Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

Saemala skrev:
1. feb 2022, 15:00
Mange af tingene blev skrevet lige efter det blev offentliggjort i aftes. Det var en kæmpe mavepuster, efter et par gode sidste dage på transfermarkedet, og en halv time efter Max Meyer blev officiel. Det var et kæmpe antiklimaks, som ødelagde hele følelsen af et klasse transfervindue for os.

Det sidste halve år han var i klubben var han jo ulidelig. Konstant ude i pressen og tude, og det gjorde altså at mange, også herinde, ønskede ham hen hvor peberet gror.

Efter han smuttede blev der ved med at komme små stikpiller, og der har været en del indbyrdes kampe med infights. Det hele hober sig op, og det har altså gjort at MANGE slet ikke kan udstå ham mere. Som i at han bare skal holde sig langt væk.

Der er en grund til at folk reagerer på denne måde, og det er han selv skyld i.
Jeg er skam helt på bølgelængde med det, du skriver her. Som sagt var jeg også selv lidt i chok, da nyheden kom. Man sad jo og håbede på Carstensen midt i Max Meyer-euforien.

Jeg håber bare, at folk kan slå en streg over det, når vi når foråret. Der skal helst ikke bruges en masse destruktiv energi rettet mod vores egen trup. Det er den kommende halvsæson simpelthen for vigtig til.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
1. feb 2022, 13:23
UlveLars skrev:
1. feb 2022, 12:17
Karui Saemala på Facebook:
"Hej alle sammen. Vil bare lige sige, at det er i orden at buhe og pifte af Mads Psykosen. Skandale."

Er det bevidst, at du kun har slået det op på Facebook, eller er det en opfordring, du også vil stå ved herinde på en mere seriøs debatside?
Kan vi ikke holde facebook-debatter på facebook? Hvis du har kommentarer, så skriv dem derinde i stedet for at trække debatten ned i sølet her også.

Derudover:

Jeg tror, der er brug for en kollektiv puster ift. Døhr-transferen. Jeg var selv meget overrasket over det, da den blev breaket. Og det var ikke på en positiv måde.

Men nu har jeg rundt omkring set opfordringer til pibekoncerter, negative bannere til træning og hvad har vi... Det er ude af proportioner.

Er man villig til bevidst at skabe så dårlig stemning, at det potentielt går ind og påvirker holdet? Jeg håber det ikke. Forhåbentlig skal folk bare lige sove på den, og så kører vi videre.

Vi skal vinde DM. Er det med en mindre populær spiller på holdet, then so be it. Det er ikke værd at bruge krudt på. Gem galden til FCK og de andre.
Hvis man offentligt opfordrer til at buhe og pifte af en af holdets spillere, så synes jeg da det er helt på sin plads at tage en seriøs diskussion om det - også i et seriøst forum. For det er da et kæmpe problem. Jeg mener bestemt ikke, at det er mig der trækker debatten ned i sølet. Men dejligt i er enige i, at det ikke har nogen plads.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

“Ingen er større end klubben” - er det ikke det man plejer at sige? Det gælder vel også i forhold til fans? Uanset hvor meget den enkelte, eller grupperinger af, fans føler sig forsmået af Dyhr, så er han jo nu FCM-spiller igen, og det gavner jo ingen, heller ikke den enkelte fans selvværd, at han ikke behandles ordentlig af alle, så længe han er i klubben

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
Mange af tingene blev skrevet lige efter det blev offentliggjort i aftes. Det var en kæmpe mavepuster, efter et par gode sidste dage på transfermarkedet, og en halv time efter Max Meyer blev officiel. Det var et kæmpe antiklimaks, som ødelagde hele følelsen af et klasse transfervindue for os.

Det sidste halve år han var i klubben var han jo ulidelig. Konstant ude i pressen og tude, og det gjorde altså at mange, også herinde, ønskede ham hen hvor peberet gror.

Efter han smuttede blev der ved med at komme små stikpiller, og der har været en del indbyrdes kampe med infights. Det hele hober sig op, og det har altså gjort at MANGE slet ikke kan udstå ham mere. Som i at han bare skal holde sig langt væk.

