FCM - Aab 20/2 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: FCM - Aab 20/2 2022

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
20. feb 2022, 16:41
JBT skrev:
20. feb 2022, 16:36
At Bo mener (udtaler efter kampen), at man skulle have ført 2-1 eller sågår 3-1 ved pausen er jo bare fuldstændigt ude skide

Taber mentalitet, at man ikke er klogere
Han vil gerne fokusere på det positive ud af til og det kan jeg sagtens forstå, selvom man nok bare burde sige, at man i dag var overmatchet på midtbanen. Man altså.. Der er noget helt galt taktisk. Lige pt. Synes jeg ikke vi er favoritter til mesterskabet og det er ikke godt efter den lange pause og at man holder på stammen i truppen.

Måske ændre det sig, måske får han ret i det var uheld, men jeg vil stadigvæk stille mig skeptisk ved det taktiske.
Selvfølgelig er man (var) favoritter, men det er en kæmpe skandale at man præsterer så dårligt over så lang tid - især offensivt over så lang tid, spol tilbage til KA, priske og nu Bo.
Lige i dag er det så organisationen som sejler helt og aldeles, men ingen ved jo hvad de skal på den midtbane, ift hinanden og Brumado mangler fodbold intelligens. Sisto er man tom for ord overfor, for han fucking kan ingenting efterhånden.

Sølv på heden er uacceptabelt og skammeligt iht trup, forventningen, spillerbudget osv. - så dette resultat er et monster skridt tilbage på heden. Man sidder med en følelse af at fcm kan tabe til alle hold på dagen, i suppen. Sådan har jeg det ikke med fck og bif.
Sif spiller sågår den bedste fodbold, mens fcm ikke aner en kæft om hvad de skal - det falder ene og alene på trænerne og fodbold dna i klubben man skal til at genopfinde

Sahl

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
20. feb 2022, 16:47
Sahl skrev:
JBT skrev:
20. feb 2022, 16:36
At Bo mener (udtaler efter kampen), at man skulle have ført 2-1 eller sågår 3-1 ved pausen er jo bare fuldstændigt ude skide

Taber mentalitet, at man ikke er klogere
Han vil gerne fokusere på det positive ud af til og det kan jeg sagtens forstå, selvom man nok bare burde sige, at man i dag var overmatchet på midtbanen. Man altså.. Der er noget helt galt taktisk. Lige pt. Synes jeg ikke vi er favoritter til mesterskabet og det er ikke godt efter den lange pause og at man holder på stammen i truppen.

Måske ændre det sig, måske får han ret i det var uheld, men jeg vil stadigvæk stille mig skeptisk ved det taktiske.
Selvfølgelig er man (var) favoritter, men det er en kæmpe skandale at man præsterer så dårligt over så lang tid - især offensivt over så lang tid, spol tilbage til KA, priske og nu Bo.
Lige i dag er det så organisationen som sejler helt og aldeles, men ingen ved jo hvad de skal på den midtbane, ift hinanden og Brumado mangler fodbold intelligens. Sisto er man tom for ord overfor, for han fucking kan ingenting efterhånden.

Sølv på heden er uacceptabelt og skammeligt iht trup, forventningen osv. - så dette resultat er et monster skridt tilbage på heden. Man sidder med en følelse af at fcm kan tabe til alle hold på dagen, i suppen. Sådan har jeg det ikke med fck og bif.
Sif spiller sågår den bedste fodbold, mens fcm ikke aner en kæft om hvad de skal - det falder ene og alene på trænerne
Sisto bliver også brugt forkert, det samme synes jeg faktisk om både Brumado og Evander.

De spillere ville bare fungere så meget bedre i en 4-2-3-1
Jeg er ikke enig i at sølv er skammeligt, men jeg ville da blive små skuffet. Vi er stadigvæk klart nummer 2 økonomisk i ligaen, men jeg kan sagtens forstå hvis folk er skuffede, man har jo holdt på stammen!

Grunden til at man har den følelse er fordi, at midtbanen er total blottet og tabt fra start til slut. Det påvirker helt ned i defensiven, hvor man ofte bliver enten i undertal eller kommer under pres uden backup.

Vi må se et par kampe mere og håbe det blot var en uheldig dag, selvom jeg stadigvæk tror på der er problemer i forhold til det taktiske.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sahl skrev:
20. feb 2022, 16:52

Vi må se et par kampe mere og håbe det blot var en uheldig dag, selvom jeg stadigvæk tror på der er problemer i forhold til det taktiske.
Efter en lang vinterpause burde der være forbedringer, det burde kunne ses at der har været arbejdet taktisk. Desværre er det vi ser jo bare en fortsættelse af efteråret.

