Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Noerum skrev:
14. jan 2019, 21:36
FCM2000 skrev:
14. jan 2019, 20:44

Boli kan måske erhverves for 15 mill og Ohi for 7-10 mill kr.
Det har du jo ingen forudsætning for at vide? Desuden håber jeg at vi sigter højere end den norske liga. Så kan vi ligeså godt satse på George og Dovbyk!
Boli forlængede sin kontrakt i Stabæk i November 2018, så det er svært at spå om prisen for ham, men det ligger vist i kortene, at de allerede kunne skyde ham af i dette vindue. Tror egentlig godt han kunne ligge inden for en pris, hvor vi kan være med. Han er dog senest rygtet til Rapid Wien, og muligvis sigter han højere end FCM.

Jeg må indrømme, at Boli lyder vildt spændende. Lynhurtig og stærk angriber. Minder mig en del om Sly, når jeg ser ham på Youtube. Tager gode afslutningspositioner og har fine xG-data fra Eliteserien. Derudover skulle han være en fornuftig presspiller. Han lyder på mange måder som en offensivspiller, der passer perfekt ind i FCM, og har nogle af de individuelle færdigheder, som vores offensive spillere ofte besidder.

Han kan spille på kanten, men har brændt den norske liga af som spidsangriber for et hold, der var tæt på at rykke ud i år. Derudover har han tidligere været på en af de lister over de største talenter, som man skulle tro, at vi ofte kigger på :lol:
http://outsideoftheboot.com/100-best-yo ... full-list/

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
14. jan 2019, 22:09
Noerum skrev:
14. jan 2019, 21:36
Det har du jo ingen forudsætning for at vide? Desuden håber jeg at vi sigter højere end den norske liga. Så kan vi ligeså godt satse på George og Dovbyk!
Boli forlængede sin kontrakt i Stabæk i November 2018, så det er svært at spå om prisen for ham, men det ligger vist i kortene, at de allerede kunne skyde ham af i dette vindue. Tror egentlig godt han kunne ligge inden for en pris, hvor vi kan være med. Han er dog senest rygtet til Rapid Wien, og muligvis sigter han højere end FCM.

Jeg må indrømme, at Boli lyder vildt spændende. Lynhurtig og stærk angriber. Minder mig en del om Sly, når jeg ser ham på Youtube. Tager gode afslutningspositioner og har fine xG-data fra Eliteserien. Derudover skulle han være en fornuftig presspiller. Han lyder på mange måder som en offensivspiller, der passer perfekt ind i FCM, og har nogle af de individuelle færdigheder, som vores offensive spillere ofte besidder.

Han kan spille på kanten, men har brændt den norske liga af som spidsangriber for et hold, der var tæt på at rykke ud i år. Derudover har han tidligere været på en af de lister over de største talenter, som man skulle tro, at vi ofte kigger på :lol:
http://outsideoftheboot.com/100-best-yo ... full-list/
tja må skuffe dig Noerum, jeg kender prislejet

Rapid Wien er ude efter og Galatasaray det samme, nuvel du siger vi sigter højere jeg glæder mig :shock:

Artikel her siger 2 mill euro

http://www.fotospor.com/haber--galatasa ... oli-311466

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Abderrazak Hamdallah eller Aron Johannson fra Werder Bremen.
Kontraktfri til sommer, 28 år og har lavet Superligaens hurtigste hattrick.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:
15. jan 2019, 00:07
Det er et par interessante navne :-)

974

Indlæg af 974 »

Jesper BW1100 skrev:
15. jan 2019, 06:55
Lupus1999 skrev:
15. jan 2019, 00:07
Det er et par interessante navne :-)
Aron Johannsson har været MEGET skadet i Werder Bremen, hvor han på 3½ år kun har været inde i 27 kampe....

https://www.transfermarkt.com/aron-joha ... /verein/86

Men i Superligaen og i Æresdivisionen har han jo bestemt gjort det ganske fint med 1 mål pr 146 og 143 minutter

https://www.transfermarkt.com/aron-joha ... ler/119169

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

ben2han skrev:
13. jan 2019, 19:08
Lupus1999 skrev:
13. jan 2019, 15:32
Evander er lige om hjørnet. 😉
Men det er jo ikke en forstærkning som steinlein har lovet, nemlig 1-2 stk i det her vindue.

Med munksgaards afgang, mon ikke en venstre back vil stå i høj kurs hos indkøbsteamet ??

En oplagt plads + en klasseangriber (pauls afløser til sommer) han skal køres ind i truppen i foråret for at få det fulde udbytte i europa kampene.
Det er lidt bekymrende når vi som fans bliver for vante eller direkte ignorerer ting.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fervinduet

Han siger helt konkret, at han vil hente et par spillere til januar. Hvordan det så bliver til at et køb af Evander ikke gælder, fordi x og y, ved jeg ikke. Det var det samme med Sviatchenko i sommer, da han heller ikke talte som en forstærkning. Alternativet med dem begge er at vi ikke køber dem og Sviatchenko ville have været væk i sommer og Evander til sommer.

Jesper BW1100

Xinx skrev:
15. jan 2019, 09:30
ben2han skrev:
Lupus1999 skrev:
Men det er jo ikke en forstærkning som steinlein har lovet, nemlig 1-2 stk i det her vindue.

Med munksgaards afgang, mon ikke en venstre back vil stå i høj kurs hos indkøbsteamet ??

