Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Matjavsen »

tatoo skrev:
26. aug 2022, 08:19
Vi bør købe Carlgren og Lasse Berg Johnsen nu - så er der styr på 2 centrale positioner. Håber godt nok at Kouakou skal afløse Onyedika for Oliver Sørensen er overhovedet ikke klar til det.

Håber Capellas kan få spillerne til at flytte skøjterne for bevægelse har vi ikke haft meget af. Vi har alt for mange boldberøringer i forhold til alle andre hold i ligaen.
Ved ikke om du har set træningsvideoen.

Der nævnte han maksimum 2 berøringer.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Matjavsen skrev:
26. aug 2022, 08:24
tatoo skrev:
Vi bør købe Carlgren og Lasse Berg Johnsen nu - så er der styr på 2 centrale positioner. Håber godt nok at Kouakou skal afløse Onyedika for Oliver Sørensen er overhovedet ikke klar til det.

Håber Capellas kan få spillerne til at flytte skøjterne for bevægelse har vi ikke haft meget af. Vi har alt for mange boldberøringer i forhold til alle andre hold i ligaen.

Den har jeg ikke set, men glædeligt hvis det er tilfældet. Men har vi spillerne til at udføre den spillestil ?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

tatoo skrev:
26. aug 2022, 08:57
Matjavsen skrev:
tatoo skrev:

Den har jeg ikke set, men glædeligt hvis det er tilfældet. Men har vi spillerne til at udføre den spillestil ?
De 4 forreste kan vel.

Ved dog ikke med resten

JBT

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
26. aug 2022, 01:03
Jeg har set flere der efterlyser 'klasse signings' til nærmest hver kæde, og at det skal være spillere, som kan præstere fra dag 1.
Vil I skrive et par eksempler på spillere til hver position, som I synes er klasse spillere, som I tror vil have lyst til at spille i FCM (og bo i området), og som samtidigt er inden for klubbens økonomiske rækkevidde?
Det synes jeg vil gøre debatten lidt mere interessant 🙂

Fx har jeg set Faghir foreslået.. Tror I på han vil kunne præstere fra dag 1, med den begrænsede spilletid in mente?
Det korte svar er ja. Capellas kender ham og hvordan han får ham til at performe. Faghir er talent med potentiale til klasse. Så hylden skal fortsat være højere end ham

3316

Indlæg af 3316 »

Jeg læser dit svar sådan, at Faghir ikke lever op til din definition af de klassespillere, du mener FCM skal hente. Er det korrekt?
For i så fald mangler jeg stadig nogle gode bud..

3316

Indlæg af 3316 »

Hvad tror I der kommer til at ske på transfermarkedet i de forskellige kæder i dette vindue?

- Målmand
Jeg tror de giver Elias chancen ud, så de ved om der skal hentes en decideret 1. keeper til vinter. Vil være for stort et nederlag, allerede nu at erkende man tog fejl med Elias.

- Forsvar
Ved skifte til 4-back kæde har vi rigeligt med defensive spillere, så tror ikke der kommer noget ind, med mindre der sker salg.
Ellers er der også for langt til spilletid for Ortiz.

- Midtbane
Jeg antager at vi skal spille med en 6'er og to 8'ere fremadrettet - evt. med en 10'er.
Onyedika ser ud til blive solgt, men mon ikke Kouakou,
Charles og/eller Sørensen skal dække den plads - evt. suppleret med vores overskudslager i defensiven.

Til gengæld tror jeg der bliver handlet en potentiel starter til de offensive midtbane pladser - og to stk. hvis Evander bliver solgt. Ved godt at Dreyer og Sisto evt. kan bruges på de pladser, men synes vi både nummrisk og kvalitativt er for få.

- Offensiven
Her synes jeg både vi har kvantitet og kvalitet, så tror ikke der bliver handlet, medmindre fx Kaba bliver solgt.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

3316 skrev:
26. aug 2022, 11:37
Hvad tror I der kommer til at ske på transfermarkedet i de forskellige kæder i dette vindue?

