Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Starbucks

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Starbucks »

Det her er tæt på en katastrofe...

Respekt for at Elias gik ind og præsterede mens Lössl var ude! Det var flot, og særlig FCK kampen var en stærk en af slagsen.
Men Lössl vandt pladsen tilbage af mere end én årsag som jeg ser det. Et var, at Elias helt åbenlyst dalede i niveau og ikke kunne klare det pres, som var med Lössl på bænken. Dernæst - og det har jeg nævnt herinde mange gange før - så mangler vi LEDERE.
Ja, Erik kan være en leder for en hær, men vi har lige sagt farvel til en fra vores anførgruppe som vi består af Erik, Dalsgaard og hvem? Daniel Høgh eller ?? - Evander er lederen for alle brasilianere som efterhånden er et helt andet debatemne ift. at beholde vores egen kultur og DNA contra alle dem fra Brasilien.

Min pointe er - vi har lige sagt farvel til en af vores mest markante ledere på og uden for banen, og DET tror jeg kommer til at bide os voldsomt i røven, for hvis det er noget, som har kendetegnet FCM i 2021 er det ustabilitet og manglen på ledere og en masse dumme røde kort hvor folk mister hovedet...

Jeg tror ikke, at vi ser Lössl tilbage i FCM, og det er sgu lidt trist!

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

EsbenVest skrev:
30. dec 2021, 19:46
FCM2000 skrev:
30. dec 2021, 19:34
EsbenVest skrev:
30. dec 2021, 19:27
Jeg tænker, det er mere oplagt, at Brentford sender Patrik Gunnarsson tilbage som en del af handlen. Han kender den danske liga, og han kommer ikke til at stå i PL.
Det vil være en svækkelse af FCMs målmandssetup, Patrik Gunnarsson har været i silkeborg og viborg uden nogen form for succes, nej FCM skal have en målmand der kan byde Elias op til dans.
“Svækkelse”: Hell yeah, men vi kommer jo ikke styrket ud, når vi er så dumme at skille os af med Løssl.

“Patrik Gunnarsson har været i silkeborg og viborg uden nogen form for succes”

Hvilket parameter måler du succes efter? Han var ubesejret i en hel sæson. Han havde 14 clean sheets. Desuden har han det seneste halvår været udlejet til Viking i Norge og var med nogle stærke præstationer (flere MoM) med til at sikre klubben den bedste sæson i 81 år. Succes? Ubetinget. Svækkelse? Helt sikkert.
Det der sker nu er jo en logisk konsekvens af at Brentford mangler konkurrence på posten. Pudsigt nok er Patrick Gunnarsson back up for Olafsson på det Islandske landshold. Gunnarsson er en klassemålmand som vi ikke skal være nervøse for ikke kan klare opgaven. Har set ham både i Viborg og Silkeborg, og han reddede rigtig mange point til disse hold. Da VFF og SIF mødtes i 1 div. og han stod for VFF mindes jeg at SIF havde 4-5 100% chancer og Gunnarsson tog dem alle.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:
30. dec 2021, 20:54
EsbenVest skrev:
FCM2000 skrev:
30. dec 2021, 19:34

Det vil være en svækkelse af FCMs målmandssetup, Patrik Gunnarsson har været i silkeborg og viborg uden nogen form for succes, nej FCM skal have en målmand der kan byde Elias op til dans.
“Svækkelse”: Hell yeah, men vi kommer jo ikke styrket ud, når vi er så dumme at skille os af med Løssl.

Hvilket parameter måler du succes efter? Han var ubesejret i en hel sæson. Han havde 14 clean sheets. Desuden har han det seneste halvår været udlejet til Viking i Norge og var med nogle stærke præstationer (flere MoM) med til at sikre klubben den bedste sæson i 81 år. Succes? Ubetinget. Svækkelse? Helt sikkert.
Det der sker nu er jo en logisk konsekvens af at Brentford mangler konkurrence på posten. Pudsigt nok er Patrick Gunnarsson back up for Olafsson på det Islandske landshold. Gunnarsson er en klassemålmand som vi ikke skal være nervøse for ikke kan klare opgaven. Har set ham både i Viborg og Silkeborg, og han reddede rigtig mange point til disse hold. Da VFF og SIF mødtes i 1 div. og han stod for VFF mindes jeg at SIF havde 4-5 100% chancer og Gunnarsson tog dem alle.
hvis han er så god, hvorfor henter Brentford så Løssl ???

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

FCM2000 skrev:
30. dec 2021, 20:57
tatoo skrev:
30. dec 2021, 20:54
EsbenVest skrev:

hvis han er så god, hvorfor henter Brentford så Løssl ???
Det er vel simpelt nok? Rutinen og har prøvet (og kender) ligaen. Brentford truppen hungrer vel netop efter at få sådan noget tilført. Gunnarson er en fremtidens mand. Kanon god målmand, bedømt på hans præstationer for Viborg og Silkeborg. Jeg ser næsten et større lys i ham end Olafsson.

