mousebreaker skrev: ↑6. maj 2019, 10:55
Stoffer skrev: ↑6. maj 2019, 08:24
mousebreaker skrev: ↑6. maj 2019, 06:33
Alt det latterlige fis med at vi er tilfredse men havde ikke marginalerne ender med at blive trættende.
Det kan godt være, at det er trættende, men det er netop i tiden, hvor tingene så afgjort ikke kører, at klubben skal gøre det rigtige. Risikoen for at handle overilet er også tilstede.
Det jeg tænkte på her - og som jeg ikke fik forklaret - er jeg ikke tror på at de udmeldinger hjælper. Det kan i stedet hurtigt blive en sovepude for spillerne - vi har jo blot været uheldige. I stedet for at sige at det ikke er godt nok. At vi vil noget mere end det vi er lykkedes med og at det er noget vi skal arbejde hårdt på at forbedre. Så kan man enkelte gange godt tilføje at vi heller ikke har haft marginalerne på vores side, men at man tror på at med hårdt arbejde så skal man tvinge marginalerne over på sin side. Man kan også godt give spillerne en fælles opsang i medierne, bare man ikke udstiller den enkelte - det er i hvert fald min holdning.
Det er jo åbenlyst for enhver at vi slet ikke har været der hvor vi gerne vil være. Spillet har gennemgående været piv elendigt, men vi har trods alt en hold af spillere med kompetencer der er langt over hvad langt de fleste andre i ligaen kan præstere, der sammen med en dygtig indøvet dødboldstrategi alligevel har givet resultater. Én ting spekulerer jeg lidt over: Dødboldstræningen. Hvis det ikke ekstra timer der er lagt ind til det, så må den tid jo nødvendigvis være taget fra andre fokusområder. Som vi har spillet så kunne det ligne at åben-spil har været nedprioriteret til fordel for dødboldene
Det vil jeg gerne give dig ret i, at man bør medregne. Det er dog altid svært, jeg synes sjældent det er en god strategi at hænge spillerne ud offentligt. Omvendt duer det ikke, hvis der ingen konsekvenser er for præstationer, der er utilstrækkelig på tænding og energi.
Jeg håber, at man taler med meget store bogstaver på de interne line (eller tager en arm om skulderen, spillerne er også mennesker der skal behandles forskelligt). Det, synes jeg, er den bedste måde at håndtere modgang på. Faren ved at gøre et for stort nummer ud af det offentligt er, at medierne så bare går endnu hårdere til alle, og det hjælper næppe. Men igen, du har helt ret, det er en balancegang.
HKP skrev: ↑6. maj 2019, 11:08
Fcm5600 skrev: ↑5. maj 2019, 20:53
Øv. Jeg har været til de 2 sidste pokalfinaler, og der er langt hjem. Ja, jeg har købt billet endnu engang, men hvor skal man finde troen på at Det vender, der er næsten intet der virker.
Nu må vi finde dem der vil dø med støvlerne på, giv dem chancen mod FCK, også giv det 100 %, ellers kan i købe min billet. Hvis vi skal se sådan noget alibi fodbold, så orker jeg ikke turen derover.
Er sikker på at nu når vi har tabt hjemme til FCK, så vil det hedde sig at vi er på rette spor og godt at vi undgik skader op til pokalen osv. bla bla bla...
Der har simpelthen på det seneste indfundet sig
en helt exceptionel tabermentalitet på holdet inkl. trænerstaben, der overgår alt nogensinde set i FCM... Tænker holdets største bekymring inden finalen er om bandereklamerne står "rigtigt".... Føj hvor er der bare forkert fokus... et andet eksempel som jeg bed mærke i i dokumentaren var JP der flippede ud i omklædningsrummet over at vi da ku ha slået BIF stort, hvis bare vi kunne finde ud af at putte den ind oppe foran... På sin vis har han jo ret, men med kommentaren får han igen igen fokus væk fra hvor elendigt vi spiller i den kamp... som i stort set alle andre kampe i år....
Ahva? Prøv nu lige og hold proportionerne. Det her forår går så absolut ikke som vi håber, men lad os nu lige forholde os til, hvad klubben her er for en størrelse, og hvilken historie klubben har.
Skal fokus være at udvikle åbent spil, ja. Udelukker fokus på dødbolde fokus på åbent spil og omvendt, nej. Ted Knutson, som retteligt er konsulent, har udtalt i Statsbomb-regi, at dødbolde ikke behøver fylde særlig meget i en uges træning.