- Målmand
Jeg tror de giver Elias chancen ud, så de ved om der skal hentes en decideret 1. keeper til vinter. Vil være for stort et nederlag, allerede nu at erkende man tog fejl med Elias.

- Forsvar
Ved skifte til 4-back kæde har vi rigeligt med defensive spillere, så tror ikke der kommer noget ind, med mindre der sker salg.
Ellers er der også for langt til spilletid for Ortiz.

- Midtbane
Jeg antager at vi skal spille med en 6'er og to 8'ere fremadrettet - evt. med en 10'er.
Onyedika ser ud til blive solgt, men mon ikke Kouakou,
Charles og/eller Sørensen skal dække den plads - evt. suppleret med vores overskudslager i defensiven.

Til gengæld tror jeg der bliver handlet en potentiel starter til de offensive midtbane pladser - og to stk. hvis Evander bliver solgt. Ved godt at Dreyer og Sisto evt. kan bruges på de pladser, men synes vi både nummrisk og kvalitativt er for få.

- Offensiven
Her synes jeg både vi har kvantitet og kvalitet, så tror ikke der bliver handlet, medmindre fx Kaba bliver solgt.
At give Elias chancen ud er alt for farligt, det er mesterskabsspillet man gambler med, der skal en klassekeeper ind her og nu.

Det er defensiven det er galt med, målmand, CB og defensiv midt, "hvis og hvis" nogle bliver solgt, det er gætværk. hvis der er nogle der kommer og vil have FCM spillere her sidst i vinduet, skal det koste ekstra, for det koster også ekstra at hente nogle ind kort før lukketid.

Hvis man vil hente calgren i Randers, så står Randers med et problem kort før lukketid.

Jeg forstår ikke FCMs transferstrategi, den er dyr, hvis man skal ud og hente spillere kort før deadline.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Problemet med at liste “klasse”/“stjerne”spillere er, at menig fodboldfans slet ikke kender markedet af spillere godt nok til at kunne name droppe navne, der ville være klasse, når vi snakker FCM niveau.

Folk som Petter Andersson, Tim Sparv, Sørloth etc., var der næppe mange FCM fans der var bekendte med. Ej heller Evander fx. Ikke desto mindre har de været hvad man kan kalde “klasse” spillere på den hylde FCM befinder sig på.

Det må være dem der har en 37 timers stilling inden for scouting og det der ligner, der skal blive bedre til at finde disse, mere end det er os fans, der skal foreslå konkrete navne i øst og vest ( nuvel, det er tilladt at drømme og have præferencer samt give udtryk for disse :) )
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Vi har 4 backer og 5 midtstoppere, men hvis vi skal spille hurtigere med kuglen er der mange der skal udskiftes defensiv og centralt. Men det håber jeg Capellas klarer.

3316

Indlæg af 3316 »

ABT skrev:
26. aug 2022, 11:50
Problemet med at liste “klasse”/“stjerne”spillere er, at menig fodboldfans slet ikke kender markedet af spillere godt nok til at kunne name droppe navne, der ville være klasse, når vi snakker FCM niveau.

Folk som Petter Andersson, Tim Sparv, Sørloth etc., var der næppe mange FCM fans der var bekendte med. Ej heller Evander fx. Ikke desto mindre har de været hvad man kan kalde “klasse” spillere på den hylde FCM befinder sig på.

Det må være dem der har en 37 timers stilling inden for scouting og det der ligner, der skal blive bedre til at finde disse, mere end det er os fans, der skal foreslå konkrete navne i øst og vest ( nuvel, det er tilladt at drømme og have præferencer samt give udtryk for disse :) )
Det er jeg enig med dig i.
Men det virker lidt dobbelt moralsk på den side at kritisere klubben og ledelsen hårdt, og så samtidigt sætte sin lid til, at de kan løse en svær udfordring. Der er vel ret beset ikke mange klubber i Europa - selv i de store ligaer, der altid rammer plet med hvad der skulle være plug and play løsninger, selvom de har væsentligt flere ressourcer til både scouting og indkøb end FCM.

