Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Noe skrev:
7. jan 2019, 10:49
AIK opgør transferen til mellem 20 og 40 mio SEK med henvisning til: "Transfern av Kristoffer Olsson till FC Krasnodar hamnar i klass V. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ”Player Trading”, d v s spelförsäljning med avdrag för agentarvoden och andra försäljningskostnader samt avskrivning på spelare."

Jeg tolker "resultateffekt" som det beløb, der påvirker AIKs regnskab. Det er altså efter udgifter til agent og andre salgsomkostninger - herunder beløbet til FCM. AIKs resultat kan altså godt ende mellem 20 og 40, samtidig med at salgsprisen samlet ligger nærmere 50.
Tak. Det giver meget fin mening. Jeg kan se også se, at AIK er noteret på Børsen, så det er sikkert derfor det er skrevet sådan lidt regnskabsteknisk :lol:

Anyway, så er vi tilbage et beløb på på ca. 8,7 mio danske kroner :D
Beregnet som 30 % af 29 mio. danske kroner.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jesper BW1100 skrev:
7. jan 2019, 09:25
mousebreaker skrev:
7. jan 2019, 08:33
FCM2000 skrev:
6. jan 2019, 21:44

50 mill svenske kroner = 36,5 mill kr/100 x 30 === ca 11 mill kr. til FCM
Flot salg af AIK som kaster gode skillinger af sig. Du skal dog huske at fratrække den transfersum der var mellem FCM og AIK før du beregner vores andel. Måske AIK-Krasno også har aftalt en afdragsordning (mere tvivlsomt)
AIK skulle øjensynligt få lige i underkanten af 50 millioner svenske kroner. Så mon ikke det er ca. 35 millioner danske kroner.
Rygterne går på vi har 30 % videresalgsklausul på det beløb, som måtte overstige vores daværende salgspris. Dengang skulle vi eftersigende have fået 1 mio. euro (7,5 mio. kr.) for ham.
Så regnestykket ser således ud:
* 35 mio - 7,5 mio = 27,5 mio x 30 % = 8,25 mio kr.

Så en ganske fin slat penge :-)
EB melder nogenlunde samme regnestykke ud:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7463255

974

Indlæg af 974 »

Jesper BW1100 skrev:
7. jan 2019, 12:57
Egelund er sikkert blevet inspireret til at lave sit regnestykke herinde ;) :idea:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

974 skrev:
7. jan 2019, 13:09
Jesper BW1100 skrev:
7. jan 2019, 12:57
Egelund er sikkert blevet inspireret til at lave sit regnestykke herinde ;) :idea:
Det er ikke utænkeligt ;-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det er ret stærkt at AIK har fået flere penge for Olsson end vi fik for en 2 år yngre Duelund!
Vidner også om at vi ikke formåede at indfri det potentiale der lå i Olsson. Jeg synes ellers han så spændende ud og var ærgelig over at det gik som det gik, men han passede nok ikke ind i vores stil og var måske heller ikke ligefrem Thorups yndling.

Godt for Olsson, godt for AIK og godt for os at vi ender med en ret fin skilling for en spiller som aldrig slog igennem hos os. Så må tiden vise om det også er godt for Krasnodar, der har jeg desværre mine tvivl
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
7. jan 2019, 16:14
Det er ret stærkt at AIK har fået flere penge for Olsson end vi fik for en 2 år yngre Duelund!
Vidner også om at vi ikke formåede at indfri det potentiale der lå i Olsson. Jeg synes ellers han så spændende ud og var ærgelig over at det gik som det gik, men han passede nok ikke ind i vores stil og var måske heller ikke ligefrem Thorups yndling.

Godt for Olsson, godt for AIK og godt for os at vi ender med en ret fin skilling for en spiller som aldrig slog igennem hos os. Så må tiden vise om det også er godt for Krasnodar, der har jeg desværre mine tvivl
Jeg er enig i at vi ikke fik nok ud af Olsson. Er faktisk stadigvæk lidt bitter over det, men når kemien mellem spiller og træner ikke var bedre, så synes jeg egentlig vi skal være ok tilfredse med de penge, som vi har indkasseret på ham efterfølgende.

Jeg er tilgengæld ikke enig ift. Duelund. Han lignede en, der var ved at tabe sin plads på holdet, så synes egentlig, at det var et rigtig fint salg. Særligt når Mabil har vist sig at være så god, så savner jeg egentlig slet ikke Due :D Når man ser på de 10 største salg i Allsvenskan, så ville Duelund-salget næsten komme ind i bunden af top 10 vil jeg tro ;)

Synes faktisk, at det siger noget om, hvor gode vi er blevet til at sælge spillere, og at de bedste svenske klubber slet ikke kan være med på det parameter, selvom det vel ellers er klubber på ca. samme niveau. AIK har altså ikke tjent meget mere på Olsson-salget end Duelund-salget, selvom han blev kåret til den bedste midtbanespiller i den svenske liga og har fået landsholdsdebut. Duelund er måske nok 2 år yngre, men han er altså langt fra det danske landshold (vel relativt sammenlignelig med det svenske), selvom vi mangler offensivspillere og han var også langt fra at være den bedste på sin position i sidste sæson. I min verden er han stadigvæk et stort talent, som lige skal bevise noget først.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
7. jan 2019, 08:33
FCM2000 skrev:
6. jan 2019, 21:44
FCM2000 skrev:
6. jan 2019, 21:38

