SL R33 OB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: SL R33 OB-FCM

Indlæg af WBW »

mousebreaker skrev:
5. maj 2019, 21:11
WBW skrev:
5. maj 2019, 20:57
Bliv du bare hjemme, alle er bedst tjent uden sådan en medgangsfan som dig.
Det var dog noget af det værste gang bræk jeg nogensinde har læst på Graven
I min verden er det langt værre bræk, at boykotte/blive hjemme fra en pokalfinale, fordi holdet ikke har leveret de sidste par kampe!

Den holdning er så forkælet og viser hvor godt os FCM fans er vant til at have det.

Støtter man kun i medgang, skal man blot blive væk!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

WBW skrev:
5. maj 2019, 21:19
mousebreaker skrev:
WBW skrev:
I min verden er det langt værre bræk, at boykotte/blive hjemme fra en pokalfinale, fordi holdet ikke har leveret de sidste par kampe!

Den holdning er så forkælet og viser hvor godt os FCM fans er vant til at have det.

Du kan da sagtens kritisere en mand uden at blive personlig!
Det er fair nok du har den holdning, men jeg tænker da klubben ikke ville være “medgangsfans” foruden. De giver også penge i kassen og er potentielle faste kunder. Tættere på at blive det end folk der aldrig kommer vil jeg mene. Men lad os da bare have den holdning at det kun er de mest hardcore fans der må komme til kampene, specielt en pokalfinale. Så har vi det da alle meget bedre ... :roll:
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

WBW

Indlæg af WBW »

mousebreaker skrev:
5. maj 2019, 21:44
WBW skrev:
5. maj 2019, 21:19
mousebreaker skrev:

Du kan da sagtens kritisere en mand uden at blive personlig!
Det er fair nok du har den holdning, men jeg tænker da klubben ikke ville være “medgangsfans” foruden. De giver også penge i kassen og er potentielle faste kunder. Tættere på at blive det end folk der aldrig kommer vil jeg mene. Men lad os da bare have den holdning at det kun er de mest hardcore fans der må komme til kampene, specielt en pokalfinale. Så har vi det da alle meget bedre ... :roll:
Synes nu på ingen måde jeg bliver personlig, men lad nu den ligge.

Enig, klubben er da helt sikkert glade for “medgangsfans”.

Mit indlæg er fra et opbaknings synspunkt. Og her er det i min optik mere værd at vi er 5.000 fans i parken, der alle sammen bakker op selvom spillet er dårligt og vi evt kommer bagud, end at vi er 10.000 hvor halvdelen knap nok gider være der, og blot skaber en negativ stemning hvis spillet ikke skulle flyde.

Jeg siger ingen steder det kun er de mest hardcore fans der må komme, på ingen måde. Men hvis man seriøst overvejer at droppe pokalfinalen, grundet kampen idag. Så er man i min optik slet ikke fan.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

WBW skrev:
Fcm5600 skrev:
5. maj 2019, 20:53
Øv. Jeg har været til de 2 sidste pokalfinaler, og der er langt hjem. Ja, jeg har købt billet endnu engang, men hvor skal man finde troen på at Det vender, der er næsten intet der virker.

Nu må vi finde dem der vil dø med støvlerne på, giv dem chancen mod FCK, også giv det 100 %, ellers kan i købe min billet. Hvis vi skal se sådan noget alibi fodbold, så orker jeg ikke turen derover.
Tak 😊
Jeg har været fan af Fcm siden starten, jeg bor på Fyn nu så jeg kan ikke komme til alle kampe på Mch, men jeg støtter altid holdet også når de spiller dårligt. Men jeg er skuffet over den manglende gejst , også dukker tidligere pokal skuffelser op igen.
Når kampen lige er fordøjet skal jeg nok dukke op i parken, men jeg håber da at vi ser fremskridt inden pokalfinalen i træningskampen mod FCK.

WBW

Indlæg af WBW »

Fcm5600 skrev:
5. maj 2019, 22:08
WBW skrev:
Fcm5600 skrev:
Øv. Jeg har været til de 2 sidste pokalfinaler, og der er langt hjem. Ja, jeg har købt billet endnu engang, men hvor skal man finde troen på at Det vender, der er næsten intet der virker.

