Transfer sommer 2020
Re: Transfer sommer 2020
Det her drejer sig langt fra alene om spilleren, nej det drejer sig om magt, prestige, image, Brand og om hjemvendte FCM akademispillere vælger FCM fra for FCK mv., signalværdien i det her skal ikke undervurderes
Jeg nægter at tro på, at det er klubben/Bentham der finansiere 60 millioner til Sisto over 4/5 år selv.
Det er at outspende, ikke outthinke.
Hvis vi byder i samme størrelse som der har været tale om at FCK gør (eller mere!!!), så må det være fordi der har været nogle eksterne pengemænd inde over - enten som ekstra sponsorat til klubben - eller alternativt således at de ejer en del af transferrettighederne på Sisto, i tilfælde af et videresalg, mod at afholde x % af lønomkostningerne.
Normalt ville jeg egentligt synes, at det at give ejerandele i transferrettighederne til spillere er som at pisse i bukserne, men med en mand som Sisto der er så meget en lottokupon, så vil jeg være rigtigt godt tilfreds med den løsning - det fjerne noget af risikoen, men den sportslige upside vil stadig ubetinget tilfalde klubben. Jeg ved iøvrigt ikke om FIFA måske har sat en stopper for en sådan konstruktion? Men mon så ikke der sidder nogle kreative jyder på direktionsgangen, som kan finde en finurlig vej rundt om dette - det ville ikke være første gang.
Hvis vi byder i samme størrelse som der har været tale om at FCK gør (eller mere!!!), så må det være fordi der har været nogle eksterne pengemænd inde over - enten som ekstra sponsorat til klubben - eller alternativt således at de ejer en del af transferrettighederne på Sisto, i tilfælde af et videresalg, mod at afholde x % af lønomkostningerne.
Normalt ville jeg egentligt synes, at det at give ejerandele i transferrettighederne til spillere er som at pisse i bukserne, men med en mand som Sisto der er så meget en lottokupon, så vil jeg være rigtigt godt tilfreds med den løsning - det fjerne noget af risikoen, men den sportslige upside vil stadig ubetinget tilfalde klubben. Jeg ved iøvrigt ikke om FIFA måske har sat en stopper for en sådan konstruktion? Men mon så ikke der sidder nogle kreative jyder på direktionsgangen, som kan finde en finurlig vej rundt om dette - det ville ikke være første gang.
FCK AFBRYDER FORHANDLINGERNE MED SISTO OFFICIELT
https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenhavn- ... handlinger
Synes det er lidt noget drama..SimonH skrev: ↑26. aug 2020, 16:50FCK AFBRYDER FORHANDLINGERNE MED SISTO OFFICIELT
Er han billigere og det hele bare var et stunt over for FCK, så kan jeg måske tåle det.. men er de priser vi har set rigtige, så kommer han til at skulle bevise meget før, at jeg vil synes det er en god handel.
Det melder BT, at vi har.
"Derfor valgte midtjyderne tidligere på dagen at sende et kontrakttilbud af sted til Pione Sisto, der overgik FC Københavns."
https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... dste-minut
Og tidligere idag skrev EB.dk at:
“FC Midtjylland har ifølge Ekstra Bladets oplysninger ikke vist seriøs interesse for Pione Sisto her i sommerens transfervindue.
De danske mestre droppede reelt at hente Pione Sisto allerede i transfervinduet tilbage i januar.”
Så måske har Sisto bare fået kolde fødder og er på vej tilbage til Spanien [emoji16]
“FC Midtjylland har ifølge Ekstra Bladets oplysninger ikke vist seriøs interesse for Pione Sisto her i sommerens transfervindue.
De danske mestre droppede reelt at hente Pione Sisto allerede i transfervinduet tilbage i januar.”
Så måske har Sisto bare fået kolde fødder og er på vej tilbage til Spanien [emoji16]
Kunne det tænkes, at hverken FCM eller FCK lander Sisto, men at han skal direkte til Brentford, hvor lønningerne vel er på et lidt højere niveau end i Herning?
Jeg er sku lidt delt i den her...
For det første så tror jeg at vi kommer til at se tilbage på en case, hvor Sisto aldrig kom tilbage på hans tidligere niveau. Dvs vi skal afskrive 60 mill.
På den anden side, så kan signingen svække FCK da, hvis vi antager at han stadig har lidt La Liga i sig, ville kunne være med til at spille mesterskabet til FCK i kommende sæson. Kommende sæson er super super vigtig for os fordi vi da vil springe direkte i gruppespil og forhåbentlig komme op det næste niveau, såfremt vi fejler i aften...