Jeg tror ikke vi ser denne handel, hvis vi ikke var bevidste om, at vi har et alternativ (Olafsson) i baghånden, som er en næsten fuldgod erstatning.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Gunnarsson er lige blevet 21 og Løssl bliver 33 om en måned. Det siger vel sig selv at der er rutine til forskel.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:
30. dec 2021, 21:29
Gunnarsson er lige blevet 21 og Løssl bliver 33 om en måned. Det siger vel sig selv at der er rutine til forskel.
nemlig

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Starbucks skrev:
30. dec 2021, 20:13
…for hvis det er noget, som har kendetegnet FCM i 2021 er det ustabilitet og manglen på ledere og en masse dumme røde kort hvor folk mister hovedet...

Det falder jo så pudsigt nok sammen med den periode Lössl har været her. Han er naturligvis ikke skyld i alle dårligdomme, men har dog alligevel været involveret i to af de mest ustabile episoder over det seneste år. Først med den tvivlsomme måde han i første omgang overtog pladsen på, og senere her hvor han igen var ved at miste den.

Udefra set, synes jeg ikke han fremstår som nogen stor leder. Det blev jo nærmest pinligt med flere af de interviews han gav, da han Olafsson havde overtaget pladsen her i efteråret. En stor leder havde nok bare sagt, at han ville gøre alt for at vinde pladsen tilbage til træning og så ellers ikke have flere kommentarer.

Jeg ser de 3 målmænd der har stået for FCM i løbet af 2021 som ret lige, hver med deres styrker og svagheder. I bagklogskabens klare lys, havde det nok været smartere ikke at hente Lössl hjem, og så lade Olafsson tage over efter Jesper Hansen. Men det er selvfølglig let at sige nu.

Synes man bør satse 100% på Olafsson nu, tror han kan blive bedre end både Lössl og Hansen har været. Men det kræver naturligvis spilletid og tillid. Så må man bare leve med små udfald. Det er jo alligevel ikke fordi Lössl har imponeret voldsomt.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Mikael Lyk Madsen skrev:
30. dec 2021, 22:37
Starbucks skrev:
30. dec 2021, 20:13
…for hvis det er noget, som har kendetegnet FCM i 2021 er det ustabilitet og manglen på ledere og en masse dumme røde kort hvor folk mister hovedet...

Det falder jo så pudsigt nok sammen med den periode Lössl har været her. Han er naturligvis ikke skyld i alle dårligdomme, men har dog alligevel været involveret i to af de mest ustabile episoder over det seneste år. Først med den tvivlsomme måde han i første omgang overtog pladsen på, og senere her hvor han igen var ved at miste den.

Udefra set, synes jeg ikke han fremstår som nogen stor leder. Det blev jo nærmest pinligt med flere af de interviews han gav, da han Olafsson havde overtaget pladsen her i efteråret. En stor leder havde nok bare sagt, at han ville gøre alt for at vinde pladsen tilbage til træning og så ellers ikke have flere kommentarer.

Jeg ser de 3 målmænd der har stået for FCM i løbet af 2021 som ret lige, hver med deres styrker og svagheder. I bagklogskabens klare lys, havde det nok været smartere ikke at hente Lössl hjem, og så lade Olafsson tage over efter Jesper Hansen. Men det er selvfølglig let at sige nu.

Synes man bør satse 100% på Olafsson nu, tror han kan blive bedre end både Lössl og Hansen har været. Men det kræver naturligvis spilletid og tillid. Så må man bare leve med små udfald. Det er jo alligevel ikke fordi Lössl har imponeret voldsomt.
Gad godt han havde samme mentalitet som Aaron Ramsdale. Lossel er bare kedelig

MFKM

Indlæg af MFKM »

Jeg er helt enig med Mikael. Jeg ser ikke Jonas som en stor leder. Han er akademidreng og rutineret, men i mine øjne ikke en leder på samme niveau som Dalsgaard, Erik, Bak, Sparv, Duncan, Dal Hende m.fl har været det.

Hverken på banen eller i pressen har han den autoritet der skal til for at være leder. Han er “bare” en rutineret akadrmidreng. Men når man laver så tåkrummende et interview som han lavede i Farum, så er der rigtigt langt til at være leder.

Lössl er i mine øjne den bedste målmand vi har haft i mange år. Når det er sagt, så synes jeg stadig det er den position på banen, hvor steppet fra nr. 1 til 2 er mindst. Jeg kan godt leve med et salg/udlejning på kort sigt. Jeg har dog svært ved at se, hvordan Jonas skal komme tilbage i truppen igen, hvis Elias først har fået 0,5-1 sæson som førstemålmand.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er skuffende at vi udlejer (!) vores førstemålmand til Brentford. Vi kommer rigtig til at ligne et andethold i den konstellation, når vi i jagten på det danske mesterskab og videre europæisk avancement, skal dække op for at Brentford mangler deres egen førstemålmand. Så kunne de købe Jonas og vi kunne tjene på det, det havde været bedre.

