Transfer - Vinter 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Sahl »

Matjavsen skrev:
12. jan 2023, 12:51
Gubbi77 skrev:
12. jan 2023, 12:31
6256 skrev:
11. jan 2023, 22:11

Det var det helt sikkert, men var det ikke også én, om hvem de havde sagt, at ham havde de fulgt længe og sådan. Jeg synes nok, det er skidt arbejde, omend det er et svært at ramme plet hver gang.
Det er da mega skidt arbejde.

Nu er vi snart midtvejs i januar og FCM har stadig ikke købt ind. De nye skal jo gerne nå at spilles ind inden forårssæsonen starter.
Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor folk tror man bare lige går ud og køber en spiller ligesom man køber en liter mælk
Mit bud er at de har spillet for meget Football Manager.

OT.

Det er helt sikkert at der bliver kigget og muligvis også forhandlet allerede nu, men i mange tilfælde så kan man først få de spillere man helst vil have, hvis de ikke bliver hapset eller misser et skifte til klubberne lige over FCM´s niveau.
Folk glemmer også hvor mange der kommer tilbage fra leje.

Det ser også ud til at Marrony måske bliver solgt, hvis man kan få pengene igen for ham, så ville de jo kunne bruges på noget andet.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sahl skrev:
12. jan 2023, 17:48
Matjavsen skrev:
Gubbi77 skrev:

Nu er vi snart midtvejs i januar og FCM har stadig ikke købt ind. De nye skal jo gerne nå at spilles ind inden forårssæsonen starter.
Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor folk tror man bare lige går ud og køber en spiller ligesom man køber en liter mælk
Mit bud er at de har spillet for meget Football Manager.

OT.

Det er helt sikkert at der bliver kigget og muligvis også forhandlet allerede nu, men i mange tilfælde så kan man først få de spillere man helst vil have, hvis de ikke bliver hapset eller misser et skifte til klubberne lige over FCM´s niveau.
Folk glemmer også hvor mange der kommer tilbage fra leje.

Det ser også ud til at Marrony måske bliver solgt, hvis man kan få pengene igen for ham, så ville de jo kunne bruges på noget andet.
Hvor har du fra at Marrony måske bliver solgt ?

Problemet med at få spillere ind til sidst, blandt andet skal gå ind på evanders plads, det er at de ikke bliver indspillet på holdet til start, at de måske sidder udenfor hele foråret, det var jo sådan man så det med Marrony, jeg vil sige som Jan Bech i Brøndby, at det gælder om at få hente nogle ind hurtigt, for at give træneren ro til opbygning. Risikoen for at en handel ryger sidste dag er også stor, jeg tror man ledte efter angriber mere her i sidste vindue, men at det mislykkedes for dem.

Hele forberedelsen her står træneren uden den vigtigste afløser, nemlig afløseren for Evander. og ryger der andre vigtige spillere til sidst, så har du ikke det bedste udgangspunkt for europa og SL top 6 placering.

Jeg køber ikke det argument med at hente til sidst, jeg bruger FCMs / steinleins egne ord, nemlig at sælger man vigtige spillere ind til sidst, det koster køberen, det var f.x. argumentet da sørloth blev skudt af sidste dag.

Jeg er ikke imponeret over det steinlein, svend og ove har leveret de sidste par år, tværtimod. Marrony, brumado, juninho, kaba osv. alle laver fejlindkøb, men problemet i FCM er stort.

Man kan sige at man praler med at sælge trænere, men hvornår skydes Svend af til det store udland *-)

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Matjavsen skrev:
Gubbi77 skrev:
6256 skrev:
11. jan 2023, 22:11

Det var det helt sikkert, men var det ikke også én, om hvem de havde sagt, at ham havde de fulgt længe og sådan. Jeg synes nok, det er skidt arbejde, omend det er et svært at ramme plet hver gang.

