Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Konsulen »

Skal klubben rette ind bare fordi en forkælet spiller ikke får sin vilje ift. spilletid eller salg til anden klub? Hvis klubben tog hensyn til det, så var den gensidigt indgåede kontrakt jo intet værd. Klubben har alt mulig ret til at afvise et salg, og bør til enhver tid forvente, at spilleren stadig møder motiveret op til træning, så denne kan opfylde sin kontrakt. Spilleren forventer vel også, berettiget, at få sin løn udbetalt til tiden? Det er en fuldstændig absurd holdning at indtage, hvis man mener, at spilleren kan “surmule” sig til sin vilje..
Ift. Cajuste, så er klubben vel i sin gode ret til at afvise en handel, uanset beløbets størrelse? Vi kender jo iøvrigt ikke vilkårene for de, påståede, tilbud der er indløbet, så hvordan kan nogen herinde kommentere på hvorvidt det er en fiasko eller en succes? Cajuste var en værdifuld spiller inden sommerferien, og han er vel næppe blevet mindre værdifuld nu? - så hvad er problemet? Penge mangler klubben tydeligvis ikke, så det er vel nu der skal gambles..

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Den jeg synes opholdet i FCM har været mest synd for er Søren Reese. Han har nu været i 4 klubber på leje - det kan ikke være spændende med sådan en nomadetilværelse. Man kan kun håbe at kontrakten er så fed at han lever med det, men synes at han selv har udtalt at han gerne ville videre og ikke på flere lejeaftaler.

Her synes jeg FCM er gået helt galt i byen da man signede Reese. Så kunne man have ophævet kontrakten med ham for vi får da ikke noget ud af at blive ved med alle de udlejninger, og det ser heller ikke ud til at Reese kan komme videre.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er for tyndt med kun Brumado og Marrony i front, javel der er nogle unge som også kan, men hvis bare en af de to førstnævnte bliver skadet er vi i problemer. Der kan også blive behov for at spille med to angribere, eller have en ekstra på bænken.
Der er et gigantisk forventningspres på Marrony, det er ikke set større, håber han har det i sig.

Egentlig ok Cajuste bliver, men som så mange andre siger, er det godt nok skidt at han ikke har spillet mens.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

- Marrony har været knæskadet i en periode - Usikkert hvorvidt det kan blive noget tilbagevendende.
- Brumado kommer var fra en længerevarende rygskade af en art, og er en kortmaskine med mange karantæner i vente.
- Heiselberg ude med en lang skade.
- Mads Hansen helt ny på scenen.

Konklusion: Håber Bo kan banke noget liv ind i hans parykbror, Kraev. For ham kan vi dælme godt ende med at få brug for med de mange kampe!
/ ABT

Billede

Vijen

Indlæg af Vijen »

Mikael Anderson til AGF for 15 millioner :D

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Vijen skrev:
31. aug 2021, 23:45
Og netop derfor skal man have is i maven! Ellers havde vi kun fået 8,5

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

O skrev:
31. aug 2021, 22:58
Er det så dødt, at man lige så godt kan få den ekstra time på øjet, eller har jeg misset noget?
Hvis Anderson ender med at ryge til AGF på 15 millioner, er der da lidt turn of events.

Men om man læser det i aften eller i morgen, giver selvfølgelig samme resultat.
Men spændende nok.

oros

Indlæg af oros »

Matjavsen skrev:
31. aug 2021, 23:47
Vijen skrev:
31. aug 2021, 23:45
Og netop derfor skal man have is i maven! Ellers havde vi kun fået 8,5
Det må så have været et åbent fængsel...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Med al respekt for Anderson, så slår den her transfer Borring handlen i sin tid. Godt købmandskab af FCM, desværre blev Anderson ikke god nok til at vinde sig en plads.

Men vi bliver tyndere og tyndere besat.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Det var da godt nok den bedste nyhed at stå op til. At få 15 mill. for en breddespiller synes jeg er fantastisk. Var det ikke Steinlein/Gravesen der sagde at Andersson var en af dem vi skulle bygge holdet op om - uha uha

Jeg er glad for at vi fik ham afskibet i sidste øjeblik.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Ravnen skrev:
1. sep 2021, 01:00

Men vi bliver tyndere og tyndere besat.
Kunne ikke være mere enig. Vi har tyndet ud (ja det er vel nærmest en åreladning) i dette vindue og sammenligner vi med f.eks. FCK så har vi ikke meget at skyde med fra bænken. Det er tydeligt at man håber på at vi selv har den bredde der skal til, der skal komme fra akademiet. Men når man ser objektivt på det, så er det måske ikke slemt alligevel.

