... JH har ganske enkelt ikke kvaliteterne til Europa. Han er for dårlig i feltet. For stor frekvens af hjerneblødninger og til tider i mine øjne for mange TV-redninger, som giver modstanderne second chances. Mod Ludogorets var hans fuck up skyld i kampens måske største chance samtidig med at han mod slutfløjt bokser et frisparksforsøg væk, som ellers sad lige i dunken på ham - ganske enkelt fuldstændig unødvendigt at give en mulig second chance..
What? Blasfemi?
JH er DK's 4. bedste målmand og vel PT ligaens bedste?
Har ikke statisk for slutspillet, men for grundspillet.
14(!!) Clean sheets.
0,54 mål scoret i mod i snit pr kamp.
Jo jo, Frank, Erik og Scholz er måske nogle af vores bedste spillere, men målmanden er altså ikke en ligegyldig del af defensiven.
... JH har ganske enkelt ikke kvaliteterne til Europa. Han er for dårlig i feltet. For stor frekvens af hjerneblødninger og til tider i mine øjne for mange TV-redninger, som giver modstanderne second chances. Mod Ludogorets var hans fuck up skyld i kampens måske største chance samtidig med at han mod slutfløjt bokser et frisparksforsøg væk, som ellers sad lige i dunken på ham - ganske enkelt fuldstændig unødvendigt at give en mulig second chance..
What? Blasfemi?
14(!!) Clean sheets.
Jo jo, Frank, Erik og Scholz er måske nogle af vores bedste spillere, men målmanden er altså ikke en ligegyldig del af defensiven.
Men læs nu hvad han skriver. Han har da fuldstændig ret. Jeg sidder sgu også er nervøs når Jesper Hansen har bolden, eller modstanderen får et indlæg. Han er pivringe i luften, og det bliver bare så meget mere tydeligt i de her kampe. Det sidste frispark han bokser væk, er jo håbløst.
What? Blasfemi?
14(!!) Clean sheets.
Men læs nu hvad han skriver. Han har da fuldstændig ret. Jeg sidder sgu også er nervøs når Jesper Hansen har bolden, eller modstanderen får et indlæg. Han er pivringe i luften, og det bliver bare så meget mere tydeligt i de her kampe. Det sidste frispark han bokser væk, er jo håbløst.
Spørgsmålet i skal stille jer selv er. Kan vi få en der er bedre overall? Hvad nytter det at få en super bæst i feltet, som har foden skruet skæv på og ikke magter at tage langskud osv.. JH er ikke en verdensklasse målmand, var han det stod han ikke i mål for os... Jeg synes folk har en overdrevet forventning til holdet og dem man henter ind.
Dermed ikke sagt at jeg ikke er enig i at JH er ringe i feltet, for det synes jeg faktisk også
Jeg er tryg ved Jesper Hansen. Vi får aldrig en målmand som ikke bliver presset og kommer til at begå fejl. Men jeg synes ikke vi har haft en bedre målmand i FCM nogensinde, end Jesper.
Jesper er jo også en del af vores fantastiske forsvar, som er godt sammenspillet, det ville være et gamble af dimensioner at skifte ud nu og her, det er langt hen af vejen de dyder som skal få os i et gruppespil.
Jeg forstår heller ikke kritikken af Jesper Hansen.
Helt klart den bedste målmand vi har haft. Ja han er ikke en monster i feltet, men er til gengæld klasse på strengen og mand mod mand. Og den bedste målmand vi har haft med fødderne. Og det ændre en enkelt svipser igår Ikke på.
Han har et godt forsvar foran sig der stort set tager alle indlæg i luften. Så intet problem der. Han redder da os ofte i de situationer hvor det er mand mand og skud fra den korte distance. Ikke mange af de store målmænd der styrer høje bolde i feltet der kan det.
Sørgen Sorgenfri præsenterer et muligt scenarie jeg også selv har tænkt og som forklarer hvorfor der ingen rygter er om Sisto i disse dage: Angelo har spillet højt spil over for Solbakken og løjet om tilbuddet fra FCM for at presse prisen op. Men det gav bagslag og nu står de tilbage uden bejlere...?
Sørgen Sorgenfri præsenterer et muligt scenarie jeg også selv har tænkt og som forklarer hvorfor der ingen rygter er om Sisto i disse dage: Angelo har spillet højt spil over for Solbakken og løjet om tilbuddet fra FCM for at presse prisen op. Men det gav bagslag og nu står de tilbage uden bejlere...?
Det er rene spekulationer fra Sorgenfri. Ingen ved præcist, hvad der foregår.
Men vi ved, at flere har anført, at Pione udbad sig betænkningstid. Så et vild gæt kunne jo være, at han lige nu tænker over, hvad han vil. Og derfor sker der ikke så meget.
For mig er det primære, at Piones skifte til FCK blev forpurret, og vi fik pisset Ståle af i uhørt grad. Om så Pione ender hos os eller ej, er nærmest underordnet.
Det er rene spekulationer fra Sorgenfri. Ingen ved præcist, hvad der foregår.
Men vi ved, at flere har anført, at Pione udbad sig betænkningstid. Så et vild gæt kunne jo være, at han lige nu tænker over, hvad han vil. Og derfor sker der ikke så meget.
For mig er det primære, at Piones skifte til FCK blev forpurret, og vi fik pisset Ståle af i uhørt grad. Om så Pione ender hos os eller ej, er nærmest underordnet.
Jeg er meget enig med Kent her. Jeg tror, at det eneste vi kan være sikre på (og glæde os over) er, at døren til fck bliver svær at åbne igen for Sisto-lejren. Jeg læser også deres pressemeddelelse som et endeligt punktum. Hvornår har fck sidst kommenteret (uopfordret) på en mislykket forhandling? Der var stort behov for at smække med døren.
Omvendt er det vel heller ikke fri fantasi, når Sorgenfri mener at vide, at Sisto til guldfesten gav udtryk for, at han ønskede at komme hjem (det har der været mange indicier på i løbet af foråret), og at fcm skulle være hans førsteprioritet.
Alt i alt efterlader det os med fine chancer for at lande en aftale med Sisto - jeg tror fortsat på det!
Naturligvis er det spekulationer. Men hvis man så nedtakten fra Ludogorets så snakkede de om sagen som om aftalen med FCM allerede var offentliggjort. Så det er relevant at bemærke, at der lige så vel kan være langt mellem parterne på nuværende tidspunkt.
Det er uden tvivl en stor sejr at FCK ikke fint fingrene i Pione. Men jeg vil ikke kalde det underordnet om vi skulle gå ind til den nye sæson og Europakval. med Superligaen (måske) bedste individualist på holdet. Jeg vil heller ikke mene det er underordnet om vi er på nippet til at lave en kontrakt som udfordrer hele truppens lønheriaki og danne milepæl for lønniveauet i klubben.
Jeg vil mene at hvorvidt vi får Pione er alt andet end underordnet
Han nævner at de ved Pione og Angelo er tilbage ved familien i Tjørring, men ingen ved om det forhandler med FCM. Ikke just det mest informative datapunkt, men virker ikke til han er rejst tilbage til Spanien, hvilket de nok ville hvis FCM var det rene bluff.
Jeg ved efterhåneden ikke - og jeg tror meget på Sisto - om det kan blive godt i fcm. Der er godt nok meget rod i den her sag efterhånden. Det ligner noget, der er dømt til at fejle.
Ligesom Kent er jeg nu mest af alt glad for, han ikke skal til fck.