Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TheLegend

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af TheLegend »

Beklager, havde ikke tænkt på Luca selvfølgelig først kommer hjem til sommer. Men så kan vi jo indkassere 40 for Kaba og Luca til den tid også! Super positivt at kunne genere så store summer på "ubetydelige" spillere.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck ... dtstopper/

Vi er tilsynladende ret aktive. Nu også denne stopper fra russisk fodbold, som vi liggger i hård kamp om med blandt andet FCK.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Vijen

Indlæg af Vijen »

CasperA skrev:
30. dec 2021, 13:49
https://mobile.twitter.com/alex_crook/s ... 7382177793

Lössl til Brentford?
De kan få lov til at låne Elias. Så kan vi pumpe prisen op, hvis han får et par PL kampe.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Ville være en fin løsning med Lossl. Giv os 2 mio euro eller noget i den stil, og så lad os spille Elias ind.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Fodboldfan skrev:
30. dec 2021, 15:24
Ville være en fin løsning med Lossl. Giv os 2 mio euro eller noget i den stil, og så lad os spille Elias ind.
Det håber jeg ikke, det kunne potentielt koste os mesterskabet. Men på den anden side, så skal man jo skifte på et tidspunkt og give den unge mere erfaring.

I givet fald, skal der jo nok hentes en backup?
Vi bliver også sat i forbindelse med et hav af forsvarsspillere og midtbanespillere, en del af dem Brasilianere. Det bliver spændende hvad der sker i det nye år og om vi må sige farvel til nogle fra startelleveren.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Sahl skrev:
30. dec 2021, 15:35
Fodboldfan skrev:
Det håber jeg ikke, det kunne potentielt koste os mesterskabet. Men på den anden side, så skal man jo skifte på et tidspunkt og give den unge mere erfaring.

Vi bliver også sat i forbindelse med et hav af forsvarsspillere og midtbanespillere, en del af dem Brasilianere. Det bliver spændende hvad der sker i det nye år og om vi må sige farvel til nogle fra startelleveren.
Er også ok med Løssl-salg… han har jo aldrig vundet noget.

Vijen

Indlæg af Vijen »

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sahl skrev:
Fodboldfan skrev:

Ja der skal hentes en backup, mener det er noget af en ejendommelig udlejning, den må koste Brentford dyrt, jeg mangler lidt at der går noget den anden vej, synergien var jo at Brentford kunne sende spillere på leje i FCM, altså når de kom i PL: og der er de nu.

At FCM skal ud og hente en fuldgod erstatning for Løssl kan jo koste lidt i kassen, og den må sendes videre til Brentford

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Det er skidt, hvis vi skal risikere mesterskabet på, at Brentford skal dækkes ind for coronaskader/have en udfordrer til Fernandes.
Men godt, at Olafsson kan få noget spilletid. Så bare helst, det ikke var i FCM endnu.

Sahl

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:
30. dec 2021, 18:54
Sahl skrev:
Fodboldfan skrev:

Ja der skal hentes en backup, mener det er noget af en ejendommelig udlejning, den må koste Brentford dyrt, jeg mangler lidt at der går noget den anden vej, synergien var jo at Brentford kunne sende spillere på leje i FCM, altså når de kom i PL: og der er de nu.

At FCM skal ud og hente en fuldgod erstatning for Løssl kan jo koste lidt i kassen, og den må sendes videre til Brentford
Jeg kunne som sagt slet ikke forstille mig dette, da han lige var begyndt at stå stabilt og selvom jeg er vild med Elias og ser fremtids potentiale i ham, så er jeg ikke sikker på han er stabil nok. Men mon ikke klubben ved bedre end os :lol:

Det kan jo også være det sker, men faktisk hælder jeg mere til at vi deler data sammen og bytter spillere eller sælger for den sags skyld, når det giver mening for begge klubber. Tænker ikke vi skal derud hvor FCM bare skal have en masse "leje" spillere, det ville jeg være ked af.

Men spændende hvad der så sker og om det betyder Elias er første målmand nu eller om der kommer en til at tage kampen. Alt i alt tror jeg vi får et rigtig "sommer" vindue her i vinter vinduet, hvor der kommer mange udskiftninger.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

EsbenVest skrev:
30. dec 2021, 19:01
Det er skidt, hvis vi skal risikere mesterskabet på, at Brentford skal dækkes ind for coronaskader/have en udfordrer til Fernandes.
Men godt, at Olafsson kan få noget spilletid. Så bare helst, det ikke var i FCM endnu.
Set fra Løssls side, kommer han til at sidde på bænken i Brentford ? ryger VM måske nok, overlader han Olafsson samtidig til at få spilletid i foråret, hvordan står han så når lejeaftalen udløber ?, for mig at se må Løssl have fået lovet et eller andet ?

Det er helt givet at FCM skal ud og finde en ny keeper til foråret her, og det skal være en der kan presse Olafsson og måske mere. En sådan målmand står vel i 2-4 mill euro klassen at hente, medmindre man lejer en også, men det kan blive en fuser som ham FCN har lejet fra Werder Bremen

Når FCM har europakamp, pokalkamp og mesterskab at spille om, og man lader en rutineret målmand gå, det må koste for Brentford ?

DE har fået Frank og Løssl, men hvad er der kommet den anden vej ? altså boblespillere jeg tænker på her, nuvel Dalsgaard, men han var en fri fugl der selv bestemte hvor han vil hen ?

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Jeg tænker, det er mere oplagt, at Brentford sender Patrik Gunnarsson tilbage som en del af handlen. Han kender den danske liga, og han kommer ikke til at stå i PL.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

EsbenVest skrev:
30. dec 2021, 19:27
Jeg tænker, det er mere oplagt, at Brentford sender Patrik Gunnarsson tilbage som en del af handlen. Han kender den danske liga, og han kommer ikke til at stå i PL.
Det vil være en svækkelse af FCMs målmandssetup, Patrik Gunnarsson har været i silkeborg og viborg uden nogen form for succes, nej FCM skal have en målmand der kan byde Elias op til dans.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

FCM2000 skrev:
30. dec 2021, 19:34
EsbenVest skrev:
30. dec 2021, 19:27
Det vil være en svækkelse af FCMs målmandssetup, Patrik Gunnarsson har været i silkeborg og viborg uden nogen form for succes, nej FCM skal have en målmand der kan byde Elias op til dans.
“Svækkelse”: Hell yeah, men vi kommer jo ikke styrket ud, når vi er så dumme at skille os af med Løssl.

“Patrik Gunnarsson har været i silkeborg og viborg uden nogen form for succes”

Hvilket parameter måler du succes efter? Han var ubesejret i en hel sæson. Han havde 14 clean sheets. Desuden har han det seneste halvår været udlejet til Viking i Norge og var med nogle stærke præstationer (flere MoM) med til at sikre klubben den bedste sæson i 81 år. Succes? Ubetinget. Svækkelse? Helt sikkert.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

At Brentford snupper vores førstemålmand på en lejeaftale er sgu en svækkelse af truppen. Olafsson er uden tvivl et stort talent, men den her overrasker mig godt nok. På trods af den uro der måske har været med to så dygtige målmand, der begge vil/skal stå, er jeg lidt uforstående over for denne interne handel.

Låst