tatoo skrev: ↑8. mar 2021, 23:16
tubbe93 skrev: ↑8. mar 2021, 21:09
tatoo skrev: ↑8. mar 2021, 17:55
Lige et input til målmandssnakken. Nu er der jo snart landsholdsudtagelse, så mon ikke Hjulmand har villet se Løssl i aktion. Jeg tror IKKE Priske altid bestemmer hvem der spiller, selvom det lyder sådan. Jeg tror der sidder nogen lidt længere oppe i klubben og trækker i trådene.
Så Hjullmand skulle have besluttet, at Løssl skulle spille for at se, om han skal med landsholdet? Det var da en fuldstændig hul i hovedet tanke, du kommer med der.
Eller hvad mener du med, at Hjulmand gerne ville se Løssl i aktion?
Ifht din anden tanke, om at der sidder nogen længere oppe og bestemmer, hvem der skal spille, så køber jeg den på ingen måde. Jeg tror ikke, at vi på noget tidspunkt ser en cheftræner i Superligaen, der lader sig diktere af ledelser til, hvordan et hold stiller op. Det ville jo være rent selvmord på bænken.
Lad os lege med tanken om, at Graversen/Steinlein/Benham (eller hvem du tænker det er) beslutter, hvordan vi skal stille op. Hvad gør ledelsen så, når der skal peges en syndebuk ud for de dårlige resultater? De kan jo ikke fyre Priske, fordi når de ikke selv lader ham styre holdet. Det sker simpelthen ikke.
Jeg siger ikke Hjulmand har sagt hvem der skal stå, men han kan jo godt være i tvivl om hvem han skal udtage af de 2.
Nu har vi jo udenlandsk ejer, og han vil helt sikkert se resultater, og hans computer finder jo mange spillere, og dem må Priske jo få til at fungere, og hvis ikke er ledelsen da fuldstændig kolde overfor at fyre Priske. Priske har nok ikke bedt om at få Sisto, Løssl, Kaba, Pfeiffer, Vibe. Og da vi har udenlandsk ejer vil han jo også ha at spillere der er potentielle salgsemner spiller. Hvis man f.eks vil have mønt ud af Kaba går det jo ikke at Priske bænker ham i flere kampe. Så skal han spille uanset hvor god eller dårlig han er.
Vi kan vel godt sammenligne lidt med FCK - der var det bare Ståle der var ansvarlig for lottokuponer, hos os er det vel Steinlein/Graversen/Computer
Du skriver, at Hjulmand nok gerne vil se Løssl, og derfor spiller han. Hvordan skal det forstås, hvis du ikke mener, at Hjulmand har indflydelse på, hvem der spiller? Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad landstræneren tænker. Det skal (og har formentlig) ikke have betydning for vores udvælgelse.
Der er trods alt stor forskel på, om ledelsen/Benham henter spiller/kommer med bud på spillere.
Men det ændrer ikke på, at det er Priske, der sætter holdet på kampdage. Det kan ledelsen/Benham simpelthen ikke have betydning på. Og jeg tror heller ikke på, at det sker. Igen vil det jo betyde, at det ikke vil have betydning at fyre en træner, for vi skal spille på samme måde siger ledelse/Benham. Ergo vil det give det samme.
Nu du nævner Kaba, så kan det sagtens give mening, at Benham gerne ser ham give spilletid. Men hvis ikke han er bedst på dagen, så spiller han selvfølgelig ikke. Priske sætter jo ikke holdet dårligere og dermed mindsker sandsynligheden for sejr. Tre point er det vigtigste hver gang vi spiller, og det er hvad Priske er ansat til, og så svækker han jo ikke de muligheder. Og ledelsen/Benham går selvfølgelig heller ikke en og siger, at han skal slække på muligheden for sejr.
Sammenligningen med Ståle hænger på ingen måde sammen, da han var både sportschef og træner. Altså han havde ansvaret for både køb/salg og at sætte holdet på kampdagen, som han mener gav bedst mulighed for sejr.