Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Nicolai Kammersgaard

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Mathias skrev:
29. maj 2019, 13:55
Tænker faktisk at vores største mangel, er en top træner!

Bevares - KK har gjort det fornuftigt siden han kom til roret , men jeg ser ham ikke være strategen bag europæisk success for FCM.

I mine øjne ville en Hjulmand være intet mindre end et perfekt match. En mand med en klar defineret - og i øvrigt super attraktiv - fodbold filosofi, som jeg til tider syntes vi har manglet. Derudover er talentudvikling en nøglekompetence fra hans side, hvilket passer perfekt ind i vores set up. Både hvad angår akademiet, men også når man kigger på nogle af de seneste indkøb af dyre og højt profilerede unge spillere (Evander, Brumado, Dovbyk, Kraev, Joel etc.)
Hvor god er det nu lige Hjulmands europæiske præstation er? Desuden virker det heller ikke til at han gør spillerne "stærke" nok til at kunne slå igennem i udlandet.
Derudover vil Hjulmand højst sandsynlig til udlandet, hvis han ikke ender i BIF og som andre også skriver skal vi måske lige give KA chancen i europa først og med en grundig sæsonoptakt, synes jeg at det ser positivt ud. Man kan allerede nu se at han gerne vil have mere boldbesiddelse og spille mere fodbold end de forrige trænere som vi har haft.

Nicolai

CasperA

Indlæg af CasperA »

Jeg tror generelt, at folk giver FCMs cheftræner mere magt, end han rent faktisk har. Jeg tror ikke, at det vil ændre ret meget at få en anden cheftræner, da Bak og Priske har lige så meget at sige som cheftræneren. F.eks. står Bak for det defensive, mens Priske står for det offensive. I så fald skal man så skifte hele trænerstaben, hvis man vil have drastiske ændringer.

Så lad os nu beholde det trænerteam vi har, bakke 100% op om dem og lade dem arbejde med den nye trup, som vi kommer til at have efter transfervinduet.

I øvrigt er det meget sjovt, at Guld Glen nu har hentet endnu en ex FCM-spiller: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... cm-stopper

Cortez

Indlæg af Cortez »

CasperA skrev:
29. maj 2019, 17:15
Jeg tror generelt, at folk giver FCMs cheftræner mere magt, end han rent faktisk har. Jeg tror ikke, at det vil ændre ret meget at få en anden cheftræner, da Bak og Priske har lige så meget at sige som cheftræneren. F.eks. står Bak for det defensive, mens Priske står for det offensive. I så fald skal man så skifte hele trænerstaben, hvis man vil have drastiske ændringer.

Så lad os nu beholde det trænerteam vi har, bakke 100% op om dem og lade dem arbejde med den nye trup, som vi kommer til at have efter transfervinduet.

I øvrigt er det meget sjovt, at Guld Glen nu har hentet endnu en ex FCM-spiller: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... cm-stopper
Lade dem arbejde? De har brugt 3/4 år på at føre holdet spillemæssigt frem til ingenting!

Det er muligt at de tre trænere har lige meget at skulle have sagt, men deri ligger problemet måske? Det er sgu svært at implementere en spillestil, hvis to med-trænere trækker i andre retninger.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:
29. maj 2019, 22:07
CasperA skrev:

Lade dem arbejde? De har brugt 3/4 år på at føre holdet spillemæssigt frem til ingenting!

Det er muligt at de tre trænere har lige meget at skulle have sagt, men deri ligger problemet måske? Det er sgu svært at implementere en spillestil, hvis to med-trænere trækker i andre retninger.

