mærke at vi får tur i den og kommer tilbage i det positive spor - godt hjulpet på vej af et stærkt hjemmepublikum.

Jeg håber at TT tær satse offensivt og vi får en hæsblæsende kamp at se!

/Kim
Håber jeg du får ret i. Vi skal virkelig være højlydte fra tribunerne så spillerne mærker hvor vigtig kampen er. Mange mand i feltet til at score men vi skal også huske, at defensiven vinder kampe, så der skal hjælpen også prioriteres, så alle skal hjælpe hinanden idag.

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Nogen der ved hvor man kan se kampen?

julemanden

Indlæg af julemanden »

Tv3+

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Iflg. Omonia fan kommer der imellem 150 og 200 af deres fans.

Kim

Indlæg af Kim »

Hvad tænker du Halkjær - fik jeg ret? :)

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Wauw sikke en kamp! Vores offensiv stråler vildt i aften. Vildt flot!

I Cho, Simsir og Franculino har vi en trio som bliver vild - navnlig når Franculino lige får nogle flere kampe. Og er du gal, Simsir er en billetsælger... I aften var vi ubehagelige at spille imod fordi presset sad der.

Når det er sagt, så er det på en billig baggrund. Omonia vurderer jeg til at være på niveau med Hvidovre eller lidt lavere. 10 mod 11 så skal vi vinde. Alligevel laver vi godt nok nogle fejl som vi bør holde os for gode til.

Legia kampen kan jeg godt være lidt bekymret for, for vi skal regne med at lukke 3 mål ind over 2 kampe sådan som vi spiller.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Vigtig sejr. Nu kan jeg så for alvor ærgre mig over, at vi ender med Legia i en playoff trods status som seedet. Det må siges, til trods for et par få sværere modstandere, at være relativt uheldigt. Jeg vurderer den kamp 50-50, mens vi i andre opgør ville have været 80+. Kigger man på alle dobbeltopgør træder det også frem som et af de stærkere match af samme årsag. Øvøv.

Men for nu må vi glæde os over at nå til play-off..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man må bare falde i svimle over Franculino, det er Ove Pedersen når han er bedst at finde sådan en spiller. Håber ikke vi mister ham (Franculino) alt for hurtigt, for nøj hvor er det en interessant spiller.

Simsir er jeg ikke så overrasket over, vi har i glimt set det før, men han tager nogle store skridt i sin karriere ligenu. Og nej det er også alt for tidligt at sælge ham.

Det var ikke voldsom modstand, men stadigvæk et smukt syn at se sådan en kamp. Det giver noget selvtillid til et hold der mangler at blive helt sammenspillet. Vi kan blive ganske uhyggelige for modstanderne den dag vi kan ramme det her niveau hver gang.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Brumado fik spilletid og fik udstillet sig selv som den absolut dårligste angriber vi nogensinde har haft. Sælg ham for en pose Matadormix til 20 kr. Der skal købes til forsvar, og en Brumado erstatning.

Min eneste anke idag er at Oliver Sørensen skal løfte sit spil gevaldigt i de næste 2 europæisk kampe, og Juninho og Gartenmann skal lægge de dårlige berøringer / hovedstød på hylden, når de bare spiller bolden videre til modstanderen, det har vi sgu ikke råd til imod Legia. Der skal vi spille klogt og minimere fejlene.

JBT

Indlæg af JBT »

Lækker aften på stadion i går, selvom det blev lidt for spændende i starten af opgøret.

De få nedfaldspunkter som må nævnes:

Oliver Søren er IKKE højre back. Han søger venstrebenet konstant og der er med god grund ikke nok output offensivt. Det skriger til himlen at ledelsen har fejlet i - indtil videre - ikke at få en kvalitetsspiller ind til den position.

Stefan Gartemann er ALDRIG undervejs og simpelthen for let at spille bolden henover eller rundt om. Han ser tingene alt for sent. Manden er slet ikke god nok til FCM. Man stod og var nervøs hver gang han var involveret i går.

Aral Simsir. Manden skal koste 200 mio hvis han skal sælges nu, men håber ikke at det sker. Er man i tvivl, så giver man bolden til Simsir, så løser han bare tingene. En kanon spiller, med en kanon kamp og sæson indtil videre. Udfordringen for FCM er, at har man ikke Simsir på banen, er der absolut INGEN kreativitet i holdet. Man bliver simpelthen også her, nødt til at købe en klassespiller ind til kanten med enorm kreativitet.

Franculino - klassespiller og vi er åbenbart nogle som så dette før TT og Co. - knægten kan ikke undgå at spille fra start hver gang nu. I Benfica kan man også set at angriberne har lært at arbejde hårdt defensivt, modsat f.eks. en Sory Kaba. Brumado var i øvrigt piv dårlig som altid i går (sælg hvis chancen byder sig).

Offensiven begynder så småt at tage form og man kan kun håbe at det bliver endnu bedre, men forsvaret i FCM er stadig alt for shaky - det skal der bedre styr på omgående.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Jeg har siddet og set lidt highlights fra Legias kamp i Wien. Umiddelbart ser de ikke meget skræmmende ud.
Jeg kan ikke finde brugbar statistik på kampen (xg etc). Er der nogen der kan hjælpe med links til dette?

Besvar