Nu må vi finde dem der vil dø med støvlerne på, giv dem chancen mod FCK, også giv det 100 %, ellers kan i købe min billet. Hvis vi skal se sådan noget alibi fodbold, så orker jeg ikke turen derover.
Tak 😊
Jeg har været fan af Fcm siden starten, jeg bor på Fyn nu så jeg kan ikke komme til alle kampe på Mch, men jeg støtter altid holdet også når de spiller dårligt. Men jeg er skuffet over den manglende gejst , også dukker tidligere pokal skuffelser op igen.
Når kampen lige er fordøjet skal jeg nok dukke op i parken, men jeg håber da at vi ser fremskridt inden pokalfinalen i træningskampen mod FCK.
Beklager også min første besked, måske en tand for hård i tonen. Måske grundet min skuffelse over idag.

Min mening er som jeg har skrevet i mine svar til mousebreaker.

Men er også godt klar over at mange af dem der skriver i aften de melder fra til pokalfinalen, skyldes skuffelsen.

Men bare rolig, vi tager pokalen den 17!

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det er svært at se hvordan vi skal blive et dynasti - når viljen til at nå det mål ikke rækker til mere end at have en træner som KA..

Paenjan

Indlæg af Paenjan »

Det er ikke sjovt at være FCM mand lige for tiden. Så man må glæde sig over de små ting, og der synes jeg at det fungerede ok med Evander og Sparv. Så synes jeg at Paul er så træls at se på for tiden, han slår konstant ud med armene og spiller helt uden gejst. Han kommer sjældent frem til noget farligt og så smider han bolden fordi han skal være tekniker midt på banen. Jeg håber han bliver solgt og får gnisten tilbage udenfor Danmark, for han ligner en der slet ikke er motiveret for Superliga.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det forsømte forår, det kunne være en titel på vores spil i år. Det er noget l...

Men jeg forventer en hel anden tænding hjemme mod FCK, om så ikke andet, så kan vi da i det mindste slå dem hjemme, og så har vi en perfekt optakt til pokalfinalen som kommer til at definere vores sæson :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Medmindre FCK spiller med helt friske tømmermænd eller et B-hold så får vi tæsk. Ståle stiller sandsynligvis med en flok reserver. En spiller som Kvist starter vel resten af kampene. Lige nu kan det også være mere end nok mod os.
Man kan dog håbe at der er en fornuftig selvransagelse i kulisserne hos FCM. Alt det latterlige fis med at vi er tilfredse men havde ikke marginalerne ender med st blive trættende. Faktum er at vi har spillet elendigt hele foråret, men dødboldene har givet os en masse store chancer(typisk brændte), så xG har set fornuftigt ud. Det lader til at være blændværk for trænerstaben/ledelsen. Kald en spade for en spade og kræv mere af spillerne.

Man bør med rigtig håndtering kunne skabe vilje og gejst mod de fortjente DKmestre og samtidig lade spillerne vise at de vil være med fra start 17. maj.

Det er tid til at spille årets første helstøbte kamp. Ståle tænker jeg vil give os en håndsrækning ved at stille med et reservespækket hold.

Hvis KA ikke kan mønstre et hold med gejst og vilje, så stikker det her langt dybere end vi aner. Så er klubben i sandhed i sportslig krise.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
6. maj 2019, 06:33
Medmindre FCK spiller med helt friske tømmermænd eller et B-hold så får vi tæsk. Ståle stiller sandsynligvis med en flok reserver. En spiller som Kvist starter vel resten af kampene. Lige nu kan det også være mere end nok mod os.
Man kan dog håbe at der er en fornuftig selvransagelse i kulisserne hos FCM. Alt det latterlige fis med at vi er tilfredse men havde ikke marginalerne ender med st blive trættende. Faktum er at vi har spillet elendigt hele foråret, men dødboldene har givet os en masse store chancer(typisk brændte), så xG har set fornuftigt ud. Det lader til at være blændværk for trænerstaben/ledelsen. Kald en spade for en spade og kræv mere af spillerne.

Man bør med rigtig håndtering kunne skabe vilje og gejst mod de fortjente DKmestre og samtidig lade spillerne vise at de vil være med fra start 17. maj.