Og så står Bo og siger til pressen at vi burde være foran 3-1 ved pausen, det er virkelighedsfjernt og komisk.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Danand123 skrev:
20. feb 2022, 12:01
Vijen skrev:
20. feb 2022, 11:10
250 siddepladser tilbage, hvis sæsonkort holderne har husket at frigive ubenyttede billetter, kan vi have fyldt stadion en kold våd dag i februar. Og modstanderen er ikke Manchester United.
Kan lide din optimisme…tror ikke vi kommer ret meget over 9.000. Bl.a. tror jeg stadig sponsortribunen kan være ramt vinterferien.

Men lad os se…håber du får ret.
Også her en skuffelse…der var 9004.

Synes også Bo var helt væk i sine forklaringer efter kampen. Og så kører det meste på floskler. Tror bare der skal rigtig meget til, at man fyrer ham.

Synes der var lidt fremgang for Sisto i torsdags, men i dag var han tilbage på efterårets niveau. Dyhr synes jeg fortjente MoM… han har forbedret sig væsentligt offensivt.

En rigtig øv-dag, hvor Fck formentlig tager 1. pladsen.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Ravnen skrev:
20. feb 2022, 17:06
Sahl skrev:

Efter en lang vinterpause burde der være forbedringer, det burde kunne ses at der har været arbejdet taktisk. Desværre er det vi ser jo bare en fortsættelse af efteråret.

Og så står Bo og siger til pressen at vi burde være foran 3-1 ved pausen, det er virkelighedsfjernt og komisk.
Jeg er enig. Men vil gerne lige se et par kampe mere inden, at jeg definitivt bliver pessimist.
Det ville være fedt, at være formålet med den smalle midtbane og 3 i forsvaret, ud over at det bare giver wingback spil...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så kom Bo med noget mere realistisk https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/bo ... mit-ansvar

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

1 point i de sidste fire kampe. Så skal man ikke snakke om guld, men snakke om at nu skal man have blødningen stoppet. Man skal ikke komme med floskler og Komiske Ali kommentarer om at vi skulle have ført med 3-1 ved pausen. Man skal sige, at situationen er alvorlig og der virkelig arbejdes hårdt fremadrettet. Hvis professionelle fodboldspillere skal have et kram efter en blamage som denne, for at kunne præstere fremadrettet, så skal de ikke spille elitesport. Jeg er med på, at det ikke skal være bål og brand hver gang. Men ok, hvis BH godt ved at han lige rent taktisk har smidt holdet under bussen, så…

Har det været stolpe ud. Ja, bevares. Men når man har en trup som vores og et spillerbudget som vores ifht til 10 af de andre 11, så SKAL det være reglen mere end undtagelsen, at vi er i stand til at outperforme vores modstandere i sådan en grad, at vi ikke risikerer at miste pointe til slut hvis modstanderne skulle få gavn af en tilfældighed. Problemet er bare, at vi ikke har målscorere i truppen. Vi har oplæggere en masse, men meget få der tager et dybdeløb på de rigtige tidspunkter, specielt fra midtbanen hvor det er ikke eksisterende.
Det var et økonomisk forståeligt salg af Anders Dreyer, men saftsusme også et sportsligt dyrt et af slagsen. Han var den eneste gode afslutter vi havde.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Ravnen skrev:
20. feb 2022, 16:19
Vijen skrev:
20. feb 2022, 16:12
Et grimt nederlag. Hvad er der blevet trænet på i opstarten? Der er ingen organisation defensivt, intet offensiv mønstre. Hvorfor skal Onyedika løbe rundt i forreste led, er han ikke den defensive i midtbanen. Igen var vores midtbane ikke eksisterende og AaB løb igennem gang på gang. Onyedika gør det godt, men vi har bare brug for en der kan dække området foran forsvaret.

Brumado løber igen rundt og viser en fodbold IQ på 80, han formår ikke at presse, han kan ikke positionere sig, han kan ikke holde på bolden. At han bliver udskiftet i en situation, hvor vi skal jagte og bliver erstattet af en midtbanespiller siger alt.

Og fastholdelsen af 3 mandsforsvaret, når vi er bagud giver ingen mening. Vi blev taktisk slået af et hold uden en træner. Det er enormt pinligt, at vores bænk ikke er i stand til at vinde den taktiske kamp i pausen.
Godt skrevet! Er enig i de ting du skriver.

