SL R29: FCM - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

SL R29: FCM - OB

Indlæg af THenry »

Superligaens runde 29

Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 14/04 kl. 18.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Jens Maae
Medie: TV3 Sport og radions P3, men der er brug for dig på stadion ;)

Karantæner:
OB: Bashkim Kadrii
Midtjylland: Paul Onuachu

Skader:
Midtjylland: Korsmár, Riis, Nicolaisen, Dovbyk
OB: Muligvis Marco Lund?

Bud på start XI'er:

Hansen
Kian-Erik-Scholz
Døhr-Evander-Polle-Kurzawa
Frank-George-Wikheim

Jeg er særligt i tvivl om 3 pladser. Både Mabil og Wikheim har virkelig været formsvage i et stykke tid, så det er for mig et coin flip mellem, hvem af de to, der skal starte på kanten modsat Frank. Wikheims indhop i pokal mod netop OB var det bedste, vi har set fra ham i lang tid, så på den baggrund giver jeg ham startpladsen.

Derudover er jeg meget i tvivl om, hvad vi gør på de to wingbacks. Synes løbestærke Joel har set lidt slidt ud på det seneste, og vi har brug for ham på torsdag til at lukke Fischer ned, som han gjorde sidst, han stod over for ham på vores bane. Kombinationen af slitage og at Joel er 1 advarsel fra karantæne gør, at jeg giver Mads den chance, som han brændende ønsker.

Den modsatte wingback er der også kamp om. Synes MDH har været skidt kørende i 2019 og bøvler vist lidt med småskader. Ligeledes spillede Kurzawa fint mod OB i pokalen, så jeg håber, at vi får polakken at se.

Resten af holdet tror jeg giver sig selv, da KA virker til at have fokus på egne styrker og har en klar ide om, hvordan han vil spille, så han holder sikkert fast i de spillere og den formation, som han tror på.

Jeg håber i øvrigt, at Brumado er på bænken, da vi mangler en angriber med Paul i karantæne. Alternativerne Kraev og Rilwan har jeg ikke den store fidus til, så Brumado eller Okosun er i min bog de bedste alternativer til George fra bænken. Både Brumado og Okosun starter dog næppe inde, da deres form ikke er til det.

Vi har i efterhånden lang tid haft krammet på OB på hjemmebane, og vi vinder igen. Denne gang 3-1!

Det er kun sejren, der tæller!

Sidste opgør mod OB:
03.04.19 Cup FC Midtjylland OB 4 : 0
07.12.18 SL FC Midtjylland OB 3 : 0
19.08.18 SL OB FC Midtjylland 1 : 1
04.12.17 SL FC Midtjylland OB 3 : 1
25.10.17 CUP OB FC Midtjylland 0 : 3
20.08.17 SL OB FC Midtjylland 0 : 2

Kim

Re: SL R29: FCM - OB

Indlæg af Kim »

Jeg håber du får ret THenry, de næste to runder vil virkelig være afgørende for hvor mesterskabet ender.

Helt sort/hvidt kan vi efter de to runder være foran med 1 point, eller bagud med 11 point - det går nok ikke sådan, men med virkelig tur i den + fck taber i Brøndby, ja, så kan vi ligge skarpt til på så kort tid.
Helt realistisk tror jeg desværre at vores fokus på en kommende pokalfinale og de runder der ligger omkring den kommer til at gøre vi får svært ved at hente guld i år - dog så det mere håbløst ud sidste år hvor det jo endte som det gjorde, så vi får se :)

/Kim

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

undre mig over at James ikke er i truppe og nicolaisen er udtaget, medmindre James er skadet, så kan jeg ikke se nogen gyldig forklaring ud over at Nicolaisen er af egen avl, og det er ikke troværdigt over for truppen i givet fald.

