SL R20 Midtjylland vs Agf.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: SL R20 Midtjylland vs Agf.

Indlæg af Matjavsen »

HKP skrev:
16. dec 2019, 00:04
Steffen am skrev:
15. dec 2019, 23:03
Hold da op den får gas herinde.

Også fair nok oven på en dårlig aften, fair nok med frustration og verden ser måske anderledes ud i morgen.
Men alt er ikke lort, og vi har altså ikke levet på held.

Ved ikke om jeg for meget ja hat, men vil måske gerne være Rasmus modsat når alle sviner det hele så meget.
AGF spillede også en stærk kamp, pressede flot og gjorde det svært for os. De er virkelig i god momentum.

Det er ingen undskyldning for at snorkboble i 8 minutter, der koster sejren. Ved ikke om de havde glemt de skal spille 2 halvege, eller glædede sig lidt for meget til den julefrokost.
Er også enig i at i hvert fald Vibe + en mere kunne pynte på holdet. Glæder mig virkelig til at se Vibe på holdet, som måske kan give noget offensiv lederskab, hvilket vi syner at mangle.

Pis, lort, røvhul!!
Men vi har trods alt stadig vundet alle kampe med Priske (indtil nu?) på xG, med den her trup og har minimum 4 point ned til nr. 2.
Ok, fair nok. Tænker dog at vi er en del der ikke giver a fuck mht hvor vi ligger i tabellen mht xG men fair nok...

Det var i dag ikke bedre end hjemme imod Hobro og så husker jeg lige tilbage til en hjemmekamp for 8-10 år siden imod Gf, hvor vores 2 19-årige midterforsvarere (Kjær og Winston) holder gf fra scoringschancer i 90 minutter. Der er intet galt med vores nuværende midterforsvar, men kan det virkelig være rigtigt at gf har overhalet os på så mange parametre...?

Synes egentlig bare at vi har et voldsomt stort problem med bredden. I dag var det en dræber for os at vi manglede Onyeka og Joel og det går bare ikke hvis vi skal i Europa....

desuden....Emiliano... så godt som jeg end kan lide ham som fodboldspiller, så er han rent faktisk mere værd på bænken end på banen. Tror faktisk at vi ville have haft bedre chancer i dag 10 imod 11 uden ham.... 😏 det er sørgeligt, men han bidrager med absolut intet udover at stå i vejen for de andre

Hvilke parametre har GF overhalet os på?

GF har gang i 1 god sæson ligesom Lyngby, Esbjerg og Sønderjyske har haft de seneste par år.
Som jeg har forstået det mister de en del peak spillere til sommer

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har ikke orket at gå på ulvegraven før nu, de 9 minutter i går var noget af en spand vand i hovedet. Det var tæt på chokerende at se holdet kollapse på den måde. 1-1 er hvad der kan ske, men de to næste må bare ikke ske.

Vi har haft et flot samlet efterår, enig. Men hvis vi isoleret ser på hjemmebanen så er det kun sejren over FCK som har imponeret. I elendige kampe har vi spillet uafgjort med Hobro og tabt til OB og AGF. Mens mod Aab, Brøndby, Randers og Silkeborg har vi vundet med blot et enkelt mål.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

AGF skulle ikke have vundet på XG
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 7583375361

Evander med 8 key passes, så måske han har fået lidt for meget kritik.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg har godt nok skulle tage mig sammen efter det nederlag. Jeg tror, det hænger sammen med, at det mindede mig en del om Rangers kampene. Når det her hold slukker på øverste etage, så bliver hele kampen tabt.

Det bliver værd at følge det her i slutspilllet, for forskellen mellem en tabt kamp og en uafgjort bliver så pokkers vigtigt, når marginalerne er så små i toppen, som de har været indtil videre.

En anden ting at følge bliver, hvordan vi bare notorisk har det svært mod David Nielsen - det er ikke en fornemmelse, som jeg har forsøgt at underbygge , men som hviler på sæsonen, hvor Lyngby vandt 3. pladsen.

Slutspillet skræmmer mig, og jeg frygter en gentagelse af sidste år, hvor vi havde et flot efterår og var godt med, men reelt ikke var i nærheden, da det det skulle afgøres.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Jeg har en konspirations teori.

FCM spiller bedre ude alene af den grund til at få flere fans med til udekampe!

Tilbage til det seriøse.

Vi har fået sindsygt mange point, og man er kun skuffet fordi FCK har fået næsten lige så mange point.
Men hvis vi kigger på XP så har vi altså 10 point mere end hvad vi skulle have haft, AGF ligger på en anden plads her.

