Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Matjavsen skrev:
1. nov 2019, 17:22
Densestar7430 skrev:
1. nov 2019, 17:15
Manden er blevet 32 og har, som jeg husket det levet af en ekstrem hurtighed.

De seneste 2 sæsoner i Kina og Sverige har ikke været prangende. Jeg troede kun det var sldk midterklubber, der kunne have en interesse for ham. Skuffende.
Men han laver da flere mål end vores nuværende.

Han har lavet et for hvert 150 min denne sæson
For er midterhold i Sverige. Gytkjær fra Lyngby har også lavet 5 kasser, ham er jeg heller ikke interesseret i.

Manden er 32 og som jeg umiddelbart husker det, en kontraspiller.

Det der taler for er vel rutinen? Kan se han har været anfører i Sverige, så noget leder potentiale på den forreste del af banen kunne måske godt være positivt.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg tror, det kan blive en succes. Synes det er et fornuftigt supplement, qua vores angribere ikke præsterer og Dovbyk heller kkke ville kunne gøre det ved retur.

JBT

Indlæg af JBT »

Med Vibe føler RA vel, at man til sidste del af sæsonen mangler rutine for billige penge. Og de kender jo hinanden fra Brentford. Spørgsmålet er om manden er på niveau med Bendtner eller om han omvendt kan følge med i nogle måske vigtige kval kampe efter sommer. Superliga mod sammenligneligt mindre gode hold som i Sverige, burde han lige kunne holde til i et halv år i første omgang. Ambitiøst er det i hvertfald langt fra.

974

Indlæg af 974 »

Jeg har store forventninger til denne transfer, og tænkte også tanken med det samme jeg så han ville hjem, at det sgu nok godt kunne blive os :-)

Jeg tænker vi får en "voksen" dansker ind på holdet, som kan komme til at bidrage med noget både på og udenfor banen!

Jeg glæder mig faktisk til at han kommer hertil :fcm: :!:

Jakla

Indlæg af Jakla »

Jeg glæder mig til at se Vibe i Herning. Kan han bare bidrage med noget af dette er det fedt https://www.youtube.com/watch?v=MVe4MdiTgJU. Han finder de rigtige rum, vælger de rigtige løsninger og har et godt aftræk :D

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

ABT skrev:
1. nov 2019, 17:26
Random og relativ uambitiøs signing. Kunne forestille mig at det er en low risk high reward signing, hvor vi får ham ind på en ganske favorabel (og kort) kontrakt sikkert.

Ser det som et udtryk for en stigende kortsigtet bekymring omkring de manglende mål fra Kaba og Brumado hos ledelsen. Så vil man supplere de to unge, med en garvet rutineret herre der gennem sin karriere har været garant for mål på de fleste adresser i karrieren. Derudover er Vibe en anden type end de to førnævnte, hvilket man muligvis har haft lyst til at supplere truppen med.
Jeg tror ikke at det har noget med Kaba og Brumado at gøre men derimod, med den manglende bredde på kanten efter vi solgte Wikheim. Mabil og muligvis Andersson har niveau til at gøre en forskel i slutspillet, men Isaksen vil jo ikke få et ben til jorden, endnu. På den måde giver det god mening med Vibe og måske kan han også bidrage kommunikativt til at forbedre vores presspil.

Nicolai Kammersgaard

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Jeg kan godt se fornuften i denne transfer. Vi får en erfaren dansk leder ind, som har prøvet lidt på egen krop.
Han kan vel spille samtlige af de 4 forreste pladser, har stadig en okay fart går jeg ud fra, samt kan finde ud af at score mål. At han ikke har scoret så mange på det sidste, kan der være flere årsager til. Stik manden en 1 1/2 - 2 års kontrakt og lad os se om han ikke kan bidrage. Når man kan få ham på en fri transfer, et par millioner i sign on fee og forhåbenligt en fornuftig kontrakt, kan det vel ikke gå helt galt.
Jeg håber bare ikke dette er et tegn på Marcondes er væk, for han kan fandeme blive vigtig for os.

THenry

Indlæg af THenry »

RandomHero skrev:
2. nov 2019, 14:26
Jeg kan godt se fornuften i denne transfer. Vi får en erfaren dansk leder ind, som har prøvet lidt på egen krop.
Han kan vel spille samtlige af de 4 forreste pladser, har stadig en okay fart går jeg ud fra, samt kan finde ud af at score mål. At han ikke har scoret så mange på det sidste, kan der være flere årsager til. Stik manden en 1 1/2 - 2 års kontrakt og lad os se om han ikke kan bidrage. Når man kan få ham på en fri transfer, et par millioner i sign on fee og forhåbenligt en fornuftig kontrakt, kan det vel ikke gå helt galt.
Jeg håber bare ikke dette er et tegn på Marcondes er væk, for han kan fandeme blive vigtig for os.
Jeg ser ikke nogen sammenhæng mellem den transfer og Marcondes' fremtid. Tror stadigvæk vi kan få Marcondes, hvis han selv ønsker det. Som jeg forstår det, så er det meget op til spilleren selv, om det hedder Brentford eller FCM efter jul.

Jeg tænker Vibe kan bidrage med bredde i en offensiv (hvor han sikkert kan spille alle 4 pladser), hvor vi ofte ikke har haft meget at skyde med fra bænken. Hvis vi går efter mesterskabet, så vinder vi det næppe med Isaksen og Brumado som de offensive våben fra bænken. Begge kan blive rigtige gode på længere sigt, men er ikke klar nu, og derfor kan Vibe forhåbentlig bruges som brobygger her og nu, og indtil de unge er mere klar. Vi har allerede mange penge allokerede i frontløbere, så ser det som en kende naivt, hvis man forventer vi køber endnu en angribere i 15-20 mio. klassen. Der er Vibe et billigt alternativ, som vi må krydse fingre for kan hjælpe os i foråret!
Det største problem/spørgsmål med Vibe er simpelthen, hvilket niveau er han på i en alder af snart 33 år?