Der var tale om en 21-årig gut, der var frustreret over at han igen-igen blev overhalet indenom. Ikke at det ikke var berettiget, for jeg så ham heller ikke som en fremtidig start-11-spiller, men jeg synes ikke det var svært at se igennem "tuderiet" som alm frustration over situationen. Han havde nået en alder, hvor han skulle spille - og det fandt vi en løsning på, som alle var glade for, Inkl fcn, hvor han har haft en stor stjerne. Han slutter af med følgende kommentar, som bold.dk bl.a. gengiver i august 2019, "Jeg havde fem fantastiske år i FCM. Og jeg var lykkelig for at være der lige indtil det sidste. Jeg er ikke sur på hverken ledelsen eller trænerne, og jeg havde det sjovt hver eneste dag til træning."
Så har der været "infights" i de indbyrdes kampe som du skriver, men come-on, det har været inden for rammerne af det tilladelige. Han har vel også kunne mærke tilskuernes modvilje, har følt der var noget at bevise og den episode jeg tydeligst husker, der blev han helt fejlagtigt smidt ud og vi fik et forkert straffe. Frustrationen var til at forstå.
Mon ikke mere det har noget at gøre med, at jer der bruger hele jeres liv på en klub (det kunne også fx være Brøndbys Ultras) har et enormt behov for at skabe det her fjendebillede, hvor man HADER alt og alle der går imod klubben. "Ingen over klubben, modstanderne skal slås ned og bekæmpes med alle midler, vi pumper os op med testosteron". Jah, en adfærdspsykolog, kunne sikkert beskrive det bedre end mig, men jeg håber billedet står klart.
Problemet (hvis ikke det beskrevne er et problem i sig selv) er, at det er jer, der sætter jer selv over klubben. Pga jeres enorme engagement føler I, at I har mere ejerskab over klubben end alle andre - inkl ledelsen, som har vovet at hente en af vores egne akademi-drenge tilbage. Det er lidt samme problematik, som bliver beskrevet af andre fans her på siden, når de bliver bedt om at pisse af, fra det stadionafsnit som I kontrollerer.
Begynder I at buhe af egne spillere (eller opfordre til det), så vil jeg rejse spørgsmålet. Hvem har gjort mest skade mod klubben - og hvem er det der piver mest? Mads Døhr, eller fcm-ultras?

Jeg har naturligvis ingen forhåbninger om, at budskabet trænger igennem til den hårde kerne, men hermed mit indlæg til en (synes jeg) væsentlig debat målrettet klubbens mere almindelige fans.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Vi stopper den bare her, inden den starter. Du formår, på en eller anden måde, at dreje det hen på de uofficielle og alt muligt andet.
Det virker som et ret målrettet forsøg på at få den diskussion op, specifikt med mig, ved at hive det Facebook-opslag ind på Graven.

De diskussioner har aldrig gjort noget godt for Graven, da det er helt generelt er store modsætninger i holdninger. Og ja, der er rigeligt med eksempler, helt tilbage fra da Graven var et kid, inden den fik et makeover i 09. Diskussionen uden ende.

For resten, hvis du tror det kun er de uofficielle der er stærkt imod denne transfer, så vil jeg foreslå dig at åbne øjnene, selvom det kan være svært med dit antipati over for de Uofficielle.

Over and out. Må du få en god jul og et godt nytår.
Høvdingen af Herning

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
1. feb 2022, 17:35
Vi stopper den bare her, inden den starter. Du formår, på en eller anden måde, at dreje det hen på de uofficielle og alt muligt andet.
Det virker som et ret målrettet forsøg på at få den diskussion op, specifikt med mig, ved at hive det Facebook-opslag ind på Graven.

De diskussioner har aldrig gjort noget godt for Graven, da det er helt generelt er store modsætninger i holdninger. Og ja, der er rigeligt med eksempler, helt tilbage fra da Graven var et kid, inden den fik et makeover i 09. Diskussionen uden ende.

For resten, hvis du tror det kun er de uofficielle der er stærkt imod denne transfer, så vil jeg foreslå dig at åbne øjnene, selvom det kan være svært med dit antipati over for de Uofficielle.

Over and out. Må du få en god jul og et godt nytår.
Jeg har bestemt ikke noget ønske om at få en diskussion op at stå. Jeg holder dig bare op på, at du opfordrer til at buhe og pifte af en af klubbens spillere - en tidligere akademist. Det ser jeg et stort problem i, og det kan jeg sådan set godt forstå, du ikke ønsker at snakke mere om. Det er en tabersag - for dig!
Mads Døhr var bestemt heller ikke min drømmesigning - på det fodboldmæssige.
At han var "ulidelig", "kom med stikpiller" og "gik i infight", som du skriver. ja uha, så skal han da lægges for had og buhes ud (når han frivilligt ønsker at komme hjem og gøre arbejdet færdigt). Det er jo helt ude af proportioner - og dejlig ukonkrete beskyldninger.