James er da en langt mere komplet og erfaren spiller end Nicolaisen.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg er overrasket over, at både Døhr og James ikke er i truppen, men der kan være skader/sygdom e.l., som vi ikke kender til. Begge startede mod OB i sidste reserveholdskamp. Der er vist ingen tvivl om, at Joel starter på højre wing back, og så har han bare at undgå et gult kort!

Ift. til Nico, så kan jeg ikke forestille mig, at han har overhalet James efter 45 minutters reservebold. Det interview, som han gav efter reserveholdskamp, tydede ikke ligefrem på, at han allerede nu er aktuel for førsteholdet. Han snakkede derimod om, at det handler om, at "komme i god form", "håber knæet holder", og "få masser af spilletid på reserveholdet" osv., så tror det handler om, at et eller andet holder James ude af kampen.

Oliver Olsen er også i 20-mandskamptruppen, så måske han tager bænkpladsen som vores forsvarsgardering. Sparv kan selvfølgelig også være en gardering ift. forsvaret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Godt spottet.
Må indrømme jeg ikke kigger 20 mands trupperne særlig meget igennem, så sjældent man alligevel kan regne med dem.
Men ja, virker mærkeligt Døhr ikke er med. Håber også han får en start, og også gerne sammen med Kurzawa og Frank :)

Omkring Nicolaisen mener jeg klart han er en af de bedste hvis han er på 100 %, men virker dog pænt usandsynligt at han skulle være tæt på de 100.
Håber snart at få ham at se, men mon ikke det stadig er en rundgang for tidligt.

Og point til THenry for den fremragende trådstart, det kan du godt gøre igen :D ;)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det jeg allerhelst vil se i den her kamp er noget mere følelse fra Kenneth Andersens side (hvis det ikke helt går som det skal). Han skal efter min mening parkere den rolige attitude hen et sted hvor solen aldrig skinner. De fleste topatleter - i særdeleshed mænd - foretrækker en træner der kan give dem et wake-up call, vise noget følelse som kan smitte af på dem omkring sig. Det er også det man ofte kigger på hos ledere på banen, de skal dog også kunne lede via eksempel. Jeg synes KA virker for flink, for mat på bænken.

Det kan være det er helt anderledes i omklædningsrummet, men jeg har godt nok svært ved at se ham uddele en kraftig skideballe når det er påkrævet.

Så kan Kenneth Andersen give en helflugter til en vandflaske og råbe lidt eder og forbandelser ude på sidelinjen på vej mod tre point (uden det bliver hysterisk) så er jeg tilfreds.

Jeg tænker det er noget holdet har brug for
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
14. apr 2019, 12:52
Det jeg allerhelst vil se i den her kamp er noget mere følelse fra Kenneth Andersens side (hvis det ikke helt går som det skal). Han skal efter min mening parkere den rolige attitude hen et sted hvor solen aldrig skinner. De fleste topatleter - i særdeleshed mænd - foretrækker en træner der kan give dem et wake-up call, vise noget følelse som kan smitte af på dem omkring sig.
Hvor har du det fra?

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Tro mig, Kenneth Andersen kan SAGTENS uddele skideballer og råbe højt, når det er nødvendigt. Men konstellationen med KA, Priske og Bak, fungerer rigtigt godt. Man har den lidt rolig KA, Indpiskeren bak og manden midt imellem, Priske.
Havde vi haft et team bestående af 3 næsten ens personligheder af de 3 typer, ville det aldrig gå, men nu har man lidt af det hele.

Håber at se brumado få 10 min idag 🤞🏻

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Uanset hvad kan vi sikre os Europa samt mindst sølv med sejr i dag... med 7 kampe igen.

Mød nu op på stadion...bør kunne trække over 9000 tilskuere i dag.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
14. apr 2019, 13:02
mousebreaker skrev:
14. apr 2019, 12:52
Det jeg allerhelst vil se i den her kamp er noget mere følelse fra Kenneth Andersens side (hvis det ikke helt går som det skal). Han skal efter min mening parkere den rolige attitude hen et sted hvor solen aldrig skinner. De fleste topatleter - i særdeleshed mænd - foretrækker en træner der kan give dem et wake-up call, vise noget følelse som kan smitte af på dem omkring sig.
Hvor har du det fra?
Synes i hvert fald at jeg har set flere spillere rose Thorup for at kunne holde hovedet koldt, og ikke skabe sig som et barn.