At være tidlig ude med spillerindkøb har da intet med at købe en liter mælk ved den lokale købmand. Lav et ordentlig forarbejde og få så åbnet pengetanken! Hvordan tror du FCK fik fat i ham fra Benfica??

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

FCM2000 skrev:
12. jan 2023, 18:13

Problemet med at få spillere ind til sidst, blandt andet skal gå ind på evanders plads, det er at de ikke bliver indspillet på holdet til start, at de måske sidder udenfor hele foråret, det var jo sådan man så det med Marrony, jeg vil sige som Jan Bech i Brøndby, at det gælder om at få hente nogle ind hurtigt, for at give træneren ro til opbygning. Risikoen for at en handel ryger sidste dag er også stor, jeg tror man ledte efter angriber mere her i sidste vindue, men at det mislykkedes for dem.

Hele forberedelsen her står træneren uden den vigtigste afløser, nemlig afløseren for Evander. og ryger der andre vigtige spillere til sidst, så har du ikke det bedste udgangspunkt for europa og SL top 6 placering.

Jeg køber ikke det argument med at hente til sidst, jeg bruger FCMs / steinleins egne ord, nemlig at sælger man vigtige spillere ind til sidst, det koster køberen, det var f.x. argumentet da sørloth blev skudt af sidste dag.

Jeg er ikke imponeret over det steinlein, svend og ove har leveret de sidste par år, tværtimod. Marrony, brumado, juninho, kaba osv. alle laver fejlindkøb, men problemet i FCM er stort.

Man kan sige at man praler med at sælge trænere, men hvornår skydes Svend af til det store udland *-)
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lSbdC7qb5I

Men eller 100% enig med Gubbi. Dette vindue må være make it or break it for den sportslige ledelse!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
Det må være denne historie om, at Marrony gør det okay i preseason:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-megaflop

Men den er nu noget tyndbenet, synes jeg.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
12. jan 2023, 19:21
FCM2000 skrev:

jamen er da lovende, at han er på vej igen, han har et stort navn i brasiliansk fodbold,
det er en man kender dernede, jeg så ham i en del kampe sidste efterår hvor han blev
skiftet ind, og her vidste han altså at han kan være med i et tempo du ikke ser i dansk
klubfodbold, han fik en igen svær opstart og ham han bl.a. skulle kæmpe startplads med var
Argentinske Germán Cano som blev suveræn topscorer i Serie A, med et målsnit pr. match
på 0,68, 26 mål ialt i seria a, og på et hold der blev nr. 3 i serie A.

Men bekymrende at spillere som marrony, dovbyk, tengsted og Paul O peaker stort i andre klubber,
mens kaba og brumado har fået al al al for lang snor.

diamonde har peaket i portugal, hvor nu også Porto og Benfica har meldt sig på banen.
https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... dtstopper/

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Gubbi77 skrev:
12. jan 2023, 18:47
Matjavsen skrev:
Gubbi77 skrev:

At være tidlig ude med spillerindkøb har da intet med at købe en liter mælk ved den lokale købmand. Lav et ordentlig forarbejde og få så åbnet pengetanken! Hvordan tror du FCK fik fat i ham fra Benfica??
Du får det godt nok til at lyde nemt..
Hvis alt gik som det skal havde vi vel fået ham angriberen nu.

Fordi fck har en større tiltrækningskraft end os.

Prøv at sæt dig i spillerens hoved, ville du tage den første klub der meldte sig på banen i starten af vinduet, eller ville du vente?