Det er tid til at spille årets første helstøbte kamp. Ståle tænker jeg vil give os en håndsrækning ved at stille med et reservespækket hold.

Hvis KA ikke kan mønstre et hold med gejst og vilje, så stikker det her langt dybere end vi aner. Så er klubben i sandhed i sportslig krise.
Det kan godt være, at det er trættende, men det er netop i tiden, hvor tingene så afgjort ikke kører, at klubben skal gøre det rigtige. Risikoen for at handle overilet er også tilstede.

En fornuftig xG difference er og bliver noget af det bedste vi har som indikation på fremtidig bedring i resultaterne, også selvom det har svigtet i en længere periode nu. Betyder det, at det ikke er et markant problem, at man ikke har omsat chancerne til mål, nej det er da en kæmpe udfordring. En udfordring som skal håndteres. Den centrale diskussion - som jeg synes vi har taget hul på herinde i flere omgange - må være, hvordan holdet kan udvikle sig til at skabe chancer og omsætte chancer i åbent spil.

Jeg er helt enig i den sidste del om gejst og vilje, det er der, hvor jeg er mest bekymret i øjeblikket. Hvordan kan man ikke fortsat være sulten, bare fordi man vandt sidste år? - Det er forskellen på en klub af sand kvalitet og en midlertidig succes.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:

Men det er jo desværre et faktum at det er sådan det er.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
6. maj 2019, 08:24
mousebreaker skrev:
Alt det latterlige fis med at vi er tilfredse men havde ikke marginalerne ender med at blive trættende.
Det kan godt være, at det er trættende, men det er netop i tiden, hvor tingene så afgjort ikke kører, at klubben skal gøre det rigtige. Risikoen for at handle overilet er også tilstede.
Det jeg tænkte på her - og som jeg ikke fik forklaret - er jeg ikke tror på at de udmeldinger hjælper. Det kan i stedet hurtigt blive en sovepude for spillerne - vi har jo blot været uheldige. I stedet for at sige at det ikke er godt nok. At vi vil noget mere end det vi er lykkedes med og at det er noget vi skal arbejde hårdt på at forbedre. Så kan man enkelte gange godt tilføje at vi heller ikke har haft marginalerne på vores side, men at man tror på at med hårdt arbejde så skal man tvinge marginalerne over på sin side. Man kan også godt give spillerne en fælles opsang i medierne, bare man ikke udstiller den enkelte - det er i hvert fald min holdning.

Det er jo åbenlyst for enhver at vi slet ikke har været der hvor vi gerne vil være. Spillet har gennemgående været piv elendigt, men vi har trods alt en hold af spillere med kompetencer der er langt over hvad langt de fleste andre i ligaen kan præstere, der sammen med en dygtig indøvet dødboldstrategi alligevel har givet resultater. Én ting spekulerer jeg lidt over: Dødboldstræningen. Hvis det ikke ekstra timer der er lagt ind til det, så må den tid jo nødvendigvis være taget fra andre fokusområder. Som vi har spillet så kunne det ligne at åben-spil har været nedprioriteret til fordel for dødboldene

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Fcm5600 skrev:

Er sikker på at nu når vi har tabt hjemme til FCK, så vil det hedde sig at vi er på rette spor og godt at vi undgik skader op til pokalen osv. bla bla bla...

Der har simpelthen på det seneste indfundet sig en helt exceptionel tabermentalitet på holdet inkl. trænerstaben, der overgår alt nogensinde set i FCM... Tænker holdets største bekymring inden finalen er om bandereklamerne står "rigtigt".... Føj hvor er der bare forkert fokus... et andet eksempel som jeg bed mærke i i dokumentaren var JP der flippede ud i omklædningsrummet over at vi da ku ha slået BIF stort, hvis bare vi kunne finde ud af at putte den ind oppe foran... På sin vis har han jo ret, men med kommentaren får han igen igen fokus væk fra hvor elendigt vi spiller i den kamp... som i stort set alle andre kampe i år....

