mousebreaker skrev: ↑7. jan 2019, 16:14
Det er ret stærkt at AIK har fået flere penge for Olsson end vi fik for en 2 år yngre Duelund!
Vidner også om at vi ikke formåede at indfri det potentiale der lå i Olsson. Jeg synes ellers han så spændende ud og var ærgelig over at det gik som det gik, men han passede nok ikke ind i vores stil og var måske heller ikke ligefrem Thorups yndling.
Godt for Olsson, godt for AIK og godt for os at vi ender med en ret fin skilling for en spiller som aldrig slog igennem hos os. Så må tiden vise om det også er godt for Krasnodar, der har jeg desværre mine tvivl
Jeg er enig i at vi ikke fik nok ud af Olsson. Er faktisk stadigvæk lidt bitter over det, men når kemien mellem spiller og træner ikke var bedre, så synes jeg egentlig vi skal være ok tilfredse med de penge, som vi har indkasseret på ham efterfølgende.
Jeg er tilgengæld ikke enig ift. Duelund. Han lignede en, der var ved at tabe sin plads på holdet, så synes egentlig, at det var et rigtig fint salg. Særligt når Mabil har vist sig at være så god, så savner jeg egentlig slet ikke Due

Når man ser på de 10 største salg i Allsvenskan, så ville Duelund-salget næsten komme ind i bunden af top 10 vil jeg tro
Synes faktisk, at det siger noget om, hvor gode vi er blevet til at sælge spillere, og at de bedste svenske klubber slet ikke kan være med på det parameter, selvom det vel ellers er klubber på ca. samme niveau. AIK har altså ikke tjent meget mere på Olsson-salget end Duelund-salget, selvom han blev kåret til den bedste midtbanespiller i den svenske liga og har fået landsholdsdebut. Duelund er måske nok 2 år yngre, men han er altså langt fra det danske landshold (vel relativt sammenlignelig med det svenske), selvom vi mangler offensivspillere og han var også langt fra at være den bedste på sin position i sidste sæson. I min verden er han stadigvæk et stort talent, som lige skal bevise noget først.