Ved ikke om du forveksler spillerne, med medierne som helt sikkert bedst kan lide den meget emotionelle træner ;)
Lidt seriøs tror jeg som RandomHero skriver at det er en god blanding i trænerteamet.

Noget jeg er mere nervøs for, er at tidligere har vi været stærke på power, dødbolde, fysik osv. blandet med lidt lækrer detaljer.
Hvor det virker som om at man har besluttet at det skal være meget mere boldbesiddende Nordsjælland style, og at spillerne ikke føler sig lige så trygge i det, eller ikke har den samme selvtillid til at føre gameplanen ud.

Man kan stille spørgsmålstegn ligesom i Horsens, om man har glemt hvem man er og hvad man er god til?
Er man begyndt at stille spørgsmålstegn til sig selv, fordi nogen i medierne mener der er en bestemt måde at spille fodbold på.

Så jeg håber allermest at se nogen spillere, som tror på sig selv og gameplanen, og at de har evnen til at udføre gameplanen.
Husker hvem man er, og hvad man er god til.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
14. apr 2019, 01:12
Godt spottet
Må indrømme jeg ikke kigger 20 mands trupperne særlig meget igennem, så sjældent man alligevel kan regne med dem.
Godt spottet ;) Når James lige pludselig er i start 11, så kan man alligevel ikke regne med trupudtagelsen.

Hansen
James-Kian-Scholz
Joel-Sparv-Polle-Kurzawa
Frank-George-Evander

Brumado på bænken.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Hansen
James-Kian-Scholz
Joel-Sparv-Polle-Kurzawa
Evander
Frank-George

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Flot. Og en anelse kedeligt. Jeg synes, det er ærgerligt, de ikke moser på og jagter en storsejr. Og det er endnu mere ærgerligt, at KA er så konservativ og langsom til at skifte. Hvorfor ikke fordele minutterne mere?

Når det er sagt: Dejligt med en sikker sejr og cleansheet. Kurzawa er altså længder foran MDH, og for mig bør James også starte i parken. Er også sikker på offensiven får genvalg, bortset fra George selvfølgelig. Sparv er lig balance.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Først og fremmest: helt forfærdelig kamp rent offensivt. Sparv tilfører noget tyngde på midtbanen. Evander skal til at oppe sig, og James kan sagtens erstatte de normale 3.

3 points er vist det vi skal tage med fra dagens kamp.

/Cortez

Bobar

Indlæg af Bobar »

Hej
Fin kamp, hvor det hjalp gevaldigt med Sparv på midten sammen med JP. Og igen fin kamp af Kurzawa, som virker som en bedre boldspiller end MDH - gode indlæg og et godt overblik.
Onyeka bliver, hvis han fortsætter formkurven, en kæmpe gevinst for holdet, og kan til næste sæson blive en meget vigtig spiller. stort løbepensum, godt overblik og virkelig en fighter.
James er jeg imponeret over, og han bliver vel svær at holde uden for startopstillingen. sikker, velovervejet og egentlig også god boldspillende forsvarsspiller. fedt!
Scholz er bare super god :)
Evander gør det godt, men mangler lidt for tiden - misser nogle bolde og har generelt en smule "stolpe ud".
Generelt synes jeg at holdet virkede en lille smule bedre spillet sammen siden sidst. Der var mere løbevillighed og bedre positionering, så det hele ikke gik over i lange bolde (nu var Paul jo heller ikke med - uden at der skal lyde noget ondt i det)
Jeg er super optimistisk i forhold til på torsdag, hvor jeg sagtens tror at vi kan byde FCK op til dans.

Besvar