Og så har du i øvrigt også ret i din anden pointe om, at det er en sjovere debat at diskutere konkrete navne, end at diskutere om vi skal bruge 4, 5 eller 6 'klassespillere' 😉

3316

Indlæg af 3316 »

tatoo skrev:
26. aug 2022, 12:28
Vi har 4 backer og 5 midtstoppere, men hvis vi skal spille hurtigere med kuglen er der mange der skal udskiftes defensiv og centralt. Men det håber jeg Capellas klarer.
Som i at du håber Capellas skifter spillerne ud, eller at han træner de nuværende spillere til, at kunne spille på den måde han ønsker?

3316

Indlæg af 3316 »

FCM2000 skrev:
26. aug 2022, 11:49
At give Elias chancen ud er alt for farligt, det er mesterskabsspillet man gambler med, der skal en klassekeeper ind her og nu.

Det er defensiven det er galt med, målmand, CB og defensiv midt, "hvis og hvis" nogle bliver solgt, det er gætværk. hvis der er nogle der kommer og vil have FCM spillere her sidst i vinduet, skal det koste ekstra, for det koster også ekstra at hente nogle ind kort før lukketid.

Hvis man vil hente calgren i Randers, så står Randers med et problem kort før lukketid.

Jeg forstår ikke FCMs transferstrategi, den er dyr, hvis man skal ud og hente spillere kort før deadline.
Jeg er enig i at mesterskabet kan være på spil ved at bruge Elias, men jeg tror ikke på at top 6 bliver et problem. Går han helt ned må vi jo spille med Ousted de sidste kampe frem til vinter.

Mht transferstrategien;
Der er allerede hentet 3 spillere, og det er ikke sikkert der kommer så mange flere.
Men både FCM og andre danske klubber, har flere gange udtalt, at de spillerne fra øverste hylde (med superliga) briller ofte først er mulige at lande til sidst i vinduet, når det ikke er lykkes med mere attraktive muligheder.
Så når valget står imellem at handle tidligt og få spillere af lidt lavere kvalitet, eller at handle til sidst i vinduet og få højere kvalitet, hvad foretrækker du så?

Sahl

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
26. aug 2022, 08:02
Farvel Onyedika.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... d-laengere
Det er helt sikkert et farvel
Jeg tror faktisk det er en ok handel for os og at det betyder mindre end vi tror.
Med det sagt, så har Rafa været super god for os. Men det er en position, som man skal kunne erstatte, endnu mere hvis vi går over til at spille med 3 på midten.

Sahl

Indlæg af Sahl »

tatoo skrev:
26. aug 2022, 08:57
Matjavsen skrev:
tatoo skrev:

JA. Jeg vil faktisk mene, at vi har en bedre trup til 4-3-3 med vertikal tiki taka, end 3-5-2 med fokus på kontra med lange bolde.
Du kan se lidt om Capellas her.
https://possessionfootball.com/albert-capellas/
https://possessionfootball.com/the-way-of-playing/

Jeg tror også det betyder, der kommer nogle udskiftninger og måske endda hurtigere end vi tror, her til sidst i vinduet.
Evander ville være perfekt at behold lidt endnu, selvom jeg synes han har fortjent et skifte.

Efter min mening, så mangler vi en ny til midten, måske endda to nu hvor Rafa nok er væk.

JBT

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
26. aug 2022, 11:27
Jeg læser dit svar sådan, at Faghir ikke lever op til din definition af de klassespillere, du mener FCM skal hente. Er det korrekt?
For i så fald mangler jeg stadig nogle gode bud..
Helt korrekt - jeg har ikke nogen bud - måske andre herinde, eller datamaskinen i fcm har - det kunne man da håbe med sidstnævnte.

Ift til den danske liga har Faghir dog mere end rigeligt med kvalitet.

Låst