SL R22 AGF-FCM, søndag d. 24. februar

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL R22 AGF-FCM, søndag d. 24. februar

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
24. feb 2019, 20:45
Paul må dog aldrig gå i den nærkamp på den måde som ikke var helt kontrolleret med et gult kort i bagagen.
Tja.. skal han ikke det?
Han skal jo stadig spille fodbold og en angriber skal gå efter bolden.

Man ser tusind andre episoder der er farligere eller har højere ben (og mere fart), men fordi der er ikke nogen der bliver ramt, bliver det ikke omtalt.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal ej heller undervurderer vores fantastiske fans støtte under hele kamp. De giver de sidste procenter og gør vores spillere bedre. Tak for fantastisk støtte.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

mousebreaker skrev:

En situation som jeg mener dommeren er undskyldt i og som understreger vigtigheden af VAR.
Den situation var så aldrig blevet gennemset, hvis der havde været VAR. Af kort er det kun direkte røde kort, der kan kigges igennem og ikke gule...hverken 1. eller 2. gule.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg så kampen i TV, så det har nok påvirket mit syn på dommeren at jeg fik lov til at se mange af situationerne igen og igen istedet for 'kun' live. Men det var godt nok en kamp der var skidt for blodtrykket, synes godt nok dommeren dømte enøjet, og ikke til vores fordel. Pauls første var i den tynde kategori, men det andet er da helt væk.. Det samme var Dal Hendes første i øvrigt også, ham den skide teenager i dommertøj må da for fanden kunne tåle lidt brok uden at stange advarsler ud.. Marcs nr 2 var så helt efter bogen, ret dumt lavet når han udmærket godt ved han har gult i forvejen, og at dommeren kun ledte efter en undskyldning for at smide endnu en FCM'er ud.

Når det er sagt, fandme godt kæmpet af drengene, denne her kamp var den jeg var mest nervøs for inden foråret startede, nu tror jeg egentlig vi gør rent bord i resten af grundspillet, karantæner til trods. For satan hvor er Paul i øvrigt bare god, det var virkelig 'good Paul' vi så idag, og forhåbentlig bliver karantæne appeleret og omstødt, så han er med mod hans yndlingsmodstander FCN.

Lidt offtopic, i forbindelse med en EB artikel så jeg at Ikast FS har rekorden for at være involveret i den superliga kamp der gav flest udvisninger, deler den teknisk set med Vejle, men eftersom det var IFS der fik 3 mand vist ud og Vejle kun én, synes jeg godt vi kan give den rekord til Ikast :)

https://superstats.dk/kampe/795

Vejle med et par unge Thomas Graversen og Peter Graulund på holdet. IFS med en indskiftning og udskiftning af René Andersen, i det hele taget en underlig kamp, der heldigvis endte med en sejr.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ifølge danskfodbold.com
er det 6. gang i superliga historien og første gang i 22 år, med 3 røde kort i samme kamp.

ben2han

Indlæg af ben2han »

håber at DE indklager den udvisning af Paul, der er jo bold imellem og det er ikke engang med knopperne at han går ind i den tackling.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
24. feb 2019, 20:56
mousebreaker skrev:
Paul må dog aldrig gå i den nærkamp på den måde som ikke var helt kontrolleret med et gult kort i bagagen.
Tja.. skal han ikke det?

Man ser tusind andre episoder der er farligere eller har højere ben (og mere fart), men fordi der er ikke nogen der bliver ramt, bliver det ikke omtalt.
Enig med dig, Steffen. Paul rammer kun bolden, og gør netop hvad han skal. - Hvis spillere ikke skal lave sådan en aktion (med eller uden gult), så er det mere end almindeligt svært at spille med et gult kort.
ben2han skrev:
25. feb 2019, 00:28
håber at DE indklager den udvisning af Paul, der er jo bold imellem og det er ikke engang med knopperne at han går ind i den tackling.
Problemet for Paul i situationen er netop, at han går ind med knopperne, så jeg er uenig med dig her ben2han. Det er også årsagen til, at jeg tror, den bliver svær at udfordre. Dommeren kan argumentere for, at det var med unødvendig stor risiko for modspilleren - i.e. at det var mere held end forstand, at Stage ikke blev ramt.

I øvrigt meget frustrerende (selvom det naturligvis er ligegyldigt i det store hele) hvor mange på twitter, der godter sig over, at Paul bliver smidt ud, fordi han "skulle have fortjent flere i fortiden". Hvis Paul føler sig behandlet ringere end andre fodboldspillere i Danmark, så forstår jeg ham godt.