3 mill kr for Thorup, 2,5 mill kr. for munksgaard og 10,5 mill kr. for Olsson + det løse = tæt på det man skal give for Evander
50 mill svenske kroner = 36,5 mill kr/100 x 30 === ca 11 mill kr. til FCM
Flot salg af AIK som kaster gode skillinger af sig. Du skal dog huske at fratrække den transfersum der var mellem FCM og AIK før du beregner vores andel. Måske AIK-Krasno også har aftalt en afdragsordning (mere tvivlsomt)
ja den glemte jeg, korrekt, men 8 mill + 3 mill for thorup (plus klusul på mere) + 2-3 mill for Munksgaard (plus klausul) det er vel godkendt.

Man kan jo næsten finansierer Evander køb med de penge alene

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg synes nu også, Olsson-prisen lyder meget rimelig i forhold til Duelund-prisen. Olsson var vel en af de absolutte profiler for AIK's mesterhold. Due var afgjort en supergod spiller, men han kom aldrig helt op at ringe på det niveau, hvor vi fornemmede og måske forventede, han ville ende med at være for os. Han var aldrig så vigtig for os, som Olsson blev for AIK.

Jeg var oprigtigt sur, da Olsson røg ud i kulden og blev solgt. Det skrev jeg vist også herinde. Men når det så er sagt, må jeg jo lette på hatten for, at Steinlein fik strikket aftalen sammen således, at vi ender med at tjene helt fornuftige penge på ham. Samlet set måske ikke helt så meget som AIK, når alt er gjort op, men ingenlunde en uvæsentlig sjat. Det var godt købmandskab, når nu situationen var, som den var med Olsson og Thorup.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Sørloth genforenes med Thorup og skriver under på en lejeaftale med Gent i aften:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/9ma3d ... r-for-gent

Det begynder at se lidt tvivlsomt ud, om vi får bonusserne for 25 og 50 Palace-kampe udbetalt, men det vigtigste må være, at de overlever - med eller uden Sørloth på holdet.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Tror det er godt for Sørloth at komme til en træner der kender ham og ved præcist hvad han kan. Hvis man skal se det gennem FCM briller en tæt på optimal løsning, Sørloth får forhåbentlig banket noget selvtillid ind i kroppen igen, Palace skal nok overleve uden Sørloth (7-9-13), og så kan Sørloth forhåbentlig komme tættere på holdet i London næste år, og få tilkæmpet sig de 25 og 50 kampe.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Benzo skrev:
8. jan 2019, 15:38
Tror det er godt for Sørloth at komme til en træner der kender ham og ved præcist hvad han kan. Hvis man skal se det gennem FCM briller en tæt på optimal løsning, Sørloth får forhåbentlig banket noget selvtillid ind i kroppen igen, Palace skal nok overleve uden Sørloth (7-9-13), og så kan Sørloth forhåbentlig komme tættere på holdet i London næste år, og få tilkæmpet sig de 25 og 50 kampe.
Men det er rigtig rigtig kedeligt, at nordiske spillere giver op, allerede i sommeren udtrykte Sørloth utilfredshed med at sidde på bænken.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Jeg håber at lederne i FCM handler hurtigt, hvis de ønsker at forstærke holdet med 1-2 spillere, så de kan blive indspillet, frem for at møde op dagen efter deadline.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

ben2han skrev:
8. jan 2019, 18:11
Jeg håber at lederne i FCM handler hurtigt, hvis de ønsker at forstærke holdet med 1-2 spillere, så de kan blive indspillet, frem for at møde op dagen efter deadline.
Det vil klart være mest optimalt, hvis vi havde truppen klar inden truppen tager til Dubai. Det kommer bare ikke til at ske for os, da vi er så langt nede i fødekæden, at vi skal vente på rokader længere oppe i systemet og så gå på rov de sidste par dage.
Høvdingen af Herning

ben2han

Indlæg af ben2han »

Saemala skrev:
8. jan 2019, 19:21
ben2han skrev:
8. jan 2019, 18:11
Det vil klart være mest optimalt, hvis vi havde truppen klar inden truppen tager til Dubai. Det kommer bare ikke til at ske for os, da vi er så langt nede i fødekæden, at vi skal vente på rokader længere oppe i systemet og så gå på rov de sidste par dage.
Det strider mod det Steinlein tidligere har sagt, at det gælder om at have forberedt sig, så de spillere man vil forstærke sig med, at dem har man klar fra dag 1, Drexler er et godt eksempel på planlægning, der dog blev en fuser af andre grunde senere.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Ifølge TV3 Sport var vi en af flere klubber med følere ude på Tingager, inden han skrev med AGF:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... -broendby/

Ved ikke helt, hvor meget man skal lægge i det. Jeg tror ikke, interessen kan have været særlig stor fra vores side. Umiddelbart ville det kun give mening, hvis der var en midterforsvarer på vej ud.

Låst