Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Selvom eventyret først starter om 2 måneder, så kan man allerede nu se de modstandere som vi muligvis kan møde.
I kan se det hele via dette link: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... l2019.html

Desværre ser det ud til vi lige akkurat ikke bliver seedet i runde 4

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Europa League 19/20

Indlæg af CasperA »

Er det ikke ret umuligt på nuværende tidspunkt at sige, om vi er seedede eller ej i 4. runde? Det afhænger vel af hvor mange overraskelser, der kommer i 3. runde osv. osv.

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

CasperA skrev:
27. maj 2019, 12:38
Er det ikke ret umuligt på nuværende tidspunkt at sige, om vi er seedede eller ej i 4. runde? Det afhænger vel af hvor mange overraskelser, der kommer i 3. runde osv. osv.
Lodtrækningen til runde 4 sker før runde 3 er færdigspillet, derfor ser den meget svær ud.

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Man kan også se hvad der sker hvis vi ikke rammer et gruppespil. Når vi mister pointene fra 2015 så er vi useedede i 3. runde. Fy for pokker.
Det er også derfor at jeg ikke fatter at man ikke har satset mere tidligere år. Det er så hamrende vigtigt for klubben at ramme de her gruppespil på så mange vigtige parametre at truppen mere eller mindre skal være på plads når sommertræningen går i gang. Det skal i hvert fald ikke være indkøb sidst i vinduet der skal/kan hjælpe os. Det skal planlægges allersenest i vintervinduet. Jeg gruer for tanken om at vi trækker en tilsvarende vej som FCK gjorde sidste år - vi kommer sgu nok ikke forbi et hold som CSKA Sofia og slet slet ikke forbi Atalanta (som FCK så heller ikke burde have gjort hvis ret skal være ret)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
27. maj 2019, 16:06
Man kan også se hvad der sker hvis vi ikke rammer et gruppespil. Når vi mister pointene fra 2015 så er vi useedede i 3. runde. Fy for pokker.
Det er også derfor at jeg ikke fatter at man ikke har satset mere tidligere år. Det er så hamrende vigtigt for klubben at ramme de her gruppespil på så mange vigtige parametre at truppen mere eller mindre skal være på plads når sommertræningen går i gang. Det skal i hvert fald ikke være indkøb sidst i vinduet der skal/kan hjælpe os. Det skal planlægges allersenest i vintervinduet. Jeg gruer for tanken om at vi trækker en tilsvarende vej som FCK gjorde sidste år - vi kommer sgu nok ikke forbi et hold som CSKA Sofia og slet slet ikke forbi Atalanta (som FCK så heller ikke burde have gjort hvis ret skal være ret)
CSKA Sofia er altså ikke et særlig dygtigt fodboldhold, det er et hold som vi burde gå videre imod 8/10 gange, men ellers er jeg enig.


Fun fact, så er Bodurov anføre for CSKA Sofia

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1047
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Administrator »

Matjavsen skrev:
27. maj 2019, 16:09
mousebreaker skrev:
27. maj 2019, 16:06
Man kan også se hvad der sker hvis vi ikke rammer et gruppespil. Når vi mister pointene fra 2015 så er vi useedede i 3. runde. Fy for pokker.
Det er også derfor at jeg ikke fatter at man ikke har satset mere tidligere år. Det er så hamrende vigtigt for klubben at ramme de her gruppespil på så mange vigtige parametre at truppen mere eller mindre skal være på plads når sommertræningen går i gang. Det skal i hvert fald ikke være indkøb sidst i vinduet der skal/kan hjælpe os. Det skal planlægges allersenest i vintervinduet. Jeg gruer for tanken om at vi trækker en tilsvarende vej som FCK gjorde sidste år - vi kommer sgu nok ikke forbi et hold som CSKA Sofia og slet slet ikke forbi Atalanta (som FCK så heller ikke burde have gjort hvis ret skal være ret)
CSKA Sofia er altså ikke et særlig dygtigt fodboldhold, det er et hold som vi burde gå videre imod 8/10 gange, men ellers er jeg enig.


Fun fact, så er Bodurov anføre for CSKA Sofia
Vi er da seedede i Q3.

Playoff til gruppespil bliver en helt anden sag. Der er for det første 13 hold der er bedre i koefficient end os, men samtidig kommer der 4 tabere fra non-champions CL kvalen med i puljen også. Dvs vi skal have 5 overraskelser i Q2 før vi er seedede.