For det første så tror jeg at vi kommer til at se tilbage på en case, hvor Sisto aldrig kom tilbage på hans tidligere niveau. Dvs vi skal afskrive 60 mill.
På den anden side, så kan signingen svække FCK da, hvis vi antager at han stadig har lidt La Liga i sig, ville kunne være med til at spille mesterskabet til FCK i kommende sæson. Kommende sæson er super super vigtig for os fordi vi da vil springe direkte i gruppespil og forhåbentlig komme op det næste niveau, såfremt vi fejler i aften...
Det er simpelthen transfervindue når det er bedst. FCKs fans har nærmest fejret non-stop at han var på vej, når man læser på deres grupper var de helt oppe og køre, og BUM så er de nærmest ligeglade - den gør så ondt ind i deres selvforståelse at det er alle pengene værd
Men altså, er det hvad Benham-Ankersen-Steinlein mener de vil byde, så er det jo deres sag, penge skal bruges og penge skal tjenes. Pione på det niveau vi kender, kan være manden som sender os ind i et gruppespil, kom så og sig det er for mange penge..
Med Pione må vi også have styrket vores favoritværdighed til endnu en superligatitel i den kommende sæson. Igen, hvad er værdien, og han kan formentlig også sælges igen.
Så nej, det bekymrer mig ikke en dyt at det skulle være mange penge, det er reelt Benhams penge og er han med på den, så skal vi fans sådan set bare være glade. Det er en investering i vores klub og i at tage os op til et nyt niveau.
Kan Pione så blive god igen. Hvorfor ikke. Han er en blændende spiller. Vi kender ham bedre end nogen, med andre ord ved vi hvad der skal til. Der er EM om et år. Pione er kun 25. Hvad kan dog gå galt. Bring it on.
Men altså, er det hvad Benham-Ankersen-Steinlein mener de vil byde, så er det jo deres sag, penge skal bruges og penge skal tjenes. Pione på det niveau vi kender, kan være manden som sender os ind i et gruppespil, kom så og sig det er for mange penge..
Med Pione må vi også have styrket vores favoritværdighed til endnu en superligatitel i den kommende sæson. Igen, hvad er værdien, og han kan formentlig også sælges igen.
Så nej, det bekymrer mig ikke en dyt at det skulle være mange penge, det er reelt Benhams penge og er han med på den, så skal vi fans sådan set bare være glade. Det er en investering i vores klub og i at tage os op til et nyt niveau.
Kan Pione så blive god igen. Hvorfor ikke. Han er en blændende spiller. Vi kender ham bedre end nogen, med andre ord ved vi hvad der skal til. Der er EM om et år. Pione er kun 25. Hvad kan dog gå galt. Bring it on.
-
Steffen am
Third Part Ownership (TPO) altså at eksterne investerore der skulle have del af transferrettigheder, er ikke lovligt længere, så det kommer ikke til at ske.MFKM skrev: ↑26. aug 2020, 16:43Jeg nægter at tro på, at det er klubben/Bentham der finansiere 60 millioner til Sisto over 4/5 år selv.
Måske sponsor finansieret (uden modydelse), men kan ikke i nogen form se Midtjylland smide 8 mio euro for Sisto.
Tænker også at hessel og de andre har ringet til steinlein og sagt at de nok skal finde penge til at dække differencen imellem FCM’s tilbud og det, det ender med.Steffen am skrev: ↑26. aug 2020, 22:12Third Part Ownership (TPO) altså at eksterne investerore der skulle have del af transferrettigheder, er ikke lovligt længere, så det kommer ikke til at ske.MFKM skrev: ↑26. aug 2020, 16:43Jeg nægter at tro på, at det er klubben/Bentham der finansiere 60 millioner til Sisto over 4/5 år selv.
Måske sponsor finansieret (uden modydelse), men kan ikke i nogen form se Midtjylland smide 8 mio euro for Sisto.
-
Steffen am
8 mil euro dog.Vijen skrev: ↑26. aug 2020, 22:28Tænker også at hessel og de andre har ringet til steinlein og sagt at de nok skal finde penge til at dække differencen imellem FCM’s tilbud og det, det ender med.Steffen am skrev: ↑26. aug 2020, 22:12Third Part Ownership (TPO) altså at eksterne investerore der skulle have del af transferrettigheder, er ikke lovligt længere, så det kommer ikke til at ske.MFKM skrev: ↑26. aug 2020, 16:43Jeg nægter at tro på, at det er klubben/Bentham der finansiere 60 millioner til Sisto over 4/5 år selv.
Hvis FCM kan smide 3 mil euro i transfer. måske 1,5-2 for løn.