Og som Claus sagde i studiet igår, så udligner sådan noget sig over en sæson.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Matjavsen skrev:
17. dec 2019, 12:53

Eller FCM spiller bedre, fordi at der dukker så mange op på udebane, med en mere intens stemning til følge, end den ofte lidt flade følelse på hjemmebane.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:

Tilbage til det seriøse.

Vi har fået sindsygt mange point, og man er kun skuffet fordi FCK har fået næsten lige så mange point.
Men hvis vi kigger på XP så har vi altså 10 point mere end hvad vi skulle have haft, AGF ligger på en anden plads her.

Jeg synes dit perspektiv er godt, men det med fed er ikke korrekt. Et hold kan godt overperforme en hel sæson. Et af Ankersens yndlingseksempler er Newcastle i 11/12 sæsonen, hvor de blev nr. 5 med en hel sæsons overperformance.

Varians har ikke nogen naturlov forbundet til sig. Det er sandsyndlighed.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
18. dec 2019, 11:42
Matjavsen skrev:

Tilbage til det seriøse.

Jeg synes dit perspektiv er godt, men det med fed er ikke korrekt. Et hold kan godt overperforme en hel sæson. Et af Ankersens yndlingseksempler er Newcastle i 11/12 sæsonen, hvor de blev nr. 5 med en hel sæsons overperformance.

Varians har ikke nogen naturlov forbundet til sig. Det er sandsyndlighed.
Jeg keder nok folk ved at gentage mig selv

En af fodboldens værste floskler, hvis ikke den værste, er at "tingene udligner sig selv over en sæson". Det har absolut intet på sig og er idioti/uvidenhed af værste skuffe.

Varians kan virkelig være brutal. Et hjemligt eksempel kan være Esbjergs sæson sidste år kontra i år. I 2018/2019 sæsonen fik de bronze. Da havde de efter 21 runder optjent expected points på 24,9 point men indspillet 29 point reelt.
Efter kun 19 runder i denne sæson havde de "optjent" xP på 25,8 og kun indspillet 13 point reelt.

Nu ved jeg godt at det kun er et billede på de chancer man har tilspillet sig og tilladt imod. Dertil kommer blandt andet egen individuel kvalitet. Nogle afslutter bedre end andre eksempelvis. Man kommer dog ikke udover at den største forskel på Esbjerg sidste år og i år er held/uheld. En sæson der endte med bronze kontra en sæson der med stor sandsynlighed ender med nedrykning. Lammers blev fyret på et tidspunkt hvor ledelsen i FCM ville have været tilfredse fordi han faktisk havde vist fremgang på alle underliggende parametre ifht bronzesæsonen. Fodboldverdenen generelt bekymrer sig dog udelukkende om det simpleste datasæt af alle som også er det der er mest præget af varians - Tabellen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det keder ikke mig - det er vigtigt at gentage, når det ikke er forstået. Jeg antager "Claus" er Steinlein, og det er jo vildt, at han kan finde på at sige sådan noget.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Stoffer skrev:
19. dec 2019, 08:45
Det keder ikke mig - det er vigtigt at gentage, når det ikke er forstået. Jeg antager "Claus" er Steinlein, og det er jo vildt, at han kan finde på at sige sådan noget.
Kan godt være jeg tager fejl og at det var over tid det ville udligne sig.

Deres tal er jo bedre end dem som vi dødlige kan gå og finde.

Men det er jo ikke fordi at alt deres tid går på at analysere de tal som de for udleveret

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det er et spørgsmål om loven om store tal. Det er sandsynlighed teori. Det handler ikke om tilgængelighed af data eller datakvalitet. Det er en generel pointe.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er ret sikker på at han ikke har sagt det udligner sig over en sæson.

Specielt Ankersen, men også FCM generelt og Steinlein har sagt at tabellen lyver altid.
Ja, det udligner sig over tid, men 32 eller 36 kampe er et alt for lille datasæt, til at udelukke tilfældiger.

Evt. tjek hvor mange gange du skal slå med en terning, for at have lige præcis en 1/6 af hvert tal,
hint, det er mere end 36.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
19. dec 2019, 19:33
Er ret sikker på at han ikke har sagt det udligner sig over en sæson.

Specielt Ankersen, men også FCM generelt og Steinlein har sagt at tabellen lyver altid.
Ja, det udligner sig over tid, men 32 eller 36 kampe er et alt for lille datasæt, til at udelukke tilfældiger.

Evt. tjek hvor mange gange du skal slå med en terning, for at have lige præcis en 1/6 af hvert tal,
hint, det er mere end 36.
Ok. Jeg forlod mig på Matjavsens indlæg.

Besvar