Finder det også paradoksalt at vi skal spille med tre i forsvaret. Måske er det fordi vi taktisk HAR opgivet midtbanen og vil have modstanderne langt frem. Men sådan dominerer man ikke kampe i superligaen, det gav Aab alt for meget plads. TV snakkede med en af Aab spillerne i pausen, han sagde noget i retningen af at med al den plads de fik på midtbanen, ville de komme frem til mere i anden halvleg. Alle andre end vores egen træner kunne åbenbart se det.
Det var det han sagde, han supplerede endda med, at det var noget de havde spottet på taktikbrættet allerede inden kampen.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg har set mange dårlige FCM kampe gennem de sidste par år - også for mange - ift. hvad det er man gerne vil opnå. Men i dag får sgu bæret til flyde over hvad angår middelmådighed, af et hold der i selvforståelsen skal vinde alle kampe i ligaen - som Partizan, Olympiakos, Porto, Paris osv skal gøre det. Og ja ja, der kommer altid et par nederlag, selv blandt de stærkeste.

Der mangler en klar taktisk køreplan og indbyrdes forståelse for, hvad hinanden skal både hvad angår arbejde fremme og tilbage i banen, - og så mangler der i og for sig også tonsvis af offensiv kvalitet, som man åbenlyst ikke har i holdet for at blive mestre, hvilket ellers forventes efter det glippede som en kæmpe(!) hån, i sidste sæson. Jeg har en fribillet til uddeling, til samtlige resterende kampe, hvis dette roderi (for det er sgu, roderi), fortsætter.

Hvis man står uden guldet til sommer, må og skal BH være færdig i klubben, og så skal CS og Sushi ud og have den store pung frem til en ny træner (med meritter på cv'et), for en gang skyld - og heldigvis for det - for de der er tilbage herhjemme er støvsuget, og sgu heller intet værd. Jeg savner at man snart "går internationalt" på trænerposten i FCM - og det gælder også organisation omkring træneren. Men start med at købe en klasse 9'er og betal det, sådan en koster + det at smide sisto langt væk

Elias, Fraulo og tildels Dyhr, var dem der ville det mest i dag - det siger jo ikke så lidt omkring, hvor FCM i virkeligheden befinder sig. Lige nu, kan man ligesåvel bliver nr 6 i turneringen som nr 2. Kolossalt skuffet over hvilken situation man er havnet i, må jeg bare erkende.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Juninho var en katastrofe i dag, og så kommer vi til at mangle Marrony, hvor tosset det end lyder.
Han har noget gemt i sig, som en modstander har svært ved at læse.

Jeg må tilstå at Sisto er god i internationale kampe, men output skal der ganske enkelt være, når man spiller helt fremme. Vi gør heller intet for at gøre Brumado god på nogen måde.

Den 3 back kæde må skiftes til en 4 back og så må Juninho en tur på bænken.

6256

Indlæg af 6256 »

Sahl skrev:
JBT skrev:
Sahl skrev:

Sølv på heden er uacceptabelt og skammeligt iht trup, forventningen osv. - så dette resultat er et monster skridt tilbage på heden. Man sidder med en følelse af at fcm kan tabe til alle hold på dagen, i suppen. Sådan har jeg det ikke med fck og bif.
Sif spiller sågår den bedste fodbold, mens fcm ikke aner en kæft om hvad de skal - det falder ene og alene på trænerne
Sisto bliver også brugt forkert, det samme synes jeg faktisk om både Brumado og Evander.

Jeg er ikke enig i at sølv er skammeligt, men jeg ville da blive små skuffet. Vi er stadigvæk klart nummer 2 økonomisk i ligaen, men jeg kan sagtens forstå hvis folk er skuffede, man har jo holdt på stammen!

Grunden til at man har den følelse er fordi, at midtbanen er total blottet og tabt fra start til slut. Det påvirker helt ned i defensiven, hvor man ofte bliver enten i undertal eller kommer under pres uden backup.

Ikke for at være lyseslukker, for jeg er tilbøjelig til at være enig, men vi skal jo ikke længere tilbage end sidste forår, hvor vi spillede omtalte opstilling. Den gik vi jo så væk fra efter et par kampe da Bo kom til. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se det ske, at vi skifter tilbage, også ovenpå en lang opstart, hvor man så vidt, jeg kan se, har spillet med tre bagi hver gang og vel tilsyneladende også har trænet det.