---
En helt anden ting:
Jeg skal bare høre, husker jeg helt forkert, eller har vi aldrig haft et bedre forsvar? - Sanneh var fantastisk, men Scholtz er i min optik en klar opgradering. Og længere tilbage i historien mener jeg ikke, at blandingen af rutine og topniveau findes hos nogen, selvom flere af vores CB's har fået nogle flotte karrierer.

Jeg har af flere omgange glædet mig over, at Evander spiller centralt, men vi har ikke snakket om, at det måske netop er pga. den her tre back kæde, at det overhovedet kan lade sig gøre.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Efter at have set brudstykker af kampen igen her i dag er jeg simpelthen nødt til at udtrykke min vanvittige fascination af Scholz.
For hel.... hvor er den mand eminent!
Han flyver måske lidt under radaren i fodbolddanmark. Men jeg vil ikke tøve med at kalde ham årets indkøb i Superligaen

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
25. feb 2019, 07:55
Steffen am skrev:
mousebreaker skrev:
Tja.. skal han ikke det?

Enig med dig, Steffen. Paul rammer kun bolden, og gør netop hvad han skal. - Hvis spillere ikke skal lave sådan en aktion (med eller uden gult), så er det mere end almindeligt svært at spille med et gult kort.
ben2han skrev:
Problemet for Paul i situationen er netop, at han går ind med knopperne, så jeg er uenig med dig her ben2han. Det er også årsagen til, at jeg tror, den bliver svær at udfordre. Dommeren kan argumentere for, at det var med unødvendig stor risiko for modspilleren - i.e. at det var mere held end forstand, at Stage ikke blev ramt.
/quote]

Synes det lyder ret selvmodsigende
Der er også meget stor forskel hvor på banen det foregik
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Det var en fed dag i Aarhus, hvor mesterholdet viser klassen ved at køre en sejr hjem trods 9 mand på banen. Intet mindre end mesterklasse!

MDHs røde kort var dumt, mens Pauls var hårdt i min bog. Meget ærgerlig udvisning, da han snart ryger i karantæne igen(udover den han afsoner mod FCN) medmindre man forsøger at få omstødt karantænen. Nogen der har hørt, om den er blevet appelleret?

Paul og Scholz spillede forrygende, men jeg er også begejstret for det indhop vi fik fra George. Hans kvaliteter kom virkelig til rette i går i slutfasen. Frank gjorde det også godt, da han kom ind fra bænken. Derudover er jeg virkelig imponeret over, hvor gode vi er blevet defensivt med Kian, Erik og Scholz. Selv 9 mod 11 holder vi egentlig AGF fra de helt vilde chancer. Fandme en flot mandfoldepræstation på banen. Også meget imponeret indsats fra tribunen!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Skammeligt.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... e-anholdte
Håber de får deres straf.

Cortez

Indlæg af Cortez »

TrueWolfMidt skrev:
25. feb 2019, 12:25
Skammeligt.
Hvem er de få, der ødelægger det for de mange? Er der nogen form for selvjustits i gruppen?

/Cortez

Vijen

Indlæg af Vijen »

Cortez skrev:
25. feb 2019, 12:48
TrueWolfMidt skrev:
Skammeligt.
Hvem er de få, der ødelægger det for de mange? Er der nogen form for selvjustits i gruppen?

/Cortez
Det må der være, de er jo blevet anholdt efter kampen. Så de har ikke fået lov til at forsvinde ind i mængden, som man ser i andre fangrupper.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
25. feb 2019, 11:59
Stoffer skrev:
25. feb 2019, 07:55
Steffen am skrev:

Tja.. skal han ikke det?

ben2han skrev:
Synes det lyder ret selvmodsigende
Der er også meget stor forskel hvor på banen det foregik
Jeg tænkte det godt, da jeg skrev det. Min pointe er: Den måde Paul går ind i tacklingen på _kan_ vurderes som sket i kampen. Personligt synes jeg, at den vurdering er forkert, fordi han ikke er i nærheden af at ramme Stage, og derfor _bør_ Paul gøre, som han gør. Med andre ord bifalder jeg den risiko Paul løber med tacklingen.

Håber det giver mening.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

TrueWolfMidt skrev:
Skammeligt.

Det er simpelthen så pinligt. Først var der snusdåsen der blev kastet i hovedet på linjedommeren i Vendsyssel, og nu det her. Det er pinligt, og kan koste os tilskuere på længere sigt, da majoriteten på ingen måde opfører sig sådan. Jeg har en klar forventning om at vores fankoordinatorer er i stand til at håndtere situationen.

Besvar