En oplagt plads + en klasseangriber (pauls afløser til sommer) han skal køres ind i truppen i foråret for at få det fulde udbytte i europa kampene.
Det er lidt bekymrende når vi som fans bliver for vante eller direkte ignorerer ting.

Han siger helt konkret, at han vil hente et par spillere til januar. Hvordan det så bliver til at et køb af Evander ikke gælder, fordi x og y, ved jeg ikke. Det var det samme med Sviatchenko i sommer, da han heller ikke talte som en forstærkning. Alternativet med dem begge er at vi ikke køber dem og Sviatchenko ville have været væk i sommer og Evander til sommer.
Enig. Selvfølgelig er Evander en forstærkning. Når FCM handler gør de det især med den lange bane for øje. Og der er Evander en forstærkning, da han, som du siger, ellers ville have været væk til sommer.
Så kan folk synes det er usexet med en transfer af en spiller, som vi allerede har. Men sådan er det

THenry

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
15. jan 2019, 09:36
Xinx skrev:
ben2han skrev:

Enig. Selvfølgelig er Evander en forstærkning. Når FCM handler gør de det især med den lange bane for øje. Og der er Evander en forstærkning, da han, som du siger, ellers ville have været væk til sommer.
Så kan folk synes det er usexet med en transfer af en spiller, som vi allerede har. Men sådan er det
Helt enig. FCMs økonomi bygger i høj grad på store spillersalg, og vi kan ikke tjene store penge på spillere, som vi ikke selv ejer. Derfor er det vigtigt, at vi får købt Evander permanent, så han kan sælges dyrt på et senere tidspunkt. Han er derfor naturligvis en klar forstærkning. Spillemæssigt gør det måske ikke den store forskel, men økonomisk er det en kæmpe forstærkning, når vi selv har ejerskab over ham.

Derudover regner jeg med, at vi køber en stærk venstre wing back, og en ny topangriber, hvis Paul bliver solgt.
Endvidere tynder vi sikkert ud i truppens marginalspillere, og sender nogle på leje (er ret sikker på, at Chuma f.eks. ryger til Fredericia), og hvis det samlet set bliver udfaldet af vinduet, så er jeg egentlig godt tilfreds.

Benzo

Indlæg af Benzo »

SimonH

Indlæg af SimonH »

Benzo skrev:
15. jan 2019, 11:19
Så blev Evander officiel:

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... co-da-gama
Jeg har set 1000 gange på twitter, at der skulle være en 14% vidersalgsklausul samt 2,5% i solidaritetspulje. Altså i alt 16,5%

kopi

Indlæg af kopi »

Ikke videre overraskende, men der varsles mere:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -paa-plads

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Nøj hvor er det fedt med Evander!
Det var selvfølgelig oplagt at skrive kontrakt med ham, men indtil nu har jeg hele tiden frygtet at det ville glippe. Alle der har set ham spille, kan jo godt se, at han kan blive ekstraordinær god. Om han så ender med at blive så god, det er selvfølgelig svært at svare på, men det er sjældent, at jeg i så høj grad håber, at en spiller lykkedes, som jeg gør med Evander.

Ud fra et planlægningsperspektiv er det godt arbejde, at vi allerede nu er rustet til næste sæson.

Jesper BW1100

Benzo skrev:
15. jan 2019, 11:19
Så blev Evander officiel:

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... co-da-gama
Er der nogen der ved/har læst et sted om Evanders kontrakt er til sommeren 2023. Eller om den vitterligt er 5 hele år, så den udløber ved årsskiftet 2023/2024.
Ikke at det garanteret har nogen betydning når vi sælger ham for en kæmpe sum om 2 år, men jeg vil jo gerne have opdateret vores liste med kontrakter ;-)

ben2han

Indlæg af ben2han »

Xinx skrev:
ben2han skrev:
Lupus1999 skrev:

i tipsbladet nu her Sven graversen siger:

Der kommer til at ske mere. Det bliver ikke voldsomt, men vi arbejder på at forstærke os, så vi kan nå det helt overordnede mål, som er at stå stærkere, når transfervinduet lukker. Vi har lavet en aftale med Evander, som vi er meget glade for, >>>>>men han var her i forvejen<<<< :D og gør os ikke stærkere på den korte bane.

- Så vi kommer til at foretage os yderligere, siger klubbens sportschef, Svend Graversen, til tipsbladet.dk.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -paa-plads

Ganske rigtig formuleret af Sven G.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er naturligvis som velsagtens alle andre glade for at man har gjort brug af optionen med Evander. I BT skrev de vist endda et scoop. Nu er jeg sådan indrettet at scoopet i mine øjne blev foretaget da man lejede ham med købsoption og tilmed havde en aftale på plads med Evander, således at man helt selv bestemte hvad man ville efterfølgende uden at skulle i forhandlinger med klub eller spiller. Så at man nu ejer ham vidste alle der bare har fulgt lidt med - det var kun var et spørgsmål om tid. Ejerskabet havde vi selv i hånden hele tiden så det er blot papirarbejdet der er færdiggjort og en stor sum penge der forlader kontoen. Derfor ser jeg det ikke som en transfer i dette vindue, men som en sommer 18 transfer.

Jeg håber og tror på at klubben har noget i ærmerne i dette vindue der kan være stort, som rettidigt omhu i forhold til ambitionerne om europæisk gruppespil. Ellers må vi håbe på at Kenneth Andersen er langt bedre end sin forgænger ifht at få holdet i gang efter en sommerferie. Det burde bestemt også være muligt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Låst