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
6. maj 2019, 10:55
Stoffer skrev:
6. maj 2019, 08:24
mousebreaker skrev:
Alt det latterlige fis med at vi er tilfredse men havde ikke marginalerne ender med at blive trættende.
Det jeg tænkte på her - og som jeg ikke fik forklaret - er jeg ikke tror på at de udmeldinger hjælper. Det kan i stedet hurtigt blive en sovepude for spillerne - vi har jo blot været uheldige. I stedet for at sige at det ikke er godt nok. At vi vil noget mere end det vi er lykkedes med og at det er noget vi skal arbejde hårdt på at forbedre. Så kan man enkelte gange godt tilføje at vi heller ikke har haft marginalerne på vores side, men at man tror på at med hårdt arbejde så skal man tvinge marginalerne over på sin side. Man kan også godt give spillerne en fælles opsang i medierne, bare man ikke udstiller den enkelte - det er i hvert fald min holdning.

Det er jo åbenlyst for enhver at vi slet ikke har været der hvor vi gerne vil være. Spillet har gennemgående været piv elendigt, men vi har trods alt en hold af spillere med kompetencer der er langt over hvad langt de fleste andre i ligaen kan præstere, der sammen med en dygtig indøvet dødboldstrategi alligevel har givet resultater. Én ting spekulerer jeg lidt over: Dødboldstræningen. Hvis det ikke ekstra timer der er lagt ind til det, så må den tid jo nødvendigvis være taget fra andre fokusområder. Som vi har spillet så kunne det ligne at åben-spil har været nedprioriteret til fordel for dødboldene
Det vil jeg gerne give dig ret i, at man bør medregne. Det er dog altid svært, jeg synes sjældent det er en god strategi at hænge spillerne ud offentligt. Omvendt duer det ikke, hvis der ingen konsekvenser er for præstationer, der er utilstrækkelig på tænding og energi.

Jeg håber, at man taler med meget store bogstaver på de interne line (eller tager en arm om skulderen, spillerne er også mennesker der skal behandles forskelligt). Det, synes jeg, er den bedste måde at håndtere modgang på. Faren ved at gøre et for stort nummer ud af det offentligt er, at medierne så bare går endnu hårdere til alle, og det hjælper næppe. Men igen, du har helt ret, det er en balancegang.
HKP skrev:
6. maj 2019, 11:08
Fcm5600 skrev:

Er sikker på at nu når vi har tabt hjemme til FCK, så vil det hedde sig at vi er på rette spor og godt at vi undgik skader op til pokalen osv. bla bla bla...

Der har simpelthen på det seneste indfundet sig en helt exceptionel tabermentalitet på holdet inkl. trænerstaben, der overgår alt nogensinde set i FCM... Tænker holdets største bekymring inden finalen er om bandereklamerne står "rigtigt".... Føj hvor er der bare forkert fokus... et andet eksempel som jeg bed mærke i i dokumentaren var JP der flippede ud i omklædningsrummet over at vi da ku ha slået BIF stort, hvis bare vi kunne finde ud af at putte den ind oppe foran... På sin vis har han jo ret, men med kommentaren får han igen igen fokus væk fra hvor elendigt vi spiller i den kamp... som i stort set alle andre kampe i år....
Ahva? Prøv nu lige og hold proportionerne. Det her forår går så absolut ikke som vi håber, men lad os nu lige forholde os til, hvad klubben her er for en størrelse, og hvilken historie klubben har.

Skal fokus være at udvikle åbent spil, ja. Udelukker fokus på dødbolde fokus på åbent spil og omvendt, nej. Ted Knutson, som retteligt er konsulent, har udtalt i Statsbomb-regi, at dødbolde ikke behøver fylde særlig meget i en uges træning.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg tror fodboldspillere er nogle af dem, der arbejder mindst i løbet af en uge, så hvis ikke der er "tid" til at træne andet end dødbolde, så kan de vel bare øge træningstiden med f.eks. 1 time ekstra pr. træning. Det er der vel ingen, der forhindrer?

Manglende tid på træningsbanen til at træne i "åbent spil" vil i min verden være et håbløst argument for at spillet ikke flyder. I andre lande og klubber har man da hørt om 3 træningspas på én dag, så vi kan sikkert gøre det samme, hvis vi reelt mener, at der er for lidt tid til at træne visse elementer af spillet.

Besvar