Jeg har bestemt også læst at mange er utilfredse med transferen, og som nævnt var han heller ikke ikke min mand, men at en central person i fanmiljøet opfordrer til offentlig udsmædning - det kan du sgu ikke blive tøsesur over at blive holdt op på. "Vi stopper bare her", "du ønsker bare at få en diskussion op specifikt med mig", "God jul".
Come on, mand! Det kan du gøre bedre. Jeg har aldrig haft noget forhold eller nogen meninger om dig.
Mon ikke mere det er fransk for, "ups, jeg fik startet en tabersag, men jeg er ikke sådan en person, der er i stand til at indrømme det, så jeg lukker bare ned og prøver at fremstå som den voksne og fornuftige".

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg synes vi har haft et godt transfervindue. Man har holdt på stammen og fået tilført både kvalitet, samt en bedre og bredere trup overall.
Hvis Max kan genrejses, så står vi virkelig med en vild spiller og Chili ser ekstrem spændende ud og fordi han er FCM spiller, så har han ikke så meget pres på sig fra medierne (der jo nærmest ikke ser hvor spændende han er)

Jeg forstår ikke alt det had til Mads... Jeg ville nok også have brokket mig, hvis jeg ikke fik eller havde udsigt til spilletid.. Mads har en fin kvalitet, kommer fra vores eget akademi og har faktisk efter min mening fået hår på brystet i FCN..

For mig er det mærkeligt at bruge alverdens øgenavne om spillerne fra klubben man holder med og at opfordre til bu råb osv, det virker for mig bare dumt... Så har man for lidt, at gå op i. (personlig holdning)

Glæder mig meget til, at se om der kommer systemskifte og hvem der starter inde i vores første kamp. Jeg har tiltro til holdet. I øvrigt, har dette vindue ikke ændret på, at de fleste bookmakers stadigvæk har os som ret klare favoritter til guldet.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
1. feb 2022, 18:26
Jeg har bestemt ikke noget ønske om at få en diskussion op at stå. Jeg holder dig bare op på, at du opfordrer til at buhe og pifte af en af klubbens spillere - en tidligere akademist. Det ser jeg et stort problem i, og det kan jeg sådan set godt forstå, du ikke ønsker at snakke mere om. Det er en tabersag - for dig!
UlveLars, du hiver et indlæg fra facebook(!), hvor jargonen ved gud er en anden, ind i ulvegravens transfertråd og går bevidst efter, at Saemala skal lave et dementi her. Kan du ikke selv se, at det er at gå efter manden i stedet for bolden?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Gaaaab Lars, du keder dig… Kom videre. Spis et stykke Othello-lagkage på sådan en højhellig tirsdag aften i stedet :)

On topic: Joel ryger vel til sommer, hvor vi kan hive Carstensen lidt længere mod vest til en forhåbentlig lidt bedre deal.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Som sagt, jeg har ikke mere at sige. Utroligt jeg skal være den voksne her. Så har jeg da også prøvet det. 8-)
ABT skrev:
1. feb 2022, 19:09
On topic: Joel ryger vel til sommer, hvor vi kan hive Carstensen lidt længere mod vest til en forhåbentlig lidt bedre deal.
Jeg tror vores chance var i dette vindue. Fortsætter han som hidtil, vil han allerede til sommer være interessant i udlandet.
Så skulle det da lige været et mesterskab og CL kvalifikation igen, som kunne lokke ham til Herning.

Ifht. Aral, så håber jeg at transferen går igennem i denne uge. Det er fine penge for en spiller, hvor det ser lidt svært ud at tage skridtet op til seniorbold, selvom han uomtvisteligt har et stort talent.
Høvdingen af Herning

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
1. feb 2022, 18:56
UlveLars skrev:
UlveLars, du hiver et indlæg fra facebook(!), hvor jargonen ved gud er en anden, ind i ulvegravens transfertråd og går bevidst efter, at Saemala skal lave et dementi her. Kan du ikke selv se, at det er at gå efter manden i stedet for bolden?
Nej, jeg mener bestemt jeg går efter bolden. Jeg har aldrig haft noget personligt imod Saemala - jeg kender ham ikke. Det er opfordringen til hetz mod egne spillere jeg går op imod. Det havde jeg gjort på nøjagtig samme måde, hvis du havde skrevet det.
Hvis Saemala mener det var skrevet i Facebook-kådhed, så var det jo bare at skrive det. Men adspurgt svarer han jo tidligere i tråden at det står han helt inde for. Finder du ikke det problematisk, eller mener du det er helt fair at udskamme en klubmand under en kamp.
Uanset din holdning, så synes jeg diskussionen er helt legal at rejse