Forsvarsmæssigt ser det fornuftigt ud, når ES bliver og vi får Juninho tilbage fra karantæne.
Midtbanen er også flot besat og vi kan vel nærmest regne med Cajuste som et nyindkøb da de fleste havde afskrevet ham. Midtbane med spillere som Cajuste, Sisto, Evander, Onydieka & Isaksen - det er altså mere end godkendt :shock:
Angrebet er vel den største ubekendte i det hele. Vi har Brumado som ser spændende ud, men ikke har fået det store output endnu samt Marrony som vi alle håber, brænder SL af i den kommende tid. Udover de 2 førnævnte, så begynder det at se lidt tyndt ud.

Alt i alt, så kan vi stille med en rigtig giftig start 11´r når alle mand er klar.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

6256 skrev:
31. aug 2021, 22:29
CasperA skrev:
31. aug 2021, 22:25
Lund7400 skrev:
31. aug 2021, 22:21
Vi begår alle fejl, men ikke at få solgt Cajuste kan vise sig dyrt, vel ikke sikkert vi nogensinde modtager bud i den størrelsesorden igen. Han skal brænde den af i efteråret og skydes ad til vinter, næste sommer tror jeg ikke, han kan trække 100+

At beholde Erik og Evander er stærkt. Så, som andre, gerne at man fik Mabil og særligt MA afhændet. Tåbelig opførsel af en perifær spiller og dennes familie.
,
Ja, vi begår alle fejl, sådan er det, men 120 mio. hvornår får vi nogensinde sådan et bud igen? Jeg synes godt nok, det er skidt. Kan han overhovedet spille sig på holdet igen? Skifter vi tilbage til en tre mands midtbane?
Det lyder da også til, at Erik står igennem noget mht. salg.
Det er sjovt at se, at folk siger alt muligt om prisen på Cajuste, som vi har afvist, selvom vi ikke ved med sikkerhed, hvad buddene reelt har lydt på. De fleste af de medier, der har skrevet om bud på 110+ mio har været upålidelige transfermedier uden gode kilder.

Det, vi ved, fra gode danske kilder, er, at FCM har ønsket 111,5 mio. for Jens, og det ser ikke ud til, at nogen har villet betale. Man har spillet højt spil og har fejlet. Men Jens kan blive god for os i Europa, og han kan sagtens blive solgt dyrt til vinter også. Så værre er det ikke.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Lund7400 skrev:
31. aug 2021, 07:04
Ønskeliste for dagen i prioriteret rækkefølge.

1) Hold på Erik og Evander
2) Kaba ud - helst salg
3) Offensiv etableret profil ind
4) Cajuste salg
5) Mabil salg
6) Torp salg

Nøjes gerne med tre af ovenstående hvis den ene er nummer 1. Realistiske er alle vel bortset fra 5, desværre.
Tja. Fik vel samlet omkring to fordi Torp og Kaba er udleje… Vejer dog lidt op, at vi får vanvittige 15 millioner for MA.

Farcen med Cajuste består for mig mest i, at han ikke har spillet. Omvendt har det givet plads til Raphas gennembrud, så lidt er der kommer ud af det.

Vi har dog virkelig tyndet ud i bredden, og reelt er en spiller som Kraev vel pludselig 5/6 valg til midtbanen, hvilket formentlig er tiæstrækkeligt til en OK mængde spilletid.

Tyndest er vi dog i front. Reelt har vi en (nogenlunde) etableret 9’er. Det er voldsomt tyndt.

JBT

Indlæg af JBT »

Anderson der kan dække to pladser, må jo så gøres op i Kraev, Lind og Simsir. Og O Sørensen og Fraulo til, nu hvor Torp og Madsen mangler.

Truppen er skåret ind til benet, hvilket er fint - men ift målsætning osv ser man godt nok tynde ud fremme i banen, hvis bare der kommer en skade eller to.

Jeg tror, at fcm tror, at et par af de unge er mere klar til at tage næste skridt, end de reelt set er. Især mod de bedste hold. Det kan bekymrer en smule, hvis man vil blive nr 1., men må man så se frem mod vinter.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Sikke en elendig situation med Cajuste.

Jeg er helt vild med ham som fodboldspiller, men jeg kan slet slet ikke se, hvordan det skal ende godt. Der blev ledelsen for grådig.

Låst