/Cortez
Det er rigtigt nok at vi har et fladere hieraki end hvad man normalt ser i en fodboldklub, men selvflg har KA mere at magt end sine assistenter. Det er rigtigt at KBB og Priske har opdelt forsvar og angreb mellem sig. Det betyder dog ikke at de bare kan træne dem som de vil. Det er KA der skal bestemme den vej assistenterne skal lede træningen på. Det er ham der til enhver tid har det sidste ord. Han lytter selvflg til hvad de andre siger, men kan han ikke lide det han hører så er han godt nok en vatp. af dimensioner hvis han går den vej assistenten ønsker.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
30. maj 2019, 06:48
Cortez skrev:
29. maj 2019, 22:07
CasperA skrev:

/Cortez
Det er rigtigt nok at vi har et fladere hieraki end hvad man normalt ser i en fodboldklub, men selvflg har KA mere at magt end sine assistenter. Det er rigtigt at KBB og Priske har opdelt forsvar og angreb mellem sig. Det betyder dog ikke at de bare kan træne dem som de vil. Det er KA der skal bestemme den vej assistenterne skal lede træningen på. Det er ham der til enhver tid har det sidste ord. Han lytter selvflg til hvad de andre siger, men kan han ikke lide det han hører så er han godt nok en vatp. af dimensioner hvis han går den vej assistenten ønsker.
Kan i ikke tage snakken om trænerne et andet sted?
Inden tråden bliver fyldt med noget som ikke omhandler transfers som sidste gang

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Vi skal vel have vores første spiller inden at de kommer tilbage fra ferie, alt andet vil være en katastrofe

Vijen

Indlæg af Vijen »

En belgisk avis melder onuachu på vej til genk igen. Pris 5 millioner euro + Marcus ingvartssen

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Vijen skrev:
30. maj 2019, 20:38
En belgisk avis melder onuachu på vej til genk igen. Pris 5 millioner euro + Marcus ingvartssen
Hvis dette er korrekt, vil det endvidere betyder at Pauls værdi er blevet revurderet, da Ingvartsen blev erhvervet for samme beløb i sin tid. Ingvartsen kan umuligt være 5 millioner euro værd idag, og vi ville på ingen måde betale 5 millioner euros for ham.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Skal det ikke forstås sådan, at vi får Ingvartsen + 5 mio. Euro for Paul?

Ingvartsen blev solgt for 5 mio. Euro i sin tid, så hans værdi må nærmest være faldet til det halve nu. Så det kan ikke passe, at vi bytter Paul lige over med ham.

974

Indlæg af 974 »

Diebesten skrev:
30. maj 2019, 21:10
Vijen skrev:
30. maj 2019, 20:38
Hvis dette er korrekt, vil det endvidere betyder at Pauls værdi er blevet revurderet, da Ingvartsen blev erhvervet for samme beløb i sin tid. Ingvartsen kan umuligt være 5 millioner euro værd idag, og vi ville på ingen måde betale 5 millioner euros for ham.
Tænker at hvis vi kan få 7 millioner euro + Ingvartsen, så er det vel bare at slå til :)

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

CasperA skrev:
30. maj 2019, 23:00
Skal det ikke forstås sådan, at vi får Ingvartsen + 5 mio. Euro for Paul?

Ingvartsen blev solgt for 5 mio. Euro i sin tid, så hans værdi må nærmest være faldet til det halve nu. Så det kan ikke passe, at vi bytter Paul lige over med ham.
Det var ment som, at hvis man vurdere Pauls værdi til at være 10 millioner euros, men kun vil få 5 millioner og Ingvartsen retur, så vil det jo betyde at enten at Ingvartsen vurderes til at være 5 millioner værd(som ikke er tilfældet), eller at Pauls værdi er blevet revurderet :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg tvivler på at klubben kan få 9-10 mio Euro for Paul. De ender nok med i omegnen af 6-7 mio euro samt store bonus muligheder, samt måske en spiller som Ingvartsen med retur. Det kræver dog at Ingvartsen selv er interesseret i vende snuden hjemad igen. Det er en svær pille at måtte sluge - i særdeleshed når det ikke er til FCK.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Lige en lille øvelse, jeg vil prøve: Hvilke spillere fra Superligaen ville være gode nok transfers til FCM?