Så skal Hessel og Co alligevel smide 3-3,5. mil euro.
25 millioner kr.
Ved sgu ikke. Og du ved jo ikke om du kan sælge spilleren igen.
Der er potentiale, men der er også risiko.
Jeg er meget enig i Ravnens betragtninger!
Vi skal dog huske hvem, der potentielt kunne betale hans løn. Hessel? Ja måske, men 25 millioner er vel stadig mange penge i deres lommer?
Udover dem, hvem kunne finansiere dette alene? Anders Holt Poulsen? Og er han overhovedet sponsor? Hvad med Kjeld Kirk Kristiansen? Han har været set på tribunen et par gange? Er han mon “silent sponsor”?
Når det er sagt, er jeg simpelthen så lettet over at han ikke har skrevet under med FCK. Om han kommer til FCM, det må tiden vise. Jeg håber på det.
Vi skal dog huske hvem, der potentielt kunne betale hans løn. Hessel? Ja måske, men 25 millioner er vel stadig mange penge i deres lommer?
Udover dem, hvem kunne finansiere dette alene? Anders Holt Poulsen? Og er han overhovedet sponsor? Hvad med Kjeld Kirk Kristiansen? Han har været set på tribunen et par gange? Er han mon “silent sponsor”?
Når det er sagt, er jeg simpelthen så lettet over at han ikke har skrevet under med FCK. Om han kommer til FCM, det må tiden vise. Jeg håber på det.
60 mill over 4 år er sku mange penge. Det er helt vildt... Prøv lige at tænke på de lønkroner - håber sku at vi får noget valuta for pengene.
60 mill - det kunne være 2 spillere til øverest i hierarkiet, hvor vi betaler 18 millioner i transfer per spiller + 4 mill i årsløn til hver i 3 år.
Men fair nok... der er super stor forskel på en superligaspiller og så en europa league spiller. Sisto er en Europa league spiller... dvs een der kan gøre en forskel i gruppespilskampe - det kan mange af vores superliga spillere ikke.
Hvis jeg skal pege på hvem i truppen der har europa klasse så er det vel
Sviatchenko, Scholtz, Onyeka, Dreyer... Evander - overser jeg nogle?
60 mill - det kunne være 2 spillere til øverest i hierarkiet, hvor vi betaler 18 millioner i transfer per spiller + 4 mill i årsløn til hver i 3 år.
Men fair nok... der er super stor forskel på en superligaspiller og så en europa league spiller. Sisto er en Europa league spiller... dvs een der kan gøre en forskel i gruppespilskampe - det kan mange af vores superliga spillere ikke.
Hvis jeg skal pege på hvem i truppen der har europa klasse så er det vel
Sviatchenko, Scholtz, Onyeka, Dreyer... Evander - overser jeg nogle?
Tænker efterhånden at Paulinho har præsteret tilpas stabilt over en lang periode til at han også kan betragtes som havende Europa-niveau. Konsekvent vores bedste indlægsspiller + en speed der gør, at han sjældent ender med at se alt for dum ud. Derudover kunne Cajuste godt være på vej til at være Europa-kvalitet.
Største problem er, at vi har flere positioner hvor vi ikke blot har klassen med Europa-briller på, men derimod visse spillere som egenhændigt kan risikere at koste os kampene. Som minimum skal vi have spillere over hele linjen, som har en marginal margin af personlige fejl. Dette kan naturligvis aldrig undgås 100 %, men jeg mener godt, at man kan forebygge det. Jeg tænker særligt Jesper Hansen og Joel. JH har ganske enkelt ikke kvaliteterne til Europa. Han er for dårlig i feltet. For stor frekvens af hjerneblødninger og til tider i mine øjne for mange TV-redninger, som giver modstanderne second chances. Mod Ludogorets var hans fuck up skyld i kampens måske største chance samtidig med at han mod slutfløjt bokser et frisparksforsøg væk, som ellers sad lige i dunken på ham - ganske enkelt fuldstændig unødvendigt at give en mulig second chance. Joel er efterhånden tåkrummende offensivt. Hans indkast kaster heller intet af sig. Når han så tilmed begynder at halte defensivt, skal man kigge efter nye græsgange til ham, hvis man spørger mig. Foruden de to nævnte længere tilbage på banen, ender det også med at koste os kampe, at vi er så hamrende ineffektive. Særligt Kaba og Mabil skal bruge er utal af muligheder for at få puttet den ind - ser gerne en målsluger, selvom Brumado godt kan ende med at få et gennembrud i år.
Tvivler på at der sker noget på målmandsposten og HB, men jeg har hvert fald nogle bekymringer på de to områder.
/ ABT