Der tegner sig jo i en eller anden grad en form for billede, for det jo helt tilbage til Store Paul og Sørloth før vi sidst havde en velfungerende offensiv. Hverken vel Thorup i sin sidste tid, Kenneth Andersen eller Priske og nu Bo har formået at få det til at fungere offensivt og det må vel tegne et eller andet billede af, at der er noget galt. Om vi så bare køber en dyr 9'er, så tror jeg ikke det løser problemerne, for det har jo åbenbart noget at gøre med vores måde at sætte den offensive spil sammen på og som jeg ser det, starter det længere tilbage på banen. Kaba har vel fået en nogenlunde opblomstring i Belgien, Pfeiffer knalder også kasser ind (selvom det nok heller ikke kan sammenlignes, men det falder tilbage på vores måde at spille på)

Man kan jo godt se, at vi gerne vil spille i bagrummet og tage de dybe løb, det er vel også derfor Onyedika ender med at befinde sig så langt fremme, for at tage netop de løb og så rykker Sisto eller Evander ud på kanten og skal kreere noget derfra, slå den lange aflevering mv. Det gør bare at den centrale dele af banen er tom og så ender det, som jeg ser det, ofte med den lange bold, enten fra en af de to på tværs eller fra wingback eller en anden, der forsøger at lægge den lange bold ned langs linjen. Jeg forestiller mig, at en af vores problemer, ja jeg holdt op med tælle i dagens kamp, er at vi simpelthen stadigt spiller alt for mange lange bolde og det starter med de tre bagi. De er ikke gode venner med bolden og det er sjældent vi forsøger at sætte bolden på spil i det opbyggende, og så bliver det bare svært at lirke nogen defensiv op, og så bliver det boldtrilleri bagi, indtil der kommer en lang bold. Måske er det meget forsimpeltet - bær over med mig.
Jeg tror også det vil være godt, at man havde kigget længere udenfor sin egen rækker, da trænerstaben skulle sammensættes. Det er jo i flere år, at vores offensive spil ikke har udviklet sig markant. Jeg kan undres over, hvor KA kan få det til at fungere med U19 holdet, de gange jeg har set dem spiller i træningskampe og senest youth league. Jeg må bare sige, at de spiller noget godt fodbold - også offensivt.

Men jeg kan hellere ikke lade være med at tænke om vi stadig har sådan lidt småklubsmentalitet. Jeg ser os sjældent dominere en kamp fra start til slut, eller have en kamp, hvor man sidder med fornemmelsen af, at den her kører vi bare stensikkert hjem, som et tophold gør. Det må gerne være grimme 1-0 sejre, men så skal man også bare gøre arbejdet færdigt, når man er kommet foran. Skal vi hæve vores niveau, så tror jeg, på den lange bane, at der er behov for indspark udefra. Det skriger til himlen, at vi bliver udklasseret taktisk så klart, som jeg synes vi gør i dag, til en træner, der knapt er stoppet sin aktive spillerkarriere endnu, og til et hold, hvor der har været så meget kaos på trænerposten og spiller for spiller er ringere end os. Det er jo end ikke første gang, at jeg synes vi taber kampene taktisk fra bænken, det er sket op til flere gange.

Nå. Det var en lang smøre, men jeg havde simplethen brug for at komme ud med noget, forhåbentlig også lidt konstruktivt, ovenpå sådan et elendigt nederlag som i dag.
Senest rettet af 6256 20. feb 2022, 20:17, rettet i alt 1 gang.

6256

Indlæg af 6256 »

dp

JBT

Indlæg af JBT »

6256 skrev:
20. feb 2022, 20:14
Sahl skrev:
JBT skrev:

Ikke for at være lyseslukker, for jeg er tilbøjelig til at være enig, men vi skal jo ikke længere tilbage end sidste forår, hvor vi spillede omtalte opstilling. Den gik vi jo så væk fra efter et par kampe da Bo kom til. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se det ske, at vi skifter tilbage, også ovenpå en lang opstart, hvor man så vidt, jeg kan se, har spillet med tre bagi hver gang og vel tilsyneladende også har trænet det.