3316

Indlæg af 3316 »

FCM2000 skrev:
12. jan 2023, 21:03
Men bekymrende at spillere som marrony, dovbyk, tengsted og Paul O peaker stort i andre klubber,

diamonde har peaket i portugal, hvor nu også Porto og Benfica har meldt sig på banen.
Jeg er i tvivl..
Er du imponeret af at Svend, Steinlein mfl. formår at finde dygtige spillere som Marrony, Dovbyk, Tengsted, Paul O og Diamonde, som kan præstere godt i store klubber, eller mener du at de skal fyres for ikke at hente nok spillere hurtigt nok? :)

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
Acebone skrev:
FCM2000 skrev:

jamen er da lovende, at han er på vej igen, han har et stort navn i brasiliansk fodbold,
det er en man kender dernede, jeg så ham i en del kampe sidste efterår hvor han blev
skiftet ind, og her vidste han altså at han kan være med i et tempo du ikke ser i dansk
klubfodbold, han fik en igen svær opstart og ham han bl.a. skulle kæmpe startplads med var
Argentinske Germán Cano som blev suveræn topscorer i Serie A, med et målsnit pr. match

Mener du at Paul O ikke var god hos os?

Sahl

Indlæg af Sahl »

Acebone skrev:
FCM2000 skrev:

Der er lidt mere i det end det.
Derudover ser det ud til at der er rygter om Dreyer salg.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/afsloer ... or-dreyer/

Det bliver noget af en udskiftning der kommer til at ske, men jeg tror faktisk det er en god idé.
Med det sagt, så er det tosset, hvis det er rigtigt at han har en frikøbsklausul på 26 mil.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Matjavsen skrev:
12. jan 2023, 21:11
Gubbi77 skrev:
12. jan 2023, 18:47
Matjavsen skrev:

Du får det godt nok til at lyde nemt..
Hvis alt gik som det skal havde vi vel fået ham angriberen nu.

Fordi fck har en større tiltrækningskraft end os.

Prøv at sæt dig i spillerens hoved, ville du tage den første klub der meldte sig på banen i starten af vinduet, eller ville du vente?
Jeg tror at hvis FCM hæver deres spillerbudget/lønninger så kommer de spillere også, som de gerne vil have.
Om de så skal hæve lønningerne eller ej, kommer jo meget an på hvad ambitionerne er i fremtiden.
Jeg synes ikke, der er sammenhæng mellem hvad de melder ud af planer og hvad de har invisteret i at nå de planer de sidste par år. Spillerindkøbene har ikke været fra en høj nok hylde.
Så i dette vindue synes jeg de enten skal vise, de mener de alvorligt og investere voldsomt i truppen eller også skal de revurdere deres målsætninger. I min verden lyder det lidt hult, når man udmelder store mål samtidig med at man ikke rigtig investere, hvad det kræver for at nå de mål.

Men lad os håbe de køber godt og fornuftigt ind i dette vindue.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Det kan være fint med oprydning, men vi har vel ikke ryddet op i de rigtige endnu?

Hvad med Charles, Sisto, Kaba, Dalsgaard, Juninho og Marroney? Dem så jeg gerne solgt så vi får ryddet op!

Og hvad med indkøbene?
Vi mangler topkvalitet i truppen og SULT!

Er det klogt at skifte så markant ud nu?
Kan vi nå at få tingene til at klikke

Mister vi Isaksen?
Hvis vi mister ham og evt. KABA så snakker vi vel 3 nye “angribere” plus en offensiv midt til start 11. Det er voldsomt og kan koste på den korte bane.

Jeg bliver sku lidt nervøs!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ers-dreyer

Ja salg igen og ingen nye spillere ind endnu, hvad sker der, eller er man ligeglad med superligaen ? Ser chancen for europa i næste sæson for minimal efterhånden og lykkedes det alligevel bliver jeg lykkelig, for det skal være et must at vi kommer i europa.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
12. jan 2023, 22:36
FCM2000 skrev:
Acebone skrev:

Mener du at Paul O ikke var god hos os?
Der var en bad Paul og en good Paul i FCM, i Genk har der kun været en good Paul, topscorer tilmed i en belgisk storklub og liga der lige i toppen er en tand bedre end de danske tophold og han har været kåret som den bedste spiller i Belgien for 1 år siden.

Låst