SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM

SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Indlæg af MFKM »

Superligaens runde 30

Det Praktiske:
Tid: torsdag d. 18/04 kl. 18.00
Sted: Telia Parken
Dommer: Mads Kristoffersen
Medie: TV3+ og radions P3, men der er brug for dig på stadion ;)
Vejret: 18 grader og høj solskin.

Karantæner:
FCK: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Midtjylland: Korsmár, Riis, Nicolaisen, Dovbyk
FCK: Ukendt

Bud på start XI'er:

Hansen
Kian-Erik-Scholz
Joel-Sparv-Polle-Kurzawa
Frank-Paul Onuachu-Evander

Hvis ikke Erik er klar, kan vi trygt lade James overtage derinde, han gjorde det særdeles overbevisende mod OB.

Jeg gætter på genvalg til Sparv efter hans gode indsats mod OB, samtidig med at vi må skulle have en robust central midtbane til en topkamp som mod FCK.

Kurzawa forventer jeg har erobret pladsen ud fra Bak-Bachs kommentar i Sort Snak.

Vigtigheden af den her kamp kan ikke undervurderes! Med en sejr er mesterskabskampen vidt åbent og vi har endda en hjemmebanekamp mod FCK i baghånden, hvor vi vil være favoritter. Omvendt vil et nederlag med næsten garanti lægge mesterskabet over til FCK, jeg kan ikke se os hente 8 point på FCK på 6 kampe.

Vi bliver heldigvis mange midtjyder i parken. Allerede 600 solgte billetter, og minimum 5 busser sendes afsted fra det midtjyske. BW søger - vidst nok - fortsat frivillige til at tage sig af busdriften, så hvis man overvejer at melde fra grundet økonomi, så er der mulighed for at få en gratis tur, mod at tage lidt ansvar, kontakt BW's busansvarlige for nærmere detaljer. Vi skal gerne ramme 1000 mand i parken, hvilket vil være vores største præstation på en away i superligaen på Sjælland, siden vi engang vandt sølv(?) i Farum.

ALLE MAND AFSTED!

Hiv familien afsted på påsketur til København, kør afsted tidligt og ha' en hel dag i København i det dejlige vejr, såfremt påskehygge med familien skulle være en begrundelse for at blive væk.

Det er kun sejren, der tæller!

Brugeravatar
tatoo

Re: SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Indlæg af tatoo »

Man må sige at der er et par der har fået alvorlig konkurrence, og som jeg ser det ikke bare lige træder ind i start 11. Håber Kurzawa har taget venstre backen. Ser ham en del bedre især med fødderne, men ved ikke hvor god han er defensivt, og i forhold til Dal Hende tror jeg det er meget ens.

Den anden jeg kunne tænke mig at se spille er James, og det er i stedet for Sviatchenko. Jeg synes ES er faldet en del i niveau på det sidste, og det sejler mange gange omkring ham. Han er fysisk stærk og buser meget, men er ikke hurtig og ikke fandens god med fødderne. Synes James har grebet chancen når han har fået den. Han er fysisk stærk og meget hurtig på fødderne.

Så spil Kurzawa og James i Parken.

THenry

Indlæg af THenry »

Hvis Erik er klar (som han siger), så starter han også. Det er jeg ret sikker på. Jeg tror det er Kian, der kan miste sin plads til James.

James' duelstyrke og fart kan vi sagtens bruge torsdag, og det skal måles op i mod den kontinuitet og lange indkast, som Kian bringer til holdet. Jeg vil ikke have noget i mod, at James får genvalg, men tror mest på at Andersen vælger Kian.

Helt enig. Kurzawa må have erobret venstre wing back.

Jeg tror på samme start 11 som MFKM.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Årets kamp, så klart vi skal i parken, er allerede i København.

Tænker MDH spiller back da han tidligere har haft godt tag
på Skov, han må bare ikke få plads til det venstre ben.

Wik er jeg overbevidst om starter da han plejer at gøre ondt på
Fck med hans fart, samt Ankersen har han før kørt godt rundt med.

