Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 14/04 kl. 18.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Jens Maae
Medie: TV3 Sport og radions P3, men der er brug for dig på stadion
Karantæner:
OB: Bashkim Kadrii
Midtjylland: Paul Onuachu
Skader:
Midtjylland: Korsmár, Riis, Nicolaisen, Dovbyk
OB: Muligvis Marco Lund?
Bud på start XI'er:
Hansen
Kian-Erik-Scholz
Døhr-Evander-Polle-Kurzawa
Frank-George-Wikheim
Jeg er særligt i tvivl om 3 pladser. Både Mabil og Wikheim har virkelig været formsvage i et stykke tid, så det er for mig et coin flip mellem, hvem af de to, der skal starte på kanten modsat Frank. Wikheims indhop i pokal mod netop OB var det bedste, vi har set fra ham i lang tid, så på den baggrund giver jeg ham startpladsen.
Derudover er jeg meget i tvivl om, hvad vi gør på de to wingbacks. Synes løbestærke Joel har set lidt slidt ud på det seneste, og vi har brug for ham på torsdag til at lukke Fischer ned, som han gjorde sidst, han stod over for ham på vores bane. Kombinationen af slitage og at Joel er 1 advarsel fra karantæne gør, at jeg giver Mads den chance, som han brændende ønsker.
Den modsatte wingback er der også kamp om. Synes MDH har været skidt kørende i 2019 og bøvler vist lidt med småskader. Ligeledes spillede Kurzawa fint mod OB i pokalen, så jeg håber, at vi får polakken at se.
Resten af holdet tror jeg giver sig selv, da KA virker til at have fokus på egne styrker og har en klar ide om, hvordan han vil spille, så han holder sikkert fast i de spillere og den formation, som han tror på.
Jeg håber i øvrigt, at Brumado er på bænken, da vi mangler en angriber med Paul i karantæne. Alternativerne Kraev og Rilwan har jeg ikke den store fidus til, så Brumado eller Okosun er i min bog de bedste alternativer til George fra bænken. Både Brumado og Okosun starter dog næppe inde, da deres form ikke er til det.
Vi har i efterhånden lang tid haft krammet på OB på hjemmebane, og vi vinder igen. Denne gang 3-1!
Det er kun sejren, der tæller!
Sidste opgør mod OB:
03.04.19 Cup FC Midtjylland OB 4 : 0
07.12.18 SL FC Midtjylland OB 3 : 0
19.08.18 SL OB FC Midtjylland 1 : 1
04.12.17 SL FC Midtjylland OB 3 : 1
25.10.17 CUP OB FC Midtjylland 0 : 3
20.08.17 SL OB FC Midtjylland 0 : 2