Som jeg husker ham fra tidligere i karrieren, så er det en spiller, der tager intelligente løb i feltet, er en dygtig afslutter (scorer både med højre og venstre ben) og bare generelt en klog spiller med målnæse. Dermed ser jeg ham som en helt anden type og med andre kompetencer, end de angribere vi allerede har. Det kan sagtens være fint at få ind. Derudover har han erfaring som anfører, hvilket også kan være et plus på vores unge hold.

Vi har tidligere forsøgt at hente ham, og Brentford signede ham derefter, så det er en spiller, som man tidligere har jagtet, men det store issue, jeg har med denne handel er, hvilket niveau har han i sin fremskredne alder. Det er ikke fordi han har smadret Allsvenskan (eller i Kina inden), men han har da trods alt fundet vej til nettet et par gange.

974

Indlæg af 974 »

og idag i den afsluttende runde i Sverige
scorede han 1, lavede en assist og fik en modspiller til at lave selvmål :-)
Senere gik han ud til stående bifald fra Göteborgs fans

Så han forlader dem trods alt med manér :-)

Som bold.dk refererer til her

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fly ... med-maner/

Vijen

Indlæg af Vijen »

Så blev Lasse Vibe offentliggjort. Kontakt til sommeren 2021.

Lyder meget fornuftigt, at han skal ind og være med til lære de unge om hvad det kræves for at være professionel. Spilmæssigt bringer han også noget nyt med en god speed fra forreste position og ikke mindst en masse mål.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

I starten synes jeg det var en dårlig ide. Efter at have gumlet på den et par dage, synes jeg faktisk det giver enormt god mening. Jeg glæder mig til at se Vibe i en FCM trøje!

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg mener stadig kun, at det er fordi han (formegentlig) er billig at det giver mening.

Synes klart vi skulle have udlejet Brumado og taget en top angriber ind. Det havde også givet et tydeligt signal om, at vi går efter guldet.

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Densestar7430 skrev:
4. nov 2019, 15:56
Jeg mener stadig kun, at det er fordi han (formegentlig) er billig at det giver mening.

Synes klart vi skulle have udlejet Brumado og taget en top angriber ind. Det havde også givet et tydeligt signal om, at vi går efter guldet.
Problemet er at den top angriber har vi allerede i truppen, han hedder Sory Kaba og har ikke levet op til forventningerne, endnu. Man kan klart se at han kan komme til at bombe løs og rive Superligaens midtforsvarer i stykker på et tidspunkt. Han skal have lidt mere tid og konkurrence, derfor giver signingen af Vibe rigtig god mening.

THenry

Indlæg af THenry »

RandomHero skrev:
4. nov 2019, 16:00
Densestar7430 skrev:
4. nov 2019, 15:56

Problemet er at den top angriber har vi allerede i truppen, han hedder Sory Kaba og har ikke levet op til forventningerne, endnu. Man kan klart se at han kan komme til at bombe løs og rive Superligaens midtforsvarer i stykker på et tidspunkt. Han skal have lidt mere tid og konkurrence, derfor giver signingen af Vibe rigtig god mening.
Med små 40 mio. investeret i angribere, så tvivler jeg på, at det er den position, hvor der bliver smidt yderligere store summer efter. Brumado var første bud på en afløser for Paul, og da den unge brasilianere ikke var klar efter et halvt år, så blev der investeret stort i en spiller, der trods alt havde vist, at han kunne lave mål i Spanien.

Jeg tror ikke, at der er nogen i FCM, der er tilfredse med de få mål, der er kommet fra Brumado og Kaba indtil videre, men jeg tror nu heller ikke, at man allerede er klar til at skille sig af med en af dem (hvilket må være en defacto konsekvens, hvis der f.eks. bliver sendt 2-3 mio euro efter endnu en dyr angriber). Kaba har trods alt lavet lige så mange mål i sine første 11 superligakampe som Dame N'Doye gjorde i sine første 11 kampe, så mener heller ikke, at det er urealistisk at tro, at Kaba kan blive vores 1. angriber og bomber, selvom han ikke scorer i øjeblikket.

Jeg er meget i tvivl, om Vibe stadigvæk kan lave mange mål i en alder af snart 33, men FCM må vurdere, at han kan gøre en forskel på banen på den korte bane, for han er ikke købt til at styrke klubbens fremtidige økonomi via salg (som må være håbet Kaba og Brumado kan).

Jeg tror mest af alt, at signingen af Vibe er et signal om, at vi topper holdet i foråret (på bekostning af Isaksen og muligvis andre unge, der har fået en del muligheder i efteråret), da der er en reel tro på, at vi kan vinde mesterskabet i år anført af en super stærk defensiv, hvis vi kan lave flere mål og får mere bredde og flere strenge at spille på i en offensiv, hvor mulighederne fra bænken (om det er ved skader, karantæner eller indskiftninger i kampe) ikke har været imponerende i dette efterår. FCKs bænk har jo været niveauer over vores i denne halvsæson.

974

Indlæg af 974 »

THenry skrev:
4. nov 2019, 19:18

Jeg er meget i tvivl, om Vibe stadigvæk kan lave mange mål i en alder af snart 33
Altså
Kamil Wilczek bliver 32 her til januar
Dame N´Doye bliver 35 til februar
Ronnie Schwartz er dog kun 30 år

Jeg tænker nu nok at han godt kan komme til at bidrage med noget for os i de 1½ år han har kontrakt - også mål :)

Låst