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
28. maj 2019, 21:14
Matjavsen skrev:
27. maj 2019, 16:09
mousebreaker skrev:
27. maj 2019, 16:06
Man kan også se hvad der sker hvis vi ikke rammer et gruppespil. Når vi mister pointene fra 2015 så er vi useedede i 3. runde. Fy for pokker.
Det er også derfor at jeg ikke fatter at man ikke har satset mere tidligere år. Det er så hamrende vigtigt for klubben at ramme de her gruppespil på så mange vigtige parametre at truppen mere eller mindre skal være på plads når sommertræningen går i gang. Det skal i hvert fald ikke være indkøb sidst i vinduet der skal/kan hjælpe os. Det skal planlægges allersenest i vintervinduet. Jeg gruer for tanken om at vi trækker en tilsvarende vej som FCK gjorde sidste år - vi kommer sgu nok ikke forbi et hold som CSKA Sofia og slet slet ikke forbi Atalanta (som FCK så heller ikke burde have gjort hvis ret skal være ret)
CSKA Sofia er altså ikke et særlig dygtigt fodboldhold, det er et hold som vi burde gå videre imod 8/10 gange, men ellers er jeg enig.


Fun fact, så er Bodurov anføre for CSKA Sofia
Vi er da seedede i Q3.

Playoff til gruppespil bliver en helt anden sag. Der er for det første 13 hold der er bedre i koefficient end os, men samtidig kommer der 4 tabere fra non-champions CL kvalen med i puljen også. Dvs vi skal have 5 overraskelser i Q2 før vi er seedede.
Tror du misforstod noget. Vi snakkede om at når vi mister de 7,000 koefficient point vi fik i 2015 sæsonen så er vi pludselig useedede fremover i Q3. Dermed bliver det en helt anden sag at komme i gruppespil. Derudover har FCK scoret så mange point at vi nu er tæt på at kunne få en ekstra europæisk plads i superligaen, samtidig med direkte adgang til gruppespil for mestre og pokalvindere.

Det er så ekstremt vigtigt for os selv og dansk fodbold at vi snart stepper op europæisk og viser noget andet end tomme ord. Det er i hvert fald svært at påstå at vi er bedre end eks svenske tophold og norske tophold
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Man kan se nu at der skal 4 overraskelser til før vi er seedet i Q4.

Der er nok en størrechance for at møde et useedet hold hvis de slår det seedede hold i Q3.

Men hvis man skulle vælge et af de hold der er vidst, så er det nok Malmø jeg helst vil møde, eller Legia, som vi slog i gruppespillet sidst.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Stoffer »

Kæft hvor er det sørgelig læsning. Det er svært at opbygge nogen optimisme.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Europa League 19/20

Indlæg af CasperA »

Vejen til gruppespillet ser desværre ret svær ud i år, selvom det "kun" er to hold, som vi skal igennem. Selvom vi endda er seedede i 3. runde, er der stadigvæk mange af holdene, som vil være ret svære for os. Jeg vil hvert fald nødigt møde hold som Trabzonspor, Hajduk Split, FC Utrecht osv.

Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Treco »

Synes det virker usandsynligt med 4 overraskelser ud af 11 hold. Håber så at den ekstra tid vi har før vi starter bliver brugt til at spille et hold sammen og ikke bruge tid på at se alle 40 mand an.

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Ligegyldig hvem vi skal møde så SKAL vi videre.....

VI mister vores point fra vores gode sæson næste sæson

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Eller, det ligner dog vi også for de 7 point med til 20/21 sæson.
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Men når vi mister dem, så vil vi være useedet i Q3

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
4. jun 2019, 10:08
Eller, det ligner dog vi også for de 7 point med til 20/21 sæson.
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Men når vi mister dem, så vil vi være useedet i Q3
Netop derfor gør sidste års fadæse i Europa også så ondt. Vi havde alle chancer for at komme i et gruppespil, men sådan gik det jo som bekendt ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Europa League 19/20

Indlæg af CasperA »

Det lyder til, at AC Milan bliver udelukket fra EL, hvilket i så fald vil betyde, at AS Roma ryger direkte i gruppespillet, og at vi så slipper for at kunne møde dem i 4. runde, hvis vi skulle nå dertil.

Besvar