Opstilling må ligne.
JH
KH-ES-AS
JA-TS-JP-MDH
FO-PO-GW-

Evander virker lidt tung og træt i de sidste par kampe, han kan komme ind
og gøre en forskel.

Vi skal vinde, 2-1 på mål af Poul og Wik

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Karantæner:

Anfører Zeca har karantæne for FCK
....Om det er en fordel eller en ulempe for os, kan jeg ikke helt gennemskue? Jeg ser måske ikke det helt store lys i ham :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

CasperA

Indlæg af CasperA »

bobthebuilder_dk skrev:
17. apr 2019, 08:56
Karantæner:

....Om det er en fordel eller en ulempe for os, kan jeg ikke helt gennemskue? Jeg ser måske ikke det helt store lys i ham :roll:
Zeca har ikke karantæne mere. Det var kun i deres seneste kamp.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

CasperA skrev:
17. apr 2019, 09:56
bobthebuilder_dk skrev:
17. apr 2019, 08:56
Karantæner:

Zeca har ikke karantæne mere. Det var kun i deres seneste kamp.
Sorry det er da også rigtigt... Så bare glem det :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Nogen der ved hvorfor Thychosen ikke er med?
Iflg vores dokumentar virker Kenneth tilfreds med hans indsats, og Mads virker frustreret over ikke at spille. Kan ikke se nogen steder han skulle være skadet?

Wolves1999

Indlæg af Wolves1999 »

Hejsa da jeg og nogle venner har lavet en lille påsketur/druktur til København, der betyder vi allerede er i byen. Så ville jeg hører om der er aftalt et mødested for FCM fans, på en bar eller lignende i morgen?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Must win kamp. Minder meget om sidste sæson hvor vi også skulle vinde på Brøndby stadion og udover det havde et sværere restprogram.
FCK er dog vant til at vinde trofæer, så jeg forventer ikke gaver i slutfasen som sidste år. Jeg tænker at vi måske kan tillade os at sætte to point til resten af sæsonen hvis vi skal blive mestre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Bander tæt på banen igen. Tror nu ikke det betyder det store...synes ikke vi har været farlige på de lange indkast i et stykke tid.

Men sikkerhedsmæssigt synes jeg nu de står for tæt på banen.

Pyt, vi skal kæmpe en vis del ud af bukserne og så må vi se, om det stadig er realistisk med guld efterfølgende. Men FCK har i hvert fald stor respekt for os.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
18. apr 2019, 16:09
Bander tæt på banen igen. Tror nu ikke det betyder det store...synes ikke vi har været farlige på de lange indkast i et stykke tid.

Men sikkerhedsmæssigt synes jeg nu de står for tæt på banen.

Pyt, vi skal kæmpe en vis del ud af bukserne og så må vi se, om det stadig er realistisk med guld efterfølgende. Men FCK har i hvert fald stor respekt for os.
Enig i at det sikkerhedsmæssigt er uforsvarligt. Det er dog indenfor reglerne så jeg havde gjort det samme. Desværre skal der dog nok en alvorlig skade til for at man laver denne regel om.

Jeg forventer en lige affære i dag, hvor kvaliteten af spillet lader meget tilbage at ønske fra begge sider. Sæsonen har vist hvem der har haft skarpheden og det tror jeg også bliver udslagsgivende i dag, sammen med de små marginaler som har tilsmilet FCK hele sæsonen. Dertil kommer at hvis stillingen er uafgjort mod slutningen er det os der er tvunget til at åbne op. FCK siger tak for sidst ifht 2-0 nederlaget på MCH der gav os vores første mesterskab i 2015, med en lignende sejr.

Jeg tager meget gerne fejl
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

RAUS Poulsen!!

Stadigvæk såå ringe til langebold!! Arghh hvornår fatter fcm seriøst at langebold ligger aldrig til fcm's dna..

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Vi kan simpelthen ikke følge med i øjeblikket. Vi har været lidt heldige med kendelser, men for pokker det er skidt.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Den her kamp viser tydeligt, at Poulsen og Sparv ikke kan være med i opspillet, når det går så hurtigt.

Det er her man skal have hentet spillere til sommer

Besvar