Mit bud (fraregnet spillere fra FCK og Brøndby, da jeg ikke tror, de vil sælge til os):
Saba Lobjanidze, Randers, 24 år, venstre wing, mulig erstatning for Wikheim, men tvivler på, om fysikken er god nok.
Mikkel Damsgaard, FCN, 18 år, central midt, glimrende midtbanespiller, der som 18-årig har lavet 10 assists denne sæson, nok for dyr for os, vi har egne talenter på samme position.
Bashkim Kadrii, OB, 27 år, venstre wing, målfarlig, godt spark, hurtig, powerspiller, mentalitet passer måske ikke ind i FCM.
Victor Nelsson, FCN, 20 år, central forsvarer, god til stort set alt, er nok for dyr til FCM.
Lucas Andersen, AaB, 24 år, venstre wing, er klart AaBs bedste spiller og kunne være en eventuel erstatning for Wikheim. Men har lige skrevet for 5 år med AaB.

Jeg tror ikke, vi køber nogle af dem, men jeg tror, at de alle kunne gøre sig i vores trup. Tænker I, at der overhovedet er nogle superligaspillere, der ville kunne forstærke os?

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

EsbenVest skrev:
1. jun 2019, 14:16
Lige en lille øvelse, jeg vil prøve: Hvilke spillere fra Superligaen ville være gode nok transfers til FCM?

Mit bud (fraregnet spillere fra FCK og Brøndby, da jeg ikke tror, de vil sælge til os):
Saba Lobjanidze, Randers, 24 år, venstre wing, mulig erstatning for Wikheim, men tvivler på, om fysikken er god nok.
Mikkel Damsgaard, FCN, 18 år, central midt, glimrende midtbanespiller, der som 18-årig har lavet 10 assists denne sæson, nok for dyr for os, vi har egne talenter på samme position.
Bashkim Kadrii, OB, 27 år, venstre wing, målfarlig, godt spark, hurtig, powerspiller, mentalitet passer måske ikke ind i FCM.
Victor Nelsson, FCN, 20 år, central forsvarer, god til stort set alt, er nok for dyr til FCM.
Lucas Andersen, AaB, 24 år, venstre wing, er klart AaBs bedste spiller og kunne være en eventuel erstatning for Wikheim. Men har lige skrevet for 5 år med AaB.

Jeg tror ikke, vi køber nogle af dem, men jeg tror, at de alle kunne gøre sig i vores trup. Tænker I, at der overhovedet er nogle superligaspillere, der ville kunne forstærke os?
Mener du i en start-elleve? Jeg mener i hvert fald vi ville kunne bruge (Udover dem du nævnte, minus Lucas Andersen som jeg ikke mener vi ville kunne bruge):
Mads Valentin, FCN
Mohammed Kudus, FCN
Emmanuel Sabbi, Hobro
og så mener jeg faktisk at Ronnie Schwartz, nu i Silkeborg, kunne være vild for FCM. Ved godt at NordicBet er et svært niveau at blive klog på, men han har altid slået mig som en fcmagtig spiller.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Der løber en del interessante spillere rundt i Superligaen, der kunne gøre sig i truppen. Fælles for de fleste af dem er, at det er unge spillere, hvor kvaliteten (også) ligger i potentialet.

I nævner nogle af dem. Der er også fx Julius Eskesen fra OB og Oliver Abildgaard fra Aab (her fremhæver jeg spillere på positioner, hvor nye spillere kunne være interessante, men der er naturligvis også andre endnu bedre fx Skov Olsen - han vil kunne forstærke start 11'eren, det kan de andre ikke)

Det giver dog næsten ingen mening at drøfte de her spillere udover som en mental knæbøjning for at minde en selv om superligaens spillere. Deres pris vil være uhyrlig - måske med undtagelse af Sabbi og Schwartz der så har andre udfordringer.

Låst