Nu skal vi ud og finde en ny som kan konkurrere med Olafsson, for der skal være konkurrence på alle pladser. Det er en svækkelse nu og her for Jonas er blevet vurderet til at være den stærkeste.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:
31. dec 2021, 01:17
Jeg synes det er skuffende at vi udlejer (!) vores førstemålmand til Brentford. Vi kommer rigtig til at ligne et andethold i den konstellation, når vi i jagten på det danske mesterskab og videre europæisk avancement, skal dække op for at Brentford mangler deres egen førstemålmand. Så kunne de købe Jonas og vi kunne tjene på det, det havde været bedre.

Nu skal vi ud og finde en ny som kan konkurrere med Olafsson, for der skal være konkurrence på alle pladser. Det er en svækkelse nu og her for Jonas er blevet vurderet til at være den stærkeste.
mine nordiske favoriter er

1. Frederik Rønnow i Union Berlin, han sidder på bænken dernede, de købte ham for 1 mill euro, (det vil være en stærk signing)
2. Oliver Christensen Hertha Berlin, han sidder på bænken, de købte ham for 3 mill euro
3. Martin Hansen hannover 96
4. Andre Hansen Rosenborg
5. Jacob Rinne AAb har et halvt år tilbage
6. Jesse Pekka Joronen har et halvt år tilbage

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

FCM2000 skrev:
31. dec 2021, 02:22
[quote=Ravnen post_id=177643 time=<a href="tel:1640909841">1640909841</a> user_id=7737]

mine nordiske favoriter er

1. Frederik Rønnow i Union Berlin, han sidder på bænken dernede, de købte ham for 1 mill euro, (det vil være en stærk signing)
2. Oliver Christensen Hertha Berlin, han sidder på bænken, de købte ham for 3 mill euro
3. Martin Hansen hannover 96
4. Andre Hansen Rosenborg
5. Jacob Rinne AAb har et halvt år tilbage
6. Jesse Pekka Joronen har et halvt år tilbage
[/quote]

Hvem af de 6 tror du der vil side på bænken som 2. Målmand hos os?

Jeg er også skuffet over situationen og man kan virkelig spørge om det her er sket med fuld armslængde princip som det tidligere har heddet sig når der skulle forhandles.

Men hvis det sker, så må det være for at skabe plads til Elias - og så kan vi jo ikke hente en ny 1. Keeper.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

I kan sige hvad I vil omkring Lössl lederegenskaber - jeg er på stadion hver gang, jeg er mindst en gang i ugen ude og se en af træningerne, og hvis man ikke syntes, at vi mister en stor leder, så følger man ikke rigtig med.

Hvem er lederne nu? Erik, naturligvis - men hvem? Dalle og Høgh som aldrig spiller?
DET er et problem, og det var det også da Lössl stadig var i klubben...

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Ifølge Søren Sorgenfri så skulle Elias have overhalet Løssl. Altså er Elias ny førstemålmand.
Derudover er flere store klubber ude efter ham, og det tegner et salg til sommer. Så skal han have flere kampe for at få en højere pris. Til den tid kan Løssl så komme hjem og være førstemålmand igen. Han bliver formentlig kun bedre af en række kampe i PL.

Hvis Søren Sorgenfri har sine kilder i orden, så virker det altså som et genialt move fra vores side. Og altså mere at Brentford er andetholdet, når de har behov for vores reservekeeper som målmand i nogle måneder.

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... odt-nytar/
FCM!
FCM!
FCM!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Starbucks skrev:
31. dec 2021, 12:37
I kan sige hvad I vil omkring Lössl lederegenskaber - jeg er på stadion hver gang, jeg er mindst en gang i ugen ude og se en af træningerne, og hvis man ikke syntes, at vi mister en stor leder, så følger man ikke rigtig med.

Hvem er lederne nu? Erik, naturligvis - men hvem? Dalle og Høgh som aldrig spiller?
DET er et problem, og det var det også da Lössl stadig var i klubben...
Jeg er fuldstændig enig med dig, nr. 2 anfører er/var Løssl, så fakta er, at Bo H, Bak mv. har lidt mere know how omkring det forhold.

Hvis FCM skal et skridt op, top 50 europa, så er der ikke mere plads til udviklingsspillere på holdet, nej hvis de skal spille skal det være fordi de har nivauet til det, og de skal tåle, at der er en konkurrent der puster dem i nakken, for sådan er det ude i det store udland.

Hvis man vil satse på Elias uden en stærk konkurrent, ja det er at lege med europa, pokal og mesterskabet og det europaspil næste år.

Låst