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
1. feb 2022, 19:48
Acebone skrev:
1. feb 2022, 18:56
UlveLars skrev:
Nej, jeg mener bestemt jeg går efter bolden. Jeg har aldrig haft noget personligt imod Saemala - jeg kender ham ikke. Det er opfordringen til hetz mod egne spillere jeg går op imod. Det havde jeg gjort på nøjagtig samme måde, hvis du havde skrevet det.
Hvis Saemala mener det var skrevet i Facebook-kådhed, så var det jo bare at skrive det. Men adspurgt svarer han jo tidligere i tråden at det står han helt inde for. Finder du ikke det problematisk, eller mener du det er helt fair at udskamme en klubmand under en kamp.
Uanset din holdning, så synes jeg diskussionen er helt legal at rejse

Så lav en tråd om det istedet for at fylde denne.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror godt FCN kan have lavet et scoop med Mads Hansen. De har plads og rum til at han kan få spilletid, det havde vi ikke rigtig. I FCN får han formentlig lang snor nu og meget spilletid. De satser åbenlyst på unge spillere og har tid og tålmodighed. Intet krav om mesterskaber, gruppespil og den slags..

Baren er sat rigtig højt i FCM efterhånden, talenterne skal meget hurtigt vise noget ellers er det svært. Vi henter spillere til klubben på et niveau eller to over hvad et talent kan starte med. Sådan en historie som med Onyedika er speciel.

Men det kan jo være vi har noget indbygget i aftalen med FCN, mulighed for tilbagekøb eller formentlig en pæn videresalgsklausul. Jeg nægter at tro FCM i den handel er blinde for at Mads Hansen potentielt kan være 50 mio kr værd om et par år.

Man har vel også vurderet at Viktor Lind er den bedste af de to, og det er svært at give dem begge spilletid.

oros

Indlæg af oros »

UlveLars skrev:
1. feb 2022, 17:20
Saemala skrev:

Der var tale om en 21-årig gut, der var frustreret over at han igen-igen blev overhalet indenom. Ikke at det ikke var berettiget, for jeg så ham heller ikke som en fremtidig start-11-spiller, men jeg synes ikke det var svært at se igennem "tuderiet" som alm frustration over situationen. Han havde nået en alder, hvor han skulle spille - og det fandt vi en løsning på, som alle var glade for, Inkl fcn, hvor han har haft en stor stjerne. Han slutter af med følgende kommentar, som bold.dk bl.a. gengiver i august 2019, "Jeg havde fem fantastiske år i FCM. Og jeg var lykkelig for at være der lige indtil det sidste. Jeg er ikke sur på hverken ledelsen eller trænerne, og jeg havde det sjovt hver eneste dag til træning."
Så har der været "infights" i de indbyrdes kampe som du skriver, men come-on, det har været inden for rammerne af det tilladelige. Han har vel også kunne mærke tilskuernes modvilje, har følt der var noget at bevise og den episode jeg tydeligst husker, der blev han helt fejlagtigt smidt ud og vi fik et forkert straffe. Frustrationen var til at forstå.
Mon ikke mere det har noget at gøre med, at jer der bruger hele jeres liv på en klub (det kunne også fx være Brøndbys Ultras) har et enormt behov for at skabe det her fjendebillede, hvor man HADER alt og alle der går imod klubben. "Ingen over klubben, modstanderne skal slås ned og bekæmpes med alle midler, vi pumper os op med testosteron". Jah, en adfærdspsykolog, kunne sikkert beskrive det bedre end mig, men jeg håber billedet står klart.
Problemet (hvis ikke det beskrevne er et problem i sig selv) er, at det er jer, der sætter jer selv over klubben. Pga jeres enorme engagement føler I, at I har mere ejerskab over klubben end alle andre - inkl ledelsen, som har vovet at hente en af vores egne akademi-drenge tilbage. Det er lidt samme problematik, som bliver beskrevet af andre fans her på siden, når de bliver bedt om at pisse af, fra det stadionafsnit som I kontrollerer.
Begynder I at buhe af egne spillere (eller opfordre til det), så vil jeg rejse spørgsmålet. Hvem har gjort mest skade mod klubben - og hvem er det der piver mest? Mads Døhr, eller fcm-ultras?

Jeg har naturligvis ingen forhåbninger om, at budskabet trænger igennem til den hårde kerne, men hermed mit indlæg til en (synes jeg) væsentlig debat målrettet klubbens mere almindelige fans.
Du har så evig ret. Det er en destruktiv adfærd, der skader klubben og holdet. De, der gør det tilvirkelighed, bør forvises fra stadion resten af sæsonen.

LordX

Indlæg af LordX »

Hvad sketer der med Asp?
Og Simsir?

Låst