Der tegner sig jo i en eller anden grad en form for billede, for det jo helt tilbage til Store Paul og Sørloth før vi sidst havde en velfungerende offensiv. Hverken vel Thorup i sin sidste tid, Kenneth Andersen eller Priske og nu Bo har formået at få det til at fungere offensivt og det må vel tegne et eller andet billede af, at der er noget galt. Om vi så bare køber en dyr 9'er, så tror jeg ikke det løser problemerne, for det har jo åbenbart noget at gøre med vores måde at sætte den offensive spil sammen på og som jeg ser det, starter det længere tilbage på banen. Kaba har vel fået en nogenlunde opblomstring i Belgien, Pfeiffer knalder også kasser ind (selvom det nok heller ikke kan sammenlignes, men det falder tilbage på vores måde at spille på)

Man kan jo godt se, at vi gerne vil spille i bagrummet og tage de dybe løb, det er vel også derfor Onyedika ender med at befinde sig så langt fremme, for at tage netop de løb og så rykker Sisto eller Evander ud på kanten og skal kreere noget derfra, slå den lange aflevering mv. Det gør bare at den centrale dele af banen er tom og så ender det, som jeg ser det, ofte med den lange bold, enten fra en af de to på tværs eller fra wingback eller en anden, der forsøger at lægge den lange bold ned langs linjen. Jeg forestiller mig, at en af vores problemer, ja jeg holdt op med tælle i dagens kamp, er at vi simpelthen stadigt spiller alt for mange lange bolde og det starter med de tre bagi. De er ikke gode venner med bolden og det er sjældent vi forsøger at sætte bolden på spil i det opbyggende, og så bliver det bare svært at lirke nogen defensiv op, og så bliver det boldtrilleri bagi, indtil der kommer en lang bold. Måske er det meget forsimpeltet - bær over med mig.
Jeg tror også det vil være godt, at man havde kigget længere udenfor sin egen rækker, da trænerstaben skulle sammensættes. Det er jo i flere år, at vores offensive spil ikke har udviklet sig markant. Jeg kan undres over, hvor KA kan få det til at fungere med U19 holdet, de gange jeg har set dem spiller i træningskampe og senest youth league. Jeg må bare sige, at de spiller noget godt fodbold - også offensivt.

Men jeg kan hellere ikke lade være med at tænke om vi stadig har sådan lidt småklubsmentalitet. Jeg ser os sjældent dominere en kamp fra start til slut, eller have en kamp, hvor man sidder med fornemmelsen af, at den her kører vi bare stensikkert hjem, som et tophold gør. Det må gerne være grimme 1-0 sejre, men så skal man også bare gøre arbejdet færdigt, når man er kommet foran. Skal vi hæve vores niveau, så tror jeg, på den lange bane, at der er behov for indspark udefra. Det skriger til himlen, at vi bliver udklasseret taktisk så klart, som jeg synes vi gør i dag, til en træner, der knapt er stoppet sin aktive spillerkarriere endnu, og til et hold, hvor der har været så meget kaos på trænerposten og spiller for spiller er ringere end os. Det er jo end ikke første gang, at jeg synes vi taber kampene taktisk fra bænken, det er sket op til flere gange.

Nå. Det var en lang smøre, men jeg havde simplethen brug for at komme ud med noget, forhåbentlig også lidt konstruktivt, ovenpå sådan et elendigt nederlag som i dag.
Helt kort, så glemte jeg at det også var et problem i Jess’ sidste tid i klubben, men har dog nævnt det før. Så det er spot on, at sidst man kørte den hjem hårdt og brutalt var med Paul, wikheim, Sørloth og hvem end vi ellers havde dengang

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Man kan sige at den kamp, kan give noget ekstra power mod PAOK på torsdag.

Når FCM har bolden er der for få der løber i hullerne, derfor bliver det en gang flyttende bold rundt.

Mange kritiserer Sisto, men der er jo ingen der løber i hullerne så han kan komme med en god aflevering.

onyedika kan man lige så godt kritiserer, for hans niveau i dag var heller ikke prangende.

Jeg tror PAOK kampen sad i hovedet på mange af spillerne i dag og var slet ikke på i hovedet.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Det er mig ubegribeligt, FCM ikke starter med Max Mayer inde på midten til at sætte spillet. Hvis det er fordi, han ikke kan holde 90min endnu, så må han jo skiftes ud, når batterierne er flade. I min optik, så er FCMs offensive problemer, at der på den sidste tredjedel af banen, ikke er nok bevægelser for boldholderen. Hvor er ham, der laver modløb? Dybdeløb? Højintensitive løb? De er der ikke!
De offensive spillere står stille og venter på et Evander indlæg, der ofte bliver slået for langt oppe på banen.

Besvar